Milloin palkka maksuun?

Pätkätyöläinen

Onko olemassa joki pykälä siitä, että milloin palkka viimeistään on maksettava? Kysyn sen takia, että en varmaan saa sitä ennen kyseistä pakollista päivämäärää.

Tein nimittäin kaksi samaan viransijaisuuteen liittyvää pätkää, ensimmäinen oli päätoiminen, toinen osa-aikainen. Sovimme esimieheni kanssa, että tässä on selkeästi kaksi pätkää, ja päätimme, että toisessa voi jatkaa joku muukin, koska siinä palkkaus on minulle epäedullinen osa-aikaisuuden vuoksi. Minä siinä sitten kuitenkin jatkoin. Kokemuslisiä ei osa-aikaisesta pätkästä makseta.

Kysyin jo etukäteen ammattijärjestöstäni tästä asiasta, ja he kertoivat, että koko sijaisuuden päätoimisuus / osa-aikaisuus ratkaisee kokemuslisien maksun. Näin ollen minä en olisi saanut ensimmäisestäkään pätkästä kokemuslisiä, mikä on aivan järjenvastaista. Minä vastasin vain sähköpostiviestillä liiton edustajalle, että työnantaja SAA varmaankin maksaa mitä haluaa ja kerroin mitä olimme esimiehen kanssa sopineet.

Palkanmaksu on viivästynyt jo aiemminkin pätkän aikana, mutta esimieheni soitti minulle järjestäneensä niin, että saan loputkin rahat 14.10. jolloin minulta päättyivät työt. Muut rahat tulivatkin paitsi nuo yli kuukausi sitten anotut kokemuslisät, joista on lisäksi tullut minulle jo päätöskin.

Oletteko ennen kuulleet, että jotakuta liiton huonoja ohjeita omaksi edukseen kääntävää kohdeltaisiin jotenkin eriarvoisesti?

2

755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pätkätyöläinen

Minulla on kaikki paperit (kaksi erillistä palkanmaksumääräystä ja myös kaksi erillistä palkkakuittia) työttömyyskassaa varten, josta siis haen soviteltua päivärahaa. Sinänsä minulle EI ole katastrofi odotella näitä rahoja.

Selvästihän tässä odotellaan, että joku antaisi nyt määräyksen kokemuslisien maksamisesta ja näin omalla toiminnallaan riitauttaisi jutun. Olisiko paras näpsäytys tässä lullukkayhteisössä, että työnantaja maksaisi vieläpä korkoa palkkarahojen odottelusta? Minä en voi hävitä, koska minulla ON ne kaksi erillistä pätkää.

• Pätkätyöläinen

En nyt viitsi laittaa linkkiä, mutta uskokaa minua, kun sanon, että tämän ammattiyhdistyspiirin vaikutuksessa ei määräaikaisella ole mitään mahdollisuuksia voittaa kuin olemalla itse sitkeästi asiansa ajaja. Sen todistaa eräs uusi tarjolle tullut vuorotteluvapaan sijaisuuskin tältä aamulta.

On se kumma, että minua ne eivät saa tappelemaan: intressit ovat yhteneväiset niin esimiehen kuin myös sen henkilön kanssa, jonka sijaisena toimin (ei muuten ole liiton jäsen). Mikäänhän ei mene edelle mitä tulee lääkärin sanaan hänen määräämisssään sairaslomissa.

Nämä eivät pärjää kuin jollekin reppanalle sijaiselle, eivätkä sillekään aina!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6656
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4291
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3619
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3010
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      626
      1610
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1028
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1003
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      989
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      984
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      959
    Aihe