H3LV3TTI - ikuinen piina vai tuhoutuminen

George L

Onko hel-vetti ikuinen piina vai täydellinen tuho? Helve'tistä puhutaan nykyään harvoin, siksi on tärkeää tietää mitä Raamattu siitä kertoo. Sen olemassa olo pyritään nykyään kieltämään eri tavoin, mutta mitä Jeesus sanoi siitä ja lähinnä kenelle Hän puhui siitä? Jumala valmistelee helvettiä, mutta miksi ja kenelle? Minkälaiset ihmiset joutuvat helvettiin ja minkä takia? Jeesus varoitti kaksi kertaa fariseuksia helvetistä, mutta muuten kaikki varoitukset kohdistettiin Hänen seuraajilleen. Miten helvetin tuomion voi välttää?

Tässä on erittäin tärkeä sanoma erityisesti kristityille! Jumalan ja helvetin pelko puuttuvat kristityiltä tänäpäivänä lähes kokonaan. Jumalan pelko poistaa kaikki muut pelot. Meidän tulee palvella Jumalaa pyhällä arkuudella ja pelolla, sillä Herra on kuluttavainen tuli. Pelätkää Häntä joka voi heittää sekä ruumiin että sielun helvettiin. Tämä varoittakoon meitä joutumasta väärään tilaan ja tuttavallisuuteen Herran kanssa, jota Herran palvonta tänäpäivänä on, Jumala esitetätään kaikkien kaverina ja kaiken hyväksyjänä.

Tässä Raamatun mukaista opetusta helve'tistä:

* Tekstitetty
https://www.youtube.com/watch?v=_1ejsDO_1f8
Opettajana David Pawson.

63

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • George L
    • ---

      Helvettihän on yksi kristinuskon tärkeimpiä elementtejä. Ilman sitä ja Saaatanaa koko uskonnolta katoaisi pohja.

      • ---. Herra pelastaa seuraajansa. Lampaat.

        Matt:
        25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        Ps. Jeesus ei perustanut uskontoa. Hän tuli nimensä mukaisesti vapauttamaan uskonnoista ja uskonnollisuudesta. Jeesus/Usko vapauttaa ja uskonto/religion sitoo.


      • yurki1000js kirjoitti:

        ---. Herra pelastaa seuraajansa. Lampaat.

        Matt:
        25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        Ps. Jeesus ei perustanut uskontoa. Hän tuli nimensä mukaisesti vapauttamaan uskonnoista ja uskonnollisuudesta. Jeesus/Usko vapauttaa ja uskonto/religion sitoo.

        YURKI se taas antaa väärää tietoa. Ei Jeesus Matteus 25:ssa sano, että "Herra pelastaa seuraajansa".

        Hän sanoo, että ne pelastuvat, jotka ovat antaneet nälkäiselle syötävää, janoiselle juomaa, ovat ottaneet kotiinsa tuntemattomia, ovat antaneet vaatteita alastomille, ovat käyneet katsomassa vankeja ja sairaita.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        YURKI se taas antaa väärää tietoa. Ei Jeesus Matteus 25:ssa sano, että "Herra pelastaa seuraajansa".

        Hän sanoo, että ne pelastuvat, jotka ovat antaneet nälkäiselle syötävää, janoiselle juomaa, ovat ottaneet kotiinsa tuntemattomia, ovat antaneet vaatteita alastomille, ovat käyneet katsomassa vankeja ja sairaita.

        Shalom, rauhaa Jokkeri. Hyvä kun muistutit ketjun aiheesta. Laitan loppuosan.

        Matt:
        25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
        25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        Miksi Herra ei pelastaisi seuraajiaan?

        Mikä on "iankaikkinen rangaistus"?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Shalom, rauhaa Jokkeri. Hyvä kun muistutit ketjun aiheesta. Laitan loppuosan.

        Matt:
        25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
        25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        Miksi Herra ei pelastaisi seuraajiaan?

        Mikä on "iankaikkinen rangaistus"?

        YURKI: Koita joskus jotain käsittääkin, Kyllä Jeesus "pelastaisi seuraajansa", mutta tuossa Matteus 25:ssa hän pelastaa ne, jotka ovat olleet auttavaisia ja humaaneja toisia kohtaan.

        Hänen seuraajiensa merkit taas ovat, että voivat juoda myrkkyjuomaa, parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen, voivat käsitellä käärmeitä paljain käsin, ajavat pois pahoja henkiä. Itse en on nähnyt yhtään sellaista Jeesuksen seuraajaa, jotka Jeesus pelastaisi.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        YURKI: Koita joskus jotain käsittääkin, Kyllä Jeesus "pelastaisi seuraajansa", mutta tuossa Matteus 25:ssa hän pelastaa ne, jotka ovat olleet auttavaisia ja humaaneja toisia kohtaan.

        Hänen seuraajiensa merkit taas ovat, että voivat juoda myrkkyjuomaa, parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen, voivat käsitellä käärmeitä paljain käsin, ajavat pois pahoja henkiä. Itse en on nähnyt yhtään sellaista Jeesuksen seuraajaa, jotka Jeesus pelastaisi.

        Jokkeri. En tunne jumalaasi. Mutta minun IsÄ/Abba on armollinen. Hän juoksee minua vastaan. Olen Hänen perillisensä. Olen rikas.

        Luuk:
        15:17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
        15:18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
        15:19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
        15:20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
        15:21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan.'
        15:22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
        15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
        15:24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.

        Rukoilen sinulle pelastusta. Ihminen ei kiinnostu Jumalasta, ellei Jumala kutsu ensin.

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.

        Jeesus sanoo, että Isä on antanut (kutsunut) ihmisiä Hänelle Joh. 17: 24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

        Rakas lukija. Jos Isä vetää sinua tai jotain tuttuasi Jeesuksen puoleen niin käänny tai anna tutullesi ohje kääntyä Jeesuksen puoleen heti ja ota vastaan pelastava usko. Raamattu sanoo miksi Jeesus, Kristus, Messias, Herra, Jumala, Jumalan Poika, syntiemme Sovittaja on tullut maailmaan Joh. 3: 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Kuinka sitten voit ottaa vastaan Jeesuksen henkilökohtaisena pelastajana. Se on elämäsi tärkein asia. Alla on yksinkertaiset ohjeet. <
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


      • ...
        yurki1000js kirjoitti:

        ---. Herra pelastaa seuraajansa. Lampaat.

        Matt:
        25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        Ps. Jeesus ei perustanut uskontoa. Hän tuli nimensä mukaisesti vapauttamaan uskonnoista ja uskonnollisuudesta. Jeesus/Usko vapauttaa ja uskonto/religion sitoo.

        ...


    • minäköainoaoikea

      kyllä se on ikuinen kuten Jeesus kertoo sitä varten hän kärsi ristillä että kenenkään ei sinne tarvi mennä,kun uskossa otamme sen lunastuksen vastaan mikä on valmiina,mutta valitettavasti monet hylkää valmiin pelastuksen,ja luottaa omiin hyviin tekoihin,vaikka niissä ei oo pelastusta,jos olisikin silloin ei ois tarvinnu ristin kuolemaa,minulle kelpaa se armo.

      toivottavasti joku joka tätä lukee tarttuu siihin ainoaan pelastukseen,ei missään lahkossa pelastusta vain Jeesus nimen kautta.

      Uskotaan synnit anteeksi Jeesuksen nimen kautte....

      • "Ja luottaa omiin hyviin tekoihin". Mutta JEESUS SANOO. "Joka ei käy katsomassa vankeja ja sairaita, ei anna puuteenalisille ruokaa, juotavaa, vaatteita, ei ota kotiinsa tuntemattomia, menee ikuiseen kärsimykseen".

        Ei usko Jeesukseen ole mikään automaatti taivaaseen. Jotain pitää tehdäkin ihmisten hyväksi. Se on Jeesuksen perusoppeja.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        "Ja luottaa omiin hyviin tekoihin". Mutta JEESUS SANOO. "Joka ei käy katsomassa vankeja ja sairaita, ei anna puuteenalisille ruokaa, juotavaa, vaatteita, ei ota kotiinsa tuntemattomia, menee ikuiseen kärsimykseen".

        Ei usko Jeesukseen ole mikään automaatti taivaaseen. Jotain pitää tehdäkin ihmisten hyväksi. Se on Jeesuksen perusoppeja.

        Jokkeri. Täällä ajassa jokainen epäonnistuu. Siksi on armo. Ilman armoa ei kenkään pelastuisi. Omavoipaisuus halventaa Kristuksen kertakaikkisen uhrin. Toki on niin, että usko vaikuttaa hyviä tekoja. "Hedelmistään puu tunnetaan." Mikä saa sinut torjumaan Jumalan armon? Miksi haluat punnertaa väkisin? Mikset heittäisi taakkaasi Jeesuksen kannettavaksi? Jeesus on Vapahtaja.

        Matt. 11:28
        Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        http://www.youtube.com/watch?v=7-H-zLO-GsI


      • yurki1000js kirjoitti:

        Jokkeri. Täällä ajassa jokainen epäonnistuu. Siksi on armo. Ilman armoa ei kenkään pelastuisi. Omavoipaisuus halventaa Kristuksen kertakaikkisen uhrin. Toki on niin, että usko vaikuttaa hyviä tekoja. "Hedelmistään puu tunnetaan." Mikä saa sinut torjumaan Jumalan armon? Miksi haluat punnertaa väkisin? Mikset heittäisi taakkaasi Jeesuksen kannettavaksi? Jeesus on Vapahtaja.

        Matt. 11:28
        Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        http://www.youtube.com/watch?v=7-H-zLO-GsI

        Hyvää on YURKI¨

        Ei kenenkään tarvitse noudattaa Jesuksen käskyjä, kun muutenkin pelastuu. Se tarkoittaa myös sitä, että Sodoman synti on yhä voimissaan, kun oma napa on se tärkein.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Hyvää on YURKI¨

        Ei kenenkään tarvitse noudattaa Jesuksen käskyjä, kun muutenkin pelastuu. Se tarkoittaa myös sitä, että Sodoman synti on yhä voimissaan, kun oma napa on se tärkein.

        Jokkeri. Sain armon. En tiedä miksi?


      • minäköainoaoikea
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Hyvää on YURKI¨

        Ei kenenkään tarvitse noudattaa Jesuksen käskyjä, kun muutenkin pelastuu. Se tarkoittaa myös sitä, että Sodoman synti on yhä voimissaan, kun oma napa on se tärkein.

        Ne jotka ottaa Jeesuksen vastaan pelastajana,myös pyrkii noudattamaan hänen opetuksia,se on luonnollinen seuraus.

        Mutta Jeesus on se ovi josta mennään sisälle,mitään muuta pelastuksen perustaa ei ole.


      • minäköainoaoikea kirjoitti:

        Ne jotka ottaa Jeesuksen vastaan pelastajana,myös pyrkii noudattamaan hänen opetuksia,se on luonnollinen seuraus.

        Mutta Jeesus on se ovi josta mennään sisälle,mitään muuta pelastuksen perustaa ei ole.

        Juuri näin. "Hedelmistään puu tunnetaan."

        Uskoni mukaan vain "hyvä maa" tuottaa Jumalan lapsia. Heitä vastaan Isä/Abba rientää heidän mentyä itseensä ja kaduttuaan "sikareissujaan". Jos pyrimme taivaaseen omilla suorituksillamme, emme kaipaa armoa. Näin uskon. Auta epäuskoani.

        Mark:
        4:14 Kylväjä kylvää sanan.
        4:15 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, joihin sana kylvetään, mutta kun he sen kuulevat, niin saatana heti tulee ja ottaa pois heihin kylvetyn sanan.
        4:16 Ja mitkä kallioperälle kylvettiin, ovat niinikään ne, jotka, kun kuulevat sanan, heti ottavat sen ilolla vastaan,
        4:17 mutta heillä ei ole juurta itsessään, vaan he kestävät ainoastaan jonkun aikaa; kun sitten tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin he kohta lankeavat pois.
        4:18 Ja toisia ovat orjantappuroihin kylvetyt; nämä ovat ne, jotka kuulevat sanan,
        4:19 mutta maailman huolet ja rikkauden viettelys ja muut himot pääsevät valtaan ja tukahuttavat sanan, ja se jää hedelmättömäksi.
        4:20 Ja mitkä hyvään maahan kylvettiin, ovat ne, jotka kuulevat sanan ja ottavat sen vastaan ja kantavat hedelmän, mikä kolmikymmen-, mikä kuusikymmen-, mikä satakertaisen."


    • KTS (Ei kirj.)

      Helvettiä ei Raamatussa ole. Siellä on tosin Gehenna eli Hinnomin laakson jätteidenpolttolaitos.

      Kyse on siis ekologisesta kierrätyksestä joka on iloinen asia.

      • Luukkaan evankeliumi:
        12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.


      • joka lähtöön jakeet
        pertsa2012 kirjoitti:

        Luukkaan evankeliumi:
        12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

        Paavali oli sitä mieltä että hel-vettiä ei ole. Toisella palstalla se sanottiin myös.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Luukkaan evankeliumi:
        12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

        Aamen.

        Matt. 10:28
        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Jaakob:
        4:9 Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
        4:10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
        4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
        4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?
        4:13 Kuulkaa nyt, te, jotka sanotte: "Tänään tai huomenna lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin ja viivymme siellä vuoden ja teemme kauppaa ja saamme voittoa" -
        4:14 te, jotka ette tiedä, mitä huomenna tapahtuu; sillä mikä on teidän elämänne? Savu te olette, joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu -
        4:15 sen sijaan, että teidän tulisi sanoa: "Jos Herra tahtoo ja me elämme, niin teemme tämän tai tuon."
        4:16 Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha.
        4:17 Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

        Vapaus ja vastuu kulkevat käsi kädessä.

        Luuk:
        12:47 Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä.
        12:48 Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.

        Hes:
        33:8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.


      • ...
        joka lähtöön jakeet kirjoitti:

        Paavali oli sitä mieltä että hel-vettiä ei ole. Toisella palstalla se sanottiin myös.

        Ihmisten höpinää, taas Paavalin sanojen vääntelyä, helvetti tulee olemaan todellisuutta.


      • joka lähtöön jakeet
        ... kirjoitti:

        Ihmisten höpinää, taas Paavalin sanojen vääntelyä, helvetti tulee olemaan todellisuutta.

        Todisteet? Kirkkoisät muokkasivat ja vääntelivät tekstejä. Paavali on ainut itse tekstinsä kirjoittanut.


      • bää
        ... kirjoitti:

        Ihmisten höpinää, taas Paavalin sanojen vääntelyä, helvetti tulee olemaan todellisuutta.

        sinäkö se päätät ikuisuudestasi? kuules, vaikka kuinka itse luulet hallitsevasi ja määrääväsi että haluat mennä vaikkapa taivaaseen omin avuin, niin se ei onnistu. kun kuolet, menet niin kuin kaikki ihmiset Jumalan kaikkivaltiaan valtaistuimen eteen tuomiolle. siellä katsotaan, onko nimesi elämänkirjassa ja jos ei ole, niin tuonelan portit aukeaa ja piru nauraa sinun tyhmyydellesi ikuisesti.


      • 10+3
        bää kirjoitti:

        sinäkö se päätät ikuisuudestasi? kuules, vaikka kuinka itse luulet hallitsevasi ja määrääväsi että haluat mennä vaikkapa taivaaseen omin avuin, niin se ei onnistu. kun kuolet, menet niin kuin kaikki ihmiset Jumalan kaikkivaltiaan valtaistuimen eteen tuomiolle. siellä katsotaan, onko nimesi elämänkirjassa ja jos ei ole, niin tuonelan portit aukeaa ja piru nauraa sinun tyhmyydellesi ikuisesti.

        Ei kuoleman jälkeen minnään tuomiolle mennä vaan vasta toisen ylösnousemuksen jälkeen. Tuomittavat menevät tuonelaan heti kuolemansa jälkeen ja se on vain välitila viimeisen tuomion ja helvetin välillä.


    • Voi teitä, te...

      Ettekö tunne raamattua? Tahallanneko annatte muslimin eksyttää itseänne?
      Joh. 10:10
      Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

      Joh. 1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
      Joh. 1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.

      Lukekaa tarkasti.
      Onko tämä he le vet ti vai täysihoitola?

      Matteuksen evankeliumi:
      8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
      13:42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
      13:50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
      22:13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen.' Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
      24:51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
      25:30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

      Luukkaan evankeliumi:
      13:28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

      16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
      16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
      16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
      16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
      16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
      16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
      16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
      16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
      16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

      • KTS (Ei kirj.)

        Rikas mies ei ollut missään Gehennassa vaan alkutekstin mukaan HADEKSESSA eli tuonelassa.

        Keep it simple. Simppeli!


      • Niinkö?
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Rikas mies ei ollut missään Gehennassa vaan alkutekstin mukaan HADEKSESSA eli tuonelassa.

        Keep it simple. Simppeli!

        KTS 22.5.2014 15:400 SULJE
        "Onko ihan pakko kaikkeen soopaan kansan suostua.
        Just noin me__ iranilaiset__ on aateltu ameriiikkalaisista !
        Vihon viimen mennee kaaliin tääl Pohjolaskii...:o

        KTS (Ei kirj.)23.8.2014 12:180 SULJE
        Meijän iranilaisten vallankumouskaarti oli Irakissa jo paljon ennen USA:n ilmaiskuja laittamassa esteitä Isixen etenemiselle, joten meillä on ensmäinen pelivuoro!


      • George L
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Rikas mies ei ollut missään Gehennassa vaan alkutekstin mukaan HADEKSESSA eli tuonelassa.

        Keep it simple. Simppeli!

        Ei helvetissä vielä ole ketään, rikas mies oli ja onkin tuonelassa. Helvetti koittaa vasta Valkean valtaistuimen tuomion jälkeen.


      • heitä riittäää
        George L kirjoitti:

        Ei helvetissä vielä ole ketään, rikas mies oli ja onkin tuonelassa. Helvetti koittaa vasta Valkean valtaistuimen tuomion jälkeen.

        Ensin ilmestyy tuo laiton, joka myös menee helvettiin ja kaikki laittomat perässä !


    • ---

      Oikeastaan helevetti on taivastakin paljon tärkeämpi elementti kristinuskossa. Taivas on helppo, jokainen uskova on varma että päätyy sinne, mutta vielä varmempi siitä että kaikki muut joutuvat helevettiin.

      • George L

        Nyt tulee muistaa että Raamattu ei puhu taivaasta Jumalan lapsen päämääränä, vaan Jumalan valtakunnasta/kuningaskunnasta, taivas opetus on peräisin kreikkalaisesta filosofiasta, jota on opetettu kristinuskon nimissä 300-luvulta asti.

        http://www.youtube.com/watch?v=vkm1eJp2sX8

        Tulee huomioida myös että uskovakin voi joutua helvettiin, lähinnä tekemättä jättämisien takia. Jeesus kohdisti kaikki varoitukset helvetistä uskoville, kaksi kertaa Hän varoitti fariseuksia, mutta muuten uudestisyntyneille uskoville.


      • George L kirjoitti:

        Nyt tulee muistaa että Raamattu ei puhu taivaasta Jumalan lapsen päämääränä, vaan Jumalan valtakunnasta/kuningaskunnasta, taivas opetus on peräisin kreikkalaisesta filosofiasta, jota on opetettu kristinuskon nimissä 300-luvulta asti.

        http://www.youtube.com/watch?v=vkm1eJp2sX8

        Tulee huomioida myös että uskovakin voi joutua helvettiin, lähinnä tekemättä jättämisien takia. Jeesus kohdisti kaikki varoitukset helvetistä uskoville, kaksi kertaa Hän varoitti fariseuksia, mutta muuten uudestisyntyneille uskoville.

        George L. Mikä ero mielestäsi on seuraavilla termeillä?
        - uudet taivaat ja uusi maa (missä ja milloin?)
        - uusi taivas ja uusi maa (missä ja milloin?)


      • George L
        yurki1000js kirjoitti:

        George L. Mikä ero mielestäsi on seuraavilla termeillä?
        - uudet taivaat ja uusi maa (missä ja milloin?)
        - uusi taivas ja uusi maa (missä ja milloin?)

        "George L. Mikä ero mielestäsi on seuraavilla termeillä?
        - uudet taivaat ja uusi maa (missä ja milloin?)
        - uusi taivas ja uusi maa (missä ja milloin?)"

        Uudet taivaat ja uusi taivas on sama asia, uudet taivaat on kuitenkin alkukielen mukainen käännös. Heprean kielessä taivas on monikollinen sana, taivaita on eritasoisia ja erilaisia, alkaen aina näkyvästä ilmakehästä, taivaankannesta avaruuteen ja Jumalan asumukseen (7. taivaaseen juutalaisen käsityksen mukaaan) asti. Suomen kielessä on otettu käyttöön yksikkö muoto 'taivas', joka sopii siihen kreikkalaiseen taivasoppiin jota kristinuskon nimissä on opetettu. Kreikkalaisten filosofien taivasoppi oli juuri tämä parempi, onnellinen ideamaailma johon tulee pyrkiä, joka on vapaa kaikesta pahasta, kirkkoisät ottivat tämän opin heiltä kristinuskoon. Siitä se on sitten tullut meidänkin kieleemme taivas sanana ja tarkoitukseltaa elämän päämääränä.

        Nykyinen maa ja taivas tulee Raamatun mukaan tuhoutumaan ja Jumala luo kokonaan uuden maailmankaikkeuden eli uudet taivaat ja uuden maan. Se tapahtuu 1000-vuotisen kuningaskunnan jälkeen.

        Mutta uusi maa on se paikka jossa Jumalan lapset asuvat Jumalan kanssa ikuisuudessa, Uudessa Jerusalemissa. Sitä ennen Jeesus hallitsee kuitenkin tätä maailmaa pyhien kanssa 1000-vuotta.


      • George L kirjoitti:

        "George L. Mikä ero mielestäsi on seuraavilla termeillä?
        - uudet taivaat ja uusi maa (missä ja milloin?)
        - uusi taivas ja uusi maa (missä ja milloin?)"

        Uudet taivaat ja uusi taivas on sama asia, uudet taivaat on kuitenkin alkukielen mukainen käännös. Heprean kielessä taivas on monikollinen sana, taivaita on eritasoisia ja erilaisia, alkaen aina näkyvästä ilmakehästä, taivaankannesta avaruuteen ja Jumalan asumukseen (7. taivaaseen juutalaisen käsityksen mukaaan) asti. Suomen kielessä on otettu käyttöön yksikkö muoto 'taivas', joka sopii siihen kreikkalaiseen taivasoppiin jota kristinuskon nimissä on opetettu. Kreikkalaisten filosofien taivasoppi oli juuri tämä parempi, onnellinen ideamaailma johon tulee pyrkiä, joka on vapaa kaikesta pahasta, kirkkoisät ottivat tämän opin heiltä kristinuskoon. Siitä se on sitten tullut meidänkin kieleemme taivas sanana ja tarkoitukseltaa elämän päämääränä.

        Nykyinen maa ja taivas tulee Raamatun mukaan tuhoutumaan ja Jumala luo kokonaan uuden maailmankaikkeuden eli uudet taivaat ja uuden maan. Se tapahtuu 1000-vuotisen kuningaskunnan jälkeen.

        Mutta uusi maa on se paikka jossa Jumalan lapset asuvat Jumalan kanssa ikuisuudessa, Uudessa Jerusalemissa. Sitä ennen Jeesus hallitsee kuitenkin tätä maailmaa pyhien kanssa 1000-vuotta.

        George L. Onko järjestys tämä? Ensin uudet taivaat (ilmakehä tähtitaivas) ja uusi maa avaruudessa/Aurinkokunnassa. Viittaan:

        Jes:
        65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        65:18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        65:19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        65:20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        65:21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        65:22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        65:23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        65:24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        65:25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

        Ja vasta sen jälkeen uusi taivas ja uusi maa ilman merta (ei välttämättä pallo) Jumalan taivaassa/kotona, kenties uudessa Jerusalemissa, siinä suuressa kuutiossa. Vai olisiko uusi Jerusalem uuden (taivaallisen) maan pääkaupunki, kenties ainoa kaupunki?

        Ilmestyskirja:
        21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

        21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
        21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
        21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
        21:25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
        21:26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
        21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

        Jeesuksen risti muodostaa kuution muotoisen iankaikkisen turvapaikan.
        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx
        http://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc


    • selitystä vailla?

      Paavali, jonka tekstit ovat ainoina Raamatussa autenttisia, sanoi , että helvettiä ei ole!
      Kun on ihmetelty miksei Jeesus puhunut homoista mitään sanottiin että hän delegoi ne Paavalille. Miksi Paavali tekstit ei nyt kelpaa?

      • täh?

        No missä Paavali on niin sanonut?


      • täh? kirjoitti:

        No missä Paavali on niin sanonut?

        TÄH! Paavali ei puhu helwatasta mitään, vaikka sanoo puhuvansa Jeesuksen suulla. On kyllä todella epäuskottavaa.

        Ja Jeesus ei puhunut homoista mitään, mutta Paavali sanoo, että ne homot ja muut miehet, jotka makaavat miesten kanssa, eivät peri Jumalan valtakuntaa.


      • selitystä vailla
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        TÄH! Paavali ei puhu helwatasta mitään, vaikka sanoo puhuvansa Jeesuksen suulla. On kyllä todella epäuskottavaa.

        Ja Jeesus ei puhunut homoista mitään, mutta Paavali sanoo, että ne homot ja muut miehet, jotka makaavat miesten kanssa, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Paavalia lukemalla "tähkin" saa asiasta selvän. Täytyy lukea ajatuksen kanssa.


    • ---

      Paavali ei ole Jumala. Jeesus on. Paavalilla on tietoa, mutta Jeesuksen sanat ovat takuuvarmoja. Hän saa se Isä Jumalalta. He ovat yhtä.
      "Sillä Sinun on kaikki valta taivaassa ja maan päällä." (Paavalinko?)

    • Kuulkaa

      Kuunnelkaa Pawsonin opetukset ensin alkuun. Sittä on hyvä jatkaa.

      • George L

        Juuri näin! Katsokaa ne nyt ensin.


    • Voi meitä

      Omaansa suoltavat, mutta asiaa eivät tahdo kuulla.

    • Inhottava realisti

      Hel...ti on ihmismielen tuotosta. Uskovaisille tarvitaan keppiä ja porkkanaa ja tässä on nyt sitten se keppi.

      • et inhottava

        Onhan noita helvatoita ja taivaita ollut muissakin uskoissa pilvin pimein. Kristinuskoon se on jäänyt juuri keppinä mutta kun jo hyvät ihmisetkin ovat hylkäämässä väkivallan kasvatuskeinona niin eikö kristittyjenkin pitäisi siitä luopua.


    • -G.L-

      TEKSTITYKSET VIDEOIHIN PITÄÄ LAITTAA PÄÄLLE VIDEO SOITTIMEN VALIKOSTA! Eivät tule automaattisesti. Sieltä voi valita tekstien koon, värin jne.

    • selitystä vailla?

      Paavali sanoo selvästi että mitään kärvennyshel-vettiä ei ole. Tokko te "kaiken tietävät" edes sitä tiedä? Pitäis ottaa asioista selvää ennenkuin esittää "totuutta". Jeesuksen suuhun on laitettu perimätietojen ja kirkkoisien toimesta paljon sellaista mitä hän ei ole sanonut eikä ole voinut sanoa. Raamatutkijat ovat yleisesti sitä mieltä.











      j

    • Mites ennen

      Jeesuksen ylösnousemusta kuolleet, miten heidän käy?

      • kukaan ei tiedä

        VT ei puhu hel-vetistä mitään. Kaikki vastaukset kysymykseesi ovat arvailuja.


      • UT:ssa sanotaan
        kukaan ei tiedä kirjoitti:

        VT ei puhu hel-vetistä mitään. Kaikki vastaukset kysymykseesi ovat arvailuja.

        Jeesus sanoi että tuonelassa ovat, rikas mies ja Lasarus... Aabraham oli tuonelan hyvällä puolella ja huonolla puolella olivat pahat jotka eivät eläneet vanhurskaasti.


      • Mites... Laki on pantu jokaisen sydämeen. Keillä armoa ei ole, tuomitaan lain mukaan.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Mites... Laki on pantu jokaisen sydämeen. Keillä armoa ei ole, tuomitaan lain mukaan.

        Room:
        2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
        2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.


    • Suurin osa ihmisistä

      haluaa helvettiin sillä eivät välitä Jeesuksen sanoista eivätkä tahdo sielunsa pelastumista tai sitten suurin osa ihmisistä ei usko helvettiin eli Jumalan ilmoitukseen ja joutuvat helvettiin epäuskonsa tähden tai sitten suurin osa ihmisistä uskoo Jumalan ilmoituksen helvetistä ja ajattelee että eivät itse siihen joudu sillä jollakin perusteella Jumala tahtoo heidät johdattaa Jeesuksen valtakuntaan.

      Tietysti vain Jumala tekee jokaista ihmistä koskevan tuomion ja päätöksen, kuka joutuu helvettiin ja ketkä pääsevät Jeesuksen valtakuntaan. Varmuudella ainoa hyvä vaihtoehto on jälkimmäinen jokaiselle ihmiselle.

    • Ihmisinä voidaan

      aivan väärin ymmärtää Jumalan tuomiot vaikka Raamatusta pyritään se oppi saamaan, sillä alkukielen sanojen merkitykset ovat tärkeitä ja samoin Jumalan olemuksen ymmärtäminen myös. Varmuudella on helvetti ja kenenkään ihmisen ei suo siihen joutuvan edes lyhytaikaisesti ellei se ole Jumalan vanhurskas tahto.

    • Miten he jotka

      Jotka eivät ikinä kuulleet evankeliumin sanomaa. Millä perusteella heidät tuomitaan? Heitähän on varmasti kymmeniä miljoonia.

