Miten paljosta on jäänyt paitsi?

kuinkas on

Jos ei ole vielä yli 20-vuotiaana elämässään seurustellut kertaakaan? Monilla on tuohon ikään mennessä kertynyt jo useita pitempiä ja lyhyempiä suhteita. Monet aloittavatkin seurustelut tuossa ylä-asteiässä n. 13 vuotiaana ja niitä nuoruuden seurusteluita kertyy paljon.

Näitä seurustelemattomia taitaa miehissä olla paljon enemmän kuin naisissa, koska monille nuorille tytöille ei kelpaa se omanikäinen poika. Vaan tytöt seurustelevat itseään huomattavasti vanhempien kanssa, esim. 15v tytöillä on usein n. 20v poikaystävä. Tietysti on niitä koulun halutuimpia "alfoja" niissä 15-vuotiaissakin, mutta sekin on se 5% joukko joka toimii aikuiselämässäkin.

Naisilla kokemattomuus seurustelujutuista ei ole haitta vaan hyve. Mutta jos mies tunnustaa naisille, että ei ole kertaakaan elämässä seurustellut niin naiselta loppuu mielenkiinto. Nainen ajattelee "tuo ei ole kelvannut kenellekään, niin ei kyllä kelpaa sitten minullekaan.". Siksi miehen on vaikea saada niitä seurustelusuhteita kertymään siinä 20v ikävuoden jälkeenkään, koska siitä seruustelemattomuudesta ajatellaan vain kaikkea negatiivista.

19

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisihmine

Ei minusta tuo ole paha asia.

Itse menetin neitsyyteni 17-v ikäisenä, mutta ensimmäinen seurustelusuhteeni ja samalla toinen seksikertani tapahtui vasta 20-v ikäisenä. En koe, että olisin menettänyt mitään.

Olen myöhemmin seurustellut miehen kanssa, jolla ei ollut yhtään seurustelusuhdetta takana. En ainakaan minä osaa pitää sitä puutteena.

• lottamari<3

Kumpa löytyisikin sellainen mies, joka ei ole pilannut itseään lesoilemalla seksitaidoillaan ja luullen olevansa naisten ihanne monine seksikokemuksineen ja suhteineen.Sellainen naisista mitään tietämätön Tankki Täyteen Juhana olisi oikein erinomainen kumppaniehdokas, josta moni nainen haaveilee :)

• tietämätön

Haluisin päästä lottamarin käsittelyyn vaatetuksen ja seksin suhteen.

• Faktajuttu1111

Kun olin nuorempi ja naivi kuvittelin, että naiset arvostaisivat sitä, jos miehellä olisi pelkästään kokemusta naisten kanssa joiden kanssa on ollut pitkissä suhteissa. Tämä valitettavasti ei ole totta ja naiset haluavat mielummin miehen jolla on paljon irtosuhteita kuin miehen joka on ollut vain viiden naisen kanssa. Myöskään sellaista naista en ole kohdannut joka ei olisi harrastanut yhden illan suhteita.

Vinkkini sinulle onkin: pane niin paljon kuin vaan pystyt. Naiset tykkäävät sellaisista miehistä.

• Hmmm...

Paljonkaan et ehkä ole menettänyt. mutta jos vielä 30-vuotiaana olet kokematon, tulee ehkä kiire hommata niitä kokemuksia. Parikymppisenä kyllä vielä ehtii, jos ottaa härkää sarvista ja on rohkea.

Naisten virallinen väite on, etteivät he halua liikaa paneskellutta miestä, mutta kelpo panomies on takuulla mieluisampi vaihtoehto keskivertonaiselle kuin kokematon mies.

• Roskapalstan atm

Joo sit kun on yli 30 v niin et kelpaa naisille lainkaan enää. On turha haaveilla suhteista enää yli 30 vuotiaana.

• Kannattaa tehdä enemmän ja miettiä vähemmän, niin pärjää paremmin parisuhdemarkkinoilla. Eikä ainakaan kannata iästä ja kokemuksesta riippumatta lähteä mukaan keskusteluihin, kuinka kokenut tai kokematon on.

