Moro!
Teen töitä maanrakennusalalla ja nyt olisi tiedossa koko viikon työputki. Mietin tässä, että olenko oikeutettu jonkun näköiseen korvaukseen jos/kun viikoittainen vapaa-aika jää käyttämättä. Töitä minulla siis on normaalisti 8h/pv ma-pe, lauantaina pitkä vuoro väh. 12h ja sunnuntaina väh. 8h. Seuraavalla viikolla työt jatkuvat normaalisti 8h/pv maanantaista alkaen.
Yritin itse selvittää asiaa maa- ja vesirakennusalan tes:stä, mutta teksti oli minulle melko vaikea lukuista. Onko kellään tietoa tai kokemusta asiasta?
Viikoittainen vapaa-aika
2
186
Vastaukset
- näinsemenee3
Älä nyt ainakaan ilman lisäprosentteja ala tekemään töitä kauantaina tai sunnuntaina.
Muutenkaan ylitöitä ilman prosentteja ei kannata ruveta tekemään. En muista miten lauantai meni että oliko tiettyyn aikaan asti 50 % lisää palkkaan ja sitten 100 %. sunnuntaista taitaa saada 200%.
Jotenkin noin. Kerran olin lauantaina ja sunnuntaina töissä ja prosentit tuli niinkuin piti (en olisi muuten töitä vkl tehnytkään) niin kahdesta päivästä sain prosenttien ansiosta viikon palkan.
Eri töitä teen mutta rakennusalan töitä kuitenkin. - Keiku
Sain asian selville toista kautta. Tosiaan ilman lisäprosenttejahan en töitä tee viikonloppuisin. Lauantaina ensimmäiset 8 tuntia 50% ja loput 100%, sunnuntaina tuli maa ja vesi tessin mukaan 200% palkka. Nämä nyt oli tiedossa jo valmiiksi, mutta lisäksi siis tulee 35h palkka, kun vielä tein maanantain töitä ja viikottainen vapaa-aika jäi käyttämättä. Vaihtoehtoisesti työnantaja voi ilmeisesti tarjota korvauksen vapaapäivinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann5463700Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1882747- 1722731
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k292207Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482000Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä81912Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien421641Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1831583Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2171568- 141496