Antaako ateisti maailman nälkäänäkeville rahoistaan?
Mitä hyvää on ateismissa? mitä hyvää teette lähimmäisille?
Uskovaiset avustusjärjestöt auttavat ympäri maailmaa hädänalaisia.
Mitä hyvää ateistit tekevät vai ajatteletteko vain itseänne.
Mitä hyvää ateisti tekee
36
191
Vastaukset
- Miten itse?
Ateisti Bill Gates lahjoittaa yksin hyväntekeväisyyteen enemmän vuodessa kun kaikki suomalaiset kristityt yhteensä.
Joten yksi ateisti on hyväntekeväisempi kun koko suomen kristityt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_&_Melinda_Gates_Foundation
"Uskovaiset avustusjärjestöt auttavat ympäri maailmaa hädänalaisia."
Ja suurin osa niissäkin toimivat vapaaehtoistyöntekijät ovat ateisteja koska kristityt tyytyvät vain rukoilemaan kotonansa.- 12 + 6
Perusteletko sinä oman hyväntekemisesi aina sillä, miten Bill Gates lahjoittaa?
- Tekopyhää paskaa
12 + 6 kirjoitti:
Perusteletko sinä oman hyväntekemisesi aina sillä, miten Bill Gates lahjoittaa?
Avauksessa puhutaan ateisteista yleisesti, ja tuossa mainittiin yksi. Näköjään teisteille ei mikään riitä, vaan kaikkien ateistien pitäisi olla luovuttamassa omaisuutta - vaikka teistit jättävät itse saman homman kirkoille.
- 12 + 6
Tekopyhää paskaa kirjoitti:
Avauksessa puhutaan ateisteista yleisesti, ja tuossa mainittiin yksi. Näköjään teisteille ei mikään riitä, vaan kaikkien ateistien pitäisi olla luovuttamassa omaisuutta - vaikka teistit jättävät itse saman homman kirkoille.
Älä nyt loukkaannu.
Hätää ja köyhyyttä on niin paljon, ettei siihen auta edes valtioiden antama apu.
Ja näethän itsekin, että ketjussa on vastattu henkilökohtaisella tasolla ja hyviä vastauksia on tullutkin.
"vaikka teistit jättävät itse saman homman kirkoille"
Perustele väitteesi. - 12 + 6
12 + 6 kirjoitti:
Älä nyt loukkaannu.
Hätää ja köyhyyttä on niin paljon, ettei siihen auta edes valtioiden antama apu.
Ja näethän itsekin, että ketjussa on vastattu henkilökohtaisella tasolla ja hyviä vastauksia on tullutkin.
"vaikka teistit jättävät itse saman homman kirkoille"
Perustele väitteesi.Ei sitten löytynyt niitä perusteluja, trolli.
12 + 6 kirjoitti:
Ei sitten löytynyt niitä perusteluja, trolli.
Osaatko lukea???
Aloitusviestissä:
"Uskovaiset avustusjärjestöt auttavat ympäri maailmaa hädänalaisia."
Niin, kuka hallinnoi niitä "uskovaisia avustusjärjestöjä"??? Taitaa olla kirkko joten avun lisäksi lähtee myös aivopesua jostain satuolennoista...toisin kuin ateistisissa avustusjärjestöissä.
- M@k3
Juuri lahjoitin unicef:lle että lapset saisivat muutakin koulutusta kuin uskontojen aivopesua.
Minä teen hyvää pienessä skaalassa sen minkä kerkeän, asuntolainan takaisinmaksu ja muut kulut ovat niin kovia että en kykene kovinkaan paljon lahjoittamaan itse rahaa mutta autan kyllä kerrosasunto yhteisöni mummoja ja pappoja sen minkä kerkeän, kuskaan heitä sairaaloihin, autan kotihommissa, tietokonehommissa ja teen ilmaiseksi remppaa jos on jotain tarvetta.
Asun kolmen talon kerrostalossa jossa suurin osa asukkaista ovat eläkeläisiä ja taloyhtiömme talonmies on itsekkin eläkeiässä eikä paljon enää jaksa tehdä mitään diabeeteksensä ja kerran murtuneen, tukiraudoilla korjatun selkänsä takia.
Teen mitä kykenen kanssaihmisiäni kohti.- Råger Mer
Miksi tämä olisi kinni ateismista?
Aah, that old chestnut, ateisteilla ei ole auttamisenhalua kun se kaikki tulee uskonnosta niinkö?
Kylläpä haukotuttaa...
Olen ateisti ja meidän perheeseen kuuluu seitsemän henkilöä, minä, vaimoni, tyttäremme, kaksi kissaa, ja yksi Ugandalainen kummipoika ja Perulainen kummityttö, Unicefin kautta.
Riittääkö?- iwuhigh
Kaksi kissaa? Oletko sinä molempien kissan isä?
- Tekopyhää paskaa
iwuhigh kirjoitti:
Hihhuli poimi taas oleellisimman pointin. Olet pelkkä paskanheittäjätrolli, minkä metkuille ei liene syytä vastata.
- olipa typerä kysymys
iwuhigh kirjoitti:
"Kaksi kissaa? Oletko sinä molempien kissan isä?"
Eipä hän taida olla myöskään vaimonsa isä, mikäli siis ovat Suomen lakien puitteissa menneet naimisiin. Perheeseen voi siis kuulua jäseniä, jotka eivät ole toistensa vanhempia/jälkeläisiä. - ketjun rönsy
iwuhigh kirjoitti:
Minulla on kans kissa ja kyllä mä sille välillä lepertelen, että "kisu, kisu, äiti antaa ruokaa pienelle kissalle".
no niin, ei kuulunut ketjun aiheeseen - tqdfytfdy
ketjun rönsy kirjoitti:
Minulla on kans kissa ja kyllä mä sille välillä lepertelen, että "kisu, kisu, äiti antaa ruokaa pienelle kissalle".
no niin, ei kuulunut ketjun aiheeseenTaisi olla misu.
- Aada agnostikko
ketjun rönsy kirjoitti:
no niin, ei kuulunut ketjun aiheeseenLisärönsy ketjuun:
Eräs kaverini lepertellee myös minun kissalle ikäänkuin olisi sen äiti,"tule äidin luo"ym.
Ennenkuin itselläni oli lapsia, niin kohdistin kissaani selvästikin samoja tunteita mitä nyt lapsiini.
En auta maailman nälkäänäkeviä tällä hetkellä vakituisesti. Olen ohjannut vähäisen säännöllisen tukeni Suomen tuki- ja liikuntaelinvammaisille lapsille.
Tämä ei liity mitenkään ateismiini.
Noin ylimalkaan olen iloinen veronmaksaja ja ajattelen, että pääsääntöisesti erilaset tukitoimet pitäisi ohjata julkishallinnon kautta. Vappaehtoinen avustustyö on tärkeää, mutta en soisi sen muodostuvan sosiaalisen työn perustaksi.- Kyllästynyt
Henkilökohtaisesti en ole toiminut niin hyvin kuin Jeesuksen seuraajat, jotka ovat antaneet omaisuutensa tarvitseville. Minulla on useampia kuin yksi vaatekerta jne, vaikka kulutusjuhlia vastustankin enkä haali turhaa.
Avustusjärjestöjä löytyy toki pilvin pimein, rehellisiäkin joitakin.
Mitä hyvää sinä teet? Oletko uskovainen, joka on omaisuudesta luopunut eikä sitä syntiä harjoita, vai joku muu versio? - kas tässä
Olen ollut vuosia sekä SPR:n, että MLL:n vapaaehtoistyössä. Kumpikaan ei ole uskonnllinen järjestö, mutta molemmissa tehdään pyyteetöntä työtä.
- ---
Kopioin uskovaisten tekstejä sinne tänne, eli teen omalta osaltani työtä idiotismin kitkemiseksi maailmasta. Varoittava esimerkki on hyvä tapa siihen.
- Nännijäkälä
Minulta menee joka kuukausi vakioavustus Unicefille, Helsingin Lastenklinikan osasto 10:lle ja MSF:lle. Annan lisäksi muille järjestöille tukea satunnaisesti, kuitenkin monta kertaa vuodessa.
Tuen paljon mieluummin sekulaareja järjestöjä, jotka tekevät oikeasti pyyteetöntä hyväntekeväisyyttä, toisin kuin uskovaiset järjestöt, jotka tekevät hyvää ainoastaan sen takia, että pääsevät julistamaan sanomaansa ja lyömään raamatulla päähän. Pääasiassa meidän lahjoitukset menevät muutamaan kohteeseen kuukausilahjoituksina. Ihmisoikeudet ja koulutus on priorisoitu korkeimmalle.
Valintakriteereinä itse toiminnan lisäksi on ollut järjestöjen aatteellinen sitoutumattomuus niin poliittisesti kuin uskonnollisestikin ja tietenkin järjestön nauttima luottamus siinä mielessä että se tekee minkä lupaa.- Sama asenne 24/7
Eiköhän aloituksesi tarkoitus ole osoittaa, että ateistin tekemät hyvät teot ovat aina jotenkin väärin? Väärin sammutettu, väärä sammuttaja.
Raamatussa taitaa olla kohta, jossa sanotaan, ettei kukaan pääse taivaaseen hyvillä teoillaan.
Onko kohta poistettu vai onko se vain vertauskuvallinen?
Huomaan miten pilkallisesti uskovat suhtautuvat ateistien vastauksiin. En kyllä edes yllättynyt. - Ateisti81
Itse olen antanut rahaa sotaveteraaneille useamman kerra. olen myös osallistunut veteraani keräykseen armeijassa. lisäksi olen myös antanut rahaa punaisen ristin keräyksiin.
- Kalju Pitkätukka.
