Ruuasta

Nuoritarvitseeapua

Hei kaikki! Aloitan kertomalla hieman itsestäni. Olen 16 vuotias aktiivisesti urheilua harrastava nuori. Harjoittelen noin 6 kertaa viikossa 3 tuntia kerrallaan. Harjoitus sisältää juoksua, lihaksia, ohjelmien harjoittelua ja yleisesti venyttelyä, voimaa, yms. Minun pitäisi myös saada hieman painoa lisää sillä se on liian alhainen. Kävin viimeviikolla ravitsemusterapeutilla tekemässä ateriasuunnitrlmaa joka sopisi näin kovaa liikkuvalle. Terrveellistä massaa kasvattavaa ruokaa. RT kuitenkin sanoi että saisin itse miettiä mitä haluaisin ja ensi kerralla laitettaisiin ne sitten paperille. Haluaisinkin teiltä "ruoka" ehdotuksia koko päivälle. Kaloreita tarvittaisiin noin 2700 treenipäivinö ja 2300 lepopäivänö. Mitat siis 160/41. Tiedän, tikku olen... Mutta mitö siis kannattaisi vetää? Aamiainen, lounas, välipala, iltapala ? Palkari? Kaikki apu on hyödyksi! Jos pystyt anna esimerkiksi vaikka oma ruokavaliosi ja sen energiamäärä.

Kiitos suumnatomasti !!

3

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten olisi esim
    • vältä noita kahta

Miksi pitäisi pxskaa ostaa? Jos kyljessä lukee Leader tai Fast niin kannattaa jättää hyllyyn!

• Semiamatööri

Tykkäätkö maitorahkasta? Siinä on oiva välipala, siihen voi sotkee mitä vaan, mehukeittoa, ananaspaloja, tai sit ihan sellaisenaan. Rahka lisäke ruis / täysjyväleipä kinkulla ja vihanneksilla on hyvä vetää vaikka treenin jälkeen ja nopee laittaa. Raejuusto ja tonnikala on myös hyvää ja nopeeta, paljon protskuu. Muuten kannattaa suosii paljon vihanneksia ja lihapitoista safkaa, kana on hyvä valinta, paista vaikka välillä voissa ja suosi marinoitua, jos haluut lisätä kaloreita. Täysjyväpuuro ja rikkaat myslit on hyviä aamupalalla sekä hedelmiä sen verran et vitamiinitasot pysyy kohillaan. Vältä vaaleeta leipää, pastaa ja riisiä, turhia nopeita hiilareita. Perunaakaan ei kannata ihan hirveesti suosia. Suurenna lempiruokien annoskokoja pikkuhiljaa kunnes pääset kaloritavoitteeseen. Muista syödä kalaa, lohi on nopee valmistaa ja hemmetin hyvää ihan sellaisenaankin. Ite suosin puhdasta ruokaa enkä tykkää aterialisistä tai korvikkeista, mut se on vaan mun mielipide. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3774
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2031
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1353
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      135
      1256
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1148
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      111
      1125
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1040
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      1005
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      984
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35