Asioiden toistaminen

ELÄMÄÄ NÄHNYT

Minulla alkoi muutama kuukausi sitten uusi suhde ja meillä menee hyvin, olemme rakastuneet toisiimme. Kuitenkin minua ihmetyttää kaverini jatkuva samojen asioiden toistelu, ne käydään aina uudestaan ja uudestaan läpi. En ymmärrä , miksi? Osaisiko joku valottaa tämän asian syvemmän merkityksen? Minulla tulee itsellä mieleen , että kaverin pitää itselleen todistella, että nyt on näin, ikäänkuin hän todistelisi asian olevan kuin puhuu, mutta sisimmässään ajattelee toisin, mutta yrittää vakuuttaa itselleen ääneen toistelemalla. Olenko väärässä vai turhan epäluuloinen?

10

3592

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skitsahtava

Juttelee sivupersoonalleen? Dementikko? Epävarma?

• kysy pois

Millaisia asioita toistelee? Voit kysyä miksi toistaa.

• Otapa selvää

No ei ainakaan tervettä ole. Jospa vähän ottaisit selvää menneestä, mitä kaverille on tapahtunut, onko alkoholi tai huumetaustaa. Jokin on aivot hajottanut ja tuskin suunta on parempaan päin, nyt kerrataan ja ennen pitkää ei edes muisteta mitään mistään.

• diipadaapa65

Jännä juttu että itselläni on ihan samanlainen tilanne. Joskus miettinyt onko miehellä jo niin huono muisti, ikää kuitenkin vasta 53 v. Ihan kuin puhuisi huonomuistisen äitini kanssa. Vastata samoihin asioihin seitsemännen kerran niin alkaa vähintäänkin haukotuttaa. Olen ottanut asian puheeksi ja mies sanoo ettei hän muista puhuneensa asiasta aiemmin. Tiedä sitten. Ehkä on vain pakko puhua ja kun ei mitään muuta keksi niin toistaa vanhaa levyä. On alkanut ärsyttää tosi pahasti.

• 10+10

Kun ei ne kuuntele, siinäpä se. Toisen asian olen huomannut ettei mitään tärkeää kannata puhua jos toinen on maistissa, ei ne ymmärrä eikä muista.
        Yhestä kaverista jäi todella huono maku kun kyseli jatkuvasti samoja asioita, myöhemmin paljasti että tenttas tahalleen jospa sais mut valehtelusta kiinni. Sai mennä sen jälkeen, ihan pimee tyyppi.

• 18+0

Voit olla oikeassa, se tosin selviää vain kysymällä, jos nyt osaa vastata.

Yki syy toisteluun on se, että toisella on yksinkertaisesti huono muisti keskusteluihin liittyen, tai että ei tiedä mistä muusta keskustella, mutta haluaa kumminkin ilmaista, että haluaa jutella juuri sinun kanssasi jostakin. Tehkää yhdessä jotakin uutta, mikä avaa uusia keskustelun aiheita tai avaa ihan muuten vain uudenlaisia keskustelun aiheita, ja tutustukaa vielä syvemmin toistenne mietteisiin, mielipiteisiin ja elämäntarinoihinne ennen kuin löysitte toisenne.

• Petetty kuin olisin

Mulla samaa hankaluutta mun kumppanin kanssa. Asiat joita on puhuttu miljoonaan kertaan, niin ei muista taas kohta. Siis ihan oleellisia perusjuttujakaan musta tai munelämästä. Selvisi mulle että hän syö yhtä mielialalääkettä. Epäilen että lääke ja mielen sairaus jihon sitä syö, tekee kumppanista 'dementikon' :-/ Välistä on niin ihana ja skarppi hän, ulospäin suuntautuva ja sen sellaista, sitten kohta jälleen ollaan kuin vanhainkodin asukas pitkälle kehittyneen muistamattomuuden kanssa. Olisi ollut kohteliasta myöskin että olisi kertonut mielensä ongelmista ja päivittäisestä lääkityksestään ennen kuin ryhyimme styylailemaan vakavammin....Pitää nyt kovastimiettiä..

• Keskittyminen

Mun eräs työkaveri (nainen) on myös sellainen, ettei koskaan muista mitä on keskusteltu, työasiat kyllä hoituu hyvin.

Minusta hän ei osaa oikein keskittyä siihen, mitä jutellaan. Ehkä toisen kohtaaminen on vaikeaa. Hänellä on vahva kuva siitä, miten asiat on, eikä osaa avata silmiä sille, että ovatko ne niin. Jos termi miesselittäjä on tuttu, niin minusta hän on sellainen.

Mutten väitä, että miehenne olisivat tuollaisia ja samoista syistä.

• Kuuntelemisesta

Huonot kuuntelijat (jotka jostain syystä lähes poikkeuksetta silti pitävät itseään hyvinä...) eivät usein muista mitä muut puhuvat. Kyse ei ole heidän omasta puhemäärästään, he itse saattavat olla hiljaisia tai puheliaita, mutta he eivät koskaan keskity muihin. He eivät kuuntele, vaan lähinnä tiedostavat itsensä, miettivät omia vastauksiaan jne. Jotkut pelkäävät omia vastauksiaan ja jotkut eivät malttaisi hetkeäkään kun keksivät omansa.

He ovat oikeastaan siis itsekeskeisiä oman navan ympärillä pyöristkelijöitä, eivät tosin itse tiedostaen asiaa...
        He eivät juurikaan kysele muilta mitä näille kuuluu, paitsi jos tarkoitus on päästä juoruamaan se muille tai itse kertomaan siihen päälle mitä Itselle kuuluu. He eivät muista muita kuin jouluna, silloin he laskevat saamansa kortit ja lähettävät kortit laskelmoidusti: eivät aidosti muistaen, mutta eivät huomioi sitä, että eivät itse soita, käy kylässä, muista ketään... Paitsi jos siitä on heille hyötyä (=työasiat).
        Heidän kaverinsa ovat usein vain "hyödyllisiä" (tai niitä, jotka itse pitävät melko yksipuolisesti yhteyttä yllä), he usein toistavat toisten mielipiteitä tai hyviä juttuja ominaan (unohtaen että nämä olivat jonkun toisen) jopa näille kertoneille itselleen.
        Moni heistä on "sosiaalisesti taitava".

Jos ei koskaan voi olla läsnä toisen ihmisen kanssa, mikä tuntuu olevan yhä haasteellisempaa, ei varmasti koskaan voi keskittyä eikä kuunnella. Toisen kohtaamista voisi myös opetella, - kuitenkin aika moni itse vinkuu asian perään, etenkin kun on vaikeaa. Lisäksi on paljon aikuisia jotka valittavat miten vaikeaa on löytää kavereita ja ystäviä aikuisena, miten on vaikeaa tutustua: no, jospa olisi vaikka joskus oppinut kuuntelemaan ja kohtaamaan erilaisia ihmisiä, niin ehkä se ei olisi niin vaikeaa. Jos itse ei osaa, ei voi muilta vaatia.
        Nykyään kuulumisten aidon kysymisen ja todellisen välittämisen korvaa facebook: sieltä voi tyydyttää oman uteliaisuutensa ja jättää todellisen kohtaamisen pois.

Yksinäisyys on oikeastaan hyvin pitkälle seurausta itsekeskeisyydestä ja kohtaamis- eli kuuntelutaidon puutteesta.

Ap:n miehestä en tiedä, siis onko hän tämmöinen vai ei, mutta tämä tuli mieleen tuosta sinun kertomuksestasi työkaverista, joka ei koskaan kuuntele.

• Keskittyminen
        Kuuntelemisesta kirjoitti:

Huonot kuuntelijat (jotka jostain syystä lähes poikkeuksetta silti pitävät itseään hyvinä...) eivät usein muista mitä muut puhuvat. Kyse ei ole heidän omasta puhemäärästään, he itse saattavat olla hiljaisia tai puheliaita, mutta he eivät koskaan keskity muihin. He eivät kuuntele, vaan lähinnä tiedostavat itsensä, miettivät omia vastauksiaan jne. Jotkut pelkäävät omia vastauksiaan ja jotkut eivät malttaisi hetkeäkään kun keksivät omansa.

He ovat oikeastaan siis itsekeskeisiä oman navan ympärillä pyöristkelijöitä, eivät tosin itse tiedostaen asiaa...
        He eivät juurikaan kysele muilta mitä näille kuuluu, paitsi jos tarkoitus on päästä juoruamaan se muille tai itse kertomaan siihen päälle mitä Itselle kuuluu. He eivät muista muita kuin jouluna, silloin he laskevat saamansa kortit ja lähettävät kortit laskelmoidusti: eivät aidosti muistaen, mutta eivät huomioi sitä, että eivät itse soita, käy kylässä, muista ketään... Paitsi jos siitä on heille hyötyä (=työasiat).
        Heidän kaverinsa ovat usein vain "hyödyllisiä" (tai niitä, jotka itse pitävät melko yksipuolisesti yhteyttä yllä), he usein toistavat toisten mielipiteitä tai hyviä juttuja ominaan (unohtaen että nämä olivat jonkun toisen) jopa näille kertoneille itselleen.
        Moni heistä on "sosiaalisesti taitava".

Jos ei koskaan voi olla läsnä toisen ihmisen kanssa, mikä tuntuu olevan yhä haasteellisempaa, ei varmasti koskaan voi keskittyä eikä kuunnella. Toisen kohtaamista voisi myös opetella, - kuitenkin aika moni itse vinkuu asian perään, etenkin kun on vaikeaa. Lisäksi on paljon aikuisia jotka valittavat miten vaikeaa on löytää kavereita ja ystäviä aikuisena, miten on vaikeaa tutustua: no, jospa olisi vaikka joskus oppinut kuuntelemaan ja kohtaamaan erilaisia ihmisiä, niin ehkä se ei olisi niin vaikeaa. Jos itse ei osaa, ei voi muilta vaatia.
        Nykyään kuulumisten aidon kysymisen ja todellisen välittämisen korvaa facebook: sieltä voi tyydyttää oman uteliaisuutensa ja jättää todellisen kohtaamisen pois.

Yksinäisyys on oikeastaan hyvin pitkälle seurausta itsekeskeisyydestä ja kohtaamis- eli kuuntelutaidon puutteesta.

Ap:n miehestä en tiedä, siis onko hän tämmöinen vai ei, mutta tämä tuli mieleen tuosta sinun kertomuksestasi työkaverista, joka ei koskaan kuuntele.

Tämä oli hieno kuvaus - tosin tämä työkaveri kyllä mielellään soittelisi kertoakseen kuulumisensa. Itse taas en tykkäisi puhua puhelimessa lainkaan...

Ap:n miestä miettiessä tuli mieleen alkoholismi... Tai joku muu riippuvuus. Kaipa sekin keskittymiseen liittyy - itse mieheeni ihastuessani olin niin hullaantunut, että tuo ajatus täytti koko pääni, ja oli mahdotonta keskittyä muuhun. Eiköhän se riippuvuutta ollut sekin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3763
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      32
      2179
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2074
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1721
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1542
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1482
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      79
      1443
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1172
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1133
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    Aihe