Tuppiongelma

Poika2310773

Elikkäs lyhensin vähän aikaa sitten omaa mailaani, mutta minulla ei ollut kuumaliimaa jolla kiinnittäisin tupin takaisin. Työnsin tupin vain voimakkaasti paikoilleen ja uuden gripin päälle toivoen että tuppi ei petä. Nyt olen pelaillut tällä kyseisellä mailalla ja tuppi on lähtenyt siitä irti eikä pysy kunnolla paikallaan. Pystynkö siis laittamaan mitään muuta kuin kuumaliimaa tupin alle jotta se pysyisi paikoillaan. Ja jos otan gripin pois pysyykö se paikoillaan kun pistän sen takaisin?

4

141

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säbäri

Tuppihan ei ole pakollinen mailassa. Voit pistää sen tilalle vaikka teippiä gripin päälle. Gripistä on todennäköisesti lähtenyt jo liimapinta jos kerran sen olet jo mailaan kiinnittänyt.

• ddd

No itse mielelläni pistäisin sen tupin siihen. Kysymys siis oli että voiko sen kiinnittää millään muulla kuin kuumaliimalla? (Niittipyssyäkään minulla ei ole)

Kiitos

• HappeenKultamitalisti
        ddd kirjoitti:

No itse mielelläni pistäisin sen tupin siihen. Kysymys siis oli että voiko sen kiinnittää millään muulla kuin kuumaliimalla? (Niittipyssyäkään minulla ei ole)

Kiitos

No niittipyssyllähän sen tosiaan sais. Ite en nyt muuta keksi ku teippiä tasasesti tupin päälle ja alareunasta vähän krippiinkin. Pieni kerros teippiä ei haittaa, voi olla että parantaakin otetta. Eli noin mä varmaan tekisin jos niittipyssyä löytyis.

• NäinSeMenee

Itse olen lyhentänyt mailaani aina lavan puoleisesta päästä. Ruuvit auki, lämmittäminen kuumailmapuhaltimella lavan kiinnityskohtaa, jotta liima sulaa ja lapa irtoaa helposti putkesta vetämällä. Sahalla (rauta) pätkä pois ja lapa takaisin taas jälleen lämmittäen kiinnityskohtaa. Näin lapa menee helposti myös takaisin. Ruuvit kiinni ja täts it. Muistaakseni tämä on sääntötulkintojen mukaan oikea tapa lyhentää mailaa. Ja onhan tämä tapa helpompi, koska ei tarvitse tuppeen ja grippiin kajota ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      183
      5047
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      21
      4440
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3127
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      256
      3007
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2912
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2521
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27