Uusperhe ja mustat lapset

make

En tiedä kuuluuko varsinaisesti tälle palstalle mutta yritän kuitenkin jos jotain asiallista kommenttia tulisi.

Tyttöystävälleni on edellisestä avioliitostaan 3 alle kouluikäistä lasta afrikkalaisen miehen kanssa(tai nykyään hän on jo Suomen kansalainen). Tällä nyt ei ole varsinaisesti merkitystä mutta tyttöystäväni ja exänsä opiskelivat samassa paikassa ja tutustuivat täällä. (Yritän tällä sanoa ettei ex-mies vastaa stereotypiaa kouluttamattomasta pakolaismiehestä jota vaimo ja yhteiskunta elättävät). Tarkoitus olisi edetä tässä suhteessamme eli harkinnassa on kihlaus ja yhteenmuutto. Muutama asia kuitenkin vielä askarruttaa minua rasistista suomalaismiestä :)

- Minkälaista ennakkoluuloa me kaksi perususuomalaista joilla on 3 tummaa lasta tulemme kohtaamaan ja miten tämä vaikuttaa joka päiväiseen arkeemme ? Minulla on jo aika hyvä kuva ja arvaus tästä viimeisen vuoden ajalta mutta kommentit ja vinkit ovat silti tervetulleita.

- Miten minä itse selviän näistä ennakkoluuloista yli ? Hävettää tunnustaa mutta kovin monelle en ole vielä kertonut koko totuutta. Useimmat tietävät vain että uudella tyttöystävälläni on jo 3 lasta, eivät "koko totuutta". Tiedän että tämän "ongelman" ratkaisu on aivan täysin omien korvieni välissä. Enemmän kuin usein todella hävettää tämä harrastamani kiertely ja selkärangattomuus.

- Onko exän taholta odotettavissa jotain sellaisia ongelmia jota ihan suomalaisexän taholta ei olisi. Olen saanut vaikutelman että ex on vieläkin melko omistushaluinen tyttöystävästäni ja lapsistaan. Onhan tämä toisaalta ymmärrettävää, kyseessä ovat kuitenkin hänen lapsensa ja heidän äitinsä. En ole exää vielä tavannut, tyttökaverini mielestä tämän aika on myöhemmin kun/jos/toivottavasti joskus asumme yhdessä. Tyttökaverini ja ex ovat jo sopineet että mitään tärkeitä lapsia koskevia päätöksiä ei tehdä ilman exän lupaa. Ovat mm. sopineet että emme muuta yli 20 km päähän exästä, jottei lasten tapaaminen vaikeudu. Tyttökaverini on myös neuvonut että minun ei ehkä ole viisasta muodostaa liian isällistä suhdetta lapsiin vaan antaa hänen ainakin toistaiseksi pääasiassa hoitaa kasvatukselliset linjanvedot (nuhtelut, kiellot jne.). Ex on kuulemma melko tarkka lapsistaan ja siitä että hän on heidän isänsä. Ei pidä lainkaan edes ajatuksesta että minä muutan samaan osoitteeseen lapsien kanssa. Tyttökaveri oli kyllä tässä asiassa tiukka ja sanoi että tämä ei ole enää hänen päätettävissään (ja onhan exälläkin jo uusi suhde).

Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.

79

7482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malttia

      Kuulostaa kyllä sellaiselta sopalta, että sinuna miettisin vielä kaksi tai kolme kertaa ennen kuin tuohon lähden mukaan. Jos suinkin vaan mahdollista, niin kannattaisi ehkä viheltää peli poikki jo tässä vaiheessa. Sanon tämän ilman piruiluja tms. Itse en lähtisi suin surminkaan tuollaiseen tilanteeseen mukaan, sen verran pitää olla harkintakykyä päässä vaikka olisi kuinka rakastunut.

      • maippis

        Mikä on ero jos ex-afromiehen tilalle vaihdetaan ex-valkonaama ?

        Tällaisesta tiedän montakin onnistunutta esimerkkiä, tosin myös monta epäonnistunutta.


      • Jaa-a
        maippis kirjoitti:

        Mikä on ero jos ex-afromiehen tilalle vaihdetaan ex-valkonaama ?

        Tällaisesta tiedän montakin onnistunutta esimerkkiä, tosin myös monta epäonnistunutta.

        Ero on todella suuri. Kulttuurierot ex-miehen takia, yhteiskunnan suhtautuminen, lasten kasvatus, jne.

        Suoraan sanoen ei kannattaisi. Harvempi eurooppalainen mies lähtisi suhteeseen naisen kanssa, jolla on kolme lasta mustan miehen kanssa.


      • Jetta

        Miksi suomalaiset valkoihoiset menevät yhteen toistensa kanssa, vaikka he tietävät, että vaikeuksia tulee olemaan? Viheltäisivät suhteen poikki jo alkuvaiheessa.


      • PIM
        Jetta kirjoitti:

        Miksi suomalaiset valkoihoiset menevät yhteen toistensa kanssa, vaikka he tietävät, että vaikeuksia tulee olemaan? Viheltäisivät suhteen poikki jo alkuvaiheessa.

        Tässä on malliesimerkki mielipiteestä, jotka voisi jättää kirjoittamatta. Yltiösuvaitsevaisuus on juuri tätä, että kaikki perustellaan sillä, että "tekevät suomalaisetkin niin."

        En myöskään tiedä, mitä tarkoitat vaikeuksilla. Puhuttiin kolmen mulattilapsen yksinhuoltajasta. Siinä on vaikeutta kerrakseen.


      • karpalo
        Jaa-a kirjoitti:

        Ero on todella suuri. Kulttuurierot ex-miehen takia, yhteiskunnan suhtautuminen, lasten kasvatus, jne.

        Suoraan sanoen ei kannattaisi. Harvempi eurooppalainen mies lähtisi suhteeseen naisen kanssa, jolla on kolme lasta mustan miehen kanssa.

        Hyvä että kuitenkin poikkeuksiakin, kuten ap, löytyy vaikka harvempi eurooppalainen lähtisi tähän suhteeseen. Tästäkään faktasta en ihan varma olisi.


      • karpalo
        PIM kirjoitti:

        Tässä on malliesimerkki mielipiteestä, jotka voisi jättää kirjoittamatta. Yltiösuvaitsevaisuus on juuri tätä, että kaikki perustellaan sillä, että "tekevät suomalaisetkin niin."

        En myöskään tiedä, mitä tarkoitat vaikeuksilla. Puhuttiin kolmen mulattilapsen yksinhuoltajasta. Siinä on vaikeutta kerrakseen.

        Ei kai kolmen mulattilapsen yh:lla ole sen kummempia vaikeuksia kuin kolmen ei-mulattilapsen yh:lla ? Jos siis unohdetaan muutamat punaniskajuntit ja heidän aiheuttamansa ongelmat.


    • Jasmin

      Olin avioliitossa aasialaisen miehen kanssa jo 30 vuotta sitten. Suomalaisiakin poikaystäviäkin on ollut kosolti, silti ihmiset jaksavat aina muistuttaa ulkomaalaisesta aviomiehestäni ja kyselevät hänestä. Kukaan ei muistele pahoinpiteleviä suomalaisia poikaystäviä.

      Omituista, että ihmiset, jotka ei edes ole tunteneet minua siihen aikaan, saattavat yht´äkkiä sanoa jotain pirullista minulle hänestä (yleensä päihtyneet ihmiset). He haluavat ilmoittaa, että he ovat myöskin tietoisia nuoruuden "haksahduksestani".

      En varsinaisesti häpeäkään jälkeenpäin silloista avioliittoani ulkomaalaisen miehen kanssa, mutta jaksan vain ihmetellä leimautumistani lopun ikää.

      • Yh-äiti

        En tunne olevani mitenkään leimautunut, vaikka minulla on lapsi aasialaisen miehen kanssa. Kukaan ystäväni, työtoverini, puoli-tuttuni eivätkä edes humalaiset vieraat ihmiset ole koskaan sanoneet yhtään pahaa sanaa "hairahduksestani". Ja vaikka sanoisikin, en välittäisi siitä. Ihastuksia ja vientiä minulla on yhä.


      • Mikä puuttuu?
        Yh-äiti kirjoitti:

        En tunne olevani mitenkään leimautunut, vaikka minulla on lapsi aasialaisen miehen kanssa. Kukaan ystäväni, työtoverini, puoli-tuttuni eivätkä edes humalaiset vieraat ihmiset ole koskaan sanoneet yhtään pahaa sanaa "hairahduksestani". Ja vaikka sanoisikin, en välittäisi siitä. Ihastuksia ja vientiä minulla on yhä.

