Madboy U-TUBE 20 mikit - en suosittele

DJ Roivas

Madboy kertoo hienoja asioita sivuillaan: http://www.madboy-audio.com/fi/mikrofonit/u-tube-20

Karoake DJ:nä juuri eräällä keikalla tuli käyttööni kyseiset mikit ja voin vain kertoa aidon totuuden näistä:

1. Patterit eivät kestä 5h keikkaa, noin 3h meni ja sit alkoi vinkuminen eli hirveä kiertäminen, joudun ottamaan langalliset backup mikit käyttöön koska ei näiden kanssa tullut keikasta mitään.
2. Hirveän paska saundi mikeissä, vertailun vuoksi minulla oli Shure SM86 konkka mikki juontaja käytössä ja laatu oli toiselta planeetalta. Madboyn mikit olivat lähinnä naurun aihe ja oli sääli antaa kyseiset mikit laulajien käyttöön. AIvan paska saundi, mikit ottavat parhaimmillaan noin 5cm mikistä hyvin, mikäli tulee hissukka laulaja olet aivan kusessa mikserisi kanssa. Hieman parempi laulaja niin silloin mikit toimivat riittävän hyvin.
3. Madboy: 50-15.000Hz, minä sanoisin että lähemmäksi 50-10 000Hz ovat näiden mikkien vaste. En tiedä missä testeissä Madboy on testinsä tehnyt mutta saundi on yhtäpaska kuin marketti karaoke mikit joiden vaste on aboun 50-10k. Eli jos mun korvat eivät valehtele ja vertaan SM86 jossa on 40-18k taajuus niin tämä setti jää tästä aivan perkeleen paljon jälkeen.

Kaikki tämä varoituksen sanana karaoke dj:lle, joka miettii hyvää ja halpaa langatonta settiä. Voin sanoea että saat juuri sitä mitä tilaat. Halpa = Paskaa ja hirvittävää duunia luvassa mixeritiskillä. Ojennappa esim sm58 langattomat niin ymmärrät karaoke dj:n autuuden kun mikin vaste on paljon parempi ja herkkyys kohillaan.

Itse olin ajatellut kyseistä settiä koska parin sadan tuplamikkisetti kuulostaa lupaavan ammattitasoiselta hinnalta ja laadulta, mutta joutusin pettymään keikalla näiden mikkien kanssa.

8

4544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DJ Roivas

      Unohtui mainita että ammattikäytössä mikeissä on aivan lian heikko patterisuojusmekanismi. Voin kokea jo ensituntumalta sen että mikit on kevyet eli halvan oloiset ja patterin suojakansi on aivan lian heikkoa tasoa.

    • DJ Roivas

      Madboy: "Miksi valitsisit langattoman MadBoy mikrofonijärjestelmän?
      Teimme kuluttajille sokkotestin, jossa vertasimme MadBoy U-TUBE 20 mikrofoneja toisen, huomattavasti kalliimman merkin mikrofonien kanssa. Miten sijoituimme?
      Tee itse sama testi..."

      Viimestään tässä kohtaa pitää alkaa hälytyskellot soimaan korvissa. Siis sen sijaan, että he demoisivat audio samplein laatua verraten tähän "kalliimman malliin", niin laittavat tollasta kuraa kotisivuilleen.

      • DJ Roivas

        Lisäksi on suorastaan ihme, ettei youtubessa ole vertailuavideota näille mikeille. Eikö ole ihmeellistä että valmistaja Madboy ei tahdo tuoda ilmaisia mainoksia mikkiensä laadusta youtubeen, miten käytännössä koko mikkiala tekee nykyisin?


    • UUTUUBI

      Minulla on ollut samat mikit keikkakäytössä jo kohta kasi vuotta. Ei ole mitään ongelmia ollut niiden kanssa ja soundikin on hyvä. Kannattaa ottaa yhteyttä valmistajaan , he ovat palvelleet ainakin minua hyvin.

      • kysyjä.

        Madboy U-tube 20R ladattava versio,onko kokemuksia siitä?


    • 008 ja salainen kapu

      mitä tekemistä pattereiden loppumisella ja kiertämisellä on keskenään?

      • EikoskaanMadboy

        Madboy U- tube setti oli minullakin käytössä jonkin aikaa ja olen todella pettynyt. Onneksi on lankamikkeinä 2klp Shure SM 58, jotka ovat täysin toista maata saundin suhteen. Ensinnäkin laturilaite toimi n. kuukauden ja sen jälkeen sai akut ladata erillisellä laturilla. Alkuperäiset n. 1000 mAh akut kestivät n. 2 - 3 tuntia jotka vaihdoin heti 1800 mAh akkuihin ja niillä käyttöaika lähes tuplaantui.
        Näissä on hinta/laatusuhde täysin perseestä 240 euroa on ihan liikaa, oikea hinta olisi korkeintaan joitakin kymppejä.


    • Karaokekilpailija

      Purin juuri paketista kyseisen mikin ja voin sanoa, että toimii ja hyvin. Minulla on mm. kondensaattorimikrofoni ja mielestäni tämän ääni on parempi. Kond.mikrofonin ääni on jotenkin kova ja kalsea. Liian voimakas. Eikä enää piuha ole sekaisin jaloissa ja itsensä ympärillä solmussa. Vastaanottimen laitoin television taakse piiloon ja äänenvoimakkuuden puoleenväliin. Minulla kun on mikseri, josta voimakkuuden ja kaikki muut säädöt voi tehdä. Ei kannata laittaa vastaanottimen voimakkuutta liian kovalle. Aikaisemmin kirjoitelleet "ammattilaiset" ovat todennäköisesti trolleja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe