Olen päättänyt erota kirkosta

Magog

Siitä lähtien kun olen osannut lukea, olen lukenut kaikkea historiasta, tieteestä, yliluonnollisesta ja uskosta. Mikään ei ole vakuuttanut minua että kristittyjen tai muiden uskontojekaan jumala olisi oikea tai edes olemassa.
Todisteita ei ole saatu myöskään kuoleman jälkeisestä elämästä, vaan kaikki voidaan selittää ja toistaa tieteellisesti.
En näe miksi minun pitäisi maksaa kirkolle mitään, varsinkaan kun en usko sen toimintaan.
'Enkä usko toista kertaa meneväni enää naimisiin, ensimmäinen kerta oli ihan tarpeeksi:)

16

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirkkoon kuuluminen ateistina tai agnostikkonakin on tietysti aika hassua. Kirkon toiminnassa on toki melkoisesti hyvääkin, mutta ei ole oikein reilua että sen hyvän siivellä joutuu rahoittamaan jopa epämiellyttäviä ilmiöitä, kuten osallistumaan yhä melko lukuisien ahdasmielisten papinturhakkeiden palkanmaksuun.

      Naimisiinmenosta antaisin sen neuvon, että älä enää ota sitä samaa josta sait tarpeeksesi vaan joku ihan toinen. Voit yllättyä myönteisesti.:)

      • Magog

        No jos erehtyisin vielä menemään naimisiin varmistaisin että seuraava on selväjärkinen:D


      • Magog kirjoitti:

        No jos erehtyisin vielä menemään naimisiin varmistaisin että seuraava on selväjärkinen:D

        Hyvä lähtökohta!


    • sitä ootellessa ryy

      Toistappa sitten vaikkapa syntymisesi jos kaikki kerran voi toistaa!

      • Magog

        Kyse oli kuoleman jälkeisestä elämästä, jonka kokemukset on voitu toistaa laboratoriossa, mutta ethän sinä tyhmyri sitä tajunnut.


      • Magog kirjoitti:

        Kyse oli kuoleman jälkeisestä elämästä, jonka kokemukset on voitu toistaa laboratoriossa, mutta ethän sinä tyhmyri sitä tajunnut.

        Perähikiä on salaliittojen ekspertti. Ne hän tajuaa paremmin kuin kukaan ja näkee niitä kaikkialla.


      • Henttanpuli
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Perähikiä on salaliittojen ekspertti. Ne hän tajuaa paremmin kuin kukaan ja näkee niitä kaikkialla.

        Etkö raaski pyyhkiä perähikiäsi koskaan?


      • Henttanpuli
        Henttanpuli kirjoitti:

        Etkö raaski pyyhkiä perähikiäsi koskaan?

        Hikitissi, heh, heh, tyhmä pallihiki-fedisti!


      • uywgfuy
        Henttanpuli kirjoitti:

        Etkö raaski pyyhkiä perähikiäsi koskaan?

        Repe pullottaa sitä ja myy etsausaineeksi.


      • uywgfuy
        uywgfuy kirjoitti:

        Repe pullottaa sitä ja myy etsausaineeksi.

        ...mutta me kreationistit ostamme sitä ylihintaan ihan vain virvoitusjuomaksi! Kun on etikettiin piirretty Jeesus ristillä, ja raamatunjakeita siteeraten myydään niin näin on ihminen heikko hyvän tavaran edessä. Perseeseenkin sitä tungetaan seuroilla. Aamen!


    • Mustankallion Matti

      Olisi ollut elää suomessa keski-ajalla kun kirkko määräsi kaikesta..minut olisi poltettu varmaan roviolla haureudesta, julkisesta juopottelusta jne.

      • ewk

        No mitä sitten?
        Olisithan jo kuollut muutenkin!


      • Mustankallion matti
        ewk kirjoitti:

        No mitä sitten?
        Olisithan jo kuollut muutenkin!

        Miksi olisin jo kuollut muutoinkin?


      • ewk
        Mustankallion matti kirjoitti:

        Miksi olisin jo kuollut muutoinkin?

        Keskiaika meni jo!


    • Norvskof

      Aloittaja ei ihme että olet jo eronnut kun et elä hyvän kristityn mukaan!!Elä vaan synnissä sitten..

    • Minusta jokaisella on halutessaan täysi vapaus ja oikeus erota mistä tahansa kirkosta tai muusta uskonnollisesta instituutiosta. Toivon, että kristityt ja muiden uskontojen edustajat voivat kohdella kunnioittavasti niitä ihmisiä, jotka eivät koe yhteisön perinnettä omakseen.

      Toivon menestystä valitsemallesi tielle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe