Moro!
Teen töitä maanrakennusalalla ja nyt olisi tiedossa koko viikon työputki. Mietin tässä, että olenko oikeutettu jonkun näköiseen korvaukseen jos/kun viikoittainen vapaa-aika jää käyttämättä. Töitä minulla siis on normaalisti 8h/pv ma-pe, lauantaina pitkä vuoro väh. 12h ja sunnuntaina väh. 8h. Seuraavalla viikolla työt jatkuvat normaalisti 8h/pv maanantaista alkaen.
Yritin itse selvittää asiaa maa- ja vesirakennusalan tes:stä, mutta teksti oli minulle melko vaikea lukuista. Onko kellään tietoa tai kokemusta asiasta?
Viikoittainen vapaa-aika
2
220
Vastaukset 2
- näinsemenee3
Älä nyt ainakaan ilman lisäprosentteja ala tekemään töitä kauantaina tai sunnuntaina.
Muutenkaan ylitöitä ilman prosentteja ei kannata ruveta tekemään. En muista miten lauantai meni että oliko tiettyyn aikaan asti 50 % lisää palkkaan ja sitten 100 %. sunnuntaista taitaa saada 200%.
Jotenkin noin. Kerran olin lauantaina ja sunnuntaina töissä ja prosentit tuli niinkuin piti (en olisi muuten töitä vkl tehnytkään) niin kahdesta päivästä sain prosenttien ansiosta viikon palkan.
Eri töitä teen mutta rakennusalan töitä kuitenkin. - Keiku
Sain asian selville toista kautta. Tosiaan ilman lisäprosenttejahan en töitä tee viikonloppuisin. Lauantaina ensimmäiset 8 tuntia 50% ja loput 100%, sunnuntaina tuli maa ja vesi tessin mukaan 200% palkka. Nämä nyt oli tiedossa jo valmiiksi, mutta lisäksi siis tulee 35h palkka, kun vielä tein maanantain töitä ja viikottainen vapaa-aika jäi käyttämättä. Vaihtoehtoisesti työnantaja voi ilmeisesti tarjota korvauksen vapaapäivinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921602
- 841085
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su3971033- 68995
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t177944- 93867
- 64633
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60622Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta170613- 37608