Heippa! Kaipaisin nyt neuvoja.
Minulla oli kesän ajan käytössä e-pillerit. Mieliala muuttui hyvin masentuneeksi niiden syystä. Siinä vaiheessa minun ja poikaystäväni suhde alkoi mennä alamäkeä.
Kesän loppu oli kuitenkin hyvä.
Vaikka kesä meni muuten aika huonosti vakuutin hänelle, että enään elokuuhun asti mennään pillereillä ja sitten en ole tälläisellä tuulella kokoajan.
Otin elokuussa sitten kapselin ja siitä vasta h*lvetti alkoikin! Suutun joka asiasta, mieliala muuttuu nollasta sataan kokoajan. Riitelemme jatkuvasti ja olen melkein kokoajan huonolla päällä. Molemmat meistä on aivan loppu tälläiseen.
Kapseli on kuitenkin ollut minulla vasta 1,5kk joten mietin, että kannattaisiko minun ottaa kapseli suhteen kannalta pois jotta myös riidat loppuvat vai pitää?
Kapseli on kuitenkin ollut niin vähän aikaa, jonka takia en ole oikein varma...
APUA NOPEASTI :/
Minulla oli kesän ajan käytössä e-pillerit. Mieliala muuttui hyvin masentuneeksi niiden syystä. Siinä vaiheessa minun ja poikaystäväni suhde alkoi mennä alamäkeä.
Kesän loppu oli kuitenkin hyvä.
Vaikka kesä meni muuten aika huonosti vakuutin hänelle, että enään elokuuhun asti mennään pillereillä ja sitten en ole tälläisellä tuulella kokoajan.
Otin elokuussa sitten kapselin ja siitä vasta h*lvetti alkoikin! Suutun joka asiasta, mieliala muuttuu nollasta sataan kokoajan. Riitelemme jatkuvasti ja olen melkein kokoajan huonolla päällä. Molemmat meistä on aivan loppu tälläiseen.
Kapseli on kuitenkin ollut minulla vasta 1,5kk joten mietin, että kannattaisiko minun ottaa kapseli suhteen kannalta pois jotta myös riidat loppuvat vai pitää?
Kapseli on kuitenkin ollut niin vähän aikaa, jonka takia en ole oikein varma...
APUA NOPEASTI :/
Vastaukset 8
Vanhimmat
APUAAA!!
no eikös tuo ole aika selvä juttu että jos on tuollaiset haittavaikutukset niin joudut lopettamaan käytön?
olisiko ideaa kokeilla jotain toista ehkäisytuotetta?
Kun kävin kapselin ottamassa sanoin paikanpäällä että olen ollut kiukkuinen ja surullisen oloinen pillereiden kanssa ja kysyivät haluanko silti kapselin ja en tiennyt että se vaikuttaa mielialaani näin paljon joten otin.
Onko se noloa sitten soittaa että haluan kapselin pois vaikka se on ollut näin vähän aikaa minulla ..
Ei kai siinä mitään noloa ole. Jokainen on yksilöllinen sen suhteen miten reagoi "lääkkeisiin". Jos siitä tosiaan on haittaa niin pois vaan. Niinhän aina väärä lääkityskin vaihdetaan jos siitä kerran on haittaa.
Nolompaa on menettää mies kapselin pitämisen takia. Nyt vaihtoehdot ovat kondomi tai kuparikierukka (älä yritä hormonikierukalla).
seuraan
Nooh, minä luulin että antabus kapseli. Itselläni nimittäin nyt ollut antabus jo puoli vuotta ja olen sitä mieltä että elämäni on nyt seestynyt.
joillekin ei vaan sovellu hormonallinen ehkäisy.. oletko kokeillut minipillereitä, ei ole kokemusta mutta jtn ole kuullut etteivät niin voimakkaasti vaikuttaisi vaikka ehkäisyteho pysyy?
Kannattaa ihan asiantuntevan lääkärin/gynen kanssa keskustella vaihtoehdoista... pelkkä kondomi kuitenkin on hieman riskaapelia.