Uusi Taivas ja uusi maa.

profeettain ilmoitus

Raamattu näkee aikamme. Dan. Jokapäiväinen uhri poistetaan näky ja profetia vahvistetaan. Jokapäiväinen uhri oli Jeesus Kristus, rietille katsoen.

Minä näin uuden taivaan ja uuden maan, enkä minä siellä Temppeliä nähnyt laisinkaan. Temppelin Herra oli jättänyt Temppelinsä. Tämä kuvaa nykyaikaa.
Temppelin Herra oli Jeesus Kristus. Hän on lopettanut palvelustehtävänsä ja poistunut Temppelistään. Tässä on ilmoitus tälle ajalle.

15

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylläoleva

Ylläoleva tarkoittaa Evankeliumin ajan lopettamista. Onhan kirjoitettu: " Tämän Valtakunnan Evankeliumi on vietävä kaikille kansoille, kansan heimoille ja kielille ja sitten tulee loppu". Tämä ei tarkoita maapallon loppua, vaan Evankeliumien julistamisen loppua.

" Alkuaineet kuumuudesta sulavat". Tämä tarkoittaa Raamatun sanojen loppua.
      Sanat ovat ne alkuaineet, eivätkä suinkaan rauta, happi, vety, hopea, kulta jne.

• ylläoleva

Entinen maa ja Taivas ovat kadonneet, eikä niille sijaa löytynyt. Tämä tarkoittaa, entinen uskonoppi on kadonnut ja sen kannattajat se oli vanha Taivas.

" Katso, uudeksi minä luon kaiken, uuden Taivaan ja uuden maan, jossa täyteys asuu". Alkuperäisessä kirjoituksessa on käytetty sanaa "Täyteys" asuu.

• Tomppeli.

Raamatun ilmoitus. Ilm.21:22. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on se temppeli, ja Karitsa.

• ylläoleva

Alkukirjoituksessa Ilm.21.2. Ja uuden rauhan minä asetan olemaan kansoille.
      Ei siis puhuta mitään uudesta Jerusalemista, kuten nykyisin on kirjoitettuna raamatussa.

• lukija1.

Hyvät ystävät lukekaa tarkasti Ilm. 18 ja ymmärtäkää se oikein. Siinä on kerrottu uskon kansasta. Ilm. 18:7. ....Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä. Tämä tarkoittaa seurakuntia, haureudessa olevia, jotka ovat pois poikenneet Raamatun sanan opetuksesta.

Ilm18: Maan piirin kauppiaat, uskon opettajat seurakunnissa, kirkoissa jne.
        Ilm. 18: 15. Niiden kauppiaat, ne, jotka rikastuivat tästä kaupungista, seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa, itkien ja surren.

Ilm. 18:16. ja sanovat" Voi, voi sitä suurta kaupunkia, joka oli puettu pellavaan ja purppuraan ja helakanpunaan ja koristeltu kullalla ja jalokivillä ja helmillä, kun semmoinen rikkaus yhdessä hetkessä tuhoutui.

Tämä luku tarkoittaa: Pellava on oppi ja purppura on Jeesuksen veri ja helakanpuna on kuninkuus ja kultakoristeet ovat sanankultaa ja jalokivet ovat opin kirkkaat mielet ja helmet ovat puhdas mieli ja rikkaus on oppirakenne.

" Kaikki ovat pois poikenneet ja kelvottomiksi käyneet", tämän osoittaa Ilm. 18. luku.

• Rangaistaan

Siltäpä näyttää, että pois olemme poikenneet Herran tahdosta.

• Minä näin

Lukija 1. Juuri mainitsemasi kohdat Raamatussa kuten vertaukset yleensäkin ovat niin monella tavalla tulkittavissa. Ainakin niitä erilaisia versioita kuulee usein.

• yksi viisastunut

Vaikka useita "Tulkintoja" onkin, niin kannattaa tarkasti miettiä sopivatko ne vallitseviin tilanteisiin. Paljolla lukemisella ja tutkimisella asiat aukenevat.
      raamattu on kokonaisuudessaan OPPIRAKENNUS. Älkää etsikö siitä historiaa, luonnontieteitä, eikä maantieteitä, jos etsitte, niin erehdytte. Vertauskuvat ovat tuon aikaisia tapoja, kun ei uskallettu suoraan sanoa asioita, niin kun ne ovat.
      Vertauskuvista ei kannata etsiä rehellistä totuutta, sillä tarinain kertojat kertoilivat mielellään niitä, tuolloisen tavan mukaan ja olivat hyvin suosittuja. Esim. veden päällä käveleminen, sylkytahtaalla voiteleminen, jolloin sokea sai näkönsä jälleen. Edellinen vertaus tarkoittaa, puhumalla asianomaista oikaisten. Veden päällä käveleminen tarkoittaa, asian ymmärtämistä. Tällaista oli ennen vanhaan ihmisen mieli. Vain tyhmät ajattelivat suorakerrontaisen olevan opetuksen tarkoituksena!!!

• -lapsi-

Käsitykseni

- Kun luodaan uudet taivaat ja uusi maa, puhutaan 1000-vuotisesta valtakunnasta.
      - Kun luodaan uusi taivas ja uusi maa, puhutaan iankaikkisesta elämästä Isän/Abban kotona.

• Ensin uudet taivaat (ilmakehä tähtitaivas) ja uusi maa avaruudessa/Aurinkokunnassa. Viittaan:

Jes:
        65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        65:18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        65:19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        65:20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        65:21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        65:22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        65:23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        65:24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        65:25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

Sitten uusi taivas ja uusi maa ilman merta (ei välttämättä pallo) Jumalan taivaassa/kotona, kenties uudessa Jerusalemissa, siinä suuressa kuutiossa. Vai olisiko uusi Jerusalem uuden (taivaallisen) maan pääkaupunki, kenties ainoa kaupunki?

Ilmestyskirja:
        21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
        21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
        21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
        21:25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
        21:26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
        21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

Jeesuksen risti muodostaa kuution muotoisen iankaikkisen turvapaikan.
        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx
        http://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc

• filade
        yurki1000js kirjoitti:

Ensin uudet taivaat (ilmakehä tähtitaivas) ja uusi maa avaruudessa/Aurinkokunnassa. Viittaan:

Jes:
        65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        65:18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        65:19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        65:20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        65:21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        65:22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        65:23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        65:25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

Sitten uusi taivas ja uusi maa ilman merta (ei välttämättä pallo) Jumalan taivaassa/kotona, kenties uudessa Jerusalemissa, siinä suuressa kuutiossa. Vai olisiko uusi Jerusalem uuden (taivaallisen) maan pääkaupunki, kenties ainoa kaupunki?

Ilmestyskirja:
        21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
        21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
        21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
        21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

Jes.65:17 on vain uuden taivaan ja uuden maan luomisen je, josta seuraava 18 Jerusalemista lausutussa on ulottuvuutta Jumalan päivän eli iankaikkisuuden päivään, mutta jatko on Kristuksen yhdessä lunastettujen hallittava rauhan valtakunta, joka on vain luomakunnan ennalleen asettamisen aikaa.

• filade
        yurki1000js kirjoitti:

Ensin uudet taivaat (ilmakehä tähtitaivas) ja uusi maa avaruudessa/Aurinkokunnassa. Viittaan:

Jes:

Ilmestyskirja:

Ilm. uuden jerusalemin kuvaus muistuttaa pyramidin muotoa: http://www.elisanet.fi/arto.saarinen/saarn/uusjerus.html

• höj

Kovin on kummia asioita nyt esillä

• Niin. Ja kuumia... suorastaan kuumia perunoita:) (kevennys)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe