Saunamusiikkia

Saunamajuri

Saunaan ja saunomiseen liittyviä lauluja tai musiikkikappaleita yleensä näyttää olevan aika vähän. Joka on varsin merkillistä, koska sauna on kuitenkin tärkeä asia meille suomalaisille.
Mieleen tulee äkkiseltään vain Mikko Alatalon "Kotisaunan lauteilla" ja lasten laulu "Lapsoset ketterät kotihaasta koivusta oksat taittoi". Laulun nimeä en muista.
Tietääkö kukaan lisää saunalauluja?

22

2756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nibrett85

      Martti Servolla on sen niminen laulu kuin Sauna. Sitten on Rentukkaojan Aatu jossa lauletaan näin että en syntynyt vauraaseen avaraan taloon, monen hoitajan hyppysiin kirkkaaseen valoon. vaan löylyssä saunan ja tullessa ehtoon, minut siistittiin lauteilta kehtoon. Myös Jaakko Tepon Onnen kerjäläisessä mainitaan, alkaa näin että savusaunassa synnyin rakeet sato ruutuun.

    • nibrett9

      Rentukkaojan Aatu on Allu Tuppuraisen kappale

    • saanaan

      Juice Leskinen - Löyly löi

    • saanaan
    • Saunamajuri

      Kiitos keskusteluun tähän mennessä osallistuneille.
      Löytyihän niitä sentään muutama, vaikka joissakin vain mainitaan sauna ohimennen.

      Vanhoista nuottikirjoista löytyi laulu:
      "Kukapa sen saunan lämmittää"

      Amerikansuomalaisten levytyksistä löytyi:
      https://www.youtube.com/watch?v=sfmepTcWFFA

      Löytyisikö vielä lisää?

      • qaz wsx edc

    • MrJuha82jäärä

      Mikko Alatalo-Kotisaunan lauteilla
      Popeda-Oodi makkaralle
      Klamydia-Sauna

    • Miisu on musta kissa

      Poju poika saunoo

    • Perinteinensauna

      Kuka helvetti saunaan musiikkia haluu?

      Sauna on paikka jossa ollaan hiljaa ja nautitaan tai keskustellaan saunojien kesken lepposasti mutta ei kuunnella mitään musiikkia siellä.

      Eli ei saunaan yleensäkään ole tarkoitusta musiikkia viedä ja soittaa, saunassa ns. rauhoitutaan ja relataan ilman musiikkia joko hiljaisesti tai leppoisasti keskustellen jos on saunakavereita.

      • Saunamajuri_

        Ei täällä kukaan saunaan musiikkia ole viemässäkään.
        Kysyttiin vain saunasta ja saunomisesta kertovia lauluja.


      • Perinteinensauna
        Saunamajuri_ kirjoitti:

        Ei täällä kukaan saunaan musiikkia ole viemässäkään.
        Kysyttiin vain saunasta ja saunomisesta kertovia lauluja.

        OK! mä jo peljästyisin, että tämäkin perinteinen asia on saamassa uusia muotoja ja vanhant perinteet siirtyy sivuun ;-)

        Tais mun ajatus laukat liian nopeasti vaiko kenties hitaasti ;D


    • Löylyä lissää
      Kukapa sen saunan lämmittääpi
      Kissanpoikien saunamatka

    • Miisu on musta kissa

      Sahtia täysillä kiukaaseen
      Turos hevi gee Ole! Ole! Saunotaan
      Ja mikä se oli se Sleepy sleepersbiisi jossa lauletaan jotain veteli saunassa ketämitähäh??

    • BLOOD IS LIFE

      EPPUPOPEDANORMAALI 20 VUOTTA SIKANA

    • BLOOD IS LIFE

      Fröbelin palikat Savusaunarock, Saunatontut

      • KURT64

        KURRE:IN LAS VEGAS


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe