Laitan tämän vielä tännekin puolelle:
Olen aika hankalassa tilanteessa ja kaikki ajatuksen pään sisällä ihan sekaisin. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä noin 6 vuotta. Olemme vielä nuoria ja molempien ensimmäinen vakava suhde. Yhdessä olemme asuneet noin 4 vuotta. Suhteemme on ollut aina hyvä ja tulemme hyvin toimeen, emme riitele isompia. Yli vuosi sitten olisin halunnut jo vauvan, mutta mieheni ei vielä, onneksi. Puolisen vuotta sitten tunteeni alkoivat mennä toiseen suuntaan ja alkoi tuntumaan että etäännymme toisistamme, enkä enää rakasta miestäni. Rupesin haaveilemaan sinkkuelämästä ja pikkuhiljaa jopa kokemuksista muiden miesten kanssa. Meni pari kuukautta ja tuli tilaisuus pettää miestäni ja sen myös tein. Olen pettänyt myös suhteemme alkuaikoina, mutta pääsimme siitä yli ja suhteemme vain vahvistui sen jälkeen. Pelästyin, kuinka en tällä kertaa tuntenut edes huonoa omaatuntoa tai paljon muutakaan. Kerroin kuitenkin miehelleni, koska ajattelin että hänell on oikeus tietää. Kaikesta huolimatta hän halusi silti jatkaa kanssani, mutta minä en. Olin jo varma että jätän hänet, koska tunteeni häntä kohtaan ovat hiipuneet ja hän ei ansaitse minua. Nyt olemme olosuhteiden pakosta asuneet vielä yhdessä ja en olekaan enää aivan varma erosta. Ehkä tunteet ovat alkaneet vähän palaillakin.. en tiedä. Onko muita vastaavaa kokeneita ja neuvoja tilanteeseen?
Onko aika erota`?
5
374
Vastaukset
- Tyttönen
Vanhaan tuttuun ja helppoon palata. Itse lähdin ensimmäisestä suhteestani pois koska en ollut asunut ikinä ennen yksin ja alkoi mietityttää mitä muuta on tarjolla. Se tunne kalvoi mielessä niin että oli pakko lähteä vaikka sekin oli vaikeaa ja olisi tehnyt mieli palata vanhaan suhteeseen takaisin. Nyt kun mietin niin olen onnellinen kun lähdin. Tiedän mitä haluan elämältä ja olen oppinut olemaan itsenäinen. Nykyinen mieheni on aarre ja ilman silloista päätöstä lähteä en olisi nyt se ketä olen. Vain itse tietää mitä elämältään haluaa. Onnellista loppua en voi taata vaan se selviää elämällä. Virheistä kannattaa etsiä ne opettavat puolet. Ja positiivinen asenne kehiin ni hyvää tulee.
- mitätehdä
Kiitos vastauksesta..siitä oli hyötyä :) ehkä itsekin uskallan lähteä ja jälkeenpäin sen tietää vasta oliko oikea päätös.. Saa nähdä :)
- naisen logiikkaa
Niin sinähän olet nainen ja kaikki on oikeutettua jopa pettäminen.
Eroistahan 80% on naisten hakemia ja kun tuolla mielialavaihtelulla monet muutkin naiset menee niin ei ihmettele miksi näitä eroja tulee ja monesti vielä lapsiperheellisistä puhutaan. - 1xitse1xjätetty48m
ero on laiskojen ihmisten ratkaisu..mennään sieltä mistä aita on matalin...älä eroa puhukaa avoimesti siis kaikesta se kestääsen tai sitten ei mut siitä se lähtee ja kannattaa käydä puhumassa yhnessä ammattiolaiselle. kunnioittakaa toisianne ja kehittäkää suhdettanne. uskokaa pois ei vaihtamalla parana. kaikki alkaa vaan taas alusta. kun nyt ois vankaa kehitystä jäljellä...
- Leski
Avoliitto ei ole mikään liitto. Lainmukaan olette kaksi vierasts ihmistä. Jos mies ei ole kosinut,hän ei haluakaan sitoutua vakavasti. Avioliitto tarkoittaa kunnioitusta ja luottamusta puolisoa kohtaan. Mies sinetöi liiton antamalla oman sukunimensä vaimolleen. Se on kunnia-asia. Avoliitossa elävät ovat vapaita.Eivät edes halua sitoutua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1411775- 401678
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631430- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2161197Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123- 701093
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19979- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898