Olin ihan innoissani kun sain kesätöitä! Kun ensimmäisenä työpäivänä huomasin että olen ainoa naispuolinen ei se mua mitenkää haitannut. Nyt on kuitenkin ruvennut vähän ärsyttämään miten muut työntekijät mua kohtelee. Jos olen ruokatunnilla kahvihuoneessa puhelimella niin tulee heti joku vinkkailemaan että poikaystävällekkö sitä kirjotellaan ja että missäs vaiheessa sitä suhteessa ollaan yms. Melkein jokasella on myös ongelmia pitää katse mun silmissä kun se aina vähän alemmas laskee.. Kun kävelen ohi niin "vahingossa" voi joku hipasta mun persettä. ja kaikkee muuta tällästä
Eihän nää nyt mitään vakavia asioita oo mutta ärsyttää kuitenkin varsinkin koska olen ite 17 kesäinen ja enemmistö niistä päälle viiskymppisiä.
Voinko mä huomauttaa asiasta vai pahentaisko se vaan tilannetta? Oon kuitenkin vaan kesätyöntekiä nii tuntuu ettei mulla oo oikeutta ruveta valittamaan asioista..
voiko huomauttaa epäsopivasta käytöksestä?
5
163
Vastaukset
- Kokeile tätä
Sano jollekin joka hipaisee "vahingossa", että: "Ei se mitään. Seuraavalla kerralla tunnet miten mun polvi murskaa vahingossa sun kivekset" -Pidä vain huoli ettei kukaan muu kuule.
Noin rumaa kommenttia ei tuollaiset setämiehet varmasti odota nuorelta tytöltä. Takaan, että saat olla rauhassa ja sinua aletaan arvostamaan. Mikäli teet (kuten yleinen mielipide sanoo) asiallisesti ja alat sopertaa jotain häirinnästä, sanoo koko porukka yhteen ääneen sua vastaan ja jäät kakkoseksi.
Tätä neuvoa joku kukkahattutäti varmasti vastustaa, mutta miesten maailma nyt vaan toimii näin. Siinä on syynsä miksi kukkahattutädeille naureskellaan. Tsemppiä!- potkut
Ihme valitusta nykynuorilla pikkuasioista!!! Oo kiitollinen että sulla edesbon töitä tai siihen tilalle otetaan äkkiä joku muu!!
- q2f
Älä huomauta. Muuten voi olla edessä ongelmia saada tulevaisuudessa hommia.
- Lue ohjeet
Mitä työntekijän tulee tehdä, jos kokee häirintää?
Jos esimies tai työtoveri häiritsee, työntekijän tulee heti - mahdollisimman selkeästi - ilmaista häiritsijälle, että kokee tämän käyttäytymisen epäasialliseksi ja ettei hyväksy hänen menettelyään. Jos tämä ei tehoa, tai jos työntekijä ei uskalla näin menetellä, hänen tulee pyytää työtoverin, työsuojeluvaltuutetun tai luottamusmiehen apua ja yhdessä hänen kanssaan pyytää häiritsijää muuttamaan menettelyään. Jos häiritsijä jatkaa häirintää, hänelle tulee ilmoittaa, että asia viedään esimiehen tietoon.
Työntekijän tulee suoraan tai tukihenkilön avulla pyytää, että esimies ottaa asian käsittelyyn. Jos häiritsijä on lähiesimies, tulee hänelle ilmoittaa, että asia viedään hänen esimiehensä tietoon ja käsittelyyn. Mikäli esimies ei ota asiaa käsittelyyn, tulee työntekijän viedä asia organisaatiossa ylöspäin.
Lue lisää toimintaohjeita häirinnästä ilmoittamiseen.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/kohtelu
http://www.tyosuojelu.fi/fi/hairinta - naisilla helppoa!
Todennäköisesti tulet urallasi etenemään ainoastaan ulkoisten ansioidesi avulla (kuten naisilla on tapana), joten eikö kannattaisi ottaa niillä kaikki ilo irti jo kesätöissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391