Min gamla kollikatt Råntti är väldigt konservativ och har sina rutiner.
Vid läggdags placerar han sig bredvid min dyna,om jag vill läsa då flyttar han sig till fotändan av sängen.
Antagligen sparkar jag för mycket nästa sovplats är länsstolen.
När jag stiger upp då breder kattskrället ut sig i sängen och man får inte bädda.Dagen tillbringas på soffan med lämpliga matpauser.Om det kommer gäster eller annars blir oroligt då ligger han högst uppe på sin klätterställning och kollar vad det händer.
Kattrutiner.
6
234
Vastaukset
- pensionärskatt
Gamla katter är som åldriga människor,rutiner är bra.Katter kan också bli dementa.
Är du katt-människa? Då är du kattens tjänare, du dyrkar katten :)
Är du hund-människa? Då är hunden din tjänare, hunder dyrkar dig.- kollis matte
Det stämmer precis,katter tyckerr nog dig...men egentligen är det mat och god omvårdnad som den gillar,därför måste den låtsas att den älskar dig.
Katter är så väldigt självständiga,de lyder inte som en hund..de bara ser på dig och tycker du är fånig när du grälar på den. - amanda von kurr
kollis matte kirjoitti:
Det stämmer precis,katter tyckerr nog dig...men egentligen är det mat och god omvårdnad som den gillar,därför måste den låtsas att den älskar dig.
Katter är så väldigt självständiga,de lyder inte som en hund..de bara ser på dig och tycker du är fånig när du grälar på den.Min katt är "bättre folk ",den dricker vatten från Ittalaglas på köksbordet.Inga plastkippor här inte.
- som småbarn
amanda von kurr kirjoitti:
Min katt är "bättre folk ",den dricker vatten från Ittalaglas på köksbordet.Inga plastkippor här inte.
MIin katt väntar alltid på att få godis när jag kommer hem med matkassarna från butiken....Vem månne har lärt den ?
- mårran
som småbarn kirjoitti:
MIin katt väntar alltid på att få godis när jag kommer hem med matkassarna från butiken....Vem månne har lärt den ?
Min kattfröken älskar kyckling (broiler säger vi ju i Finland )Katt mats burkarna är små och dyra ),ofta specialprecis.,jag köper broillerlår.Sen kokar jag och finfördelar köttet och fryser in i små förpackningar.Kissen är nöjd.Litet jobb fordrar det ju,och visst ger jag annan mat också,bra att ha som "delikatess ".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673