Työkkärin täytettävät tehtävät netissä

kiinnostunut muiden

Nykyään tuollaisia pitää käydä ruksimassa netissä, vaikkei olisi edes tietokonetta tai verkkopankkitunnuksia. Kokemuksia? Kuinka montaa työpaikkaa pitää ilmoittaa hakeneensa, ettei tule karenssia? Mitä, jos hakee työpaikkoja, joiden vaatimuksia ei missään tapauksessa täytä (kun parempiakaan ei ole nyt tarjolla)?

14

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ijgyt

      Sanottiin Toistaiseksi olevia tai vakityösuhde.

      Mutta, miksi jokin instanssi voi karenssin uhalla pakottaa, velkakierteeseen ulosotto touhuun.???

      Kun ihminen tienaa 600e/ kk ja siten yrittää selvitä pakollisista laskuistaan ja muksujen opiskelumaksuistakin, niin KArenssin uhalla pakotetaan kursseille.
      Toki tuumas että saathan sen 9e/ vrk ylläpitokorvausrahankin.
      Jos ei ole rahaa, painu Sossuun. Kuka taas haluaa sossun holhoukseen?????
      Mutta, mainoksessakin sanotaan, ELämä on .........

    • petteri19801

      "Nykyään tuollaisia pitää käydä ruksimassa netissä, vaikkei olisi edes tietokonetta tai verkkopankkitunnuksia. Kokemuksia? Kuinka montaa työpaikkaa pitää ilmoittaa hakeneensa, ettei tule karenssia? Mitä, jos hakee työpaikkoja, joiden vaatimuksia ei missään tapauksessa täytä (kun parempiakaan ei ole nyt tarjolla)? "

      Ja missähän ne ruksitus paikat on? Minulla avoimena tehtävänä "hakee työpaikkoja" ja siitä klikkaamalla pääsee työnhakusuunnitelmaan. Ei siellä ainakaan nyt ole mitään raksin paikkoja ole..

      • santasolli

        minäkää en löydä missä se ruksataan


    • Tsanna

      Me olemme onnekkaita, kun meillä on tietokoneet. Ajatelkaa niitä ressukoita, joilla koneita ei ole. Eivät edes pysty seuraamaan MOL:lin työpaikkatarjontaa. Ja jos tiedon saa kirjeitse, niin ei pysty tekemään hakemusta. Ja milläs katsot yritysten omia sivuja saati sitten täytät sivuilla hakemuksen. Enpä enää ihmettele, että meillä on pitkäaikaistyöttömiä.

    • petteri454545

      Aloituksesta: no nyt löysin ne raksitettavat kohdat: sovitut tehtävät nuolesta suunnitelmaan ja sovitut tehtävät tms. väliluukku. Kyllä tai ei vaihtoehto ja sitten voi laittaa lisätietoja, vaikka mitä työtä hakenut.

      Kukaan ei ole kylläkään minulle virallisesti sanonut että tuo "lomake" pitäisi täyttää. Ehkä se tulee pakolliseksi joskus myöhemmin?

      Itse jätän täyttämättä tahallaan. Sitten kun joku virkailija alkaa purnaamaan miksi et raksittanut niin sanon että kukaan ei ole sanonut että jotain pitää raksittaa tms. Ja aika hyvin tuo raksi paikka oli piilotettu.

      • hurlumhei

        Ei voi kun ei kaikki oo "tietoyhteiskunnassa", ei bonjaa tietsikoista pölähtänyttäkään.


      • rasti ruutuun

        Kyllä siihen pitää se rasti panna.


      • kiinnostunut muiden

        (Aloittaja tässä) Minulle juuri TE-toimistossa teroitettiin, että nuo pitää käydä ruksimassa ennen sinne merkittyä aikarajaa tai tulee automaattisesti selvityspyyntö ja tuet menee katkolle. Lisäksi kertoi, että pitää kirjata, mihin paikkoihin on hakenut.

        Aikaisemminkin minulla oli siellä jotain, mutta en välittänyt niistä, kun ei oltu mitään ohjeistettu. Nyt on. Joten voit jättää huomioimatta, kunnes niistä sinulle erikseen kerrotaan.

        Mutta, onko kenelläkään kokemuksia tästä järjestelmästä? Miten merkitsette hakemanne työpaikat, kuinka paljon niitä tarvitsee olla karenssin välttämiseksi, hyväksytäänkö mikä tahansa haku (kouluttamaton hakee lääkäriksi)?


      • kiinnostunut muiden
        kiinnostunut muiden kirjoitti:

        (Aloittaja tässä) Minulle juuri TE-toimistossa teroitettiin, että nuo pitää käydä ruksimassa ennen sinne merkittyä aikarajaa tai tulee automaattisesti selvityspyyntö ja tuet menee katkolle. Lisäksi kertoi, että pitää kirjata, mihin paikkoihin on hakenut.

        Aikaisemminkin minulla oli siellä jotain, mutta en välittänyt niistä, kun ei oltu mitään ohjeistettu. Nyt on. Joten voit jättää huomioimatta, kunnes niistä sinulle erikseen kerrotaan.

        Mutta, onko kenelläkään kokemuksia tästä järjestelmästä? Miten merkitsette hakemanne työpaikat, kuinka paljon niitä tarvitsee olla karenssin välttämiseksi, hyväksytäänkö mikä tahansa haku (kouluttamaton hakee lääkäriksi)?

        Viestin piti mennä nimimerkin "petteri454545" viestin alle vastauksena. Ei mennyt, vaikka painoin "Vastaa".


      • KJ.
        kiinnostunut muiden kirjoitti:

        (Aloittaja tässä) Minulle juuri TE-toimistossa teroitettiin, että nuo pitää käydä ruksimassa ennen sinne merkittyä aikarajaa tai tulee automaattisesti selvityspyyntö ja tuet menee katkolle. Lisäksi kertoi, että pitää kirjata, mihin paikkoihin on hakenut.

        Aikaisemminkin minulla oli siellä jotain, mutta en välittänyt niistä, kun ei oltu mitään ohjeistettu. Nyt on. Joten voit jättää huomioimatta, kunnes niistä sinulle erikseen kerrotaan.

        Mutta, onko kenelläkään kokemuksia tästä järjestelmästä? Miten merkitsette hakemanne työpaikat, kuinka paljon niitä tarvitsee olla karenssin välttämiseksi, hyväksytäänkö mikä tahansa haku (kouluttamaton hakee lääkäriksi)?

        Minulle taas sanottiin, että rasti ruudussa riittää, että ei tarvitse välttämättä kirjata, että mitä työpaikkoja on hakenut.


      • kiinnostunut muiden kirjoitti:

        Viestin piti mennä nimimerkin "petteri454545" viestin alle vastauksena. Ei mennyt, vaikka painoin "Vastaa".

        Minulle ei ole mitään infoa kerrottu noista ruksihommista mutta täytyy käydä täyttämässä silti. Kai se raksikin riittää mutta voi sitä luetteloa tehdä haetuista paikoista jos niitä joku yleensä lukee.

        Huomattavaa on se että kuulin tuosta raksihommasta vain täältä suomi24, eli aika heikolla tasolla on infotus te-toimistolla..


      • Mollin täti
        rasti ruutuun kirjoitti:

        Kyllä siihen pitää se rasti panna.

        Ei tarvi mitään rukseja laittaa jos ei ole paikkoja hakenut tai ei ole tarkoituskaan hakea. Kun työkkäristä soitetaan niin silloin ne muutenkin kyselee missä mennään. Rukseilla ei ole mitään tekemistä tai vaikutusta karenssiin. Itse tulee ja saa vapaasti päättää hakeeko jotain paikkaa vai ei.


    • Tuohinen

      Minullekaan ei mitään infottu, että noita pitäisi käydä rastittamassa. Kävin kuitenkin rastittamassa varmuuden vuoksi. Heikkoa kyllä on tuo tiedottamisen taso koko lafkassa.

      • stadi ista

        Vilkaisin eilen omia työkkärisivujani eikä löytynyt mitään rastitettavia tehtäviä. Luki vaan et "ei avoinna olevia tehtäviä" tms. Ja maininta, että työnhaku voimassa. Millaisia nuo teidän rastitettavat tehtävät sitten ovat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      232
      2046
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1787
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1140
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1095
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe