huonokuntoiset hiukset!!

jonna

mä tartten nyt vähä apuu mun hiuksien kanssa.

mä oon rasittanu niitä iha törkeesti värjäyksillä, värinpoistolla ja vaalennuksilla.
mut nyt vikast värjäyksest on kolme viikkoo(enkä enää värjää ainakaan puoleenvuoteen) ja must tuntuu ett mult tippuu ainakin 500 hiusta päivässä. en sit tiiä katkeeks ne vaan vai lähteekö juuresta.
ja päänahkakin on todella kuiva,mutta rasvoittuva(rasvoittuva se on ollut aina). eli on pakko pestä hiukset joka päivä..nyt oon kyllä käyttäny useemmin pelkkää huuhdeltavaa hoitoainetta.mutta mun on pakko kuivata ne föönillä koska jos illalla pesen ne ennen nukkumaan menoo aamulla päänahka on kuiva,herkkä eikä se tee hyvää hiuksillekaan.

mut mä haluisin tietää mikä hoitoaine/shampoo on paras vahvistamaan ja kosteuttamaan mun hiuksia ja päänahkaa ja sais mun hiukset myös pysyyn päässä.

oon myös kasvissyöjä eli jos tää vois johtuu jonku vitamiinin tms puutteest niin kertokaa.

mun hiukset on tälläset tyypiliset tosi ohuet ja hennot. ja värjäykset on saanu ne vielä huonommiks.
oon kans miettiny onko hiusille parempi jos nukkuu hiukset kiinni vai auki?

19

3267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eulalia

Jos sinulla on pitkät hiukset, miksi suotta rasittaa hiuksia jokapäiväisellä pesulla? Ns. "paskaiset" hiuksethan voi laittaa niin monelle kampaukselle, että käytännössä usein likaiset hiukset voivat näyttää jopa paremmalta kuin levällään olevat rutikuivat vastapestyt.

Ihmetyttää myös tämä nykyinen muoti pestä hiukset illalla, nehän likaantuvat jo siinä yön aikana joten ei ihme jos tekee mieli pestä ne taas 24 t päästä. Jos kuitenkin kuivaat hiukset föönillä, mikset pesisi niitä aamulla?

Hoitoaine on ihan hyvä juttu.

Missään tapauksessa en suosittelisi väkertämään tukkaa jollekin myttyrälle yöksi, ts. suosittelisin pitämään ne auki yön. Jos pesee ne aamulla, voisi ennen yötä harjata hiukset kunnolla niin että päänahan luonnollinen rasva levittyy hiuksiin, tai sitten voisi yöksi levittää oliiviöljyä päähän (laitan itse aina vanhan pyyhkeen tyynyn päälle ja annan öljyn olla yön).

• tukkansamenettänyt

älkää uskoko tota oliiviöljy juttua joka täällä pyörii!!
        mulle kävi ihan kauheeella tavalla!!!
        nimittäin luin täältä että oliivi öljy on hyväksi kuiville hiuksille.
        sitten menin toiveikkaana kokeilemaan ja laitoin koko pään täyteen sitä perkeleen oliivi öljyä ja annoin olla noin tunnin pyyhkeen sisällä.(niinkuin joku neuvoi)
        ja sit menin suihkuun pesemään sen niin sen jälkeen mun tukka oli entistä kuivempi :S :(
        ja se oli IHAN takussa!! :(
        älkää uskoko tota oliivi öljy jutttua!!

• peelo
        tukkansamenettänyt kirjoitti:

sitten menin toiveikkaana kokeilemaan ja laitoin koko pään täyteen sitä perkeleen oliivi öljyä ja annoin olla noin tunnin pyyhkeen sisällä.(niinkuin joku neuvoi)
        ja sit menin suihkuun pesemään sen niin sen jälkeen mun tukka oli entistä kuivempi :S :(

Floora margariinia tukkaan? :)

• ^^^

eipä mun tukka oo yhtään sen kuivempi kuin ennen. parempi vain.

• Kati

Et kai vain sanonut että hiuksesi lähtivät oliiviöljyn käytön seurauksena?? höpsistä ;-)
        Itse laitan oliiviöljyn huuhdottuani vielä tavallista hiusten hoitoainetta. Ja kyllä se minun mielestäni hiuksia ravitsee

• Pami

Onko kukaan koskaan pitänyt öljyhoitoa pitkään hiuksissa? Mulla on sellaista VO5 hot oilia ja purkissa lukee että älä ylitä minuutin vaikutus aikaa. Mut ajattelin että jos pitäis vaikka tunnin... Onko kokemuksia?

