Tämä on kai sitten laillista:

omituinen juttu.

Kävin haastattelussa, en minä sitä työtä saa, se on selvä. Mutta tilanne on se, että ovat kyllä ymmärtääkseni palkkaamassa kokoaikaisena työntekijänä. Mutta työ voi muuttua osa-aikaiseksi, jolloin tietysti palkka putoaa. Kysyin miksi näin voi käydä. Selitys oli, että heillä on vakituisena vajaakuntoinen henkilö. Tätä en nyt kysynyt, mutta en ihan ymmärrä, miten sen joka otetaan töihin pitäisi ottaa vajaakuntoisen tunnit, jos tämä vajaakuntoinen on töissä ja hän siis saa kokoaikaisen palkan, vaikka on vajaakuntoinen. Olen aivan kysymysmerkkinä tällaisesta.... Jos vajaakuntoisen työaikaa lyhennetään, niin eikö se koske vain häntä, miksi hän sitten tekisi kuitenkin kokoaikaista kun on töissä ja joku muu saisi sen vajaakuntoisen tuntimäärät... Ymmärsin asian niin, että henkilö, jolle sijaista, ei ole tuo nimenomainen vajaakuntoinen.

Niin ja minä en siis tuota paikkaa saa. Oli vähän outo koko haastattelupyyntökin. Soitetaan, ei jätetä viestiä, kun en kyennyt vastaamaan kun ei ollut puhelin mukana yms.

1

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peliä!

Todennäköisemmin tässä käy niin, että tämä vajaakuntoinen jää sairauslomalle tms. ja silloin hänelle pitää saada sijainen, ja tämä taas ei suostu siihen osa-aikaisuuteen, joten silloin pitää vakansseja rukata, eli se osa-aikaisuus siirretään jonkun muun kontolle ja tämän aikaisempi vakanssi taas sen vajaakuntoisen sijaiselle. Mutta onko se oikein noinkaan!

Tosin eihän sen minua pidä liikuttaa, kun en tuohon ole töihin menossakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      148
      2007
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      304
      1701
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1547
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1190
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      76
      1172
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1140
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      1027
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      997
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      946
    10. Minkä näköinen

On kaipaamasi henkilö🤔
      Ikävä
      45
      917
    Aihe