Ratsastustunnilla

niina

Kävin tässä yks päivä irtotunnilla yhellä ratsastuskoululla. Kun varasin ajan, sanoin että oon ratsastanu aikasemmin mutta nyt on ollu n.2 vuoden tauko enkä oo mitenkään kovin hyvä ratsastamaan.
No se rats. opettaja sano että se ei oo mikään ongelma, ja kun menin sinne tunnille niin se opettaja ei melkeen ollenkaan huomioinu sitä että mäkin saattaisin tarvita apua. Siellä oli aika monta ratsastajaa ja suurin osa niistä oli ekaa kertaa ratsastamassa, ja aina kun kysyin että "hei voisko tulla vähän auttamaan" niin kuulu vaan että "no mutta sähän oot ratsastanu aikasemmin ja nää kaikki muut on vasta alottelijoita, eipä sitä paljon huomaa että oisit ratsastanu aikasemmin... ootko varmasti?" Tuli kyllä siinä vaiheessa semmonen fiilis että v***u mikä opettaja!
Kertokaapa mielipiteitä että toimiko tää opettaja teidän mielestä ihan oikein?
Loppujen lopuks jäi kyllä ihan hyvät fiilikset sen tunnin jälkeen, vaikka myös se hevosen valmiiks laittaminen siellä tallissa oli kyllä semmosta sähellystä kun ei saanu mistään apua ja poniki oli semmonen että huh, huh...
Taidanpa mielummin käydä eräällä maalaisratsutallilla missä mun mielestä ja kokemuksesta saa paljon parempaa henk. kohtasta opetusta vaikkei mikään ratsastuskoulu ookkaan. !

6

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peppilottanen

vaan sanoa että sua ehkä vähän pelottaa semmoset isommat hevoset/ponit, ja että tarvisit apua. KUNNON tallilta löytyy aina joku, joka auttaa. tsemppiä! :)

• niina

Joo no ei kyllä ollu kyse siitä että mua ois pelottanu. Tunneilla haluaisin mieluiten mennä just korkeilla hevosilla, mutta sielläkin mulla oli joku 140cm korkee poni. Eikä meillä muita ongelmia ollu, kun se, että siinä suitsituksessa ja satuloinnissa ei saanu oikeen apua, ja kun mulla on kuitenki ollu se n. kahen vuoden tauko niin en oikeen luottanu siihen että osaan vielä laittaa ne just niin kun pitää, ja en todellakaan halua nousta ratsaille ellei ne varusteet oo niin kun pitääkin.
        Ja se suitsien ja satulan laitto ei oo ikinä ollu mulla mikään paras mahdollinen taito...

• Jennie25
        niina kirjoitti:

Joo no ei kyllä ollu kyse siitä että mua ois pelottanu. Tunneilla haluaisin mieluiten mennä just korkeilla hevosilla, mutta sielläkin mulla oli joku 140cm korkee poni. Eikä meillä muita ongelmia ollu, kun se, että siinä suitsituksessa ja satuloinnissa ei saanu oikeen apua, ja kun mulla on kuitenki ollu se n. kahen vuoden tauko niin en oikeen luottanu siihen että osaan vielä laittaa ne just niin kun pitää, ja en todellakaan halua nousta ratsaille ellei ne varusteet oo niin kun pitääkin.
        Ja se suitsien ja satulan laitto ei oo ikinä ollu mulla mikään paras mahdollinen taito...

Mene vain pienemmälle tallille :) löytyy ehkä parempaa palvelua ja etenkin ystävällisempää. On tullut huomattua että monissa ratsastuskouluissa on äkäinen opettaja joka karjuu ja rääkyy ja melkeinpä vittuilee oppilailleen.

Sitäkin suurempi haitta on sitten liian suuret ratsastusryhmät. mielestäni yhdelle tunnille tulisi ottaa kerrallaan max. 5 ratsukkoa jotta opetus olis vielä tehokasta. Kun ratsukkoja alkaa olla jo kymmenen, siinä ei jokainen saa tarpeeksi huomiota ja ohjausta.

Jos tallilla ei ole tallityntekijää tai hevosilla omia hoitajia, tulisi silti jonkun huolehtia varusteet hevoselle oikein jos ratsastajalla se ei ole hyvässä muistissa, ja antaa samalla muutama hyvä neuvo ystävällisesti.

Hevosharrastuksen ratsastuspuolella vaan törmää tähän voimakkaaseen hierarkiaan ja oman edun tavoitteluun sekä ylimielisyyteen. En ikinä ole ymmärtänyt mistä se johtuu. Jokainenhan joutuu opettelemaan edistyäkseen, jokainen meistä on aina joskus ollut aloittelija.

toivottavasti löydät paremman tallin, ystävällisempiä ihmisiä ja ystävällisempää opetusta. Se saa ratsastajan luottamaan itseensä paremmin ja harrastaminen on hauskaa :D

• Max-fani

No mun mielestä sen ratsastuksen open olis kyllä pitäny huomioida sua vähä enemmän!!

Mä käyn ihan kivalla tallilla jossa oppii aina kaikkee uutta. Ja siellä saa hoito vinkkejä aika runsaasti!

• Max-fani

Kivaa..

Sun täytyy kertoo että sä et osaa enää
        ratsastaa kunnolla ja et oisit yhtä huono,
        ku alottelijat! :)

• Max-fani
        Max-fani kirjoitti:

Kivaa..

Sun täytyy kertoo että sä et osaa enää
        ratsastaa kunnolla ja et oisit yhtä huono,
        ku alottelijat! :)

Siis älä valehtele. Mutta sun varmaan pitäs vaihtaa vähän pienemmälle tallille! =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6074
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3055
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2853
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2115
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe