Minulla alkoi yhtäkkiä aivan tavaton vesiripuli palattuani Pohjois-Pohjanmaalta Helsinkiin. Kaikki mitä söin, tuli muutamassa minuutissa ulos vesiripulina. Ulosteen väri on kellertävä ja se on koostumukseltaan limainen, sekä sillä on voimakas haju, joka lähenee enemmän vauvankakkaa(?). Minulla on harvoin maha löysällä: vain silloin, kun syön esim. suklaata. Minulla on todettu laktoosi-intorelanssi ja keliakia tutkimus on negatiivinen. Minulla oli myös ennen ripulointia melko kovaa kouristelua ja kipua mahassa, joka helpotti vessassa käynnin jälkeen ja oli pahinta itse vessassa. Kuitenkin ulostamisen jälkeen tuntui edelleen siltä, että suolessa olisi jotain. Kävin lääkärissä, sillä en voinut syödä mitään ja sain avuksi immodiumia, sekä kipulääkkeitä. Hoitaja totesi, että kyseessä on vain ripuli. Tulehdusarvot olivat vähän koholla (10), joka hoitajan mukaan ei viitannut suolistoperäiseen bakteeriin.. Myös veri- ja virtsakokeet olivat ok. Maksa-arvot olivat kohdillaan. Nyt odotan ulostekokeiden tuloksia lääkäriltä. Olo on kuitenkin muuttunut paljon tuskallisemmaksi syötyäni kaksi päivää sitten immodiumia (pelkän alkuannostuksen: kaksi tablettia). Eilen olo oli suht hyvä, eikä ilmennyt vesiripulia: sen sijaan ulostetta tuli hyvin vähän ja se oli edelleen melko löysähköä ja vaaleaa: keltaista(?). Tänään heti herätessä oli maha kipeä ja ulostaminen oli vaikeaa, sekä TODELLA kivuliasta: kouristeli mahasta, sekä alaselästä. Menin varmaan jonkinlaiseen paniikkiin, kun jaloissakin alkoi tuntua lihasheikkoutta pöntöllä istuessani. Kädet vapisivat ja hiki valui. Tuntui, että pyörryn. En tiedä, onko minulla nyt ummetus vai ripuli? Mahassa kouristeli luultavasti sen takia, että immodium aiheuttanut ummetuksen ja samanaikaisesti on pakottava ripuli.. Olin vielä niin sekaisin, että otin sitten jälleen immodiumia. Nyt olo on taas ihan ok. Pelkään vain seuraavaa vessakäyntiä, koska se oli TODELLA kivulias ja paniikinomainen. Tuttavani sanoi jo ennen lääkärissä käyntiä, että minulla on ummetus ja ohivuotoa: suolessa jokin tukos, että ohitse ei pääse muu kuin liru. Lääkäri kuitenkin vakuutti, että ripuli ja ei mitään vakavaa. Yritin selittää tilanteen tänään lääkärille, mutta hän on ulkomaalainen, eikä puhu kovin hyvää suomea ja ei tuntunut ymmärtävän mistä on kyse. Vakuutteli vain, että ei ole mitään vakavaa ja, mainitsi jotain suolen rakenteesta, mutta en ymmärtänyt mitään hänen huonosta suomesta. Minulla ei ole kuumetta, pahoinvointia (oksentelua) tai mitään muuta oiretta kuin tämä käsittämätön ja outo ripuli/ummetus. Onko kenelläkään mitään ideaa, mitä tämä voisi olla? En käynyt uimassa Pohjois-Pohjanmaalla, jossa riehuu nyt vesissä ties mitä bakteeria. Join vain kaivovettä kuten joivat muutkin, mutta kukaan muu ei ole sairastunut. Söin myös samoja ruokia muiden ihmisten kanssa, mutta olen ainoa, joka sai "tartunnan".
Omituinen keltainen ripuli/ummetus ja kipu
Hukassa..
1
1785
Vastaukset
- samajuttu
Hei, nos sait selvyyttä mikä oli niin voitko kertoa, itsellä sama tilanne nyt ja olen espanjassa - joten enemmän kielimuuria vielä! Kaksi päivää koko vatsan alueen kouristelua ja nyt laukesi keltainen ripuli. Kouristelu vähentynyt.
Kiitos jos kerkeät vastaamaan tai joku muu tietää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3103069Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka632370- 1262072
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3502051Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271743- 671409
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661357
- 701303
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl811268