Tietääkö kukaan, että onko työnantajalla tosiaan oikeus tehdä niin että kun töihin palaavalla työntekijällä on kuusi pävää irtisanomisaikaa jäljellä, niin ei vuoroja anneta lainkaan jottei lomaltapaluurahaa pitäisi maksaa? Olen siis vuorotyössä ja mielestäni raha kuuluu minulle, varsinkin kun olen itse lomani jälkeen valmis palaamaan töihin irtisanomisaikani päättymiseen saakka. Kenelläkään kokemusta moisesta?
Lomaltapaluurahojen saamisen estäminen?
3
159
Vastaukset
- 12ja3
Onko työvuorot olleet nähtävillä riittävän pitkälle etukäteen, eli ainakin kolme viikkoa? Milloin irrisanoit itsesi ja mihin asti työvuorot oli tuolloin esillä?
- fifkfkfkf
Niin ja sehän ei ole lomaltapaluuraha enää, vaan lomaraha. Se maksetaan yleensä lomapalkan yhteydessä, eli ennen loman alkua. Etkö ole jo saanut lomarahankin?
Mikäli et palaa loman päätyttyä töihin, lomaraha jää työnantajalle, voidaan myös periä takaisinkin.
Toisaalta jos sinulla olisi pitänyt olla vielä vuoroja, voi asun nähdä niin, että olisit palannut töihin. - Nimimerkillinen
Minä olen sitä mieltä, että sinun pitää saada lomaltapaluuraha, koska lomasi loppui viikkoa ennen kuin työsuhde. Ainakin meikäläisen tesissä lomaltapaluurahaa ei evätä, jos on loman päätyttyä poissa työnantajan suostumuksella. Minun mielestä esim. vapaapäiviä listassa, on sellainen työnantajan suostumus.Mutta minun mielipiteellä ei ole mitään merkitystä.
Työnantaja voi jättää lomaltapaluurahat maksamatta joko tahallaan tai tietämättömyyttään tai sen takia, että tes:n mukaan niitä ei makseta. Kahdessa ensimmäisessä tapauksessa tarvitset nimellään esiintyvän asiantuntijan kertomaan työnantajalle, että hän on väärässä. Kaikkiin tapauksiin saat neuvot ammattiliitosta tai aluehallintovirastosta, jos olet ytk-lainen.
Irtsanoitko ilsesi loman aikana tahallaan siten, että palaamalla hetkeksi töihin, saat varmasti lomaltapaluurahan? Yrittääkö työnantaja kostaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606354- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252616- 212228
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551798- 271736
- 251530
- 491422
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 321388