Annan rahaa avustusjärjestöjen keräyksiin, luovutan verta. Olen rehellinen. Hyvän tekemisellä ei tunnu olevan paljoa tekemistä henkilön uskonnollisuuden kanssa.
Niin kauan kuin ateistit ovat ihmisiä, he tekevät sitä hyvää, mikä on luontaista ihmiselle.
Niin kauan kuin ateistit ovat ihmisiä, he syyllistyvät siihen samaan pahantekoon, joka on luontaista ihmisyydelle.
Voit syyttää meitä itsekkyydestä, mutta älä yritä ottaa pois toiselta hänen ihmisyyttään. Ken itsensä ylentää, se alennetaan.- Epäjumalienkieltäjä
Verenluovutus.
Yksittäiset lahjoitukset
Ja: http://www.hopeyhdistys.fi/ Punaiselle Ristille annan sen mikä liikenee.
Mikä sitten on hyvän tekemistä kellekin?
Autan ja olen rahoittanut vuosia erästä perhettä ja heidän poikansa koulutusta, sekä oman talon Afrikassa. Muuten olen ollut monessa mukana, mitä eri järjestöjen tukia Suomessa on ollut. Pontimena on auttaa huono-osaisia.
Monella kristityllä on outo käsitys, että vain heillä on inhimillisyyttä.
- tässä malliksi
Jeesuskaan ei antanut mitään. Teki vain silmänkääntötemppuja.
- Tee hyvää älä sodi
totta Miksi Jeesus ei tee mitään hyvää, vaan luo sotia? Kaikkivoipana luulisi kiinnostavan, muttei!
Eroan kirkosta, ellet Jeesus lopeta sotia. Syyn näet avauksessani.
toivoen. TeH-ÄS
- Tee hyvää älä sodi
Miksi Jeesus ei auta? maailman nälkäänäkeviä?
Antaako Hän n nälkäänäkeville rahoistaan? - tämä on paljon jo
"Mitä hyvää ateisti tekee"
Olen antanut siviileiden elää Gazassa, enkä ole haavoittanut tai tappanut heitä pommeilla. Elämäntilanteeni takia en pysty juuri ihmetekoihin, mutta avustan eräässä vakauksettomassa avustusjärjestössä pienellä panoksella. Toisaalta, tuntuu kylmäkiskoiselta, että usein vain rahalliset lahjoittajat nähdään arvokkaina. Jos en pystykään rahallisiin ihmetekoihin, niin ei pidä aliarvioida pienen jokapäiväisen avunannon merkitystä tutuille ja tuntemattomille. Kukaan ei yksin muuta maailmaa, mutta pienetkin teot voivat sen tehdä, jos niitä tekee riittävän moni.
"Antaako ateisti maailman nälkäänäkeville rahoistaan?
Mitä hyvää on ateismissa? mitä hyvää teette lähimmäisille?
Uskovaiset avustusjärjestöt auttavat ympäri maailmaa hädänalaisia.
Mitä hyvää ateistit tekevät vai ajatteletteko vain itseänne."
Kyllä antaa.
Ateismissa itsessään ei ole mitään, ei hyvää eikä pahaa, se on vain sitä ettei usko jumaliin. Teemme vähintään yhtä paljon hyvää kuin uskovat mutta vähemmän pahaa kuin uskovat. Ateistien hyväntekeväisyys myös perustuu yleensä aitoon haluun tehdä hyvää, toisin kuin uskovien jotka tekevät hyvää koska raamatussa käsketään, eli usein hyvinkin itsekkäisiin syihin, vrt. helvetin pelko.
Myös ateistiset avustusjärjestöt auttavat ja itseasiassa suurimmat avustusjärjestöt ovat ateistisia (sekulaareja), niiden toimintaan osallistuvat sekä ateistit että ne uskovat joilla ei ole taka-ajatuksia ( käännyttämistä).
Ateistit tekevät paljonkin hyvää ja tuntemani ateistit ovat hyvinkin epäitsekkäitä tuntemiin kristittyihin verrattuna. Ei kristittyjä kiinnosta hyväntekeväisyys vaan oman uskontonsa levittäminen. On teissä onneksi joitakin poikkeuksiakin mutta pääasiassa kristittyjen avustusjärjestöjen tavoitteena tuntuu olevan sanan levittäminen ja omien taskujen täyttäminen.
Osallistuin pitkään useankin järjestön tukemiseen mutta nykyään elämäntilanteeni ei mahdollista kuin satunnaisia avustuksia.- Hyvyyttä
Sellaiset toimijat kuten vaikkapa Punainen Risti/Puolikuu, Lääkärit ilman Rajoja tai Unicef ovat uskonnottomia. Taitavat auttaa enemmän kuin kaikki maailman uskikset yhteensä.
Minusta tärkeintä on kuitenkin se, että uskonnoton auttaa siksi koska niin ihmisten kuuluu tehdä (olla hyviä ihan vain hyvyyden vuoksi) eikä siksi että kosminen kyttääjä noin edellyttää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609275Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492859Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja332639- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971945- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241816Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501351Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281211