        Ystävät, työtoverit, puolitutut? Mietipä vähän mikä puuttuu, ja miksi?


      • Yh-äiti
        Mikä puuttuu? kirjoitti:

        Ystävät, työtoverit, puolitutut? Mietipä vähän mikä puuttuu, ja miksi?

        Laskin poikaystävän myös sanaan ystävät, jos sitä tarkoitit. Aviopuolisoa en edes halua.


      • hehe
        Yh-äiti kirjoitti:

        Laskin poikaystävän myös sanaan ystävät, jos sitä tarkoitit. Aviopuolisoa en edes halua.

        Jos lasket poikaystäväsi samaan joukkoon muiden ystäviesi kanssa, teillä on vähän omalaatuinen suhde. Tosiasiassahan sinulla ei tietenkään mitään poikaystävää ole.


      • Yh-äiti
        hehe kirjoitti:

        Jos lasket poikaystäväsi samaan joukkoon muiden ystäviesi kanssa, teillä on vähän omalaatuinen suhde. Tosiasiassahan sinulla ei tietenkään mitään poikaystävää ole.

        Minä olen onnellinen näin, eikä minulta mitään puutu.


      • Paitsi...
        Yh-äiti kirjoitti:

        Minä olen onnellinen näin, eikä minulta mitään puutu.

        Paitsi poikaystävä.


      • asfgaweg
        Yh-äiti kirjoitti:

        En tunne olevani mitenkään leimautunut, vaikka minulla on lapsi aasialaisen miehen kanssa. Kukaan ystäväni, työtoverini, puoli-tuttuni eivätkä edes humalaiset vieraat ihmiset ole koskaan sanoneet yhtään pahaa sanaa "hairahduksestani". Ja vaikka sanoisikin, en välittäisi siitä. Ihastuksia ja vientiä minulla on yhä.

        varmaan sulla on vientiä..ainakin sellasten luusereitten kaa..hässi vaa niitä aasialaisia


    • omaan

      Oma asiasi mitä teet, mutta sinuna harkitsisin vielä kole kertaa. Erot kulttuurien välillä ovat niin suuret, että vaikeaa voi olla. Exä tuntee kuitenkin vielä omistavansa "naisensa" ja lapsensa. Lapset toki ovat edelleen hänen ja se ei muuksi muutu. Ei sinulla tule olemaan mitään sanomista heidän suhteensa jos muutatte yhteen. Jos yrität "kasvattaa" miehen lapsia, niin uskon sinulla tulevan kuumat paikat. En usko, että löydät onneasi tuolta, kun huuma ja siihen liittyvä seksin määrä laskee, niin huomanet sen itsekin. Kyllä sinä kuitenkin "ulkopuolisen" silmin tyydyt "ulkomaalaisen jämiin", joten tulet asiasta kuulemaan oikein kunnolla. Ei millään pahalla, mutta itsesi kannalta harkitsisin uudelleen. Jos päätät jatkaa, niin onnea valitsemallesi vaikealle tielle.

      • maippis

        Ja tästä oli kirjoittajalla varmaan ihan omakohtaisia kokemuksia eikä vain ennakkoluuloista mutu-tietoa :)


      • seurannut
        maippis kirjoitti:

        Ja tästä oli kirjoittajalla varmaan ihan omakohtaisia kokemuksia eikä vain ennakkoluuloista mutu-tietoa :)

        Ei ole tapana kirjoitella mutuja. Sinä uskot mihin ja keneen haluat, mutta faktat ovat faktoja.


    • J.P.Rushtonin opetuslapsi

      Näyttää siltä, että suomalaisten asenteet nimenomaan negridipiirteitä omaaviin ovat muuttumassa entistä kriittisemmiksi. Sinulla tuskin tulee olemaan helppoa. Edestä päin ihmiset hymyilevät, mutta takana päin säälitellään tai naureskellaan.

    • sissi-77

      Hienoa, ettet ole heti antanut lasten säikäyttää itseäsi ja olet uskaltanut alkaa suhteeseen. Jos olet vahva ihminen, itsetuntosi on kunnossa, osaat puolustaa itseäsi ja et ole itse rasistinen, olet oikea henkilö näiden lasten isäpuoleksi. Jos kuitenkin epäilet, ettei sinusta ole kestämään kaikkea paskaa, mitä niskaasi varmasti tulee satamaan, ole hyvä ja lähde heti. Älä anna lasten ja tyttöystäväsi kiintyä sinuun liikaa. Afrosuomalaiset lapset ovat jo hyvin varhaisessa vaiheessa tietoisia erilaisuudestaan ja kärsivät siitä tarpeeksi ilmankin, että vielä syyttelevät myöhemmin itseään siitä, että lähdit. Hyvin pienetkin tajuavat paljon asioita ja näkevät liikaakin.

      Mitä ex-mieheen tulee, niin eiköhän se ole yksilö- eikä kulttuurikysymys se, miten hän eron ottaa ja osaako päästää exästä irti. Muslimit ovat kyllä yleensä hankalampia tuossa suhteessa, mutta omasta tuttavapiiristämme en tunne yhtäkään tapausta, jossa mies olisi jotenkin jäänyt roikkumaan tai aiheuttanut jotain pahaa exälleen. Meidän tuttavapiirimme koostuu lähinnä kristityistä länsi-afrikkalaisista.

      Afrikkalaiselle miehelle lapset ovat iso asia ja suuri ylpeyden aihe. Hän voi olla mustasukkainen ja omistushaluinen, mutta jos osoitat olevasi lapsille hyvä ja näytät arvostavasi isää ja isän oikeuksia, niin luulisi miehen olevan tyytyväinen. Ainakin alkuun kannattaa olla hänen kanssaan samaa mieltä ja tukea hänen päätöksiään ja kun luottamus on saavutettu, voi alkaa neuvotella asioista.

      Tuo, ettet ole uskaltanut kertoa koko totuutta asiasta kuulostaa hälyttävältä. Mitä sinä pelkäät? Koetko, että asiassa on jotain hävettävää? Jos näin on, niin mene itseesi. Yritäpä kertoa asiasta jollekin ja testaa omia reaktioitasi. Pystytkö puolustautumaan? Nouseeko kapinahenki ja näyttämisenhalu vai vaivutko kyykkyyn häpeästä? Jos et ole valmis puolustamaan valintaasi, olet valinnut väärin. Nämä lapset tarvitsevat vahvan aikuisen, joka seisoo heidän rinnallaan, opettaa heidät puolustamaan itseään ja vahvistaa heidän itsetuntoaan.

      Sinulla on paljon pohdittavaa. Afrikkalaisen tuttavamme ex on uusissa naimisissa suomalaisen miehen kanssa, joka on rasistinen, syyttelee naista menneestä "hairahduksesta" eikä suostu edes tapaamaan tätä tuttavaamme. Heillä on 7-vuotias tyttö, joka asuu äitinsä ja tämän uuden miehen kanssa ja isän sydän itkee verta, kun hän miettii, miten paljon pieni tyttö joutuu kärsimään tässä tilanteessa. Miten tytön itsetunto ja arvostus juuriaan kohtaan voi kasvaa tilanteessa, jossa hänen äitinsä nöyristelee ja isäpuoli opettaa häpeämään?

      • Järki

        Nämä ovat tosiaan sellaisia asioita, joita suomalaisten tyttöjen pitäisi miettiä JO siinä vaiheessa ennen kuin hypätään, joko tyhmyyttä tai suvaitsevaisuuden todistelun tarvettaan, oikopäätä suhteeseen aivan eri kulttuuritaustasta olevan miehen kanssa. Ettei tarvitsisi sitten miettiä 30 yh-äitinä mulattilapsen (tai kolmen) kanssa, että olikohan tuossa nyt kyse oikeasta rakkaudesta vaiko jostain ihan muusta. Olisiko pitänyt tutustua paria viikkoa kauemmin?


      • marja-leena
        Järki kirjoitti:

        Nämä ovat tosiaan sellaisia asioita, joita suomalaisten tyttöjen pitäisi miettiä JO siinä vaiheessa ennen kuin hypätään, joko tyhmyyttä tai suvaitsevaisuuden todistelun tarvettaan, oikopäätä suhteeseen aivan eri kulttuuritaustasta olevan miehen kanssa. Ettei tarvitsisi sitten miettiä 30 yh-äitinä mulattilapsen (tai kolmen) kanssa, että olikohan tuossa nyt kyse oikeasta rakkaudesta vaiko jostain ihan muusta. Olisiko pitänyt tutustua paria viikkoa kauemmin?

        joo, totta kai kaikki asiat on aina naisten ja äitien syytä.

        mikään ei koskaan ole suomalaisen miehen syy.

        sekin jos suomalainen mies on ennakkoluuloinen, on selvästi suomalaisen naisen syy.


      • jesusch
        marja-leena kirjoitti:

        joo, totta kai kaikki asiat on aina naisten ja äitien syytä.

        mikään ei koskaan ole suomalaisen miehen syy.

        sekin jos suomalainen mies on ennakkoluuloinen, on selvästi suomalaisen naisen syy.

        vaan sekö on kollektiivisesti suomalaisen miehen syy, että joku maalaistyttö jakaa torttuaan mustalle miehelle ja jää yksinhuoltajaksi kolmen lapsen kanssa.


      • Syy
        jesusch kirjoitti:

        vaan sekö on kollektiivisesti suomalaisen miehen syy, että joku maalaistyttö jakaa torttuaan mustalle miehelle ja jää yksinhuoltajaksi kolmen lapsen kanssa.

        Onko se jotenkin kauheata "jäädä" yksinhuoltajaksi? Jos nainen haluaa lapsia, minusta hän saa valita heille ihan minkä isän parhaaksi katsoo, eikä siinäkään ole mitään vikaa, että on "jää" yksinhuoltajaksi. Kyllä taas ihmisillä pipo kiristää!


      • jesusch
        Syy kirjoitti:

        Onko se jotenkin kauheata "jäädä" yksinhuoltajaksi? Jos nainen haluaa lapsia, minusta hän saa valita heille ihan minkä isän parhaaksi katsoo, eikä siinäkään ole mitään vikaa, että on "jää" yksinhuoltajaksi. Kyllä taas ihmisillä pipo kiristää!

        no aika huonosti ovat asiat, jos suomessa jää yksinhuoltajaksi kolmen mulattikakaran kanssa.


      • Ennakkoluuloinen
        marja-leena kirjoitti:

        joo, totta kai kaikki asiat on aina naisten ja äitien syytä.

        mikään ei koskaan ole suomalaisen miehen syy.

        sekin jos suomalainen mies on ennakkoluuloinen, on selvästi suomalaisen naisen syy.

        Sanotaanko nyt niin, että suomalaisille naisillekin tekisi pieni annos ennakkoluuloisuutta terää... Vois päästä sillä tasolle, että pystyy suhtautumaan ihmiseen ihmisenä eikä ulkomaalaisena.

        Ja kyllä se on pelkästään suomalaisten naisten syy, että ulkomaalaiset miehet pitävät teitä helppoina panopatjoina.


      • "maalaistyttö"
        jesusch kirjoitti:

        vaan sekö on kollektiivisesti suomalaisen miehen syy, että joku maalaistyttö jakaa torttuaan mustalle miehelle ja jää yksinhuoltajaksi kolmen lapsen kanssa.

        Niin ja suomalaiset fiksut ja ennenkaikkea filmaattiset miehet joutuu matkustamaan thaityttöjen luo ja maksamaan vielä siitä tortustakin...


      • Turkki?
        "maalaistyttö" kirjoitti:

        Niin ja suomalaiset fiksut ja ennenkaikkea filmaattiset miehet joutuu matkustamaan thaityttöjen luo ja maksamaan vielä siitä tortustakin...

        No täysin samoinhan suomitytöt matkaa Turkkiin tauteja hankkimaan, ja vielä sata kertaa enemmän kuin jotkut maaseudun ikäpojat?

        Honestly, suomalaisten naisten pitäis oikeasti vähän ryhdistäytyä. Te olette kohta koko maailman vitsailun aihe...


      • alkup

        Kiitos Sissi vastauksestasi, tällaisia toivoin saavanikin edes muutaman. Yritän nyt vielä osaltani vastailla.
        -----
        Hienoa, ettet ole heti antanut lasten säikäyttää itseäsi ja olet uskaltanut alkaa suhteeseen. Jos olet vahva ihminen, itsetuntosi on kunnossa, osaat puolustaa itseäsi ja et ole itse rasistinen, olet oikea henkilö näiden lasten isäpuoleksi.

        Lapset eivät todellakaan säikytä, enkä koe itseäni vähääkään rasistiseksi. Siltä osin asiat ovat uskoakseni kunnossa. Itsetuntoni on mielestäni ihan normaali vaikka en mitään superegoa omaakaan. Puolustuskykyäni en rehellisesti sanoen osaa arvioida.
        ----
        Jos kuitenkin epäilet, ettei sinusta ole kestämään kaikkea paskaa, mitä niskaasi varmasti tulee satamaan, ole hyvä ja lähde heti. Älä anna lasten ja tyttöystäväsi kiintyä sinuun liikaa. Afrosuomalaiset lapset ovat jo hyvin varhaisessa vaiheessa tietoisia erilaisuudestaan ja kärsivät siitä tarpeeksi ilmankin, että vielä syyttelevät myöhemmin itseään siitä, että lähdit. Hyvin pienetkin tajuavat paljon asioita ja näkevät liikaakin.

        Tämä paska kyllä rehellisesti sanottuna arveluttaa. Olen jo varmaan vasta pienen ensimaun saanut ja melko järkyttävää on tavallisten suomalaisten palaute ja käytös välillä ollut (no yleensä asiat sujuvat asiallisesti mutta nuo ikävät poikkeukset jäävät kyllä mieleen).
        ----
        Mitä ex-mieheen tulee, niin eiköhän se ole yksilö- eikä kulttuurikysymys se, miten hän eron ottaa ja osaako päästää exästä irti. Muslimit ovat kyllä yleensä hankalampia tuossa suhteessa, mutta omasta tuttavapiiristämme en tunne yhtäkään tapausta, jossa mies olisi jotenkin jäänyt roikkumaan tai aiheuttanut jotain pahaa exälleen. Meidän tuttavapiirimme koostuu lähinnä kristityistä länsi-afrikkalaisista.

        Afrikkalaiselle miehelle lapset ovat iso asia ja suuri ylpeyden aihe. Hän voi olla mustasukkainen ja omistushaluinen, mutta jos osoitat olevasi lapsille hyvä ja näytät arvostavasi isää ja isän oikeuksia, niin luulisi miehen olevan tyytyväinen. Ainakin alkuun kannattaa olla hänen kanssaan samaa mieltä ja tukea hänen päätöksiään ja kun luottamus on saavutettu, voi alkaa neuvotella asioista.

        Kiitos näistä vinkeistä. Saman suuntaisia ovat tyttöystäväni neuvotkin olleet. Hän on muistuttanut että ainakin alussa minun on hyvä pitää mielessä etten ole lasten isä ja muutenkin pyrkiä sopeutumaan tilanteeseen. En pelkää exän olevan väkivaltainen tyttökaveriani tai minua kohtaan jos sitä tarkoitit, mikään tyttökaverini jutuissa ei viittaa siihen että ex olisi väkivaltainen. Lähinnä haluan välttää turhan kitkan ja kinan aiheuttamista lasten, tyttökaverini ja exän välille. Uskon että osaan omalta osaltani olla tarpeeksi joustava tässä suhteessa, kunhan vain tiedän etukäteen miten toimia. Eli haluan ymmärtää onko joitain sudenkuoppia jotka minun pitää välttää, asioita joita pitää ja asioita joita ei saa missään nimessä tehdä jne.. Voi olla ettei mitään isompaa ongelmaa tosin tulekaan vaan nämä ovat vain omia ennakkoluulojani, tilanne on kieltämättä aivan uusi minulle. Minulla ei ole juurikaan kokemusta exän kulttuurista. En halua sanoa mistä maasta hän on kotoisin jotta en paljasta kenenkään henkilöllisyyksiä täällä netissä (en usko että se haittaisi ketään mutta haluan kuitenkin välttää tämän koska en ole tähän lupaa pyytänyt). Mies ei kuitenkin ole muslimi. Pelkään kuitenkin että jotain kulttuurierojen aiheuttamaa kitkaa exän ja minun välille voi tulla jos en osaa siihen varautua. Tämän haluan siis välttää, toki koko homma on varmasti paljon kiinni asenteestani jonka uskon olevan kohdallaan.
        ----
        Tuo, ettet ole uskaltanut kertoa koko totuutta asiasta kuulostaa hälyttävältä. Mitä sinä pelkäät? Koetko, että asiassa on jotain hävettävää? Jos näin on, niin mene itseesi. Yritäpä kertoa asiasta jollekin ja testaa omia reaktioitasi. Pystytkö puolustautumaan? Nouseeko kapinahenki ja näyttämisenhalu vai vaivutko kyykkyyn häpeästä? Jos et ole valmis puolustamaan valintaasi, olet valinnut väärin. Nämä lapset tarvitsevat vahvan aikuisen, joka seisoo heidän rinnallaan, opettaa heidät puolustamaan itseään ja vahvistaa heidän itsetuntoaan.

        Olet oikeassa en ole mitenkään ylpeä siitä että olen usein kertonut puolitotuuden. Olen toki kertonut koko totuuden lähimmille ihmisilleni. Puolitutuille ja muille vastaaville en ole totuutta kertonut koska en olen kai halunnut rajoittaa ”päälleni satavaa paskaa”. Suoraan sanoen joillekin on vaikea käsittää edes sitä että seurustelen kolmen alle kouluikäisen lapsen yksinhuoltajan kanssa ja suunnittelen yhteen muuttamista. Useimmat joille olen kertonut ovat (ainakin edessäpäin ottaneet asiallisen kannan, vaikka välillä vaikuttaa etteivät vain kerro mitä todella ajattelevat muuten kuin rivien välissä).

        Reaktioni silloin kun olen joutunut puolustuskannalle on kai ollut jotain noiden esimerkkiesi väliltä. Olen yrittänyt selittää ettei tämä nyt ole mitään ihmeellistä mutta olen melko nopeasti todennut että antaa olla jos tämä ei ole ”riittänyt” vastaukseksi. Eli en ole vaipunut häpeästä mutta en alkanut riitelemäänkään sen enempää. Hyvä tai huono (ja ihan toisen keskustelun aihe) niin riitelemisen ja konfliktien välttäminen on ehkä melko luonteenomaista minulle.

        Olen kyllä tässä nyt kirjoittaessani ja vastauksia lukiessani että päättänyt lopettaa tämän puolitotuuslinjan kertaheitolla. Olet aivan oikeassa kaikessa mitä yllä olevassa kappaleessa kirjoitat.
        ----
        Sinulla on paljon pohdittavaa. Afrikkalaisen tuttavamme ex on uusissa naimisissa suomalaisen miehen kanssa, joka on rasistinen, syyttelee naista menneestä "hairahduksesta" eikä suostu edes tapaamaan tätä tuttavaamme. Heillä on 7-vuotias tyttö, joka asuu äitinsä ja tämän uuden miehen kanssa ja isän sydän itkee verta, kun hän miettii, miten paljon pieni tyttö joutuu kärsimään tässä tilanteessa. Miten tytön itsetunto ja arvostus juuriaan kohtaan voi kasvaa tilanteessa, jossa hänen äitinsä nöyristelee ja isäpuoli opettaa häpeämään?

        Näin ei meidän tilanteemme toki ole eikä tule olemaan. Kuten sanoin en ole mielestäni rasistinen enkä pelkää exän tapaamista tms. ja olen mikäli tarpeellista valmis joustamaan exän suhteen ja pyrin ymmärtämään että hänen käsityksensä suhteestaan tyttöystävääni ja lapsiinsa saattaa poiketa ”perinteisestä suomalaisesta mallista”.


      • aurum
        "maalaistyttö" kirjoitti:

        Niin ja suomalaiset fiksut ja ennenkaikkea filmaattiset miehet joutuu matkustamaan thaityttöjen luo ja maksamaan vielä siitä tortustakin...

        siinä on vain se ero, että ne thai-tytöt harvemmin palaavat miehen matkassa tänne tuilla elämään. jos palaavatkin, niin ukko yleensä maksaa lystin. säälittäväähän toki sekin on, mutta ei kuluta verorahoja.


      • "maalaistyttö"
        Turkki? kirjoitti:

        No täysin samoinhan suomitytöt matkaa Turkkiin tauteja hankkimaan, ja vielä sata kertaa enemmän kuin jotkut maaseudun ikäpojat?

        Honestly, suomalaisten naisten pitäis oikeasti vähän ryhdistäytyä. Te olette kohta koko maailman vitsailun aihe...

        Tuskin se koko maailma on kiinnostunut suomitytön piirakkakestien määrästä. Laatu ratkaisee!


      • Juupa juu
        "maalaistyttö" kirjoitti:

        Tuskin se koko maailma on kiinnostunut suomitytön piirakkakestien määrästä. Laatu ratkaisee!

        Suomalaisten naisten ulkkismiehillä ei ole "laatu" -sanan kanssa yhtikäs mitään tekemistä. Tsekkaa vaikka minkälaisten ulkkismiesten kanssa ruotsalaiset naiset liikkuvat ja vertaa sitten suomityttöön... ;)


      • karpalo
        Turkki? kirjoitti:

        No täysin samoinhan suomitytöt matkaa Turkkiin tauteja hankkimaan, ja vielä sata kertaa enemmän kuin jotkut maaseudun ikäpojat?

        Honestly, suomalaisten naisten pitäis oikeasti vähän ryhdistäytyä. Te olette kohta koko maailman vitsailun aihe...

        Tiedänpä muuten monta suomipoikaakin jotka ovat käyneet Turkissa. Paikallisten poikien puikotettavina tietysti. Ja vielä monet ihan perheineen, HUI.


      • plöhö
        Syy kirjoitti:

        Onko se jotenkin kauheata "jäädä" yksinhuoltajaksi? Jos nainen haluaa lapsia, minusta hän saa valita heille ihan minkä isän parhaaksi katsoo, eikä siinäkään ole mitään vikaa, että on "jää" yksinhuoltajaksi. Kyllä taas ihmisillä pipo kiristää!

        Onpas epäterve asenne sinulla. Nainen valitsee kenet tahansa siittäjäksi ja siinä se? Lapsilla olisi tervettä olla molemmat vanhemmat ja vieläpä niin, että lasten tekeminen olisi suunniteltua molempien mielestä ja että molemmat vanhemmat osallistuisivat omasta halustaan lasten kasvatukseen. Lapset eivät ole mitään naisten leikkikaluja tai jnkl. oikeuksia kullekin.


      • Sadeye
        jesusch kirjoitti:

        vaan sekö on kollektiivisesti suomalaisen miehen syy, että joku maalaistyttö jakaa torttuaan mustalle miehelle ja jää yksinhuoltajaksi kolmen lapsen kanssa.

        Hmmm ja onko se mustan miehen syy, etta joku maalaistytto jakaa torttuaan valkoiselle miehelle ja jaa yksinhuoltajaksi kolmen lapsen kanssa.

        Sina se olet sellainen "lapanen" naiden vastauksiesi kanssa, etta ylempi keskiluokka nauraa " korkeasaaren paviaanien kanssa sinulle kilpaa "

        Ymmarratko omaa itseasi edes ? Tai kirjoittamiasi vastauksia ? Nehan voi kirjoittaa miten pain tahansa, ja lopputulos on sama.

        Oletko sattumoisin suomalainen mies ?


      • Sadeye
        Juupa juu kirjoitti:

        Suomalaisten naisten ulkkismiehillä ei ole "laatu" -sanan kanssa yhtikäs mitään tekemistä. Tsekkaa vaikka minkälaisten ulkkismiesten kanssa ruotsalaiset naiset liikkuvat ja vertaa sitten suomityttöön... ;)

        " Tsekkaa vaikka minkalaisten ruotsalais miesten kanssa ruotsalaiset naiset liikkuvat ja vertaa sitten suomityttoon "

        Katsos kun olemme joutuneet tyytymaan suomipoikaan niin kyllahan sina tiedat miten siina kay. Tulee tapojensa orjaksi. Eihan sita osaa etsia, tai halua saada komeita ja fiksuja miehia, kun on tottunut tahan alempaan keskiluokkaan.

        Kun seuraavan kerran matkustat Tukholmaan niin katseleppa ihan huviksesi ruotsalais pariskuntia. Huomaatko eroa suomalaisiin ? Sitahan minakin.

        Ja nyt se peili kateen ja nopeasti. Kerro kerro kuvasti ken on maassa kaunehin. Sinako ?
        Mita naet peilista ? Huonosti palkatun, lihavahkon, huono ihoisen, ohut tukkaisen, valkoisen, huonosti pukeutuvan, tyhman, alempaan keskiluokkaan kuuluvan mauttoman ukon.

        KIITOS, MUUTA EI KIITOS.


      • Sadeye
        Sadeye kirjoitti:

        " Tsekkaa vaikka minkalaisten ruotsalais miesten kanssa ruotsalaiset naiset liikkuvat ja vertaa sitten suomityttoon "

        Katsos kun olemme joutuneet tyytymaan suomipoikaan niin kyllahan sina tiedat miten siina kay. Tulee tapojensa orjaksi. Eihan sita osaa etsia, tai halua saada komeita ja fiksuja miehia, kun on tottunut tahan alempaan keskiluokkaan.

        Kun seuraavan kerran matkustat Tukholmaan niin katseleppa ihan huviksesi ruotsalais pariskuntia. Huomaatko eroa suomalaisiin ? Sitahan minakin.

        Ja nyt se peili kateen ja nopeasti. Kerro kerro kuvasti ken on maassa kaunehin. Sinako ?
        Mita naet peilista ? Huonosti palkatun, lihavahkon, huono ihoisen, ohut tukkaisen, valkoisen, huonosti pukeutuvan, tyhman, alempaan keskiluokkaan kuuluvan mauttoman ukon.

        KIITOS, MUUTA EI KIITOS.

        * hups * kiitos, mutta ei kiitos ...


      • PIM
        Sadeye kirjoitti:

        * hups * kiitos, mutta ei kiitos ...

        Onko tuo alempi keskiluokka se, mistä sinä olet itse lähtöisin? Kukaan ylempään keskiluokkaan kuuluva ei nimittäin kirjoittelisi täällä noin huonoa äidinkieltä keskiviikon ja torstain välisenä yönä puoli kahdelta. Onko tämä keskustelu vienyt yöunesi?

        Ihmettelen myös juttujasi lihavuudesta, huonoihoisuudesta tms. Oletko kuullut koskaan sanontaa "ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu"? Ei sinun kannata syyttää suomalaisia miehiä siitä, että sait rotan naaman ja huonot geenit. Palkkauksesta en viitsisi edes mainita. Toivottavasti kebabit menevät hyvin kaupaksi :)


      • :-D
        Sadeye kirjoitti:

        " Tsekkaa vaikka minkalaisten ruotsalais miesten kanssa ruotsalaiset naiset liikkuvat ja vertaa sitten suomityttoon "

        Katsos kun olemme joutuneet tyytymaan suomipoikaan niin kyllahan sina tiedat miten siina kay. Tulee tapojensa orjaksi. Eihan sita osaa etsia, tai halua saada komeita ja fiksuja miehia, kun on tottunut tahan alempaan keskiluokkaan.

        Kun seuraavan kerran matkustat Tukholmaan niin katseleppa ihan huviksesi ruotsalais pariskuntia. Huomaatko eroa suomalaisiin ? Sitahan minakin.

        Ja nyt se peili kateen ja nopeasti. Kerro kerro kuvasti ken on maassa kaunehin. Sinako ?
        Mita naet peilista ? Huonosti palkatun, lihavahkon, huono ihoisen, ohut tukkaisen, valkoisen, huonosti pukeutuvan, tyhman, alempaan keskiluokkaan kuuluvan mauttoman ukon.

        KIITOS, MUUTA EI KIITOS.

        Näin kirjoittelee siis aamuyöstä suomalainen lähihoitaja, joka asuu Lontoon slummissa ruman ja köyhän intialaisen miehensä kanssa... :-D Voi että kun nyt harmittaa, että noin tasokas nainen ei sattunut mun kohdalle... :-D Taidanpa lohduksi lähteä pikku ajelulle uudella Alfa Romeollani... ;)


      • häivy
        :-D kirjoitti:

        Näin kirjoittelee siis aamuyöstä suomalainen lähihoitaja, joka asuu Lontoon slummissa ruman ja köyhän intialaisen miehensä kanssa... :-D Voi että kun nyt harmittaa, että noin tasokas nainen ei sattunut mun kohdalle... :-D Taidanpa lohduksi lähteä pikku ajelulle uudella Alfa Romeollani... ;)

        luulet olevasi oikea sanaseppo ja älykäs sanankäänteissäsi, sinulla ei tunnu olevan mitään kokemusta monikulttuurisista asioista tai muustakaan mihin kommentoit. Ole hyvä ja ole hiljaa, ketään ei sinun äidinkielen oppisi kiinnosta missään keskustelussa.


      • Väärä henkilö
        häivy kirjoitti:

        luulet olevasi oikea sanaseppo ja älykäs sanankäänteissäsi, sinulla ei tunnu olevan mitään kokemusta monikulttuurisista asioista tai muustakaan mihin kommentoit. Ole hyvä ja ole hiljaa, ketään ei sinun äidinkielen oppisi kiinnosta missään keskustelussa.

        Nyt haukut väärää puuta, en ole PIM.


      • PIM
        häivy kirjoitti:

        luulet olevasi oikea sanaseppo ja älykäs sanankäänteissäsi, sinulla ei tunnu olevan mitään kokemusta monikulttuurisista asioista tai muustakaan mihin kommentoit. Ole hyvä ja ole hiljaa, ketään ei sinun äidinkielen oppisi kiinnosta missään keskustelussa.

        Sadeyeko se siellä itkee?

        "luulet olevasi oikea sanaseppo ja älykäs sanankäänteissäsi"

        Tuo oli ihan sinun oma näkemys aiheesta, mutta mukava kuulla, että arvostat tekstiäni. Tällä forumilla ei ole vaikeaa tehdä älykästä vaikutusta itsestään.


      • zkelvin
        PIM kirjoitti:

        Sadeyeko se siellä itkee?

        "luulet olevasi oikea sanaseppo ja älykäs sanankäänteissäsi"

        Tuo oli ihan sinun oma näkemys aiheesta, mutta mukava kuulla, että arvostat tekstiäni. Tällä forumilla ei ole vaikeaa tehdä älykästä vaikutusta itsestään.

        Tuotit minulle nyt pettymyksen. Lukemisen ymmärtäminen tuottaa selkeästi vaikeuksia, siksikö olet peräämässä virheetöntä äidinkieltä?

        Sadeye ei esitä muuta näkemystä kuin sen, että _sinä_ ilmeisesti luulet olevasti todellinen sanaseppo jne. Hän ei kerro arvostavansa tekstiäsi, vaan nimenomaan esittää, että sinulla saattaa olla hiukan epärealistiset kuvitelmat oman tekstisi tasosta.

        Mitä tulee tämän foorumin älylliseen tasoon, niin eihän sitä juuri ole. Eihän täällä edes keskustella siitä, mistä otsikon mukaan pitäisi. Aloittaa täällä keskustelun mistä vaan, niin eikähän nämä Seiskasta ja televisiosta yleistietonsa ammentaneet ala esittää omia jumalallisia näkemyksiä asioistaan. Älä sinä nyt sentään lankea samaan.

        Terveisin nimim. "Transun läskin vaimo" ;)))


      • Seiska?
        zkelvin kirjoitti:

        Tuotit minulle nyt pettymyksen. Lukemisen ymmärtäminen tuottaa selkeästi vaikeuksia, siksikö olet peräämässä virheetöntä äidinkieltä?

        Sadeye ei esitä muuta näkemystä kuin sen, että _sinä_ ilmeisesti luulet olevasti todellinen sanaseppo jne. Hän ei kerro arvostavansa tekstiäsi, vaan nimenomaan esittää, että sinulla saattaa olla hiukan epärealistiset kuvitelmat oman tekstisi tasosta.

        Mitä tulee tämän foorumin älylliseen tasoon, niin eihän sitä juuri ole. Eihän täällä edes keskustella siitä, mistä otsikon mukaan pitäisi. Aloittaa täällä keskustelun mistä vaan, niin eikähän nämä Seiskasta ja televisiosta yleistietonsa ammentaneet ala esittää omia jumalallisia näkemyksiä asioistaan. Älä sinä nyt sentään lankea samaan.

        Terveisin nimim. "Transun läskin vaimo" ;)))

        Ai Seiskassako sanottiin että Samoalla on läskejä transuja? Onpas se nyt vaihtanut linjaansa yleissivistäväksi. :-D

        Muuten, oletko sinäkin zkelvin vähän normaalia lihavampi? Jotenkin mulle tulee mieleen kuva sellaista wannabe-hevipimusta, jolla on ylipainoa, vähän huono iho ja pyöreät rillit ( pyöreät posket). Sellainen ennen aikojaan mummoontunut.


      • zkelvin
        Seiska? kirjoitti:

        Ai Seiskassako sanottiin että Samoalla on läskejä transuja? Onpas se nyt vaihtanut linjaansa yleissivistäväksi. :-D

        Muuten, oletko sinäkin zkelvin vähän normaalia lihavampi? Jotenkin mulle tulee mieleen kuva sellaista wannabe-hevipimusta, jolla on ylipainoa, vähän huono iho ja pyöreät rillit ( pyöreät posket). Sellainen ennen aikojaan mummoontunut.

        jos uskallat. Tavataan vaikka HTBC:lla.


      • Öööö
        zkelvin kirjoitti:

        jos uskallat. Tavataan vaikka HTBC:lla.

        En tunne tuota mestaa, ellet sitten hevibakersia tarkoita. Mutta jospa ottaisit miehesi mukaan niin voitaisiin mennä vaikka DTM:ään. :-D


      • zkelvin
        Öööö kirjoitti:

        En tunne tuota mestaa, ellet sitten hevibakersia tarkoita. Mutta jospa ottaisit miehesi mukaan niin voitaisiin mennä vaikka DTM:ään. :-D

        kaltaisesi selvännäkijän pitäisi tuollainen selvittää alle minuutin.


      • PIM
        zkelvin kirjoitti:

        Tuotit minulle nyt pettymyksen. Lukemisen ymmärtäminen tuottaa selkeästi vaikeuksia, siksikö olet peräämässä virheetöntä äidinkieltä?

        Sadeye ei esitä muuta näkemystä kuin sen, että _sinä_ ilmeisesti luulet olevasti todellinen sanaseppo jne. Hän ei kerro arvostavansa tekstiäsi, vaan nimenomaan esittää, että sinulla saattaa olla hiukan epärealistiset kuvitelmat oman tekstisi tasosta.

        Mitä tulee tämän foorumin älylliseen tasoon, niin eihän sitä juuri ole. Eihän täällä edes keskustella siitä, mistä otsikon mukaan pitäisi. Aloittaa täällä keskustelun mistä vaan, niin eikähän nämä Seiskasta ja televisiosta yleistietonsa ammentaneet ala esittää omia jumalallisia näkemyksiä asioistaan. Älä sinä nyt sentään lankea samaan.

        Terveisin nimim. "Transun läskin vaimo" ;)))

        Kaikista maailman aiheista Sadeye valitsi juuri puheet sanaseposta minun yhteydessäni.

        Kiitoksia kovasti. Tykkään minäkin teistä.


      • Ei oo totta...
        zkelvin kirjoitti:

        kaltaisesi selvännäkijän pitäisi tuollainen selvittää alle minuutin.

        Se on joku säälittävä Fight Club -viritys! :-D Voi elämän kevät, nainen uhoaa verkossa vetävänsä turpaan. :-D

        Nyt hei siis Maarit oikeasti herätys...


      • zkelvin
        zkelvin kirjoitti:

        kaltaisesi selvännäkijän pitäisi tuollainen selvittää alle minuutin.

        nyt yleissivistys hiukan pettää. Älä Maaritia tähän sekoita, hänellä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Ja enpä ole mitään uhonnut. Kerroin, mistä tarvittaessa löytää.


      • karpalo
        :-D kirjoitti:

        Näin kirjoittelee siis aamuyöstä suomalainen lähihoitaja, joka asuu Lontoon slummissa ruman ja köyhän intialaisen miehensä kanssa... :-D Voi että kun nyt harmittaa, että noin tasokas nainen ei sattunut mun kohdalle... :-D Taidanpa lohduksi lähteä pikku ajelulle uudella Alfa Romeollani... ;)

        Näin kirjoittelee siis aamuyöstä suomalainen lähihoitaja, joka asuu Lontoon slummissa ruman ja köyhän intialaisen miehensä kanssa... :-D Voi että kun nyt harmittaa, että noin tasokas nainen ei sattunut mun kohdalle... :-D Taidanpa lohduksi lähteä pikku ajelulle uudella Alfa Romeollani... ;)
        --------
        Näin siis kirjoittelee.....sensuroitu.....

        Voi että kun nyt harmittaa, että noin tasokas, älykäs ja sanavalmis mies ei sattunut mun kohdalle, Alfa Romeo ja kaikki. :(:(


      • Heko
        karpalo kirjoitti:

        Tiedänpä muuten monta suomipoikaakin jotka ovat käyneet Turkissa. Paikallisten poikien puikotettavina tietysti. Ja vielä monet ihan perheineen, HUI.

        ..oikein pyörit?;D


      • Heh
        zkelvin kirjoitti:

        kaltaisesi selvännäkijän pitäisi tuollainen selvittää alle minuutin.

        Joo, "tuu salille jos uskallat". Ei oo uhoa, ei. :-D

        Et varmaan tätä itse ymmärrä, mutta ylitit juuri viimeisenkin säälittävyyden rajan... Itse asiassa tässä alkaa olla vähän huono omatunto, ei olisi ehkä saanut heittää sulle noin rankkaa läppää kun se kerta noin koville ottaa... Puolustuksekseni voin sanoa, että olet niin herkullinen kohde: suomibimbo, jolla on suuret luulot ja suuret puheet, mutta joka todellisuudessa pudottaa riman joka kerta... Aika surullista itse asiassa.


      • Sadeye
        PIM kirjoitti:

        Onko tuo alempi keskiluokka se, mistä sinä olet itse lähtöisin? Kukaan ylempään keskiluokkaan kuuluva ei nimittäin kirjoittelisi täällä noin huonoa äidinkieltä keskiviikon ja torstain välisenä yönä puoli kahdelta. Onko tämä keskustelu vienyt yöunesi?

        Ihmettelen myös juttujasi lihavuudesta, huonoihoisuudesta tms. Oletko kuullut koskaan sanontaa "ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu"? Ei sinun kannata syyttää suomalaisia miehiä siitä, että sait rotan naaman ja huonot geenit. Palkkauksesta en viitsisi edes mainita. Toivottavasti kebabit menevät hyvin kaupaksi :)

        Etta sellainen vastaus.


      • Sadeye
        :-D kirjoitti:

        Näin kirjoittelee siis aamuyöstä suomalainen lähihoitaja, joka asuu Lontoon slummissa ruman ja köyhän intialaisen miehensä kanssa... :-D Voi että kun nyt harmittaa, että noin tasokas nainen ei sattunut mun kohdalle... :-D Taidanpa lohduksi lähteä pikku ajelulle uudella Alfa Romeollani... ;)

        Oi voi ja voi oi.


      • Sadeye
        PIM kirjoitti:

        Sadeyeko se siellä itkee?

        "luulet olevasi oikea sanaseppo ja älykäs sanankäänteissäsi"

        Tuo oli ihan sinun oma näkemys aiheesta, mutta mukava kuulla, että arvostat tekstiäni. Tällä forumilla ei ole vaikeaa tehdä älykästä vaikutusta itsestään.

        Ei, se en ollut mina vaan joku toinen itkupilli. Pim hyva koita jo uskoa, etta taman palstan kirjoitukset eivat vaikuta minun elamaani. Mina olen hyvassa parisuhteessa, olen kahden terveen ja suloisen lapsen aiti joten miksi itkea, teidan kirjoituksienne takia ? Ei kiitos.

        Hyvaa viikonloppua taas. Nain ne viikot vierahtavat. Sinunkin aikasi on mennyt hyvin taalla netissa kirjoitellen ja tyottomyyspaivarahaa nostaen. Onnea tenniksen peluuseen.


      • PIM
        Sadeye kirjoitti:

        Ei, se en ollut mina vaan joku toinen itkupilli. Pim hyva koita jo uskoa, etta taman palstan kirjoitukset eivat vaikuta minun elamaani. Mina olen hyvassa parisuhteessa, olen kahden terveen ja suloisen lapsen aiti joten miksi itkea, teidan kirjoituksienne takia ? Ei kiitos.

        Hyvaa viikonloppua taas. Nain ne viikot vierahtavat. Sinunkin aikasi on mennyt hyvin taalla netissa kirjoitellen ja tyottomyyspaivarahaa nostaen. Onnea tenniksen peluuseen.

        Työttömyyspäivärahan? Käsittääkseni sellaisen nostaminen on töissä käyvälle laitonta. Ellei sitten kyseessä ole Suomessa asuva turkkilainen.

        Kummallista myös, että vastaat jatkuvasti, vaikka väität, etteivät kirjoitukseni vaikuta elämääsi. Tyhmyyttähän on se, jos ei osaa ajoissa lopettaa ja sinä et näköjään osaa :)


      • Sadeye
        PIM kirjoitti:

        Työttömyyspäivärahan? Käsittääkseni sellaisen nostaminen on töissä käyvälle laitonta. Ellei sitten kyseessä ole Suomessa asuva turkkilainen.

        Kummallista myös, että vastaat jatkuvasti, vaikka väität, etteivät kirjoitukseni vaikuta elämääsi. Tyhmyyttähän on se, jos ei osaa ajoissa lopettaa ja sinä et näköjään osaa :)

        Heratys ! Kuten olet aikaisemmin itse kirjoittanut " tama on suurinta hupia " joten kirjoituksesi ei hairitse minua lainkaan, jos et kirjoittaisi niin silloin hairiintyisin.
        *nauraa*


      • Anonyymi

        Tämä oli mahtava puheenvuoro. Just näin!


    • Jessica

      Kuten tässä ja aiemmissa viesteissä on tullut ilmi, sun on mietittävä tarkkaan, mihin oot ryhtymässä. Mutta etköhän oo sitä jo tosi kauan miettinytkin.

      Kyseessähän on myös SUN elämä ja onni ja siitä pitää lähteä liikkeelle. Jos koet olevasi onnellinen näiden lasten äidin kanssa, ole hänen kanssaan äläkä välitä siitä, mitä muut sanoo.

      Ero voi tulla joka tapauksessa ja jos tulee niin on tullakseen. Tuskin siinä vaiheessa enää niistä lapsista on kyse vaan ihan muista asioista.

      "Ei elämää liikaa suunnitella saa, antaa sen mennä vain painollaan..." (Kemiaa, Neon2)

    • Timoteus

      Se sun täytyy ainakin oppia hyväksymään että tämä mustamies käy puikottamassa entistä tyttöystäväänsä, koska heidän lakiensa mukaan sinun "tyttöystäväsi" on hänen omaisuuttaan hautaan saakka.

      • karpalo

        Ja heidän lakiensa mukaan joudut maksamaan mustallemiehelle isyysmaksua jokaisesta lapsesta jonka hän on tehnyt sinulle. Pojista maksu on tietysti kaksinkertainen.

        Varaudu toki tähänkin :)


    • ööh

      ...provo.

      Mitenkähän heräsi kuva että kirjoittaja on itseasiassa tuo kolmen lapsen yh itse?

    • Blumfeldt

      Eihän tässä mitään ongelmaa ole, hyväksyt vaan aisankannattajan roolin ja siinä se.

      Varaudu siihen että ex tulee kuulumaan elämäänne ainakin lasten täysi-ikäistymiseen saakka jonkinlaisena kolmantena pyöränä.

    • Sadeye

      Make en lukennut muiden kirjoituksia, joten en tieda millaisen vastaanoton kirjoituksesi sai, mutta olettaisin, etta niin puolesta kuin vastaankin oli kirjoituksia.

      Ymmarran sinua ja tilannettasi. En itsekkaan tieda miten toimisin sinun tilanteessasi, mutta jos rakastat tyttoystavaasi niin kai sekin vaikuttaa paatoksentekoosi. Eli kuuntele sydammen seka jarjen aanta.

      Itsellani on kokemus parisuhteesta suomalaisen miehen kanssa, kenella oli 2 lasta ed. parisuhteesta. Tama suhde oli vieda minulta hermot, koska ex vaikutti jokaiseen asiaan mita olimme tekemassa tai suunnittelemassa tehda. Han ei halunnut, etta lapset kiintyvat minuun vaan oli mustasukkainen jokaisesta piirroksesta tai kortista jonka sain.

      Ei ole helppoa aloittaa parisuhdetta jos uudella kumppanilla on lapsia ed. suhteesta. Taytyy olla todella stressin sietokykyinen, silla hyvin useasti nama ex-puolisot yrittavat tehda kaikensa jotta uusi parisuhe ei onnistu. Ja toki lapset ovat jatkuva olemassaoleva muisto exasta. Itse elin tata parisuhde helvettia ( mies oli symppis ) kaksi vuotta, mutta lopulta oli pakko luovuttaa.

      Ex-puolisot saattavat terrorisoida toisiansa jatkuvasti. Jatkuvaa yhteydenpitoa, turhia puheluita, kyselya lapsista, riitelya lapsista jne jne.

      Make jos tunnet olevasi tarpeeksi vahva henkisesti niin silloin en nae mitaan esteita ko. parisuhteelle, mutta jos olet mustasukkainen tai hairiinnyt ex-miehen soitoista tai visiiteista niin silloin harkitsisin asiaa.

      En usko, etta itse ulkomaalaisuudella on tekemista asian kanssa. Jokainen eronnut aviopari joilla yhteisia lapsia niin kayvat lapi samat ongelmat eron yhteydessa.

      Vai oletko ihmeissasi miten selitat kolmen mulatti lapsen olemassa olon ? Lapset aivan varmasti ovat suloisia joten heidan kanssa parjaat ja sivullisten kommenteista ei kannata valittaa, mutta kuten sanoin, ymmarran sinua erittain hyvin, ja ei todellakaan tule olemaan helppoa ryhtya kolmen lapsen isapuoleksi.

      Onnea kuitenkin matkaan, mihin ratkaisuun sitten ikina paadytkaan !!!

      • Blumfeldt

        Ei normaali ihminen suvaitse vieraan miehen lapsia omassa perheessään. Täytyy olla impotentti tai homo.

        Kun leijonauros valitsee itselleen naaraan se tappaa jokaisen edellisen uroon poikasen jos naaraalla tällaisia on huollettavanaan. Siitä tässä on kyse. Oma veri ylitse muiden.


      • Yh-äiti
        Blumfeldt kirjoitti:

        Ei normaali ihminen suvaitse vieraan miehen lapsia omassa perheessään. Täytyy olla impotentti tai homo.

        Kun leijonauros valitsee itselleen naaraan se tappaa jokaisen edellisen uroon poikasen jos naaraalla tällaisia on huollettavanaan. Siitä tässä on kyse. Oma veri ylitse muiden.

        Satutko tietämään, kuinka paljon uusperheitä tässä maassa on? Esimerkki: Nicke Lignel meni naimisiin Raakelinsa kanssa, vaikka tällä oli "kamala mulaattilapsi"! Tai sääliikö joku Lola Odusogan äitiä, joka kasvatti yksin kolme lasta? Ihmettelen, mitä tiukkapipo-pösilöitä tänne oikein kirjoittelee! Onneksi kaikki eivät ole tuollaisia. Ja turha kirjoitella niitä haukkumisia perään, en lue...


      • mimmi
        Blumfeldt kirjoitti:

        Ei normaali ihminen suvaitse vieraan miehen lapsia omassa perheessään. Täytyy olla impotentti tai homo.

        Kun leijonauros valitsee itselleen naaraan se tappaa jokaisen edellisen uroon poikasen jos naaraalla tällaisia on huollettavanaan. Siitä tässä on kyse. Oma veri ylitse muiden.

        mutta onneksi me ihmiset erotaan eläimistä tuossa suhteessa. en edes halua tajuta mistä tuollaisen rinnastuksen sait päähäsi!


      • karpalo
        Blumfeldt kirjoitti:

        Ei normaali ihminen suvaitse vieraan miehen lapsia omassa perheessään. Täytyy olla impotentti tai homo.

        Kun leijonauros valitsee itselleen naaraan se tappaa jokaisen edellisen uroon poikasen jos naaraalla tällaisia on huollettavanaan. Siitä tässä on kyse. Oma veri ylitse muiden.

        Sinä älyn Tonava ja ajatus Rein. Kun pääsit vauhtiin niin voisitko selittää mistä siinä on kyse kun muurahaiskarhu tykkää niin kovin muurahaisista tai pingviini elää etelämantereella. Logiikkasi mukaan siis meidän pitäisi kaikkien lähteä Etelämantereelle muurahaisia syömään ??


      • monolähetys
        karpalo kirjoitti:

        Sinä älyn Tonava ja ajatus Rein. Kun pääsit vauhtiin niin voisitko selittää mistä siinä on kyse kun muurahaiskarhu tykkää niin kovin muurahaisista tai pingviini elää etelämantereella. Logiikkasi mukaan siis meidän pitäisi kaikkien lähteä Etelämantereelle muurahaisia syömään ??

        "Sinä älyn Tonava ja ajatus Rein"

        :DDDDDDDDDDDDDDDDD


      • Jane
        monolähetys kirjoitti:

        "Sinä älyn Tonava ja ajatus Rein"

        :DDDDDDDDDDDDDDDDD

        Pienestä sinäkin ilosi osaat repiä, mutta autuaita ovat yksinkertaiset.

        Ikävä vaan että pilaatte samalla ihan mielenkiintoisen palstan.


      • jaaHans
        Jane kirjoitti:

        Pienestä sinäkin ilosi osaat repiä, mutta autuaita ovat yksinkertaiset.

        Ikävä vaan että pilaatte samalla ihan mielenkiintoisen palstan.

        no mielenkiintoinen tämä todella onkin. vetää sosiaaliporno/white trash -asteikolla vertoja Jippiin julkkisjuoruforumille ja missit.netille.


      • tarkkasilmäinen
        Yh-äiti kirjoitti:

        Satutko tietämään, kuinka paljon uusperheitä tässä maassa on? Esimerkki: Nicke Lignel meni naimisiin Raakelinsa kanssa, vaikka tällä oli "kamala mulaattilapsi"! Tai sääliikö joku Lola Odusogan äitiä, joka kasvatti yksin kolme lasta? Ihmettelen, mitä tiukkapipo-pösilöitä tänne oikein kirjoittelee! Onneksi kaikki eivät ole tuollaisia. Ja turha kirjoitella niitä haukkumisia perään, en lue...

        vaan se poistaa kaikki sairaat ja epäkelvot. Tämä on sitä ns. luonnon valintaa, vain parhaat saavat jatkaa sukua ja elämistä. Vertauskohde on varmasti saatu viimepäivien Korkeasaari-polemiikista, mikä osoittaa suomalaisten totaalisen suhteettomuudentajun ja tyhmyyden.

        En itse ottaisi noita julkimoita enkä etenkään näyttelöijöitä esimerkeiksi, sillä heillähän partnerit vaihtuvat säännön mukaan aina kun edellinen alkaa tympiä. Eikä tuo Lolakaan mikään järjen pikkujättiläinen tunnu olevan, ainakaan otteittensa perusteella. Hänhän kuitenkin on suomalainen ja tässä kulttuurissa elellyt, joten eiköhän hänellä jo ole helpompaa kuin aivan ummikolla tänne tulleella on. Hänen äitinsä tosin on ollut paljon kovemmalla ja kuulema jaksellut aika mukavasti.

        P.S. Ja huomaat lukeneesi tämän kuitenkin


    • äitipuoli

      en jaksanut lukea noita muita vastauksia, mutta haluan muistuttaa sinua että pysyt omana itsenási etkä anna lasten tai exän tulla sinun ja tyttökaverisi väliin!

      lapsille on toki hyväksi kertoa ja muistuttaa kuka on oikea isä, mutta en hyväksy tuota "äiti hoitaa kiellot yms.."itse olin aluksi hiukan lepsu asioiden suhteen, yritin kai antaa parempaa kuvaa, mutta olisi pitänyt olla tiukempi. on ollut vaikeaa rakentaa yhteistä kotia joissa pelataan molempien säännöillä kun lapset ei enää halua edes kuunnella minun vastalauseita. Tämä on kuitenkin minunkin koti ja se heille olisi pitänyt tehdä selväksi.hemmottelulla ei lopulta pitkälle pötkitä.

      koko perheen tulisi tehdä yhteiset säännöt, sinä määräät myös, ja tässä perhe kokouksessa olisi hyvá jos myös ex olisi läsnä.

    • Reiska

      Hälytyskellot soi! Ei lasten isän ihonvärin vaan tyttöystäväsi asenteen takia. Kun hän neuvoo, että "sinun ei ehkä ole viisasta muodostaa liian isällistä suhdetta lapsiin vaan antaa hänen ainakin toistaiseksi pääasiassa hoitaa kasvatukselliset linjanvedot (nuhtelut, kiellot jne.)", hän asettaa sinut mahdottomaan asemaan.

      Näe tulevaisuutesi. Asut perheessä, jossa tyttöystäväsi (ja hänen kauttaan myös hänen exänsä) käyttää valtaa, ja sinulla ei sitä ole. Tällöin ei sinulla voi olla myöskään vastuuta. Lapset tarvitsevat joka tapauksessa vahvoja aikuisia lähelleen. Miten vallaton ja vastuuton aikuinen voisi olla lapselle vahva tuki?

      Sitten, kun teille syntyy yhteisiä lapsia, ovatko perheen kaikki lapset tasavertaisessa asemassa, jos sinulla ei ole kasvatusvastuuta koskien kaikkia?

      Jos tyttöystäväsi neuvo on aiheellinen, on tilanne vielä vaikeampi. Silloin voi olla kysymys siitä kulttuurien törmäyksestä.

      Tuon "koko totuuden" kertomatta jättämisen kääntäisin niin, että mitä sitten. Kun kerrot, että tyttöystävälläsi on kolme lasta, pitääkö perään mainita heidän ihonvärinsä. Eikö juuri se olisi asenteellista? Jos päädytte saman katon alle, vie heidät vain näytille ilman varoitusta. He ovat läheisiäsi ja olet heistä ylpeä. Jos siinä joku kakostelee, ihmettelee ja valittaa, on se vain hänen ongelmansa. Joka tapauksessa sinulta vaaditaan vahvuutta.

    • ceara

      Itselläni on mustan miehen kanssa saatu lapsi, mutta olen seurustellut jo useamman vuoden suomalaisen miehen kanssa. Meidän kohdalla erityisiä ongelmia ei ole eteen tullut, sillä ex-mies ei kuulu kuvioihin (tapaa lapsen pari kertaa vuodessa). Ennakkoluuloja ei ole eteen vielä tullut muiltakaan ihmisiltä. Eron jälkeen lapsen isä oli kylläkin pitkään mustasukkainen minun tekemisistä, vaikka hänellä itsellään olikin uusi kumppani. Nykyisellä miehelläni on ihailtavan hyvä itsetunto ja on parhain miehenmalli lapselleni:)

    • alkup

      Kiitokset asiallisesti vastanneilta. Melkoinen tulipalo näytti ihan aiheeseen liittymättä syntyneen.

      Jonkinlaista vahvistusta ja lisäinfoa hain ennen käytännön päätöksiä ja jotain sainkin. Asia on minulle vieras (sekä lapset että vieraat kulttuurit).

      Viikonloppuna sitten puhuimme ja päätimme muuttaa yhteen kunhan saadaan käytännön asioita järjesteltyä, eli lähinnä isompaa asuntoa katselemme. Tyttöystäväni nykyinen asunto on ahdas jo neljälle, viidennestä puhumattakaan.

      Muutama vastauskin vielä, ne jotka epäilivät tätä marssijärjestystä (tyttöystävä hoitaa aluksi lapsien käskytyksen) niin eiköhän sekin siitä ajan kuluessa muutu. Tarkoitus on nyt aluksi pitää matalaa profiilia, tämä on jo nyt lapsille ja heidän isälleen iso muutos. Ja Reiskalle, omia lapsia meillä ei ole vielä tarkoitus hankkia. Tyttökaverini opiskelu jäi aikoineen "lasten hankkimisen jalkoihin". Hänen on tarkoitus nyt pikku hiljaa jatkaa opintojaan. Tässä puuhassa mennee ainakin seuraavat 3-5 vuotta. Jos lasten aika joskus tulee ovat kuviot varmaan jo kunnossa ja tahti selvillä.

      Asialliset kommentit ovat toki vieläkin tervetulleita.

      • Reiska

        Olet oikeassa make, ajan kanssa kuviot muotoutuvat. Kun annatte toisillenne aikaa rauhassa tottua uuteen tilanteeseen, niin hyvä tulee. Lapset tarvitsevat "rajoja ja rakkautta" tasapuolisesti kaikilta lähellä olevilta aikuisilta. Eipä kaiken voi olettaa napsahtavan paikalleen heti alusta asti. Ja näissäpä riittää puheenaihetta sinun ja tyttöystäväsi välille pitkäksi aikaa ja se on vain hyvä asia.

        Toivotan sinulle ja uudelle perheellesi onnea!


    • Anonyymi

      ”Minua rasistista suomalaista miestä” tukehduta itsesi vedellä! Sietäisi hävetä! Yök että sunlaisia white trash miehiä on elossa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe