Onko aika erota`?

mitätehdä

Laitan tämän vielä tännekin puolelle:

Olen aika hankalassa tilanteessa ja kaikki ajatuksen pään sisällä ihan sekaisin. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä noin 6 vuotta. Olemme vielä nuoria ja molempien ensimmäinen vakava suhde. Yhdessä olemme asuneet noin 4 vuotta. Suhteemme on ollut aina hyvä ja tulemme hyvin toimeen, emme riitele isompia. Yli vuosi sitten olisin halunnut jo vauvan, mutta mieheni ei vielä, onneksi. Puolisen vuotta sitten tunteeni alkoivat mennä toiseen suuntaan ja alkoi tuntumaan että etäännymme toisistamme, enkä enää rakasta miestäni. Rupesin haaveilemaan sinkkuelämästä ja pikkuhiljaa jopa kokemuksista muiden miesten kanssa. Meni pari kuukautta ja tuli tilaisuus pettää miestäni ja sen myös tein. Olen pettänyt myös suhteemme alkuaikoina, mutta pääsimme siitä yli ja suhteemme vain vahvistui sen jälkeen. Pelästyin, kuinka en tällä kertaa tuntenut edes huonoa omaatuntoa tai paljon muutakaan. Kerroin kuitenkin miehelleni, koska ajattelin että hänell on oikeus tietää. Kaikesta huolimatta hän halusi silti jatkaa kanssani, mutta minä en. Olin jo varma että jätän hänet, koska tunteeni häntä kohtaan ovat hiipuneet ja hän ei ansaitse minua. Nyt olemme olosuhteiden pakosta asuneet vielä yhdessä ja en olekaan enää aivan varma erosta. Ehkä tunteet ovat alkaneet vähän palaillakin.. en tiedä. Onko muita vastaavaa kokeneita ja neuvoja tilanteeseen?

5

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttönen

      Vanhaan tuttuun ja helppoon palata. Itse lähdin ensimmäisestä suhteestani pois koska en ollut asunut ikinä ennen yksin ja alkoi mietityttää mitä muuta on tarjolla. Se tunne kalvoi mielessä niin että oli pakko lähteä vaikka sekin oli vaikeaa ja olisi tehnyt mieli palata vanhaan suhteeseen takaisin. Nyt kun mietin niin olen onnellinen kun lähdin. Tiedän mitä haluan elämältä ja olen oppinut olemaan itsenäinen. Nykyinen mieheni on aarre ja ilman silloista päätöstä lähteä en olisi nyt se ketä olen. Vain itse tietää mitä elämältään haluaa. Onnellista loppua en voi taata vaan se selviää elämällä. Virheistä kannattaa etsiä ne opettavat puolet. Ja positiivinen asenne kehiin ni hyvää tulee.

      • mitätehdä

        Kiitos vastauksesta..siitä oli hyötyä :) ehkä itsekin uskallan lähteä ja jälkeenpäin sen tietää vasta oliko oikea päätös.. Saa nähdä :)


    • naisen logiikkaa

      Niin sinähän olet nainen ja kaikki on oikeutettua jopa pettäminen.
      Eroistahan 80% on naisten hakemia ja kun tuolla mielialavaihtelulla monet muutkin naiset menee niin ei ihmettele miksi näitä eroja tulee ja monesti vielä lapsiperheellisistä puhutaan.

    • 1xitse1xjätetty48m

      ero on laiskojen ihmisten ratkaisu..mennään sieltä mistä aita on matalin...älä eroa puhukaa avoimesti siis kaikesta se kestääsen tai sitten ei mut siitä se lähtee ja kannattaa käydä puhumassa yhnessä ammattiolaiselle. kunnioittakaa toisianne ja kehittäkää suhdettanne. uskokaa pois ei vaihtamalla parana. kaikki alkaa vaan taas alusta. kun nyt ois vankaa kehitystä jäljellä...

    • Leski

      Avoliitto ei ole mikään liitto. Lainmukaan olette kaksi vierasts ihmistä. Jos mies ei ole kosinut,hän ei haluakaan sitoutua vakavasti. Avioliitto tarkoittaa kunnioitusta ja luottamusta puolisoa kohtaan. Mies sinetöi liiton antamalla oman sukunimensä vaimolleen. Se on kunnia-asia. Avoliitossa elävät ovat vapaita.Eivät edes halua sitoutua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      185
      1485
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1207
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      313
      1143
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1084
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      967
    6. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      928
    7. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      922
    8. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      100
      915
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      60
      886
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      875
    Aihe