• Eulalia

Olen käyttänyt jo varmaan yli 10 kertaa oliiviöljyä (kylmäpuristettua neitsytöljyä), ja tukkani on aina pesun jälkeen pehmoinen ja miellyttävä.

Nykyään tosin kun hiukseni ovat värinpoiston jälkeen melkoisen paskana, on hoitoainetta pakko lisätä pesun jälkeen, oli öljyä ollut päässä tai ei.

• jonna

mä nyt paikansin pahimman ongelman mikä on se että mun päänahka on joko kuiva tai muuten vaurioitunut.
      varmaan hiusten pituuksille löydän itekin jonkun vahvistavan aineen.

mä siis pesen hiukset aina aamulla ja föönaan ne sillon ,, en voi pestä niitä illalla koska seuraavana päivänä hiukset ja iho on ihan sairaita.

auttaaks bio-kalkki hiusten kasvuun?
      tietääks kukaan.

mut nyt kuiteki tartten apuu päänahalle koska se tosiaankin on hellä ja kihelmöi oudosti kokoajan.

onks esim apteekis jotain tehokasta ainetta?

ja jos pesen hiukset esim kahden päivän välein hiuspohja on todella kipeä.

mä oikeesti tartten pikasta apua.
      mä alan jo panikoida!

• Kukkanen

Hei,

Tuossa tilanteessa iskee jo varmasti paniikki! Hiuksethan ovat naisen kruunu,kuten sanotaan. Kannattaa käydä kysymässä kampaamosta, mitä ainetta suosittelisivat hiuspohja ongelmaan. Ammattilaiset osaavat auttaa tällaisissa jutuissa parhaiten! Kampaamoaineet maksavat vähän enemmän, mutta kyllä hiusten kuntoon saaminen on sen arvoista!

• Taruso

Kärsitköhän atooppisesta ihosta...allergioita? Käytätkö margariinia leivän päällä ja muita kasviöljyjä esim. salaatissa? Minkälainen kasvissyöjä olet? Syötkö päivittäin palkokasveja siis linssejä, soijaa jne? Mitä shampoota olet käyttänyt?

Pidä värjäystauko ja osta monivitaamiinivalmiste missä on ainaki kaikki B-vitamiinit, A, C, sinkki, kalsium ja rauta. Myös peltokortetta voisit kokeilla. Syö tarpeeksi palkokasveja ja käytä pehmeitä rasvoja!!! Vältä herkän hiuspohjasi takia silikonipitoisia shampoita. Jos mahdollista kysy luontaistuote kaupasta Linea Naturan sulfaatitonta shampoota maksaa jotain 13euroa mutta tosi hyvä kuivalle hiuspohjalle ja hiuksille.

Toivottavasti jotain apua neuvoistani on koska itse kärsin atooppisesta ihosta ja siten hiuspohja on todella arka. Oon kokeillut kampaamosta saatavia Bio ja System4 tuotteita hiuspohjan ongelmiin mutta ne ovat vain pahentaneet ongelmaa.

• jonna

syön aina kun on mahdollista (koulussa) palkokasveja, soijaa mm.. mutta en varmaan niin paljon kuin pitäis. käytän maitoa ja ihan voita leivänpäällä,
        söin myös kesällä spirulina-levätabletteja purkillisen. syön erittäin paljon vihanneksia ja hedelmiä joka päivä ja juon ihan vettä melkeinpä aina lasillisen joka tunti.

oon nyt käyttäny erilasia garnier-shamppoita,,viimesin tais olla 'kuivat hiukset ja rasvoittuva hiuspohja' tai jotain. nyt ostin uuden hoitoaineen mikä tais olla doven 'kuivat ja rasittuneet hiukset' elvyttävän hoitoaineen.

voisko hiuspohja vaurioitua värjäyksessä niin syvältä että vaikutukset tulee näkyviin vasta nyt? kyllä opin ainakin olemaan värjäämättä!

joku tuttu sano joskus että joku bio-tai joku-kalkki auttaa hiuksia kasvamaan paremmin takas tälläsen takaiskun jälkeen. en oo vaan mistään muualt kuullu ett näin olis.

no nyt koitan olla pesemättä hiuksia ainakin vaan joka toinen päivä näin aluks.
        tänään ei kyllä enää kirvelly niin paljon..voisko tommonen nopea ärtyminen johtua siit kun kävin hesas ja pesin siellä hiukset kun kotona on ihan tavallinen kaivo.
        mutta ei tää kyllä sillon alkanu..pahentu vaan.

kiitti paljon neuvoista.
        tuo vähän toivoo. :)

mä en tiiä tarkasti mikä atooppinen iho on mut oon kyl huomannu ett varsinkin käsien, jalkojen ja kasvojen iho on kuivempi kuin ennen. ja eilen mun otsa kirveli ihan samlla tavalla kun hiuspohja,,,??,,
        mä alotin kyllä diane novat pari kk sitten ett jos se aiheuttais tän,,mut ei sit tiiä.
        täytyy vissiin vaan testailla kaikki aineet ja syödä paljon vitamiineja. tai jos pahaksi menee niin meen kyllä lääkäriin.

• Eulalia
        jonna kirjoitti:

syön aina kun on mahdollista (koulussa) palkokasveja, soijaa mm.. mutta en varmaan niin paljon kuin pitäis. käytän maitoa ja ihan voita leivänpäällä,
        söin myös kesällä spirulina-levätabletteja purkillisen. syön erittäin paljon vihanneksia ja hedelmiä joka päivä ja juon ihan vettä melkeinpä aina lasillisen joka tunti.

oon nyt käyttäny erilasia garnier-shamppoita,,viimesin tais olla 'kuivat hiukset ja rasvoittuva hiuspohja' tai jotain. nyt ostin uuden hoitoaineen mikä tais olla doven 'kuivat ja rasittuneet hiukset' elvyttävän hoitoaineen.

voisko hiuspohja vaurioitua värjäyksessä niin syvältä että vaikutukset tulee näkyviin vasta nyt? kyllä opin ainakin olemaan värjäämättä!

joku tuttu sano joskus että joku bio-tai joku-kalkki auttaa hiuksia kasvamaan paremmin takas tälläsen takaiskun jälkeen. en oo vaan mistään muualt kuullu ett näin olis.

tänään ei kyllä enää kirvelly niin paljon..voisko tommonen nopea ärtyminen johtua siit kun kävin hesas ja pesin siellä hiukset kun kotona on ihan tavallinen kaivo.

kiitti paljon neuvoista.

mä en tiiä tarkasti mikä atooppinen iho on mut oon kyl huomannu ett varsinkin käsien, jalkojen ja kasvojen iho on kuivempi kuin ennen. ja eilen mun otsa kirveli ihan samlla tavalla kun hiuspohja,,,??,,
        mä alotin kyllä diane novat pari kk sitten ett jos se aiheuttais tän,,mut ei sit tiiä.
        täytyy vissiin vaan testailla kaikki aineet ja syödä paljon vitamiineja. tai jos pahaksi menee niin meen kyllä lääkäriin.

En oikein osaa antaa tyhjentävää vastausta, joten jos atopia kiinnostaa, kehotaan kysymään siitä vaikka Allergia-osastolta, josko siellä joku osaisi selittää mitä se on. Mutta kasvoihin se voi tosiaan tulla punaisena, kutisevana vyöhykkeenä otsanrajaan ja ohimoille, itselläni oli sellaista nuorena.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=1500000000000142&subcat=682

• Taruso
        jonna kirjoitti:

kiitti paljon neuvoista.

Hyviä vinkkejä olit saanut!

Kyllähän ne e-pillerit aluksi voi aiheuttaa hiustenlähtöä kun hormoonit vähän heittelee. :) Toivotaan että johtuu vain niistä.

Atooppisesta ihosta löytyy paljon tietoa hakusanalla.

Mäki suosittelisin sua vaihtamaan noi kamalat silikonipitoiset shampoot helliin. Muistaakseni XZ- ja Herbina-shampoissa ei ole silikonia. Herbinas oli muistaakseni herkälle ihollekin Sensitive. Silikoni tekee kalvon hiuspohjaan mistä atooppinen iho ei pidä. Syväpuhdistava shampoo auttaa poistamaan kalvon mutta syväpuhdistavaa käytetään noin pari kertaa kuukaudessa. CO-menetelmää olitkin vissiin jo kokeillut. Rasvoittumiseen neuvoisin sua laittaan tyhjään shampoopulloon pienen lorauksen shampoota ja vettä loput ja sitten levität päähän siitä pullosta. Näin ei käytä liikaa shampoota ja levittyy helpommin. Älä missään nimessä laita hoitoainetta hiuspohjaan. Itsekin laitan vaan niskasta lähtien latvoihin. Oletko kokeillut tavaratalon hoitoaineista L'oreal Elvitalin sitä oranssi/keltaista (halvempia vaihtoehtoja)? Jotkut ovat kehuneet sitä että auttaa tosiaan katkeiluun. Myös kun fööniä käytät niin muista ensin lämpösuoja eli esim muotovaahto.

Kampaajathan väittävät ettei värjäys kuluta hiuspohjaa tai mene syvemmälle. En oikeen usko tuota. 15 vuotta sitten vaalensin hiukseni kampaamossa ja hiuspohjani oli arka, turvonnut ja helakan punainen. Nyt en voi värjätä "kovilla" aineilla ollenkaan.

Proteiinia ja kalsiumia luulisin sun saavan jos juot maitoa ainakin pari lasillista päivässä, jos ei ole sitten mitään imeytymishäiriötä. Maidolle allergiset kärsivät hiustenlähdöstä jos juovat maitoa...muita oireita ripuli, ihottuma. Joten jos tuollainen on ni varmaan mainitsemasi Bio-kalkki auttaa jotenki koska hiukset tarvitsevat kalsiumia. Kalsiumin imeytymiseen tarvitsee D-vitamiinia ja magnesiumia.

Oho...pitkä selostus ja silmäni kirvelevät hulluna. Pälä pälä...

• latuko

suosittelen lepoa pesusta, kuten aiemmissakin viesteissä on mainittu. kun pesee joka ilta hiuksia, niin hiukset kehittävät yhä enemmän rasvaa suojaksi ja oravanpyörä on valmis. itse harrastan aktiivisesti liikuntaa ja pesen kolmesti viikossa hiukset. on ne joskus toki likaiset, mutta nutturalle vaan niin kyllä se siitä.

• co-menetelmä
    • alizia

Minä pilasin kerran hiukseni samalla tavalla vaalennuksilla, oli muka pakko saada mustista hiuksista valkoiset... onneksi hiukset oli lyhyet jo alun alkaenkin! No siis, sain hiuksista taas hiukset käymällä kampaajani suosituksesta (käskystä) tehohoidoissa kampaamossa ja käyttämällä kotona Lanzan Hair repair-tuotteita (shampoota, tehohoitoa ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta). Ne todellakin kyllä sitten auttoivat, vaikkakin olivat aika tyyriit. Vähän kirpaisi vähemmän kun kuulin että ovat sentään eläinkokeetonta kosmetiikkaa (animalia). Onnea vaan kuntoutukseen ja kärsivällisyyttä :)

• toiveikas

itse olen kanssa vaalentanut todella rankasti hiuksiani ja niistä tulivat myös harmaat, en tiedä mistä johtui. huonokuntoisuuteen suosittelen bed headin -shampoita . Löytyvät lähes kaikista kampaamoista ja ovat todella laadukkaita ehkä vähän hinnakkaita mutta toimivia! hoito aine ja shampoo setti maksaa 42 euroa , mutta pullot kestävät tosi kauan ! Myös kotihoitoista öljy haudetta suosittelen , tekee hiuksista tosi pehmeät ! anna vaikuttaa öljyn ja hoitoaineen niin hyvä tulee!

• perfekt blond

Myös bed headin hoito aine on aivan ihana! Olen itse käyttänyt sinistä eli kosteuttavinta shampoota ja hoito ainetta. Itselläni on todella hyväkuntoiset hiukset mutta en olekkaan värjännyt niitä kertaakaan. Pesen hiukset kolmen tai kahden päivän välein ja se riittää hyvin. Voisitko harkita että et esim. Kesällä värjäisi hiuksiasi ollenkaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15770
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      28
      3849
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      296
      2505
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      129
      1794
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1493
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      384
      1454
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1233
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1203
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      962
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      925
    Aihe