Säädin Fender Squier Affinity kitaran kaulan suoremmaksi, intonaation ja kielten korkeuden netistä löytyvien neuvojen mukaan. Tuntuu olevan ok mutta en osaa sanoa kun ei kokemusta. Veisinkö kuitenkin vielä säädettäväksi, ja mihin ja mitä maksaa?
Sähkökitara säädettäväksi?
3
88
Vastaukset
- luota itseesi
Jos se tuntuu hyvälle soittaa ja on oikeassa vireessä niin silloinhan kaikki on justiinsa niin kuten pitääkin.
- skittaforever
Jos homma on sun mielestä hyvä eli tuntuu hyvältä ja otteet ym. kuullostavat hyvältä korvaan eli intonaatiokin on kohdillaan niin miksi viedä kun olet homman oikein tehnyt.
Kuten jo kerrottu -> Luota itseesi
PS. Jos haluat säädättää kitaran liikkeessä esim. vaihdetaan kielet, tarkistetaan kaulan säätö ja tallan säädöt, intonaatio niin jossain n. 30 - 75 välillä mennään riippuen mitä siihen säätämiseen kuuluu. esim. fasulla n. 56 euroa ja siihen sisältyy kielet jne. öjyämiset ym.
Jossain sisältyy samaan pakettiin nauhojen kiillotus jne.
Itse sanosin, että kun osaat noin hyvin homman itse niin säästä se raha vaikka hyviin kielisetteihin ja vaihdat kieliä tarpeeksi usein niin homman vaatiessa. - opettelija itsekin
Mites nauhat? Yleensä ne kaipaavat hionnan ja useimmiten niiden kiinnitys kannattaa tarkistaa ja fiksata ennen hiontaa.
Skuikat on melko hyviä, mutta uskallan väittää, että nautinto paranee nauhatyön teettämisellä tai tekemisellä. Noin näppärältä voi onnistua jo itseltäkin: ensin kaulansuuntaisesti tasalle, sitten nauhaviilalla kukin nauhan takas muotoonsa ja lopuiksi kiillotus. Parantaa soinnin puhtautta, pelivaraa kielien korkeussäätöön, helpottaa soittamista yms. Myös mikit kannattaa säätää, vaikka harvemmin niissä kovasti säätämistä on..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888