Kaupassa käyminen

Jii007

Onko muita joille kaupassa käyminen on äärimmäisen vastenmielistä?

On epämiellyttävää poukkoilla kymmeniä minuutteja täydessä kaupassa ja väistellä ihmisiä minkä vain ehtii ja samalla yrittää kerätä ne ostokset mitä tarvitsee.

Epämiellyttävintä on kuitenkin kassalle meneminen. Kassalla jonottaminen kiinni toisen perseessä on kirjaimellisesti ihan perseestä ja samalla joku toinen hiippari on kiinni minun perseessäni eikä se tee tilanteesta sen mukavampaa. Jonottaessa pitäisi myös antaa tilaa niille perässä oleville, mutta samalla pitäisi sitten ängetä ihan sen edellä olevan iholle kiinni.
Myös pienet kassavälit vituttaa suunnattomasti kun joutuu änkäämään sinne niiden muiden ihmisten kanssa.
Kassatädit ja sedät on myös aina ihan perseestä, koska ne ovat joko nuoria miehiä tai naisia jotka sitten ajattelee rumasta ja yksinäisestä nuoresta miehestä, joka ostaa kahvia ja pullaa vain ja ainoastaan kaikkea negatiivista.
Siksi aina pyrin valitsemaan sellaisen kassan jossa on joku nyrpeän näköinen kurppa, koska se kassa ei yleensä turhia rupattele asiakkaiden kanssa vaan iskee ostokset läpi, murahtaa hinnan ja homma on nopeasti ohi.

35

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ujo atm 26

Käys usein yhdes prismas ja siel on nätti myyjä. Olen sille antanu numeroni mutta ei sitä kiinnostanut.

• Jii007

Hieno juttu, että uskalsit kuitenkin sen numeron antaa. Itse en viitsisi/uskaltaisi antaa myyjille numeroani, koska ne näkevät siinä kassalla ollessaan ytmejä niin paljon, että eivät varmasti enää mistään ätmistä tai ketmistä kiinnostu.
        Ja kuten jo sanoin niin en edes uskalla mennä kauniin myyjän kassalle.

• anonyymi kurppa

Se vähän riippuu. Jos on ahtaat hyllyvälit (mun lähi-Siwassa) tai jos menee vahingossa isoon markettiin ennen jotain juhlapyhää, tungos ahdistaa.

Tänään kävin täällä "lomanviettopaikkakuntani" S-marketissa ja siellä oli asioimassa hyvännäköinen vaaleahko pitkä mies. Jotkut "työmieshousut" oli jalassa. Vaikutti joltain virolaiselta raksamieheltä mut en tiedä onko niitä täälläpäin Suomea. Pks:llä varmaan enemmän. Ihan kuin sekin olisi vähän vilkuillut mua? Tuskin kuitenkaan...

• SekaSikiö

Ei yleensä kaupassa käyminen ole vastelmielistä, mutta jos on ruuhka-aika ja kassajonot pitkiä niin sitten se käy turhauttavaksi.
      Mutta asiaa mukavoittaa musiikin kuuntelu samalla. Kassalle tultua tietenkin napit pois korvista, ettei nyt täysin tympeetä kuvaa anna.

• luuseri ätmi

Kaupassa on pakko käydä ja ei mua haittaa mitä ihmiset ajattelee.

• vsdvsfbdd

oon huomannut että riippuu suuresti lähikaupassa käymisen mielekkyys siitä ketä siellä sattuu olemaan kulloinkin työvuorossa. Yksi aina hymyilevä ja ystävällinen "naapurin tytön" oloinen myyjä on sellanen että sinne kauppaan menee oikein mielellään. Se vaan on niin aidon iloisen oloinen joka tuntuu pitävän minuakin ihmisenä ja tervehtii aina käytävillä, valitsen aina sen kassan jos se siellä sattuu olemaan. Sitten on nää muut myrttynaamat/irvistelevää tekohymyä vääntävät joista jotenkin paistaa sellanen halveksunta että siinä menee jopa päivä pilalle, tänäänkin erehdyin tervehtimään tyhjää kun tällanen myrttynaama meni vaan mitään sanomatta se hullun virne naamalla ohi, pisti vähän vituttaan ja nolottamaan.

• Jii007

Olisipa täälläkin tuollaisia naapurin tyttö myyjiä, mutta lähes kaikki on jotain pinnallisen näköisiä nuoria suomilutkia, jotka imee viikonloppuisin ananaskusipäiden kulleja. Onneksi tosiaan on ne muutamat rumat, lihavat ja työhönsä kyllästyneet kurpat joiden kanssa asioidessaan ei tarvitse välittää ulkonäöstään niin paljon.

• ikoo

Kaupassa käyminen on vittumaista hoNmaa. Kannattaa käydä aamupäivällä, niin siellä ei ole niin paljon muita ihmisiä, näin ainakin maaseudulla.

• Jii007

Aamupäivällä on yleensä paljon vanhuksia, koska ne tuntuu kaikki ajattelevan, että aamulla ei ole muita siellä kaupassa. Keskipäivällä on yleensä vähän hiljaisempaa, mutta klo. 14.00 jälkeen alkaa lappaa koululaisia ja töistä päässeitä.

• 17+18

On se vähän vastenmielistä, mutta ei mitenkään ylitse pääsemätöntä.

• Ujo atm 25

Minullekkin kaupassa käyminen tuottaa tuskaa. Sekin tuntuu vain ikävältä velvollisuudelta joka on pakko hoitaa jotta pysyy hengissä. Ympärillä pyörivät ihmiset ja kassalla jonottaminen tuntuu ahdistavalta ja minäkin yleensä välttelen kassoja joilla on kaunis nuori nainen myyjänä.

• Jii007

Hienoa kuulla etten ole ainoa, joka välttelee kauniita myyjiä.
        Itse yleensä vielä kierrän kassat kerran tai pari läpi ja arvioin myyjiä "huomaamattomasti" hetken aikaa ennen kuin menen kassalle. Yhden kerran uskaltauduin kassalle jossa oli kaunis myyjä, mutta kun myyjä huomasi minun tulevan se kävi vaihtamassa tilalleen jonkun vanhan kurpan. Se oli sen verran selvä viesti, että en ole sen jälkeen enää vaivautunut menemään kauniiden myyjien kassalle.

• ätminki
        Jii007 kirjoitti:

Hienoa kuulla etten ole ainoa, joka välttelee kauniita myyjiä.
        Itse yleensä vielä kierrän kassat kerran tai pari läpi ja arvioin myyjiä "huomaamattomasti" hetken aikaa ennen kuin menen kassalle. Yhden kerran uskaltauduin kassalle jossa oli kaunis myyjä, mutta kun myyjä huomasi minun tulevan se kävi vaihtamassa tilalleen jonkun vanhan kurpan. Se oli sen verran selvä viesti, että en ole sen jälkeen enää vaivautunut menemään kauniiden myyjien kassalle.

Mä menen aina kauniiden, nuorien myyjien kassalle. Mukavaa saada naisen huomiota edes siinä kassalla käydessä. Sellaiset tekopirteät tytöt on kyllä ärsyttäviä, mutta välillä kohdalle osuu niitä aidosti empaattisen oloisia "naapurin tyttöjä'. Loppupäivä menee sitten hyvin, kun on saanut hymyn ja tervehdyksen kauniilta naiselta.

• Jii007
        ätminki kirjoitti:

Mä menen aina kauniiden, nuorien myyjien kassalle. Mukavaa saada naisen huomiota edes siinä kassalla käydessä. Sellaiset tekopirteät tytöt on kyllä ärsyttäviä, mutta välillä kohdalle osuu niitä aidosti empaattisen oloisia "naapurin tyttöjä'. Loppupäivä menee sitten hyvin, kun on saanut hymyn ja tervehdyksen kauniilta naiselta.

Ymmärrän tämän täysin, että on mukavaa kun edes jonkinlaista huomiota kauniilta ja nuorelta naiselta vaikka se ei mitään tarkoita. Itsekin olen meinannut sortua siihen, että menisi kauniin naisen kassalle, mutta en vaan pysty menemään ja luultavasti kävisi niin, että se pimu iskee siihen liukuhihnalle sen "Seuraava kassa olkaa hyvä" kyltin tai käy vaihtamassa tilalleen toisen myyjän kuten se yksikin vitun lehmä teki.

• 8+7

Harvoin kyllä jonoissa kukaan tullut ihoon kiinni edestä tai takaa.... yleenä on vähintään se kärryllinen tai korillinen tilaa siinä välissä. Ehkä olet niin viehättävä että ihmiset haluavat sinun lähelle. Lähikaupoissa on toki ahdasta muutenkin, enkä käy niissä usein, kun isot marketit ovat yht lähellä.

