Peppu pyöreäksi + lisä'massaa'

Auttakaa:)

Olen ikäni ollut erittäin pienikokoinen, saan syödä ihan mitä vaan eikä se koskaan kerry mihinkään. Nyt toiset ajattelee, että voikun olen onnekas - en ole!
Ainoa mikä minulla kasvaa, on maha, vaikka tuntemani ihmiset naurahtavat ja sanovat ettei se ole totta.
Vatsani siis turpoaa kun syön, peppuni on pieni ja haluaisin muutenkin kasvaa jo edes yhden koon isommaksi ( olen kokoa 32 ).
Nyt ajattelin aloittaa tuon 30pvän pepputreenin, olen nyt muutamana päivänä tehnyt parisenkymmentä kyykkyä per pvä, koska ensimmäisenä päivänä reidet tulivat niin kipeiksi että hyvä kun kävellä pystyi.
Kannattaako tehdä sittenkin vain pieniä toistoja painojen kanssa? Kun tuollaista isoa päivittäistä rääkkiä?
Tiedän myös, että syöminen on erittäin tärkeässä osassa treenatessa,
mutta en edes tiedä miten tulisi syödä, osaisiko tässä joku neuvoa?
Olen ajatellut alkavani käymään salilla, kun ensin saisin edes peruskuntoa hieman nostettua ylöspäin, kehtaa edes mennä sinne..
Nyt siis kaipaisinin neuvoa enemmän tuon haasteen tiimoilta.

Asiattomat kommenttisi voit jättää kirjoittamatta! :-)

3

262

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyinen ankkapeppu

Moikka!
      Hienoa, kun olet jo aloitellut treenailun! Valitettavasti tuollaiset 30 pv pepputreenit eivät oikeasti tuloksia juurikaan tuo; tosin kysymyksestäsi ei käynyt ilmi kyykkäiletkö ihan vain kotona ylös-alas ilman mitään painoja, käsipainojen kanssa vai miten? Hyvä alku toki, ja jostain on aloitettava.

Kotoasi (jos siellä treenailit, ilmeisesti) tuskin löytyy sellaisia käsipainoja, jotta niistä suurelti hyödyt ja saisit sellaista ns. ankkapeppua kehitettyä. Painava kahvakuula, sen avulla jo pystyy jotain tekemään. Pienillä painoilla et tee yhtikäs mitään eli kyllä se oikea ratkaisu on se kuntosali...Painojen on oltava sellaiset, että jaksat tehdä niillä n. 8-12 toistoa kerrallaan ja 2-4 sarjaa peräkkäin pienellä väitauolla (minsa, pari) höystettynä. Viimeisten toistojen tulee olla jo sellaisia, että suurella vaivalla saat menemään, jos ylipäätään enää saat. Tässä siis tarvitaan riittävän isoja painoja. UNOHDA minipainot :)

ja mitä kehtaamiseen tulee, ovat ihan kaikki salille menneet olleet aikanaan itse kukin aloittelijoita. Myös ne fitnesstytöt ja salikarjut. Sekaan vain! ja joltain ystävällisen näköiseltä voit ohimennen vaikka kysyä miten jokin laite ym. toimii, jos ei salilta ohjaajaa löydy. Mutta älä keskeytä ja kysele, jos henkilö on tekemässä parhaillaan omaa sarjaansa ja siinä puskee menemään. Se häiritsee totta vieköön.

Syömistä on vaikea ihan yksinkertaistaa pariin riviin, mutta pääpiirteissäin syöt proteiinia n. 2g/painokilo, sitten hyvää hiilihydraattia (puuro, kasvikset, marjat) ja rasvoissa käytät öljyjä.

Ei tämä paljon hommaa avaa, jotta kunnon vastauksen saisit, on sen verran pitkä juttu koko systeemi, mutta mene www.pakkotoisto.com ja siellä "Aloittelijoiden osio", siellä esittävät muutkin aloittelijat kyssäreitä konkareille.

Tsemppiä! Ankkapepun saat halutessasi, mutta töitä se vaatii. And I mean - TÖITÄ. Ruokavalion osuus koko hommasta on peräti n. 70-80 % ja siksi sinun kannattaa siihen hyvin perehtyä. Turha salilla heilua, jos muut palikat eivät ole kohdillaan...Jos siis niitä tuloksia haluat.

• aapee2

Kiitos vastauksestasi!
      Olen kyykännyt kotona painoilla (5kg). Näin alkuun olen tehnyt 10x 3, 3-4krt viikossa. Kotonani on 2 x 10kg painot.
      Menen lukemaan pakkotoistosta lisää, kiitos! :-)

• pyllykka

30pvssä ei saa vielä tuloksia..sanoisin että vuosi hyvää treeniä niin rupee peppukin saamaan muotoa ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      120
      1339
    2. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      235
      1115
    3. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      67
      1000
    4. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      58
      952
    5. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      66
      926
    6. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      870
    7. Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen

Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki
      Seinäjoki
      39
      823
    8. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      70
      775
    9. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      72
      772
    10. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      736
    11. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      58
      710
    12. On paha olla

Kun olen käyttäytynyt aiemmin kaivattua kohtaan kuin joku narsisti.
      Ikävä
      66
      688
    13. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      123
      608
    14. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      608
    15. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      85
      591
    16. Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut

Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen
      Sinkut
      187
      534
    17. Et pysty peittämään minulta

Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet
      Ikävä
      47
      514
    18. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      24
      504
    19. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      18
      498
    20. Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"

Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja
      Maajussille morsian
      12
      497
    Aihe