Millainen ruokavalio olisi hyvä?

läski

Heippa,
Olen 21v nainen, 180cm/75kg. Yritän laihduttaa n. 8-10kg.
Miten minun tulisi syödä?
Tässä keskiverto päivän ruuat:
5:30 omena ja suklaata
8:00 aika iso salaatti tai kaksi leipää (4puolikasta) joissa margariinia
12:00 yksi leipä (2puolikasta) jossa margariinia ja juustoa
13:00 jugurttia
16:00 päivällinen esim soppaa, perunaa ja kanaa, makaroonilaatikkoa jne..
18:00 maitorahka ja banaani tai esim raejuustoa
20:00 jäätelöä

Okei täytyy päästä herkuista eroon mutta se on vaikeaa! Mikä veisi makeanhimon pois?
Suurin syy tähän on että asun vielä kotona ja äiti ostaa karkkia, keksiä, sipsiä ja jätskiä ja tuputtaa niitä, hän myös leipoo usein pullaa ja tekee ruuat kermakastikkeeseen jne.
Pahinta on että hän haukkuu mua lihavaksi ja että pitäisi laihduttaa mutta se on niin vaikeaa kun itse painostaa syömään! Tekee mulle töihin eväät jne.. kauhean kupin salaattia tai leipää ja suuttuu jos ne pilaantuu.

Joskus kesän alussa olin niin epätoivoinen että oksensin kun olin syönyt.
Poikaystäväni on mua paljon hoikempi ja myös huomauttelee syömisestä. En tiedä pitäisikö jättää poika vain sen takia että en jaksa kuunnella läski juttuja enää.
Nukun öisin 4-7tuntia kun työt alkaa aikaisin, yleensä nukun 6tuntia. Olen väsynyt koko ajan ja koitan saada energiaa ruuasta

8

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karppaajahate

      hei, kokeile vhh-ruokavaliota, eli vähähiilidydraattista. toimii ja muutenkin terveellinen. katsos googlesta.

    • järkyttävää...

      Syöt koko ajan... järjetöntä! Moni asiantuntijakin vastustaa tätä jatkuvaa puputtamista liki tunnin välein.

      Kauheasti makeaa ja käsittämätöntä minusta syödä ensimmäiseksi herättyään suklaata.

      Mutta miksi nyt erityisesti laihdutat? Paree olisi tutustua terveellisiin ruokailutottumuksiin. Siinä paino varmaan itsestäänkin putoisi pikkuhiljaa.

      Liikutko yhtään? Onhan tuossa kaloreita ihan "kivasti", joten ilmeisesti jonkin verran liikut, jos paino ei ole nousussa.

    • Eihän sinulla

      edes ole ylipainoa yhtään, joten ei ole tarvetta laihduttaa, toki voit kiinteyttää ja vahvistaa lihaskuntoasi.

    • Laihduttaja

      Järkyttävää... :lle. normaalistikin pitäisi syödä 5-6 kertaa päivässä, n. parin tunnin välein. Aloittaja syö vain kerran suositusta enemmän, joten mee nipottamaan muualle.

      Syö aamulla proteiinia ja hiilareita (jos tahdot) esim. maitorahka ja ruisleipää. Sitten lounas, paljon kasviksia, täysjyväriisiä ja tomaattipohjainen kanakastike vaikkapa tai jotain muuta suht. terveellistä. Välipalana vaikka porkkana tai omena. Päivällinen taas jotain ruokaa ja kasviksia. Illalla proteiinia, vaikka keitetty kanamuna ja pähkinöitä. Jos vielä jää nälkä niin voit ihan hyvin syödä vielä leivän. Voit herkutella kerran viikossa ihan hyvin. Liiku sen verran kun hyvältä tuntuu. Sulla ei oo ylipainoa niin ei tarvitse laihduttaa, mutta laihdut varmasti vähäsen terveellisillä elämäntavoilla. :) Kaiken ei tarvitse olla 100% terveellistä, eli esim. juusto leivän päällä välillä ei haittaa. Onnea ja kaikkea hyvää!

    • apppp

      Kiitos kiitos kiitos! Syön kyllä epäterveellisesti ja haluan parantaa ruokailutottumuksiani :) ja paino voisi olla sama kuin nyt mutta haluaisin olla kiinteämpi enkä tämmöinen makkaramaha ja selluliittireisi.
      Olen alkanut pyöräilemään, n. joka toinen päivä 20km :)
      Ja nyt on aika jättää suklaat jätskit ja herkut pois!
      Eiköhän tää tästä ja ihokin varmasti voi paremmin kun syö hyvin :)

    • suht normi

      Oiskohan nyt niin että laihdutat semmosen 80kg eli äitisi pois nalkuttamasta ja kontrolloimatsta siitä vierestä pois. Oot jo 21 ja minusta sun pituus/paino suhde on ihan hyvä.
      Noilla ruoka-ajoilla ei ole mitään välii jos on aikanen töihin herääminen .. niin mukllakin 2.50 soi herätys.
      Laitian illalla jo kahvin ja eväät valmiiks niin että lähtiessä kuppi pari naamariin ja menoksi. Kofeiini yhdistettynä tehokkaaseen aamuliikuntaan toimii.
      Eli työmatka pyörällä ja sitten keskiraskasta koko päivän.
      Jottain 6 maita proteiinipatukka, 11 lämminkuppikeitto ja leipä että sokerit pysyy ylhäällä. Kotona sitten kahvia ja päiväunet.. Illasta salaattia , vihanneksia ja lihaa tai kanaa. En syö oikeestaan ollenkaan muita hiilareita. Kukkakaaligratinni on ihan paras ja sen kanssa vaikka pihvi.

      Karppasin aikoinaan ja tavat jäi.. no paheena on 80% minttusuklaa ja viikonloppuna kuiva omenasiideri.

      hiilarit väsyttää, ja kun niistä pääsee vähentämään niin olo paranee.
      Makeanhimoon auttaa marjat, kermaviili hermesetas

    • triitti

      Nopeat hiilihydraatit väsyttävät, sillä ne aiheuttavat voimakasta verensokerin heilahtelua. Syömällä terveellisesti ja nukkumalla tarpeeksi pystyy varmasti pysymään koko päivän virkeänä, tietenkin hyvä kunto vaikuttaa siihen. Mutta terveellisten elämäntapojen yhteisvaikutus on perusta hyvälle ja onnelliselle elämälle. Terveellinen elämä hohkaa loistoa myös elämän muihin osa-alueisiin.

    • VP?

      Aloittaja

      Kyllä asia on niin että hiilihydraattia = sokeria syömällä ei paino tee muuta kuin nousee. Väitti THL sitten mitä hyvänsä satukirjassaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3339
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1881
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe