Min gamla kollikatt Råntti är väldigt konservativ och har sina rutiner.
Vid läggdags placerar han sig bredvid min dyna,om jag vill läsa då flyttar han sig till fotändan av sängen.
Antagligen sparkar jag för mycket nästa sovplats är länsstolen.
När jag stiger upp då breder kattskrället ut sig i sängen och man får inte bädda.Dagen tillbringas på soffan med lämpliga matpauser.Om det kommer gäster eller annars blir oroligt då ligger han högst uppe på sin klätterställning och kollar vad det händer.
Kattrutiner.
6
113
Vastaukset
- pensionärskatt
Gamla katter är som åldriga människor,rutiner är bra.Katter kan också bli dementa.
Är du katt-människa? Då är du kattens tjänare, du dyrkar katten :)
Är du hund-människa? Då är hunden din tjänare, hunder dyrkar dig.- kollis matte
Det stämmer precis,katter tyckerr nog dig...men egentligen är det mat och god omvårdnad som den gillar,därför måste den låtsas att den älskar dig.
Katter är så väldigt självständiga,de lyder inte som en hund..de bara ser på dig och tycker du är fånig när du grälar på den. - amanda von kurr
kollis matte kirjoitti:
Det stämmer precis,katter tyckerr nog dig...men egentligen är det mat och god omvårdnad som den gillar,därför måste den låtsas att den älskar dig.
Katter är så väldigt självständiga,de lyder inte som en hund..de bara ser på dig och tycker du är fånig när du grälar på den.Min katt är "bättre folk ",den dricker vatten från Ittalaglas på köksbordet.Inga plastkippor här inte.
- som småbarn
amanda von kurr kirjoitti:
Min katt är "bättre folk ",den dricker vatten från Ittalaglas på köksbordet.Inga plastkippor här inte.
MIin katt väntar alltid på att få godis när jag kommer hem med matkassarna från butiken....Vem månne har lärt den ?
- mårran
som småbarn kirjoitti:
MIin katt väntar alltid på att få godis när jag kommer hem med matkassarna från butiken....Vem månne har lärt den ?
Min kattfröken älskar kyckling (broiler säger vi ju i Finland )Katt mats burkarna är små och dyra ),ofta specialprecis.,jag köper broillerlår.Sen kokar jag och finfördelar köttet och fryser in i små förpackningar.Kissen är nöjd.Litet jobb fordrar det ju,och visst ger jag annan mat också,bra att ha som "delikatess ".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165163
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182696- 301910
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella351877Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301708Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81244Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1591230
- 301005