Lemmikit

Liittyykö avoliittoo

Onko teillä lemmikkejä? Jos on, niin mitä. Esiintyykö perheessäsi eläinallergiaa? Jos esiintyy, mitkä ovat selvitymiskeinonne allergiaoireita vastaan?

6

214

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kfrjejkcvk

      Kyllä (koira) ja kyllä. Siivoaminen, tuuletus, siedätys, allergialääkkeet tarvittaessa, ulkoilu. Tietenkin myös lemmikin ruokinta ym. vaikuttaa ettei turhia hilseile. Ajateltu hankkia ilmanpuhdistin. Onko kumppanin kanssa muuttamassa myös eläimiä? Alussa allergia voi olla pahempaa, mutta ajan kanssa olo paranee.

      • Liitossa jo

        Ei ole muuttamassa eläimiä. Itse sellaisen tai sellaisia haluaisin muuten "valmiiseen" avoliittoon. Minulla on testeissä todettu lievä koira-allergia, ja puolison on eläinallergiaa itse kokenut, mutta hänellä ei sitä ole testattu.


      • en tajua
        Liitossa jo kirjoitti:

        Ei ole muuttamassa eläimiä. Itse sellaisen tai sellaisia haluaisin muuten "valmiiseen" avoliittoon. Minulla on testeissä todettu lievä koira-allergia, ja puolison on eläinallergiaa itse kokenut, mutta hänellä ei sitä ole testattu.

        Minkä takia hankkia eläintä, jos tietää olevansa allerginen? Entä jos allergia pahenee ja eläimestä on pakko luopua? Vai onko kyseessä siedätyshoito?


    • lkjn

      Kyllä on koira. avovaimolla on paha koira allergia. (Ja pohjustuksena tähän se että haaveilin itse koirasta 15 v ennen kuin sen sain ja tutustuin avovaimooni vasta kun pentu oli jo syntynyt emmekä surustelleet silloin vielä virallisesti kun koira tuli.) Mutta asiaan allergiaa hoidetaan lääkkeillä, siivouksella, koira viedään aina siloin tällöin hoitoon jollon avovaimollani olisi hieman helpompaa. Koirasta luopumisesta olemme myös puhuneet jos tilanne tulee niin pahaksi, että koiranpito ei yksinkertaisesti onnistu. Kumpikaan ei halua luopua koirasta avovaimoni tietää kuinka tärkeä koira on minulle ja tietenkin koira on tullut myös tärkeäksi hänelle oltuaan käytännössä koko koiran eliniän mukana kuviossa. Mutta avovaimoni terveys ja muu hyvinvointi on minulle kuitenkin tärkeintä ja tarvittaessa luovun mieluummin koirastamme kuin avovaimostani.

    • Tikku83

      Meillä on 2 kissaa ja olen itse (nainen) allerginen lähes kaikille elämille. Käytän jatkuvasti allergia- ja astmalääkkeitä kuten Halinalle1985 jotta allergia pysyy aisoissa. En halua luopua kissoista mutta jos siihen pisteesen tullaan että on pakko niin sitten se on vain pakko. Muuten menty vuosia jo näin :)
      Joudumme pitämään hiukan tarkempaa siisteyttä yllä ja kissat eivät pääse pyörimään vaatteiden joukossa. Kissojen ruokavalio tärkeä juuri tuon "pölisemisen" kannalta :)

    • tärkeysjärjestys

      Mies on allerginen koirille, kissoille, hevosille.

      Niinpä meille ei niitä tule, enkä anna tuoda vieraiden lemmikkejään kylään. Ratsastamassa käyn lapsen kanssa, mutta tallivaatteet ja saappaat jätetään eri rakennukseen, ja suihkun kautta kotiin.

      En ymmärrä sitä, että allerginen söisi lääkkeitä. Ei se siivoaminen allergista oirehtimasta estä, jos elukat nurkissa pyörii.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      57
      12564
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      98
      6712
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      76
      5915
    4. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      40
      5336
    5. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      67
      2661
    6. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      422
      2404
    7. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      2181
    8. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      29
      2052
    9. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      423
      1927
    10. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      83
      1827
    Aihe