• Jii007

Ei ole pelkoa, että olisin niin kiinnostavan näköinen, että haluaisivat lähelle. Isoista marketeista puhun ja olen huomannut sen, että melkein kaikki ovat ärsyttävän lähellä toisiaan. Milloin on kärryt kiinni toisten perseissä tai jos on kori niin ängetään muuten vain kiinni siihen edessä olevaan. Pitäisi varmaan mennä kauppaan paskat ja kuset housuissa niin saisi edes vähän enemmän tilaa.

• 8+7
        Jii007 kirjoitti:

Ei ole pelkoa, että olisin niin kiinnostavan näköinen, että haluaisivat lähelle. Isoista marketeista puhun ja olen huomannut sen, että melkein kaikki ovat ärsyttävän lähellä toisiaan. Milloin on kärryt kiinni toisten perseissä tai jos on kori niin ängetään muuten vain kiinni siihen edessä olevaan. Pitäisi varmaan mennä kauppaan paskat ja kuset housuissa niin saisi edes vähän enemmän tilaa.

No se on toki yksi ratkaisu ongelmaan :)

• ååååää+++

No ei ole tosiaankaan minullekkaan koskaan mitään ahdistavaa tunnetta kassajonoissa tullut, aina on riittävästi tilaa annettu ja sitä myös itse olen pyrkinyt antamaan. Ehkä sitten jossain ahtaissa pienissä kauppatiloissa missä ruuhkia se voi ihan tönimiseksikin mennä, mutta minä käynkin vain isoissa marketeissa. Jos pidempää jonoa niin korin laitan eteeni lattialle ja sitä eteenpäin potkin jonon edetessä, takan tulevia en ole koskaan ahdistavaksi kokenut, pidempien jonojen ja odottelujen yhteydessä otan usein vielä iltalehdenkin siihen luettavakseni.

• Miten te saatte kauppareissustakin tehtyä mielessänne jonkinlaisen tapahtuman, jossa kassat ajattelevat teistä jotain? Pitää olla aika tapahtumaköyhä elämä, jos tuollaiset tilanteet edes jäävät mieleen. Itse en muista milloin viimeksi kävin kaupassa, millainen kassa oli, oliko jonoa vai ei, mitä ostin... Yleensä kauppareissulla ajatukset on jossain ihan muualla, joko työasioissa tai siinä mitä teen, kun kotiin pääsen.

• Super ATM

"Miten te saatte kauppareissustakin tehtyä mielessänne jonkinlaisen tapahtuman, jossa kassat ajattelevat teistä jotain? Pitää olla aika tapahtumaköyhä elämä, jos tuollaiset tilanteet edes jäävät mieleen. Itse en muista milloin viimeksi kävin kaupassa, millainen kassa oli, oliko jonoa vai ei, mitä ostin... Yleensä kauppareissulla ajatukset on jossain ihan muualla, joko työasioissa tai siinä mitä teen, kun kotiin pääsen."

Kuulostaa tylsän arkiselta. Mennään vain laput silmillä ja odotetaan sitä lomaa 9 kuukauden päästä. Minä ainakin tykkään tehdä havaintoja päivittäisistä asioista.

Ehkä jos kotona odottaisi kaunis 25v nainen, en huomaisi asioita. Mutta en tiedä kun en ole sellaisessa tilanteessa ollut.

• Jii007

No ei tämä työttömän elämä ole kyllä kovin jännittävääkään ja kaupassa käynti on suunnilleen se päivän mieleenpainuvin tapahtuma. Tuliko edes mieleen, että todella huono itsetunto voi vaikuttaa aika saatanan paljon siihen, että ihminen miettii koko ajan mitä muut hänestä ajattelevat.

• Jii007 kirjoitti:

No ei tämä työttömän elämä ole kyllä kovin jännittävääkään ja kaupassa käynti on suunnilleen se päivän mieleenpainuvin tapahtuma. Tuliko edes mieleen, että todella huono itsetunto voi vaikuttaa aika saatanan paljon siihen, että ihminen miettii koko ajan mitä muut hänestä ajattelevat.

No eikö edes järki sano, että vaikka itsellä ei olisikaan mitään elämänsisältöä, niin niillä muilla, töissäkäyvillä ihmisillä varmasti on sen verran, etteivät jouda muiden ihmisten elämää kauheasti pohtimaan? Ei kai se kassahenkilö nyt hyvänen aika kenenkään asiakkaan takia toista kassaa siihen pyydä tilalleen, vaan siksi, että työvuoro loppuu. Kuvitteletko, että jokaisella sievällä naiskassalla lukee työsopimuksessa, että mikäli kassalle on tulossa epämiellyttävän oloinen mieshenkilö, voi kassan sulkea, tai pyytää siihen tilalleen jonkun ruman kurppamummelin, joita on aina reservissä takahuoneessa siltä varalta, että prinsessat eivät vain pysty palvelemaan asiakkaita?

Muutenkin, en millään pysty käsittämään sitä, miten työtön ihminen onnistuu tekemään elämästään kuolettavan tylsää. Työttömänähän on nimenomaan aikaa tehdä kaikkea sitä kivaa, mihin ei töissä ollessa ehdi.

• Jii007
        stellaria81 kirjoitti:

No eikö edes järki sano, että vaikka itsellä ei olisikaan mitään elämänsisältöä, niin niillä muilla, töissäkäyvillä ihmisillä varmasti on sen verran, etteivät jouda muiden ihmisten elämää kauheasti pohtimaan? Ei kai se kassahenkilö nyt hyvänen aika kenenkään asiakkaan takia toista kassaa siihen pyydä tilalleen, vaan siksi, että työvuoro loppuu. Kuvitteletko, että jokaisella sievällä naiskassalla lukee työsopimuksessa, että mikäli kassalle on tulossa epämiellyttävän oloinen mieshenkilö, voi kassan sulkea, tai pyytää siihen tilalleen jonkun ruman kurppamummelin, joita on aina reservissä takahuoneessa siltä varalta, että prinsessat eivät vain pysty palvelemaan asiakkaita?

Muutenkin, en millään pysty käsittämään sitä, miten työtön ihminen onnistuu tekemään elämästään kuolettavan tylsää. Työttömänähän on nimenomaan aikaa tehdä kaikkea sitä kivaa, mihin ei töissä ollessa ehdi.

No kyllä ne nuoret myyjät ihan varmasti katselee ja arvostelee miehiä siinä työn ohessa. Ei kai nekään vaan jumita siinä kassalla ajattelematta yhtään mitään. Ihan samalla tavalla varmasti toimivat miehetkin siinä kassalla ollessaan jos kohdalle sattuu hirvittävän ruma tai kaunis nainen.

En tiedä mitä niiden kassahorojen sopimuksissa lukee. Silloin kun nuori ja kaunis myyjä vaihtoi itsensä tilalle kurpan niin minä olin seuraavana tulossa kassalle, se myyjä vain vilkaisi minua nopeasti ja hoisi edellä olevan ostokset nopsaan alta pois ja heti sitten vaihtoi uuden myyjän tilalleen, mutta jäi silti palloilemaan siihen viereiselle kassalle.

Työttömänä elämästään saa aika helvetin tylsää kun on työttömänä vain tarpeeksi pitkään. Alkuunhan se on oikein mukavaa tehdä kaikkea kivaa, mutta siihenkin kyllästyy kohtuu nopeasti ja sitten sitä vain oleilee kotosalla tai tekee niitä "kivoja" juttuja joihin on jo kyllästynyt.

• Super ATM
        stellaria81 kirjoitti:

"Muutenkin, en millään pysty käsittämään sitä, miten työtön ihminen onnistuu tekemään elämästään kuolettavan tylsää. Työttömänähän on nimenomaan aikaa tehdä kaikkea sitä kivaa, mihin ei töissä ollessa ehdi."

Sinä oletkin nainen. Sinun arvosi p/s-markkinoilla ja yhteiskunnassa muutenkin ei määräydy työn ja statuksen perusteella. Nainen voi sanoa nauttivansa työttömän elämästä harrastamalla tai tekemällä jotain vapaaehtoisjuttuja.

Esimerkiksi tällaiselle rumalle ätmille työ on kaikki, ilman työtä on täysi luuseri.

• huomenna kauppaan

Ruuhkat voi välttää, kun valitsee kaupassakäynnin ajankohdan oikein. Itse käyn kaupassa usein esim. perjantai-iltana klo 20 aikoihin tai lauantaina heti aamusta. Perjantai-iltaisin kaupassa on yleensä nuoria miehiä kaljaa ostamassa, mutta heillä on niin pienet ostokset, ettei jonossa joudu kauan odottaa. Aamusta on taas mummoja, mutta heitä on sen verran vähän, ettei silloinkaan tarvitse jonottaa paljon.

Valitsen jonon sen perusteella, missä on vähiten ihmisiä. Käyttämässäni kaupassa on vanhoja naisia, nuoria naisia (joista osa kauniita), nuoria miehiä ja pari värillistä. Ei haittaa, että kuka on kassalla. Yleensä aina hymyilevään HEI-tervehdykseeni vastataan asiallisesti. Vain yksi kassa on nyrpeänaamainen (olisko venäläinen?) ja häneltä on kyllä turha odottaa iloista ilmettä, koska hän on perusnyrpeä kaikille.

• ouuttg8

Sinkun ei kannata yksin käydä kaupasssa, varsinkaa jos eiole pilluva saanuu.
      Jonos kaikki ihmiset ajattelevat pahaa sust.

• åååååå++++

Varsinkin ne nuoret naiset kassoilla pakkaavat olemaan sen näköisiä ja oloisia, että jotenkin aina ulosviestittävät sitä kuinka he ovat erinomaisia kaunottaria, ja ennen muuta kun ne olettavat aina kaikkien miesten olevan heitä yrittämässä. Toki on heillä ilmeisesti syynsä näin olettaa, ja se tulee siitä kun niin monet miehet oikeastikkin aina ovat näille flirttailemassa ja heitä yrittämässä iskeä, jopa kassajonoissa näitä äijiä riesana on. Mutta kyllä se tällainen ulosviestitty asenne myös tympäisee, varsinkin kun vielä useimmiten pelkkä ohimenevä vilkaisu riittää arvioimaan naisen korkeintaan tavallisen suomalaisen naisen näköiseksi eikä ainakaan yhtään sen enempää. Siis pelkkä nuoruuden viehätys heillä on siinä tekijänä miksi ovat tulleet kokeneeksi niitä miesten heidän peräänsä kuolaamisia.

• Jii007

Juuri näin. Nuoret naiset ajattelee itsestään muutenkin niin paljon liikoja, koska ovat vielä siedettävän näköisiä ja heillä on pillu. Kassalla sitten kusipäiset ananaspäät ja äijän käppänät flirttailee niille ja niiden suomilutkien itseluottamus vain nuosee niin paljon, että alkaa kusikin jo päässä lotisemaan. Onneksi kaikki suomilutkat alkavat rupsahtaa päivä päivältä enemmän heti 20-vuotta täytettyään. On hienoa ajatella, että mahdollisesti joskus 20v päästä käytän heidän kassojaan kun he mököttävät, koska eivät enää kelpaa miehille kun ovat rupsahtaneet jo niin pahoin.

• menkää hoitoon

Tällä palstalla liikkuu kyllä sairainta sakkia, mitä maan päälle on syntynyt.

• hohhoijaaaaaa

Älä muuta sano! Kyllä on ihmisellä elämässään pienet murheet, jos joku kaupassakäynti aiheuttaa noin paljon porua!!!

• Jii007
        hohhoijaaaaaa kirjoitti:

Älä muuta sano! Kyllä on ihmisellä elämässään pienet murheet, jos joku kaupassakäynti aiheuttaa noin paljon porua!!!

Ei se kaupassa käynti ole maailman kamalin asia minullekaan, mutta en vain satu pitämään siitä, että ihmisiä on joka suunnassa kärryineen hillumassa ja väistelemässä toisia kapeilla käytävillä. Käyn kyllä kaupassa ihan silloin kuin siellä tarvitsee käydä enkä jää kotiin tutisemaan jos maito on loppu.

Enkä nyt ihan varmaksi sanoisi, että tällä palstalla on sairainta sakkia mitä maa päällään kantaa. Vielä. Yleensä ne sairaimmat yksilöt ovat jo kuolleet, vankilassa tai mielisairaalassa. Ehkäpä joskus kymmenen vuoden päästä palstalaiset pitää kokouksiaan mielisairaalassa tai vankilassa, ja niissä kokouksissa muistellaan niitä itsensä lopettaneita ätmitaistelijoita.

• -------------

Mitäs asut Helsingissä. Kallista ja tukkoista. Muiden kaupunkien kaupoissa ei tarvitse keskittää energiaa ihmisten välissä pujottelemiseen.

• ätmi

Mulla on lähellä kaksi eri ketjun ruokakauppaa, ja sen jälkeen kun toiseen tuli itsepalvelukassa, olen käynyt vain siellä. Koko homma menee nopeammin ja vähemmällä ihmiskontaktilla.

• juoppo atm

Haen kaupasta aina kaljaa koska olen juoppo.Juon koska minua ei kukaan rakasta eikä minulla ole kavereita.

• Hmmm...

Minä ainakin aikoinaan menetin poikuuteni Siwan kassatytölle. Hän oli reipas ja taitava.

Mutta en tosin iskenyt häntä kaupassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      15
      3815
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1444
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      312
      1236
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      60
      1165
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1120
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      44
      1075
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      951
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      885
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      828
    Aihe