Tuppiongelma

Poika2310773

Elikkäs lyhensin vähän aikaa sitten omaa mailaani, mutta minulla ei ollut kuumaliimaa jolla kiinnittäisin tupin takaisin. Työnsin tupin vain voimakkaasti paikoilleen ja uuden gripin päälle toivoen että tuppi ei petä. Nyt olen pelaillut tällä kyseisellä mailalla ja tuppi on lähtenyt siitä irti eikä pysy kunnolla paikallaan. Pystynkö siis laittamaan mitään muuta kuin kuumaliimaa tupin alle jotta se pysyisi paikoillaan. Ja jos otan gripin pois pysyykö se paikoillaan kun pistän sen takaisin?

4

138

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säbäri

Tuppihan ei ole pakollinen mailassa. Voit pistää sen tilalle vaikka teippiä gripin päälle. Gripistä on todennäköisesti lähtenyt jo liimapinta jos kerran sen olet jo mailaan kiinnittänyt.

• ddd

No itse mielelläni pistäisin sen tupin siihen. Kysymys siis oli että voiko sen kiinnittää millään muulla kuin kuumaliimalla? (Niittipyssyäkään minulla ei ole)

Kiitos

• HappeenKultamitalisti
        ddd kirjoitti:

No itse mielelläni pistäisin sen tupin siihen. Kysymys siis oli että voiko sen kiinnittää millään muulla kuin kuumaliimalla? (Niittipyssyäkään minulla ei ole)

Kiitos

No niittipyssyllähän sen tosiaan sais. Ite en nyt muuta keksi ku teippiä tasasesti tupin päälle ja alareunasta vähän krippiinkin. Pieni kerros teippiä ei haittaa, voi olla että parantaakin otetta. Eli noin mä varmaan tekisin jos niittipyssyä löytyis.

• NäinSeMenee

Itse olen lyhentänyt mailaani aina lavan puoleisesta päästä. Ruuvit auki, lämmittäminen kuumailmapuhaltimella lavan kiinnityskohtaa, jotta liima sulaa ja lapa irtoaa helposti putkesta vetämällä. Sahalla (rauta) pätkä pois ja lapa takaisin taas jälleen lämmittäen kiinnityskohtaa. Näin lapa menee helposti myös takaisin. Ruuvit kiinni ja täts it. Muistaakseni tämä on sääntötulkintojen mukaan oikea tapa lyhentää mailaa. Ja onhan tämä tapa helpompi, koska ei tarvitse tuppeen ja grippiin kajota ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11467
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9940
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5619
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2623
    Aihe