Strato 555 e?

winkukeppi...

Tunteeko kukaan Fender Stratocaster Standard mallia. Yhdessä liikkeessä sanoivat maksavan 555 euroa.
Olen soitellut (rämpytellyt) akustista kitaraa vuosikymmeniä aikani kuluksi, mutta ajattelin nyt hankkia kotisoittimeksi sähkökitaran.
Onkohan tuo Strato miten sopiva harrastelijalle. En halua ostaa liian hyvää, tai liian huonoa.
Mikähän vahvistin kävisi Straton kaveriksi, kun 1000 e on budjetti...
Asiallisia vastauksia- kiitos.

5

971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SoittajaX

Fenderiä löytyy eri hintaluokissaan.
      Alla setti, jolla ei metsään mene ja kitarakin on jo valmiiksi sellainen, ettei tarvi heti vaihdella.

Fender Classic Player Strat 50´s 2TS (57/62 mikeillä, 12" radius ja medium jumbo nauhat) 789 €

http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja-vahvistimet/sahkokitarat/fenderclassic-player-strat-50-s-2ts-141102303

Fender Mustang II V2 (40W Transistori vahvistin, 12" kajarilla, Efektit, viritysmittarit, USB ja Fender Fuse-editointiohjelman ja mukana softat Ableton Live ja Amplitube. 219 €

http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja-vahvistimet/vahvistimet/fendermustang-ii-v2-2300206900

Yht. 1008 (tinkaat tuosta s-hinnasta vähän pois ja pyydät kielet päälle.

Budjetti sulla on kyllä hyvä ja valinnan varaa löytyy hyvin eri merkeistä ja erillaisilla vaihtoehdoillakin.

Kitaran suhteen tietysti tärkein, että istuu sulla hyppysiin ja tykkäät sen soinnista.

Niin ja tietysti tuo on vain esimerkki ja yhdestä kaupasta katottuna

• winkukeppi...

Kiitos vastauksesta.

Kyllähän tuo yhdistelmä varmaan hyvä olisi, mutta hinta keikkuu jo ylärajoilla.

Minun on vain pakko luottaa myyjän neuvoihin, koska sähkökitaroissa olen ihan toisten neuvojen varassa.

Näissä nykyisissä sähkökamoissa on niin helkkaristi ominaisuuksia, että kaltaisellani luomusti soittavalla luomuhepulla monttu loksahtaa auki...ja jääkin...

Menenpä takaisin samaan liikkeeseen ja korostan luomuisuuttani...ehkäpä tarkentavat suositustaan.

Sitä toivon...

• SoittajaX

Vaihtoehto sulle kitaran suhteen noissa Fendereissa alla:

http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja-vahvistimet/sahkokitarat/fenderfsr-std-strat-mn-wbl-140112301 (578 €), radius 9,5

HUOM! Mitä pienempi luku radiuksessa otelaudan suhteen sen korkeammalla pitää yleensä kielet pitää, että venyttäessä ne ei kuoleennu, tuo 9.5 radius on vielä ihan hyvä (mun mielipide) mutta se vintage malleissa oleva rasious 7,5 on aika pyöreä eli pitkät pendit ei sitten ihan mene kovin alhaisella kielien korkeudella ilman, että soundi kuoleentuu).

Mutta jos nyt haet sitten oikeasti kitaraa hintaluokassa n. 500 - 600 niin Yamahan Pacifica on kyllä parempi vaihtoehto kuin Fenderi. Laatusoitin jonka hinta on edullinen, laadultaan ja varsinkin soundiltaan pesee Fenderit monipuolisemmalla paletilla. Hyviä pelejä noi Pasifican 611 sarja.

http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja-vahvistimet/sahkokitarat/yamahapac611hbl-black-pac611hbl (599 €) Soundiltaan Fenderiä monipuolisempi (kelan puolitus mikeillä).

Pasificasta Yamahan sivuilla esittelyä http://europe.yamaha.com/en/products/musical-instruments/guitars-basses/el-guitars/pacifica/?mode=series#tab=audio_and_video

Kyseisen mallin specit http://europe.yamaha.com/en/products/musical-instruments/guitars-basses/el-guitars/pacifica/pac611hfm/?mode=model#tab=product_lineup&page=1&mode=paging

Jos nyt itse valitsisin niin ite ottaisin tuon Yamahan :D
        Mutta its up to you ja mikä sun mielestä on sulle sopivin.

• Winkukeppi...

Ajattelin, että kotisoittimeksi ei kannata ostaa puoliammattilaisen vehkeitä ja niinpä päädyin Standard Sratoon ja Roland Micro-Cube DX vahvistimeen.

Pari iltaa olen makaillut sängyssä Srato mahan päällä ja matkinut stereoista soivia Shadowsien kipaleita, joissa Winkukeppiä skulaa Hank Marwin. (?)

Pikkuruisessa vahvistimessa on ällistyttävästi kaikuja ja muuta efektejä... ihan liikaakin minulle.

Mitenkähän saisin kaupaksi entisen klassisen kitarani, joka oli ja on edelleen ihan laatupeli: Hirade 5 by Takamine.

Hyväntekeväisyyteen en sitä lahjoita. En tarvitse sitä enää, koska peukaloni tyvinivel ei enää ole kunnossa. Tämä olikin ylsi tärkeimmistä syistä ostaa sähkövoimalla soiva peli.

• SoittajaX

Hyvä, että mieleinen kitara / vahvari löytyi.

Tuon sinun klassisen kitaran varmaan voisit laitella myyntiin Muusikoiden.net tori osiossa.

Jos et ole vielä muusikoiden.net sivustolle rekisteröitynyt niin kandee tuokin tehdä, ei maksa mitään ja tuolla löytyy myös tori, jossa voi myydä ja ostaa, vaihtaakin soitin tavaraa.

Ja onhnan noita tori.fi sivustokin ym. missä voi myydä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe