Näette linkistä, että tehottomampi Mersu C180 takavetoineen ja 156hv tehoineen lähtee paremmin paikaltaan kuin Audi A3 1.8TFSI 180hv tehoilla. On selvää, että takavetoinen saa tehot paremmin tiehen ja on parempi ajettava, kun ohjaus ja voimanvälitys eri akseleilla.
http://www.zeperfs.com/duel1711-4485.htm
Takaveto vastaan etuveto mittaustulokset
29
208
Vastaukset
- vetele vaan
Ilmeisesti et osaa lukea noita lukemia. Mese jää seisomaan, kun Audi pinkaisee liikkeelle. Jos tuo Audi olisi Quattro, niin ero olisi selkeämpi.
- Mutmeollaanjoeellä
Niin 80km/h jälkeen mese jää kun seisomaan, mut alussa M-B karkaa maisemaan. Onhan tuo audi sentään 24hv tehokkaampi ja 160kg kevyempi, mut silti alussa etuvetorimpula jää. Ja onhan tuo Mersukin saatavana nelivetona.
- vetele vaan
Mutmeollaanjoeellä kirjoitti:
Niin 80km/h jälkeen mese jää kun seisomaan, mut alussa M-B karkaa maisemaan. Onhan tuo audi sentään 24hv tehokkaampi ja 160kg kevyempi, mut silti alussa etuvetorimpula jää. Ja onhan tuo Mersukin saatavana nelivetona.
Vai karkaa maisemaan, hädin tuskin pääsee edelle.
- 0-60 tärkeintä
vetele vaan kirjoitti:
Vai karkaa maisemaan, hädin tuskin pääsee edelle.
no katso linkkiä, niin voit ymmärtää kuinka tuossa käy kun vauhti menee yli 60km/h.
- Tsiisus mitä urpoja
Jos Audi olisi Ferrari, niin ero olisi vielä selkeämpi.
- vetele vaan
0-60 tärkeintä kirjoitti:
no katso linkkiä, niin voit ymmärtää kuinka tuossa käy kun vauhti menee yli 60km/h.
Aivan Audi painaa selvästi ohi heti, kun vauhti on 60km/h. Missä mielessä se 0-60 on tärkeintä? Huonoa itsetuntoa tietysti voi pönkittää lähtemällä liikennevaloista ja kiihdyttää toisen edelle.
- liikennevalokisaa, y
vetele vaan kirjoitti:
Aivan Audi painaa selvästi ohi heti, kun vauhti on 60km/h. Missä mielessä se 0-60 on tärkeintä? Huonoa itsetuntoa tietysti voi pönkittää lähtemällä liikennevaloista ja kiihdyttää toisen edelle.
se 0-60 oli sitä klassista ironiaa.
- ....................
"Ja onhan tuo Mersukin saatavana nelivetona"
Eipä ole tolla koneella... - C320 Cdi 2007
no toi Mese hinnat alkaen ja Audi alkaa olla jo malliston kärkeä. Silti jää etuveto-Audi kuin tikku "pas-kaan". Takaveto on ylivoimaa lähdöissä! Etuvedoissa vaan eturenkaat vinkuu eikä lähde minnekkään. Yleensähän kiihdytykset paikaltaan onkin juuri 50km /h tai 60km/h asti kaupunkinopeuksiin. Siinä ehtii hyvin vaihtaa kaistaa etuvetoisen eteen, vaikka etuvetokuski yrittäisi laittaa vähän vastaan "viivoilla"
- neliveto.
Unohdit nelivedon. Neliveto on varsinkin liukkaalla alustalla täysin ylivoimainen. Taitaa välillä ottaa itsetunnon päälle, jos kuvittelee vierellä olevan auton olevan etuvetoinen, mutta totuus onkin jotain muuta.
- elokuvia katseltu, h
Kyllä keskustakisailu ja kiilailu on ihanan kiva leikki, mutta ei se jaksa kiinnostaa kuin noin 1/2 vuotta siitä kun on saanut ajokortin ja sen jälkeen ymmärtää ´paremmin mitkä suoritusarvot ovat tärkeitä ja hyödyllisiä liikenteessä.
- etuveto jää
tehojen kasvaessa ero lähdössä ja kiihtyvyydessä vaan kasvaa takavedon eduksi kun sama teho/paino-suhde:
BMW 335i vs Seat Leon Cupra dsg 280hv
http://www.zeperfs.com/duel4277-5321.htm- lisää vertailuja, hi
Lähtö on vain pienen pieni osa asiaa ja kuinka käykään kun ajetaan kilometri tai pari ja vielä muutama mutka sekaan?
Tuollaiset liikennevalokiihdytykset on osaamattomille ja pikkuisen yksinkertaisille sopivaa leikkiä. - C320 Cdi 2007
lisää vertailuja, hi kirjoitti:
Lähtö on vain pienen pieni osa asiaa ja kuinka käykään kun ajetaan kilometri tai pari ja vielä muutama mutka sekaan?
Tuollaiset liikennevalokiihdytykset on osaamattomille ja pikkuisen yksinkertaisille sopivaa leikkiä.sopivan yksinkertaista sinulle on rykiä sillä etuvetoisella romulla liikkeelle valoista kun vierestäsi lähtee elegantisti Premium takavetoineen paljon sulavammin liikkeelle.
- ihana teini
C320 Cdi 2007 kirjoitti:
sopivan yksinkertaista sinulle on rykiä sillä etuvetoisella romulla liikkeelle valoista kun vierestäsi lähtee elegantisti Premium takavetoineen paljon sulavammin liikkeelle.
Poika on ylpeä vanhan Mesen omistaja vai onko ihan lainarahalla hankittu, no ainakin se on saksanuittohäkkipihan helmi suoraan nahkatakkiselta ja tummahipiäiseltä ensiomistajalta.
- 13+18
C320 Cdi 2007 kirjoitti:
sopivan yksinkertaista sinulle on rykiä sillä etuvetoisella romulla liikkeelle valoista kun vierestäsi lähtee elegantisti Premium takavetoineen paljon sulavammin liikkeelle.
Siinähän olemme taas seuraavissa valoissa vierekkäin. Sinä reemiumillasi tekemisen puutteessa muita "kyykyttämässä" ja minä halpisetuvedollani rantahuvilalleni matkalla. Jokainen valitsee itselleen miellyttävän harrasteen.
- kesäauto
älä puhu puppua ,talvi tulee takapotku ei lähde minnekään.
- 15+13
Totta turiset. Ennen takapotkuja piti aja kokoajan perstuntumalla. Toki moinen kiihottaa karvanoppa amiskuskia, kun perse on irti pienelläkin kaasun painalluksella. Asiaahan on korjattu nykyään paljon elektroniikalla joka tarkkailee miten pyörät vetää. Ettei lähde ihan lapasesta vaikka kaarre hieman kirraakin moottoritielle mennessä.
Normaalissa kaupunkiajaossa olen itse ihan etuvetoisella automaatilla ehtinut vaihtaa kaistaa, jos moiseen on ollut tarvetta. Itsellä kun oli kuorma-auto koulutus korttia ajaessani niin siltä pohjalta olen oppinut lähteämään jo keltaisella. Automaatissa kun keltaisella siirtää jalan jarrulta kaasulle niin on jo vihreällä risteysalueella kun vieressä ollut laittaa ykköstä sisään.
- cdi.
Liukkaat tulee ja siinä mannelavetit sutii paikoillaan, kyllä takavetoiset on kesäautoja mutta talvella surkeita rimpuloita.
- bim bim bimmmmmm
Voi teitä takavetoisa:
" Legendaarisen saksalaisautomerkin BMW:n historiassa alkaa nyt uusi aika. BMW tuo myyntiin etuvetoisen tila-auton – ja hämmentää tällä tempauksellaan ainakin omat faninsa." - siksi etuvetoinen
Arvostan enemmän peretysnopeutta, kuin lähtönopeutta. Takavetoinen ei pärjää
etuvetoiselle , kun pitää päästä nopeasti pois umpikujalta . Sehän on vielä
tärkeämpää kuin päästä valoista ensimmäisenä seuraaviin. - jijsojro
Takaveto on niin paljon parempi käsiteltävyydeltään ja ajotuntumaltaan kuin muut vetotavat että mielummin otan takavedon ja pienet pitovaikeudet talvella kuin tylsän nelivedon.
- 1oike@
Siis kummallakin pärjää kun tietää mitä tekee, en ala selittämään eroavaisuuksista, mutta eiköhän se ole makuasia.
Kummalakin veto/työntötavalla saa lähtemään lapasesta jos haluaa, riippuu mihin on tottunut. Neliveto onkin sitten se suuri kyssäri ,että kun lähtee lapasesta, niin hallelujaa vaan. - Lapset ja aikuiset
Sitä talvea on vaan puolet vuodesta ja minua ottaa paljon enemmän päähän kun risteyksestä liikkeelle lähtö on yhtä lipsuttelua takavetoisella, siinä ei sekunnin nopeuserot kesällä vaikuta enää mitään.
- sceepe
Takaveto on silti ykkönen, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
- pannukahvit
hyvin perusteltu, ihan huipusti ja kattavasti
- Tekniikkaa
Käytännössä kaikki edustus- tai superautot ovat taka- tai nelivetoisia.
Kun autolta vaaditaan laadukasta kyytiä niin ei siellä etuvetoisia rimpuloita ole. - 320DA
Ajetaanpa sama testi tammikuun lopulla.
Siitä paremmasta ajettavuudeesta MAANTIELLÄ voikin sitten olla täysin eri mieltä. Parhaat autot kulkemaan suoraan on kyllä Audit, Volvot ja Passat. Niitä ei tarvitse kaitsea maantiellä vrt. vaikka BMW mikä on rasittava ajettava jopa silloin kun se sopivilla tarkkaan valituilla renkailla kulkee periaatteessa suoraan (tasaisella pinnalla).
Takavetoinen perheauto ei sen paremmin saa tammikuisella maantiellä tehoja tiehen kuin etuvetoinen. Loskavallia ylittäessä, takavetoinen joko ampuu tangentin suuntaan tai luiston eston kahlitessa kaiken tehon, vain hidastuu.
Sitä en ymmärrä että takavetoa puolustellaan sillä että ohjaus on eriakselilla mutta samaan hengenvetoon sanotaan nelivedon olevan paras. Kyllä kaikissa nelivedoissa mihin olen tutustunut, on veto myös etuakselilla. - A.premium
BMW 428iA kahden litran turbokoneella ja 245hv jättää maailman tehokkaimman sarjavalmisteisen etuvedon eli Ford Focus RS500 350hv jälkeensä lähdössä. Focus pääsee ohi vasta 120km/h vauhdissa.
http://www.zeperfs.com/duel4697-3312.htm
Olen aina sanonut, ettei tuommoisissa etuvedoissa ole mitään järkeä. Yli sata hevosta tehottomammat takavedot pyyhkii ohi oikealta ja vasemmalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1305055- 323187
Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O161827Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak221790Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.191655Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta711501Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt111295Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?111276Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi191257Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni161247