Aikuisluisteluun?

Tullako vai eikö

Olen miettinyt aikuisluistelun aloittamista, mutta kun luistelutaustani on mitätön, niin asia arveluttaa. Mitä kaikkea aloittelija-aikuisen oletetaan oppivan jo ensimmäisen kauden aikana?

14

711

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmentaja2

      Hei!

      Olen itse aikuisten luistelukoulujen valmentaja. Ehdottomasti mukaan!! Missä päin asut? Luistelukouluissa voi aloittaa aivan siitä, että pysyt pystyssä ja pääset joten kuten eteenpäin. Tunneilla lähdetään aivan peruspotkuista liikkeelle. Katso vain, että ilmoittaudu oikeaan ryhmään, yleensä alkeis- tai perustaso, riippuen seuran nimityksistä. Etenkin pääkaupunkiseudulla on paljon eritasoisia ryhmiä, ja kausi alkaakin suuressa osassa seuroja ensi viikolla! ;)

      • Tullako vai eikö

        Jäi sitten lähtemättä. Kävin katsomassa vissiin jotain perusryhmää, mutta liikkeet vaikuttivat niin haastavilta, että oisin ollut jäällä vaan tulppana muille. No, ehkä ensi syksynä rohkeutta ois enemmän, tai sitä seuravana....


      • Aapaa
        Tullako vai eikö kirjoitti:

        Jäi sitten lähtemättä. Kävin katsomassa vissiin jotain perusryhmää, mutta liikkeet vaikuttivat niin haastavilta, että oisin ollut jäällä vaan tulppana muille. No, ehkä ensi syksynä rohkeutta ois enemmän, tai sitä seuravana....

        Moi, itse aloitin aikuisena. Ei tarvitse osata mitään! Mukaan vaan, kaikki luistelee ja harjoittelee oman tasonsa mukaisesti. Kaikki keskittyvät omaan luisteluunsa eikä siinä ehdi muita arvostella, ennemmin kannustaa kaikkia. Paras valinta ikinä, into jatkuu vieläkin vuosien jälkeen!


      • Aapaa
        Aapaa kirjoitti:

        Moi, itse aloitin aikuisena. Ei tarvitse osata mitään! Mukaan vaan, kaikki luistelee ja harjoittelee oman tasonsa mukaisesti. Kaikki keskittyvät omaan luisteluunsa eikä siinä ehdi muita arvostella, ennemmin kannustaa kaikkia. Paras valinta ikinä, into jatkuu vieläkin vuosien jälkeen!

        Ja kesken kauttakin voi hyvin aloittaa, mukaan vaan!


      • Mukaan vaan
        Aapaa kirjoitti:

        Ja kesken kauttakin voi hyvin aloittaa, mukaan vaan!

        Mene vaan heti mukaan varmasti pärjäät ! Käy ulkojäillä vielä lisää harkkaamassa! Siellä saa tehä omaan tahtiin täysin ja suostu oleen alkuun huono niin saat kunnon haastetta ! Yleensä oppii nopeiten kun muut vähä eellä!


      • ..............
        Tullako vai eikö kirjoitti:

        Jäi sitten lähtemättä. Kävin katsomassa vissiin jotain perusryhmää, mutta liikkeet vaikuttivat niin haastavilta, että oisin ollut jäällä vaan tulppana muille. No, ehkä ensi syksynä rohkeutta ois enemmän, tai sitä seuravana....

        No voi, mukaan vaan!! Jäällä oikeasti kukaan ei ehdi miettimään toisen tekemisiä, kaikki asiat ovat niin uusia, että vievät keskittymisen. Sillä, että osaat luistella edes vähän eteenpäin, pääset pitkälle, usko pois! Keväällä on hyvä hetki myös lähteä mukaan, alkukaudesta aina kerrataan ensin ihan perusasioita ja jokainen luistelija huomioidaan. Toivottavasti rohkaistut mukaan!


    • Mukaan vaan! Omaa uraa takana vuosi, aloitus nollatasolta viiskymppisenä. Luistelutaidoissa edistyminen on ollut hidasta, vaikkkakin treenaan 4 kertaa viikossa, mutta muu kunto on kehittynyt huimasti ja nopeasti. Kolmoset ja kantakäännökset tämänhetkiset haasteeni jäällä.... :)

    • oqwe

      Itse aloitin aikuistelinevoimistelun ja olen ryhmäni heikoin lenkki,mutta se ei minua haittaa enää. Alussa harmitti jonkun verran ja jännitti, mutta enää ei niin paljoa. Haluan vaan niin kovasti opetella sitä lajia. Elämää kannattaa elää, eikä liikaa ajatella, mitä muut ajattelevat. Ei kuitenkaan aina helppoa ajatella noin.Tsemppiä vaan meille molemmille :)

    • hyvä luistelija

      Miten joku ei osaa luistella? itse oon lapsena luistellut paljon ja pelannut lätkää ulkona kovilla pakkasilla. Eli en oo siis missään kalliissa seuroissa opetellut enkä maksanut mitään. Voin sanoa olevani aika hyvä ja osaavani vaikka mitä ilman opetusta. Osaan luistella eteenpäin ja takaperin, osaan pysähtyä kovasta vauhdista ja niin edelleen. Sitten jääkiekkomailan kanssa osaan harhautella kivasti ja lämätä kiekkoa ja vetää rannelaukauksia ja kaikkea. Ei siihen mielestäni tarvita kursseja!? Osaan myös taklata muita luistelijoita itse pelissä jos tarve vaatii kaikenlaista.

    • Jos niin hyvä olet

      Oletko harkinnut KHL:ää ja Jokereita. Ne varmaan tarvitsevat sinulaisia.

    • Teemu selänne

      Jos tota tarttee kysyä, odota Laskiaiseen ja osta pulkka peffamäkeen!

    • Aloita ajoissa

      Tullako vai eikö.
      Tuu vaa kandee aloittaa retkiluistimilla ja ottaa sauvat avuksi. Mä kävin just kokeilemassa mun uusii retkiluistimii. Luistelin Puotilanlahdelta tonne Vartiosaareen ,ei mitään ongelmia lunta ei ollu jäällä yhtään.

    • opitaankyllä

      Mukaan vaan! Varsinkin jos sinulla on joku jonka kanssa lähteä. Itse en ole luistellut 11 vuoteen ja lapsena kävin harvoin luistelemassa, sillä äitini ei koskaan lähtenyt luistelukentälle ja koulun liikkatunnit olivat yhtä helvettiä kun oli vuorossa luistelemaan lähteminen, yleensä istuin penkillä lopun ajan kun luistelusta ei tahtonut tulla mitään sillä aloin pelkäämään kaatumista.
      Viime talvena menin ensimmäistä kertaa 11vuoteen kumppanini kanssa luistelemaan, Prismassa olessamme mies kysyi että alettaisko luistelemaan yhessä, olis kiva käydä, ja siitä se sitten lähti. Vieläkään en hyvä ole, enkä usko että tulen koskaan olemaan, mutta kannattaa lähteä :)

    • Tai...

      Uskallanko alottaa aikuisuinnin...tai aikuishiihtämisen...tai aikuis sulkapallon pelaamisen...tai kenties leipomisen? Itse uskalsin aloittaa 10 vuotta sitten aikuissalitreenit. Loppui tupakointi ja elämäntavat muuttuivat terveelliseksi ja tuloksena aikuisrohkeudestani on sixpack vatsa,likasikkaat käsivarret ja kaikinpuolin timmi kroppa ja salilta löysin myös nykyisen puolisoni. Aikuisena kannattaa olla rohkea ja tehdä ihan itse päätökset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe