173cm/61,5kg ja 17v tyttö

hermostunut itseensä

onko liikaa painoo tämän mittaiselle? :o ja ottaisin mielelläni vastaan hyviä kotitreeni vinkkejä! :) tai miten välttäisin herkkujen popsimisen :o

1

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Painoindeksiä ei taideta vielä ikäisellesi laskea, mutta painoindeksin mukaan olet hyvässä normaalipainossa. Ja minkään ikäisellä painoindeksiäkään ei voi sokeasti tuijottaa - tuon indeksin mukaan nimittäin melkein kaikki urheilijat ovat ylipainoisia. Eli jos olet treenannut, olet todennäköisesti laiha. Kehonrakentajatyyliset näkyvät lihakset vaativat todella alhaista rasvaprosenttia (erityisesti naisilla - testosteroni auttaa miehiä jonkin verran). Koska (yksinkertaistaen asiaa) aivot vaativat rasvaa, alhaisen rasvaprosentin tavoittelu ei ole ihan tervejärkistä touhua. Ainakaan, jos ei hyvin tarkkaan tiedä mitä on tekemässä.

Erikseen et siis painonhallintaa varten tarvitse minkäänlaisia treenivinkkejä. Yleisesti terveenä pysymistä ajatellen suositeltu kuntoilijan ohjelma on suurin piirtein vuorotellen kestävyyttä, voimaharjoittelua ja esim. jotain joukkuepeliä tai muuta koordinaatiota kehittävää. Kestävyystreeniksi kelpaa hyötyliikuntakin (esim. puolen tunnin koulumatka kävellen). Voimatreeniä voi varovasti kokeilla salilla tai jos et ole aiemmin tehnyt, ihan omalla painolla istumaannousua, punnerrusta, hyppyä/kyykyssä käyntiä, selkälihasliikettä, ehkä avustettuna leuanvetoa (kaveri nostaa jaloista, jotta pääset helpommin ylös). Jos ensi kertaa treenaat painoilla, niin voi olla fiksua yrittää saada kokeneempaa kaveria mukaan opastamaan, miten liikkeet tehdään oikein.

Mikäli lisäät harjoittelua, sinun tulee lisätä myös syömistä. Kouluruoka on hyvä perusta, eli päivän pääateria kunnollisena. Iltapäivän välipalaksi mielellään vaikkapa jokin hedelmä. Treenin ja ravinnon lisäksi hyvän kunnon kolmion täydentää lepo. Kaikki harjoittelu heikentää kroppaa, ja vasta levätessä palautuminen vahvistaa. Liikaa treeniä tai stressiä ja liian vähän lepoa, niin kuntosi heikkenee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      66
      4500
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3208
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2628
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2523
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      197
      1913
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1552
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1418
    Aihe