      • ihmeellinen tapaus

        Helluntailaisia ei kovin paljon maailmassa ole. Ainakin 7 miljardia ihmistä on heidän laskujensa mukaan menossa he-vet-tiin!!


      • ----

        Raamattu sanoo ettei ketään tuomita sen mukaan mitä he eivät tiedä. Jumala on kuitenkin antanut jokaisella tiedon oikeasta ja väärästä, ja jokainen pystyy havaitsemaan että on Jumala joka on olemassa.

        Raamatussa:

        "Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt."


      • Suuri on
        ---- kirjoitti:

        Raamattu sanoo ettei ketään tuomita sen mukaan mitä he eivät tiedä. Jumala on kuitenkin antanut jokaisella tiedon oikeasta ja väärästä, ja jokainen pystyy havaitsemaan että on Jumala joka on olemassa.

        Raamatussa:

        "Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt."

        Tekstissäsi, ristiriita Raamatun kanssa. Joka ottaa Jeesuksen Kristuksen vastaan ja kastetaan se pelastuu. Miten nämä, mjotka eivät näistä koskaan kuulleet ja kuolivat pois. Kaikkihan he olivat syntisiä, eivätkä tunteneet evankeliumia. Eihän kukaan Katsos pelastu pelkillä omilla teoillaan. Täysin potaskaa kirjoitat. Nm. ----


      • ----
        Suuri on kirjoitti:

        Tekstissäsi, ristiriita Raamatun kanssa. Joka ottaa Jeesuksen Kristuksen vastaan ja kastetaan se pelastuu. Miten nämä, mjotka eivät näistä koskaan kuulleet ja kuolivat pois. Kaikkihan he olivat syntisiä, eivätkä tunteneet evankeliumia. Eihän kukaan Katsos pelastu pelkillä omilla teoillaan. Täysin potaskaa kirjoitat. Nm. ----

        Potaskaa? Sanoin että heidät tuomitaan sen perusteella että he tietävät mikä on oikea ja väärä ja sen että heillä on tietoisuus Jumalan olemassa olosta. En sanonut että he pelastuvat! Mutta heitä ei tuomita sen takia mistä he eivät ole kuulleet eivätkä tiedä. Heidät tuomitaan heidän väärin tekemistensä takia, synnin ja pahuuden ja sen että he eivät ole etsineet Jumalaa vaikka Hänen olemassa olonsa on tiedostettavissa. Ymmärrätkö nyt? Myönnettäköön että aikaisemman tekstini voi ymmärtää väärin, mutta tässä selvennös.


      • Eivät he voi
        ---- kirjoitti:

        Potaskaa? Sanoin että heidät tuomitaan sen perusteella että he tietävät mikä on oikea ja väärä ja sen että heillä on tietoisuus Jumalan olemassa olosta. En sanonut että he pelastuvat! Mutta heitä ei tuomita sen takia mistä he eivät ole kuulleet eivätkä tiedä. Heidät tuomitaan heidän väärin tekemistensä takia, synnin ja pahuuden ja sen että he eivät ole etsineet Jumalaa vaikka Hänen olemassa olonsa on tiedostettavissa. Ymmärrätkö nyt? Myönnettäköön että aikaisemman tekstini voi ymmärtää väärin, mutta tässä selvennös.

        Jumalasta eikä pelastuksesta tietää mitään, sillähän he sitten palvovat aurinkoa kuuta ym. luonossa esiintyviä ilmiöitä. Vilpittömiä he ovat.


    • Maailmassa on

      On jopa maanosia jonne evankeliumia ei ole viety kuin n. viimeisen sadan vuoden aikana. Aasia, Afrikka, Etelä -Amerikka, tässä muutama esimerkki. Sadat miljoonat ihmiset, eivät ole koskaan kuulleet Jumalasta, Jeesuksesta, pelastuksesta, synnistä, armosta ym. Mikä näiden kohtalo on? Mitä Raamattu sanoo?

      • ----

        Katso ylempiä kommentteja...


    • Uskosta osattomille

      Room:
      2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
      2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
      2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.2.html

      • hellentaaalainen

        Miten voit uskoa helvettiin? Sehän on niin julmaa.


      • hellentaaalainen kirjoitti:

        Miten voit uskoa helvettiin? Sehän on niin julmaa.

        Hellen... Todistukseni:

        Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Vastasin kutsuun.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      607
      4448
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3489
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      149
      3165
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2439
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2275
    6. 246
      1810
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe