Menestyvän ja luuserin suurin ero

self-made man

on siinä miten he suhtautuvat epäonnistumisiin.

Menestyvä oppii virheistään ja ymmärtää, että epäonnistuminen on välttämätön osa prosessia. Ilman virheiden tekoa ja niistä oppimista ei voi kehittyä hyväksi missään.

Luuseri lannistuu helposti ja keksii tekosyitä miksei voi tai haluakaan onnistua.

Tällä palstalla usein perustellaan omaa luuseriutta joko sillä, että "olen atm ja siksi en voi saada naista" (ns. atm=atm=atm -teoria tai "olen noiduttu"-teoria) tai sillä että "en suostu mielistelemään muita, minulla on selkäranka". Lienee selvää kumpaan kategoriaan nämä tyypit kuuluu.

21

347

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä selvä!

Eli nuolet vaikka miehen persettä kunhan vain olet "onnistuja" etkä luuseri.

Sinun mustavalkoinen ajattelusi on juuri sitä jolla maalaat ne "luuserit" aina luusereiksi koska mielestäsi kyse on aina siitä miten ihminen suhtautuu johonkin vaikkapa epäonnistumisiin.

On ainakin selvä mihin kategoriaan sinä kuulut.

Luusereihin.

Mutta hei, älä lannistu tästä.

• self-made man

Luuserit usein sortuu mustavalkoiseen joko-tai -ajatteluun. "Jos en voi saada huippumallia, niin ei kannata edes yrittää" tai "Jos huomioin kerrankin jotain muuta kuin vain itseäni, niin olen selkärangaton perseennuolija." Luuserit on liian ylpeitä myöntääkseen epäonnistumistaan. Siksi he eivät voi niistä oppia.

• Tämä selvä!
        self-made man kirjoitti:

Luuserit usein sortuu mustavalkoiseen joko-tai -ajatteluun. "Jos en voi saada huippumallia, niin ei kannata edes yrittää" tai "Jos huomioin kerrankin jotain muuta kuin vain itseäni, niin olen selkärangaton perseennuolija." Luuserit on liian ylpeitä myöntääkseen epäonnistumistaan. Siksi he eivät voi niistä oppia.

Eiköhän nyt ole selvää että sinun viestisi on nimenomaan sitä mustavalkoista LUUSERI-ajattelua jossa sinä olet "self-made man", anna mun nauraa, ja ne muut jotka eivät toimi kuten sinä "luusereita".

Itsensäkorottavaa provoamista vain sinulta ilman että toisit mitään uutta tai rakentavaa keskusteluun.

Se on todella rasittavaa runkkaamista ihmisten edessä ja huutamista "katsokaa kuinka mulla seisoo vaikka tuon läskin akan takia! mä oon self-made man, te haluatte huippumallin ja sen takia teillä ei seiso, mulla lentää kohta mälli luuserit!"

Mitä se tuo keskusteluun?

Ei mitään.

• self-made man
        Tämä selvä! kirjoitti:

Eiköhän nyt ole selvää että sinun viestisi on nimenomaan sitä mustavalkoista LUUSERI-ajattelua jossa sinä olet "self-made man", anna mun nauraa, ja ne muut jotka eivät toimi kuten sinä "luusereita".

Itsensäkorottavaa provoamista vain sinulta ilman että toisit mitään uutta tai rakentavaa keskusteluun.

Se on todella rasittavaa runkkaamista ihmisten edessä ja huutamista "katsokaa kuinka mulla seisoo vaikka tuon läskin akan takia! mä oon self-made man, te haluatte huippumallin ja sen takia teillä ei seiso, mulla lentää kohta mälli luuserit!"

Mitä se tuo keskusteluun?

Ei mitään.

Taidat nyt hieman liioitella.

• Tämä selvä!
        self-made man kirjoitti:

Taidat nyt hieman liioitella.

Tietysti liioittelen.
        Anna sitten porukalle ohjeita millä tsempata eteenpäin.

Ihmisillä on erilaisia ja eri määrän epäonnistumisia takanaan. Kaikille ei ole yhtä ratkaisua.

Vaikka joku tuollainen periaate löytyisi niin se ei automaattisesti muuta ihmistä voittajaksi tietyssä asiassa. Joskus pettymykset tuollaisten jälkeen voi olla entistä lannistavampia tai voitto tuntuu typerältä kun on joutunut muuttamaan itsensä pelleksi että kelpaisi.

En ymmärrä tätä negausta että "olet luuseri jos epäonnistut etkä yritä uudelleen." eikö olisi parempi sanoa että "olet voittaja jos epäonnistut ja yrität uudelleen kunnes onnistut!"

?

• Talscl
        self-made man kirjoitti:

"Jos en voi saada huippumallia, niin ei kannata edes yrittää"
        - aha, no mikset voisi?
        - koska olen atm=atm=atm

Tämän kaltainen ajatusmaailma on monen epätoivoisen takana.

• Twelve points

Hei kerrankin täällä on järjellinen aloitus; juuri näin on asiainlaita. Menestynyt ja pitkälle päässyt ei tarkoita sitä, ettei koskaan olisi tehnyt virheitä ja mokannut vaan juuri päinvastoin. Vastoinkäymiset ovat sitä varten että niistä opitaan jotain ja mennään eteenpäin.

• 45+45

Höpöhöpö.

Paremmin menestyt, jos otat opiksi onnistumisista...

• Tosgana

Kyllä.
        Nämä mitä palstalaiset sanovat ytm:ksi ovat lähestyneet naisia monta kertaa ja myös saaneet pakkeja monta kertaa. He eivät vaan ole lannistuneet pakeista vaan ajatelleet "okei, olin liian innokas, seuraavalla kerralla toimin paremmin" jne.

• 766yyu78900000000000

Ja menestyvä tietää että on yritettävä paljon ja taottava kun rauta on kuumaa. Suurimmalla osalla itse miljoonansa ansainneella yrittäjällä on useampia huonotuottoisia kuin menestyneitä yrityksiä takana.

• wannabeATM

Ja monet ovat lyöneet päätään seinään yhden tai useamman konkurssinkin muodossa, mutta kun tarpeeksi pitkää jaksaa yrittää niin todennäköisesti lopulta onnistuukin. Tämähän tietenkin vaatii pitkäjänteisyyttä, ominaisuutta joka monilta valittajilta taitaa tyystin puuttua...

• wannabeATM kirjoitti:

Ja monet ovat lyöneet päätään seinään yhden tai useamman konkurssinkin muodossa, mutta kun tarpeeksi pitkää jaksaa yrittää niin todennäköisesti lopulta onnistuukin. Tämähän tietenkin vaatii pitkäjänteisyyttä, ominaisuutta joka monilta valittajilta taitaa tyystin puuttua...

Jokaista menestynyttä yrittäjää kohtaan on kymmeniä tai satoja epäonnistuneita yrittäjiä.

• ätämihater
        outsider1 kirjoitti:

Jokaista menestynyttä yrittäjää kohtaan on kymmeniä tai satoja epäonnistuneita yrittäjiä.

Niin on, luovuttaminen on se seikka, joka erottaa nämä toisistaan.

Jollain sinut on tosiaan manattu, joko perussuomalaisella luovuttaja-asenteella tai paiskattu vaikealla burgerilla - kannattaisi hakeutua hoitoon. Sinun elämänlaatusi siinä paranisi, ei minun.

• ätämihater kirjoitti:

Niin on, luovuttaminen on se seikka, joka erottaa nämä toisistaan.

Jollain sinut on tosiaan manattu, joko perussuomalaisella luovuttaja-asenteella tai paiskattu vaikealla burgerilla - kannattaisi hakeutua hoitoon. Sinun elämänlaatusi siinä paranisi, ei minun.

Kyllä niitäkin on pilvin pimein, jotka ovat koko ikänsä yritelleet kaikenlaista menestymättä juurikaan.

Erityisen hyvin menestyminen yrittämällä on hyvin epätodennäköistä. Valitettavaa tietenkin, ettei totuus on kannustava.

• ätämihater
        outsider1 kirjoitti:

Kyllä niitäkin on pilvin pimein, jotka ovat koko ikänsä yritelleet kaikenlaista menestymättä juurikaan.

Erityisen hyvin menestyminen yrittämällä on hyvin epätodennäköistä. Valitettavaa tietenkin, ettei totuus on kannustava.

Toivottavasti sinun elämänohjeeseesi (älkää edes yrittäkö, luovuttakaa, luuseroitukaa ja istukaa yksin pimeässä katkeroituneena) ei kovinkaan moni tartu.

Häviäminen on valinta. Onneksi valintasi koskettaa vain sinua itseäsi ja olet syrjään jättäytyneenä onnellinen.

• ätämihater kirjoitti:

Toivottavasti sinun elämänohjeeseesi (älkää edes yrittäkö, luovuttakaa, luuseroitukaa ja istukaa yksin pimeässä katkeroituneena) ei kovinkaan moni tartu.

Häviäminen on valinta. Onneksi valintasi koskettaa vain sinua itseäsi ja olet syrjään jättäytyneenä onnellinen.

En minä mitään elämänohjeita jakele. Totesin vain asiat niin kuin ne ovat. Tietysti on ikävää, jos totuus ei ole kannustava, mutta on moraalitonta valehdella kannustaakseen.

• lottamari<3

Tuo pitää vain osaksi paikkansa.Et ota huomioon sitä, että kortit jaetaan jo syntyessä geeneissä. Jos ei ole älliä, ei näköä, eikä mitään osaamista, niin on syntyessään jo luuseri ja luuseriksi jää, ellei vanhemmilla ole fyrkkaa rahoittaa luuserin elämää, että voi lopun elämäänsä luuseroida.

Aito luuseri ei lannistu, eikä keksi tekosyitä, hän toteaa ylväästi olevansa hovieunukki tai ätmiluuseri..tai elämän epäonnistujayksilö.

• ätämihater

Halleluja, kylläpä oli tervehenkinen aloitus tällä palstalla!

Valintojensa kanssa joutuu kukin elämään aivan itse, se, että uskottelee itsensä olevan noiduttu, eikä näin ollen edes halua sopeutua yhteiskuntaan sen osana, on oma valinta. Vain oma valinta. Näin sairaasta valinnasta kärsii vain valitsija itse. Toisaalta, onhan noita mitä kummallisempia pervoja, ehkäpä nämä saavat tyytymyksen juurikin oman elämänsä maksimaalisesta kurjistamisesta.

• -------------

Luuseri = joku joka tekee töitä muiden käskystä.
      Voittaja = taiteilija, yrittäjä, ammattiurheilija jne. Myös henkilö, joka jättäytyy tahallaan yhteiskunnan ulkopuolelle.

• ----

Aika usein se ihminen, joka on jättäytynyt tahallaan yhteiskunnan ulkopuolelle on luuseri, joka on vain luovuttanut ja todennut "en olis halunnutkaan. Eli ns. periaatteen mies -syndrooma.

• 11+8

Luusereilla on vaatimustaso liian korkealla. Kyllähän se on totta, että harva pystyy myöntämään virheitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      102
      2818
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      211
      1762
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      120
      1690
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      47
      1564
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1282
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      84
      1078
    7. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      87
      1039
    8. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      57