Moro!
Teen töitä maanrakennusalalla ja nyt olisi tiedossa koko viikon työputki. Mietin tässä, että olenko oikeutettu jonkun näköiseen korvaukseen jos/kun viikoittainen vapaa-aika jää käyttämättä. Töitä minulla siis on normaalisti 8h/pv ma-pe, lauantaina pitkä vuoro väh. 12h ja sunnuntaina väh. 8h. Seuraavalla viikolla työt jatkuvat normaalisti 8h/pv maanantaista alkaen.
Yritin itse selvittää asiaa maa- ja vesirakennusalan tes:stä, mutta teksti oli minulle melko vaikea lukuista. Onko kellään tietoa tai kokemusta asiasta?
Viikoittainen vapaa-aika
2
213
Vastaukset
- näinsemenee3
Älä nyt ainakaan ilman lisäprosentteja ala tekemään töitä kauantaina tai sunnuntaina.
Muutenkaan ylitöitä ilman prosentteja ei kannata ruveta tekemään. En muista miten lauantai meni että oliko tiettyyn aikaan asti 50 % lisää palkkaan ja sitten 100 %. sunnuntaista taitaa saada 200%.
Jotenkin noin. Kerran olin lauantaina ja sunnuntaina töissä ja prosentit tuli niinkuin piti (en olisi muuten töitä vkl tehnytkään) niin kahdesta päivästä sain prosenttien ansiosta viikon palkan.
Eri töitä teen mutta rakennusalan töitä kuitenkin. - Keiku
Sain asian selville toista kautta. Tosiaan ilman lisäprosenttejahan en töitä tee viikonloppuisin. Lauantaina ensimmäiset 8 tuntia 50% ja loput 100%, sunnuntaina tuli maa ja vesi tessin mukaan 200% palkka. Nämä nyt oli tiedossa jo valmiiksi, mutta lisäksi siis tulee 35h palkka, kun vielä tein maanantain töitä ja viikottainen vapaa-aika jäi käyttämättä. Vaihtoehtoisesti työnantaja voi ilmeisesti tarjota korvauksen vapaapäivinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243