yksinäisyys ja ystävän puute on kova

teensurukuolemaa

Nomoi, siis olen 15v tyttö ja kärsin yksinäisyydestä. Se on syvältä. Siis mulla on ollu paras kaveri, oltii erottomattomat ja meillä on ihan sikana yhteisiä ihania muistoja ja niiden ajatteleminen tekee kipeetä. Mut nyt tää kappas on löytänyt uudet bestikset ja kaveriporukan. Jättänyt mut ja nyt oon puol vuotta ollut ihan ahistunut ja "masentunut".
Mulla on tällä hetkellä yksi ihminen, jonka kanssa vietän aikaa. Mun serkku. Se asuu eri kaupungissa, mutta tarpeeks lähellä, et voiaan nähä päivittäin. Se ei vaan riitä mulle. Mä haluisin olla iloinen ja saada kavereita, mutta jostain syystä en vaa saa.
Mun kesä on ollu aika sisällötön ja näin.
Tuntuu, että pää räjähtää. En osaa olla edes ihmisten kanssa enää. Mun itsetunto on laskenut ihan hirveesti. Emmätiedä mitä mä täällä haen, mut ehkä vinkkejä positiivisuuteen ja niin edes päin.

3

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdsadfsafdasfasfasf

      Niin se menee, että ilman jotain yhdistävää ulkoista kehystä ei ole ihan itsestäänselvää se että yleensäkään löytää ketään kaveria.

      Yhdistävä kehys voi olla esim. koulu, joka alkaa taas kohta.
      Naapurusto voi olla toinen, tai työ tai harrastus. Nettiyhteisöjäkään ei varmaan voi väheksyä.

      Yksinoloonkin on varmaan hyvä opetella. Jotkut eivät tahdo kestää sitä, mikä on ainakin minun mielestäni aika paha heikkous.

      • aloittajaaa

        Musta se, että olen ollut viimeisen puoli vuotta ja lähes koko kesän yksin (mitä nyt serkku välillä käy) ja tunnen sen takia suurta yksinäisyyttä, ei ole mikään heikkous, jota en kestäisi. Ensi kerralla, kun äiti kysyy, että miksi et vietä kavereiden kanssa aikaa (joita siis ei ole), vastaan, että totuttelen yksinolemiseen.

        Mutta kiitos vastaukaestasi. Koulu on ynnä tiiviitä porukoita, joihin eipääse mukaan. Meidän koulu on niin pieni, kukaan ei halua sieltä seuraani.

        Joskus vaan tuntuis muuttaa muualle, jolloin vois löytää uusia ihmisiä. Eikä kaikilla olis se sama ennakkoluulo.


    • sdfassdffaasdafaf

      Kertomasi tilanne on hankala yhtäkkiä ratkaistavaksi. Isoon kouluun vaihtaminen voisi auttaa, mutta 15-vuotiaana hankalampi homma toteuttaa. Toisen asteen opintoihin jotkut vanhemmat tukevat lapsiaan vaikkapa muuttamaan eri paikkakunnalle koulua käymään, mutta se nyt riippuu vanhemmista ja esim. siitä minkä verran voi saada opintotukea.

      Yksi strategia tämänhetkiseen tilanteeseesi on keskittyä itse pitämään ihmisissä niistä piirteistä jotka ovat sinusta pidettäviä, ja olemaan välittämättä sinuun kohdistuvasta inhosta ja vihasta ja sen sellaisesta. Helpommin sanottu kuin tehty tietysti. Periaatteena on se, että ihmiset tapaavat arvostaa niitä, jotka osaavat arvostaa heitä, ja kunnioittaa niitä, joihin haukku ei tee haavaa. Ei ole vallan epätyypillinen tarina että jopa kiusaajista tuleekin kavereita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe