Olen ollu mieheni kanssa 15 vuotta yhdesdä, meillä on kaksi lasta. Lasten saannin jälkeen meidän suhde on kadonnut kokonaan, kun kosketan miestäni hän kstsoo mua inhoten, mä haluaisin seksiä, mutta mies ei halua. Kun olen kysyny mieheltäni et miten meil hänen mielestään menee, niin hän on kuulemma ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen. Mun mielestä taas mikään ei oo kunnossa kun vaihdetaan korkeintaan 10 sanaa viikossa ja vältetään muutenki toisiamme, en enää näe yhteistä tulevaisuutta, pitäiskö vaan luovuttaa ja erota...
erotako
6
332
Vastaukset
- Thiliathalia
Heipsan. Me ollaan oltu yhdessä 11 vuotta ja siitä ajasta jo viitisen vuotta on mennyt eropäätöstä pähkäillen. Taloudellista ja henkistä väkivaltaa, puhumattomuutta (keskustelun puutetta) ja seksittömyyttä. En halua miestäni, koska hän tekee oloni niin arvottomaksi. On monta sellaista hetkeä, jotka nostavat haluani jatkaa tätä suhdetta, mutta liian monessa tilanteessa tunnen oloni mitättömäksi hänen puheistaan ja toimistaan. Välillä keskustellessamme hänkin on eron kannalla, mutta seuraavana päivänä on kuin emme olisi asiasta keskustelleetkaan.
Kun katson miestäni, en halua häntä. Ajatuskin seksistä hänen kanssaan ellottaa. Mies ei kuulemma halua muita, mutten voi olla varma hänen todellisista toimistaan. Todellisuudessa haluaisin hänen pettävän ja jäävän siitä kiinni. Pääsisin helpoimmalla. Voisin syyttää jotakuta ja erota. Lapsellista - eikö totta?
Emme keskustele muista kuin lasten asioista, arjen siivoussuunnitelmista ja siitä, milloin mennään saunaan tai kauppaan. Aikani jaksoin huomioida miestäni ja kehitellä yhtä jos toista yllätystä. Kun koskaan en saanut vastakaikua, en edes muistamista vuosipäivänä tahikka synttärinä, kuivahdin. Kyllä. Kuivahdin. En itsekään jaksa enää panostaa.
Iltaisin unelmoin kodista, jossa asun lasten kanssa. Kodista, jossa mieheni ei ole sikailemassa tai valittamassa ja määräilemässä. Haluaisin oman rauhan, jossa minua ei marttyyrimaisesti ohjailla. Talouden, jossa voin itse määrätä rahankäytöstäni. Ja ei - en maksa kaikkia laskuja. Mutta jotenkin ajaudun aina käyttämään kaiken saatavani (perheen menoihin), samalla kun mieheni luo tuhansien eurojen säästöjä (jotka näin hänen verkkopankissaan hänen siirtäessään käyttötilille rahaa, lähtiessään kuppilaan muutama viikko sitten).
Olen nyt päättänyt sen lopullisesti. Luvannut itselleni, että eroan. Tuli mitkä riidat tahansa, tuo tulevaisuus mitä tahansa, minä pystyn siihen. Olen viisi vuotta jahkaillut. Nyt en enää jaksa.- Leski
Mistä sinä eroat? Et ole lain silmissä liitossa. Mies ei ole halunnut naimisiin. Haluaa tulla ja mennä vapaasti. Käytä tätä metodia. Sanot,että kun kosintaa ja mitään rakentavaa ei ole tullut vuosien aikana esille,niin pistetään kantapäät vastakkain. Saatat löytää vielä elämäsi miehen.
- jyystäjä uuno
Olikstää tiiliataalia nyt eri ruikuttaja kun se ensimmäinen, meni vähän tarinat sekaisin. Mutta pointti on se, että aina noi naiset jaksaa ruikuttaa, ihan joka asiasta. Hei...ei teitä sentään hakata...ajatelkaa positiivisesti ja lopettakaa se itsesääli, niin kyllä se siippa teitä taas sitten jyystää...kuhan kerkiää....positiivisuutta hyvät (avo) rouvat.
Hei ei tää toimi.
Kerrot liitosta, joka on näivettynyt hoidon puutteeseen. Hellyys ja läheisyys ja vastavuoroinen jakaminen on kadonnut ja tilalle tullut arkinen itsestäänselvyys. Arki sinänsä on hieno asia. Kumppanuuden ei kuulukaan olla ainaista ihastumisvaihetta ja tunteiden huumaa. Mutta hyvässä arjessa toimii kuitenkin läheisyys, kumppanuus ja intohimo.
Kaikki parisuhteet edellyttävät sitoutumista.
Mihin olette nyt sitoutuneet? Kaiken jatkumiseen näivettyneenä? Mitä voisi tapahtua jos sitoutuisittekin muutokseen.
Jos lihas on käytön puutteessa surkastunut ja väsynyt, ainoa keino saada se kuntoon on alkaa harjoitella. Ensin pienillä painoilla ja sitten pidemmin, kun alkaa kestää. Hyvin pitkälti myös ihmissuhteet korjataan HARJOITTELEMALLA. Vuosikausien etäännyksestä tuskin hetkessä vaivutaan syvään intohimoon. Sen sijaan läheisyyttä voi alkaa tietoisesti treeenata. Entä jos kirjoittaisitte toisillenne kirjeet, millainen kumpikin ITSE haluaisi puolisona olla (ei siis muutosvaatimuslistaa toiselle) ja kertoisitte, miten aiotte sen saavuttaa esimerkiksi kuukauden kuluessa? Häviäisisttekö kokeilussa mitään? Kumpikin siis panostaisi ainoastaan oman itsensä muuttamiseen eikä 'vahtisi' toisen osuutta. Muuttuko tasapaino, jos toinen toimiikin eri tavalla. Jos sen sijaan että vain sanoisi, 'menen nukkumaan', pörröttäisikin toisen tukkaa ja sanoisi: tykkään silmiesi väristä - jne tällaisia pieniä konkreettisia tekoja kuukauden ajan. Voisiko jotain liikahtaa?
Näitä ja monia muita käytännön harjotteita voi opiskella myös parisuhdekursseilla, jonne rohkaisisin teita osallistumaan. En usko, että voitte menettää sillä mitään, mutta voitte antaa mahdollisuuden.
Mahdollisuusterkuin, diakoni Meiju- kirkko rikollisjärje
Meiju, onko kiva haaskalintuna saalistaa ja yrittää tehdä uhreista vielä taikauskonkin uhreja?
Millainen on tuollaisen ihmisen moraali joka pyrkii hädänalaista hyväksikäyttämään?
- Aurinko ei paista
Hei! Kuulostaa ihan samalta ku mun elämä. Meillä on yksi lapsi ja 15. v yhdessä. parisuhde on niin rikki että sitä ei saa jesarilla kasaan tai ainakaan kun toinen ei edes halua yrittää. tai mistäpä tuon tietää ku ei kunnollista vastausta siltä saa..
Meillä myös keskustellaan ainoastaan lapsen asioista, tai käytännön sujuvuudesta kuten kumpi tekee ruuan. Välillä tuntuu että teinpä niin tai näin niin aina menee vääripäin ja kaikki on aina mun vika. en sano etteikö minussa olisi vikaa.
Haluaisin puida asiat halki-mies ei kun ei siltä saa vastausta. Toisaalta pelkään miten tässä käy. itsekin olen miettinyt tuota että jos saisin kiinni pettämisestä niin olis helppo syy lähteä eri teille..
Fyysistä kosketusta meillä on viimeisen puolen vuoden aikana ollut ehkä--öö--kaksi kertaa.. Plaah.
Tuntuu niin loukatulta kun mies on aina menossa kavereiden kanssa kun ne sormiaan napsauttaa. Kun minä asiasta mainitsen ja kysyn milloin olis mulle aikaa ja rahaa niin sitä ei oo koskaan. Toivon että ihminen joskus näkis asiat jonkun muun kuin omalta kannaltaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851