Heips!
Löytyykö netistä mitään hyvää dieettiä, jossa olisi täsmälliset ohjeet jokaiselle päivälle ravinnon (ja liikunnan) suhteen? Ei tarvitse olla mikään 200kcal/pv vaan sellainen jolla saisin muutettua ruokavaliota (rasvaisesta kevyempään) ja samassa voisin hieman laihtua? Niitähän on usein naisten lehdissä, mutta ei ole koskaan tullut laitettua talteen ja nyt sitä tarvitsisi, koska en saa muuten otetta ruokaremonttiini. Olen todella kiitollinen jos joku haluaa jakaa tietonsa kanssani! =)
1200 kcal dieetti!?
12
7836
Vastaukset
- Chain
No hei!
Pistän sulle tähän linkin mistä löytyy erilaisia dieettejä ( muuta mukavaa) http://www.eu.gw.com/laihis/dieetit.html
Mä käytän hyödyksi myös http://www.menaiset.fi/terveys/kaloritaulukko.asp
Ja http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/energyintake.pl
Tässä jälkimmäisessä voi sen jälkeen kun on laskenut syömänsä kalorimäärän, katsoa miten eri urheilulajit kuluttavat sen määrän. - Marikki
Vilkaise tänne:
www.kutri.net
Paljon hyvää tietoa, vaikka ei taida ihan selkeitä 1200 kcal -dieetin ohjeita ollakaan. 1200 kcal on suurimmalle osalle naisista aivan liian vähän, siitä olisi enemmän haittaa kun hyötyä. Noihin kannattaa tutustua jos kiinnostaa!- Minä taas
Kiitoksia kummallekkin.. pitääpä tutkiskella sivuja! Tuota meNaiset kaloritaulukkoa olen itsekkin käyttänyt ja on ihan kätevä =) Niin ja niistä kaloreista.. kyllä se varmaan saakin olla yli 1200kcal, tärkeintä että kuluttaisin enemmän kun syön..siis ei mitään älytöntä, sen verran vaan että voin hieman kiinteytyä ja muuttaa elämäntapoja. Ylipainoa minulla ei ole.. painoindeksi n.21, mutta se nousee jos syön epäterveellisesti.
- Zeidii
Kokeilepa vegaanista ruokavaliota. Satutko esim. tietämään, että rasvassa (lihasta, maidosta yms)on yli kaksi kertaa niin paljon kaloreita kuin kasviksissa. Parasta on, että sinun ei tarvitse nähdä nälkää laihtuaksesi.
- .kiti.
mutta kyllä ne kasvikset maistuukin pahalle.. :(
joten omalla kohdalla on pakko todeta [niin surullista kuin se onkin ;], että mieluummin näen nälkää, kun mätän järjettömästi kasviksia, hedelmiä, marjoja yms.. - reino
Proteiinipitoinen dieetti vie näläntunteen paremmin kuin hiilaripitoinen kasvisdieetti.
- Xveg
reino kirjoitti:
Proteiinipitoinen dieetti vie näläntunteen paremmin kuin hiilaripitoinen kasvisdieetti.
Itse en ole lainkaan vakuuttunut tuosta "paremmuudesta", mutta kuten jo kommentoimastasi viestistä tulikin ilmi, proteiinipitoinen dieetti sisältää enemmän kaloreita ja siten myötävaikuttaa tehokkaasti lihomiseen.
- Xveg
.kiti. kirjoitti:
mutta kyllä ne kasvikset maistuukin pahalle.. :(
joten omalla kohdalla on pakko todeta [niin surullista kuin se onkin ;], että mieluummin näen nälkää, kun mätän järjettömästi kasviksia, hedelmiä, marjoja yms..Jos on tottunut syömään paljon sokeri- ja rasvapitoisia ruokia, niin makuaisti luonnollisesti on tottunut näihin eikä kasvisten syöminen välttämättä houkuta.
Makuaistien tottuminen kasviksiin saattaa viedä n. pari viikkoa. Tuon jälkeen kasvikset maistuvat jo varsin hyviltä.
Suosittelen, että kokeilet n. kuukauden ajan vegaaniruokavaliota. Pari viikkoa siis tuohon tottumiseen. Se on varsin maukas vaihtoehto. Tosin voit aina palata syömään sekaruokaa, jos et ole tyytyväinen. :)
- alessandro
Täältä sivulta löytyy erilaisia ateriakokonaisuuksia usealle päivälle. Vaihtoehtoja 1100/1300/1500kcal per päivä
http://www.verkkoklinikka.fi/recipes/index1.html- jees!
Toi on pimeen hyvä linkki! Tosi hyviä reseptejä! =)
- Jarra
Syö vain semäärä, että tunnet syömisen tarpeen menneen ohi. Jos siis lautasella on ruokaa kun tunne tulee lopeta syöminen ja jatka myöhemmin.
Jääneen ruoan voit syödä myöhemmin.
Kohta opit ettei sinun tarvitse syödä kuin alle puolet lautasella olevasta.
Voit syödä kasviksia tai sekaruokaa, rasvaa, suklaata, mitä mielesi tekeekin.
Kunhan uskot että 1 pala maistuu yhtä paljon kuin levykin. Syö nauttien, hitaasti, anna ruoan vaikuttaa ja täyttää sinut.
Keitot ovat lähes aina keveitä, täyttäviä, nestepitoisia. sosekeittoa ei tarvitse syödä kuin 1/3 osa lautaselta kun jo tuntuu et olo on ok. Kinkkusuikaleet tai palat ei paina paljon vaakakupissa silloin.
Kokeile, voin suositella. Paino kevenee mukavasti 300-500g viikko. Kävele tai liiku muuten. Huomaat pian ettei paino nouse vaan hallitset sitä.
Nauti itsestäsi. - scascascas
Helposti saat laskettua kalorit kalorilaskuri.fi:n avulla! Oot laiha BMI:n perusteella, et tarvitse mun mielestä laihtumista, enemmän liikuntaa ehkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584