au pairille neuvoja

kiinostunut au pair.

Hei! Olisin kiinnostunut lähtemään au pairiksi, Saksaan, Lontooseen, Ranskaan tai Amerikkaan. Tarvitsisinkin nyt neuvoja, kokemuksia, ajatuksia ja jne ihmisiltä ketkä ovat olleet au pairina. Olit sitten vain kesän tai vuoden, mutta paljon teidän lentolippunne maksoivat? Mitä kaikkea kustansitte itse? Paljon tienasitte? Paljon maksoitte itse yhteensä koko matkan aikana?

5

300

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvokaskokemus

Lyhyesti sanoisin niin että aupairiksi lähtiessä et tarvitse omaa rahaa ollenkaan. Yleensä host-perhe maksaa yhden menopaluu lipun ainakin euroopassa. Ja palkka vaihtelee tosi paljon maa-/perhekohtaisesti. Pelkällä palkalla elää kyllä, mutta ei leveästi!

• ...

Olin itse vuosina 09-10 Lontoossa 10 kk. En muista yhtään paljonko lennot maksoivat, mutta maksoin ne itse. Itsellä ei ollut säästössä paljoa rahaa, mutta en käytännössä tarvinnut säästöjä käyttää, vaan pärjäsin palkallani. Tuolloin minulle maksettiin 80 puntaa viikossa, jolla eli ihan hyvin. Riippuu niin paljon, että kuinka paljon käy ulkona syömässä, juhliin yms.

Mulla meni rahaa eniten hyvään kielikurssiin, joka maksoi muistaakseni 500 euroa. Mutta jos kielikurssille haluaa mennä, niin niitä löytyy myös tosi halpoja.

• Durst

Oon nyt au pairina Saksassa, reilu kaks kuukautta on takana ja pesti kestää kolme kuukautta. Lentoliput oon kustantanu kans ite, meno-paluu yhteensä n. 200 euroo (finnairin nuorisolippu vaan 90e). Saan kuukaudessa palkkaa 260 ja lisäks perhe maksaa mulle kaikki, mihin mut otetaan mukaan; ravintola, pääsyliput jne. Palkka on riittäny vallan mainiosti, mut en kyl oo kauheesti tuhlaillukka. Jos harrastaa paljon ulkona syömistä, juhlimista sun muuta, saa palkan varmaan äkkiä kulumaan

• Pinss

Kertokaahan mulle, mitä hommia Au pair tekee, jos isäntä perheen lapset ovat koulussa päivät?

• ...

Yleensä sen ajan kun lapset on koulussa niin au pair tekee joko kotitöitä tai sitten on vapaa-aikaa. Se riippuu perheestä. Itsellä nuorin hoidettava lapsi oli vain pari tuntia koulussa, joten sen ajan tein kotihommia, silitin, pesin pyykkiä, siivosin yms. Niissä perheissä, jossa on isompia lapsia niin päivällä vapaa-aikaa saattaa jäähä kuusikin tuntia. Yleensä tämä aika on au pairille vapaa-aikaa sillä harva perhe olettaa au pairin jynssäävän kotiaan kuutta tuntia päivässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      92
      1507
    2. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      38
      1145
    3. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      23
      920
    4. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      164
      761
    5. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      730
    6. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      200
      685
    7. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      46
      679
    8. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      13
      647
    9. Onko kaivattusi

hyvä ihminen? Kerro
      Ikävä
      33
      580
    10. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      39
      578
    Aihe