Suurella todennäköisyydellä murphyn laki toteutuu: Jos olet kokematon, se on tappioksesi. Ja jos olet kokenut, vastaan kävelee pidättyvyyttä arvostava. Parempi vaan puhua yleisellä tasolla koko asiasta, ettei mene homma reisille.

• 18+10

Kyllähän se hienoa aikaa on, jos saa rakastaa ja olla rakastettu, mutta et nyt välttämättä kovin paljosta ole jäänyt paitsi jos olet vasta 20v, vielä kerkeät hyvin !

Joskus 30v jälkeen jos vieläkin olet ollut aina yksin, niin sitten on jo vähän pahempi juttu, koska sitten kukaan ei oikein tunnu enää kelpuuttavan sinua ja muutenkin ympärillesi on jo kasvanut niin iso muuri, että sitä on vaikea ylittää.

Itsellä eka tyttöystävä tuli vasta 23v.

• hitto sentääää

Tääl yks 25-vuotias, ei koskaan seurustellut nainen. Ei rumana saa ketään.

• edes joku

No voisit kyllä saada täyskokemattoman omaan ikäluokkaasi sopivan miehen. Laita osoite, niin kirjoitan.

• edellinen....
        edes joku kirjoitti:

No voisit kyllä saada täyskokemattoman omaan ikäluokkaasi sopivan miehen. Laita osoite, niin kirjoitan.

Mitä lukemaasi et ymmärtänyt? Ei ruma nainen saa _ketään_ miestä.

• saatu, mikä tarjottu
        edellinen.... kirjoitti:

Mitä lukemaasi et ymmärtänyt? Ei ruma nainen saa _ketään_ miestä.

Kumpikohan meistä ei ymmärtäny lukemaansa? Mutta joo, unohda koko juttu. Tuolla asenteella edes miss universum ei saisi ketään.

• yks ätmi vaan

Minä olen jo yli kolmekymppinen sinkkumies. Eipä oo naisia ollut...

Tein nuoruudessani sen virheen, etten etsimällä etsinyt naista itselleni. En tajunnut, kuinka vaikeaa Suomessa on löytää itselle sopiva kumppani.
      Nyt kun elämää on eletty vuosia yksin, olen tajunnut, että sitä kumppania pitäisi parikymppisenä etsiä kissojen ja koirien kanssa. Näin vanhemmalla iällä oikeasti tarvitsisi ne vainukoirat, jotta ylipäätään löytää jostakin vapaan naisen. No onhan niitä tietenkin vapaita naisia, mutta jos nainen on yli 25-vuotiaana vapaa, niin jossain mättää...ulkonäössä, luonteessa tai älykkyydessä. Eivät ole sitä vaimomatskua.

Nuorena en myöskään tajunnut sitä, kuinka armoton kilpailu hyvistä naisista on miesten kesken. Naisia kun on huomattavasti vähemmän kuin miehiä, niin naisilla on vara valita. Sen sitten tietää, miten loppujen lopuksi käy sille hiljaiselle miehelle, joka ei niin aktiivisesti etsi naista.. Yksin jää.

Että ihan teille tiedoksi parikymppiset jannut, jotka luette tätä, että takokaa rautaa kun se on kuuma! Sitten kun siirrytte työelämään, aika kuluu ja vuodet vierivät aivan helvetinmoista vauhtia. Olette kolmekymppisiä tuossa tuokiossa ja siinä sitten ihmettelette, että mistähän löytäisi vapaa naisen ja perkules, kun tuo naapurin Liisakin on naimisissa ja odottaa kolmatta lastaan...

• totta joka sana

Todella hyvä ja todenmukainen teksti. Itse olin erittäin ujo ja omasin huonon itseluottamuksen alle 25-vuotiaana. Sain aloitteita naisilta, mutta jännitin asioita liikaa niin eipä niistä tullut mitään. Nettitreffeiltä tapasin muutamat tyttöystäväni, mutta kyllä kaduttaa ettei ollut rohkeampi silloin nuorempana. Nykyään naisten iskeminen on paljon luontevampaa, mutta kaikki hyvät ovat menneet jo naimisiin.

• ready-Eddie

Olen ahkera deittailija, koska tykkään tutustua ihmisiin ja jos joku pyytää asiallisesti treffeille, niin lähden lähes aina liikkeelle. Olen myös seurustellut pitkiä pätkiä moneen otteeseen. Vielä kertaakaan kukaan ei ole kertonut panokavereiden määrää, mutta seurustelusuhteet, avioliitot ja muut tärkeät suhteet on kyllä kerrottu.

Luulen, että panokavereiden määrä on tärkeää ihan nuorille ihmisille. Jos taas ikää on yli 30-v, niin oletuksena on, että ainakin 1-2 seurustelua tai yhden yön juttua on takana, koska keskimääräisesti sen ikäisillä on jo ollut jonkinlaisia suhteita. Ehkä vanhemmille ja kokeneemmille ihmisille panomäärät eivät ole tärkeitä, koska ymmärretään se, että elettyä elämää on takana eikä sillä ole merkitystä, vaan tällä hetkellä ja yhteisellä tulevaisuudella.

Ne kolmekymppiset, joilla seurustelu- eikä panojuttuja ole vielä ollenkaan, niin kannattaa yrittää mennä virran mukana. Jos joku on niin juntti ja kysyy panokumppanien määrää, niin ainahan voi sanoa pienen valkoisen valheen ja vastata vaikka epämääräisesti jotakin semmoista, että onhan jotain pientä vipinää joskus ollut, mutta ihan liian harvoin (-:

• TT-Juhana

Mun eka seurustelukokemus oli 9-vuotiaana naapurin tytön kanssa. Loppui mun sikailuun kun juksasin sen näyttämään pimppinsä :( Siitä kuitenkin alkoi kohtuullisen menestyksekäs urani naisten keskuudessa :P

• kiltti atm

Kyllä se elämä on aika kurjaa kun ei voi seurustella. Ei yksin jaksa tehdä mitään eikä mennä minnekkään.

• näkymätönelinako

Täällä on yksi 20-vuotias nainen, jolla ei minkäänlaisia seurustelukokemuksia takana. En harrasta baarijuttuja tai irtosuhteita enkä kyllä haluaisikaan. Joskus tämä kokemattomuuteni harmittaa ja nolottaa, koska kaikilla muille kavereillani on jo poikaystävät ja olen ainoa, jolla ei ole. Ulkonäössäni ei ehkä ole erityisemmin kehumista, mutta luulen että suurin syy tähän johtuu omasta luonteestani. Siis siitä että olen hiljainen ja hieman ujo että introvertti ja omaan eri mielenkiinnonkohteita ja arvomaailman kuin ikäiseni naiset yleensä. Mutta miestä en halua ellen voi olla oma itseni.

Jälkikäteen olen saanut tietää, että joku on tykännyt minusta joskus esim. yläasteen aikana, mutta mitä se nyt enää hyödyttää? Lisäksi silloin olin itse liian kakara ja kärsin huonosto itsetunnosta, että siitä olisi oikeasti voinut kehkeytyä jotain. Tällä hetkellä tuntuu että ainoat miehet jotka näyttää jotain kiinnostusta minua kohtaan ovat jotain keski-ikäisiä.

Itseäni ei haittaisi yhtään mies, jolla ei myöskään olisi kokemusta. Voitaisiin sitten opetella yhdessä, ei tarttisi hävetä sitä omaa "tietämättömyyttään". Kiroileva, paljon juova ja paljon kokenut mies on minulle täysi turnoff.

Ja ei, ei naisellakaan se seurustelemattomuus ole aina hyve. Siitä on saanut jo kuulla sekä kavereilta että sukulaisilta. Täytyyhän sitä olla jotain vikaa jos nainen ei seurustele....

No, ehkä elämässä ei ole tärkeintä se mies. Yritän sopeutua ajatukseen elää vanhanapiikana. Vaikka olisihan se elämä kiva jakaa jonkun muunkin kanssa.

• Eka-preetu

Hei beibe, vittu, lähetääks nussii ja ryyppää?

T: Vasemmistolaisia arvoja kannattava, suvaitsevainen, EUROOPPALAINEN, sivistynyt, avarakatseinen nuori mies, jonka parhaat nuoruusvuodet ovat vasta edessäpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      440
      2528
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      14
      2360
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      252
      1475
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1129
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      62
      1046
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      417
      1038
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      908
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      905
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      859
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      845
    Aihe