Peppu pyöreäksi + lisä'massaa'

Auttakaa:)

Olen ikäni ollut erittäin pienikokoinen, saan syödä ihan mitä vaan eikä se koskaan kerry mihinkään. Nyt toiset ajattelee, että voikun olen onnekas - en ole!
Ainoa mikä minulla kasvaa, on maha, vaikka tuntemani ihmiset naurahtavat ja sanovat ettei se ole totta.
Vatsani siis turpoaa kun syön, peppuni on pieni ja haluaisin muutenkin kasvaa jo edes yhden koon isommaksi ( olen kokoa 32 ).
Nyt ajattelin aloittaa tuon 30pvän pepputreenin, olen nyt muutamana päivänä tehnyt parisenkymmentä kyykkyä per pvä, koska ensimmäisenä päivänä reidet tulivat niin kipeiksi että hyvä kun kävellä pystyi.
Kannattaako tehdä sittenkin vain pieniä toistoja painojen kanssa? Kun tuollaista isoa päivittäistä rääkkiä?
Tiedän myös, että syöminen on erittäin tärkeässä osassa treenatessa,
mutta en edes tiedä miten tulisi syödä, osaisiko tässä joku neuvoa?
Olen ajatellut alkavani käymään salilla, kun ensin saisin edes peruskuntoa hieman nostettua ylöspäin, kehtaa edes mennä sinne..
Nyt siis kaipaisinin neuvoa enemmän tuon haasteen tiimoilta.

Asiattomat kommenttisi voit jättää kirjoittamatta! :-)

3

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyinen ankkapeppu

Moikka!
      Hienoa, kun olet jo aloitellut treenailun! Valitettavasti tuollaiset 30 pv pepputreenit eivät oikeasti tuloksia juurikaan tuo; tosin kysymyksestäsi ei käynyt ilmi kyykkäiletkö ihan vain kotona ylös-alas ilman mitään painoja, käsipainojen kanssa vai miten? Hyvä alku toki, ja jostain on aloitettava.

Kotoasi (jos siellä treenailit, ilmeisesti) tuskin löytyy sellaisia käsipainoja, jotta niistä suurelti hyödyt ja saisit sellaista ns. ankkapeppua kehitettyä. Painava kahvakuula, sen avulla jo pystyy jotain tekemään. Pienillä painoilla et tee yhtikäs mitään eli kyllä se oikea ratkaisu on se kuntosali...Painojen on oltava sellaiset, että jaksat tehdä niillä n. 8-12 toistoa kerrallaan ja 2-4 sarjaa peräkkäin pienellä väitauolla (minsa, pari) höystettynä. Viimeisten toistojen tulee olla jo sellaisia, että suurella vaivalla saat menemään, jos ylipäätään enää saat. Tässä siis tarvitaan riittävän isoja painoja. UNOHDA minipainot :)

ja mitä kehtaamiseen tulee, ovat ihan kaikki salille menneet olleet aikanaan itse kukin aloittelijoita. Myös ne fitnesstytöt ja salikarjut. Sekaan vain! ja joltain ystävällisen näköiseltä voit ohimennen vaikka kysyä miten jokin laite ym. toimii, jos ei salilta ohjaajaa löydy. Mutta älä keskeytä ja kysele, jos henkilö on tekemässä parhaillaan omaa sarjaansa ja siinä puskee menemään. Se häiritsee totta vieköön.

Syömistä on vaikea ihan yksinkertaistaa pariin riviin, mutta pääpiirteissäin syöt proteiinia n. 2g/painokilo, sitten hyvää hiilihydraattia (puuro, kasvikset, marjat) ja rasvoissa käytät öljyjä.

Ei tämä paljon hommaa avaa, jotta kunnon vastauksen saisit, on sen verran pitkä juttu koko systeemi, mutta mene www.pakkotoisto.com ja siellä "Aloittelijoiden osio", siellä esittävät muutkin aloittelijat kyssäreitä konkareille.

Tsemppiä! Ankkapepun saat halutessasi, mutta töitä se vaatii. And I mean - TÖITÄ. Ruokavalion osuus koko hommasta on peräti n. 70-80 % ja siksi sinun kannattaa siihen hyvin perehtyä. Turha salilla heilua, jos muut palikat eivät ole kohdillaan...Jos siis niitä tuloksia haluat.

• aapee2

Kiitos vastauksestasi!
      Olen kyykännyt kotona painoilla (5kg). Näin alkuun olen tehnyt 10x 3, 3-4krt viikossa. Kotonani on 2 x 10kg painot.
      Menen lukemaan pakkotoistosta lisää, kiitos! :-)

• pyllykka

30pvssä ei saa vielä tuloksia..sanoisin että vuosi hyvää treeniä niin rupee peppukin saamaan muotoa ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      156
      5071
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      193
      4040
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      140
      3705
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      51
      2981
    5. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      45
      2448
    6. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      146
      1987
    7. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      44
      1737
    8. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      35
      1478
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      63
      1424
    10. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1319
    Aihe