ihanko totta? mietitäänpä muutama fakta nii katotaaks sit onkse nii yksinkertasta mitä kuvittelitte. (tää on niille jotka ei usko et ratsastus on urheilua) Ratsastus on urheilua. Hevoset pystyvät laukkaamaan 80-90km/h. Hevonen voi tappaa ihmisen 10 sekunnissa. Ratsastuksessa käytetään paljon lihaksia mm. vatsalihaksia, jalkalihaksia, käsilihaksia ja selkälihaksia sekä pohkeita. Talutustunneilla ratsastus ei ole rankkaa verrattuna HeC tasoon. Itse olen HeB ja tunneilla ratsastus on todella rankkaa, tulee jopa hiki joka tunnilla. Jos ette usko, niin menkääpä sit 170cm ja 500kg hevosen selkää ja yrittäkää olla niiku oikeet kouluratsastajat. Ratsastus on yksi vaarallisimmista urheilulajista, siinä on aina riski ja se on myös todella vaikeaa ja pitää itse olla rauhallinen ja pomo. Ja menkääpä hyppimää niitä 160cm esteitä nii katotaa onks enää helppoo.
"ratsastus on ruualla leikkimistä"
22
1829
Vastaukset
- Nökköpökkö
Olen itse saman tasoinen ratsastaja kuin sinä mitta ratsastuksessa tapahtuu yhtäpaljon tapaturmia kuin esim, juoksussa että on vaarallisempaakin. Esim, laskuvarjo hyppy, sukellus ym mutta on esim Kenttäratsastuksen maasto osuus muita ratsastus lajeja vähän vaarallisempi kiinteiden esteiden takia. Ja voi toki hevonen tappaa mutta silloin se kokee tilanteen pelokkaaksi ja uhkaavaksi ja jos on 100% luottamus molemmilla hevosella sekä ihmisellä toisiinsa niin hevonen ei tapa. Ratsastus on tehokasta liikuntaa mutta hiki tulee siitä että on kuuma ei siitä että olet polttanut kaloreita.
- herätkää
Hiki tulee kyl ratsastuksesta, kun tekee paljon töitä. Itse teen tunneilla mahdollisimman hyvin asiat ja siinä pitää olla hyvä kunto, et ihan komentamisesta ja kunnon työstä tulee hiki.
- ratsastajatyttö
Jos kerta tulee hiki koska on kuuma niin miksi mä hikoilin kun ratsastin talvella aika vähissä vaatteissa?:D
- ratsastanu pikkusest
hiki tulee siitä kun on kuuma. kalorit palavat siitä kun tekee työtä. hiki on elimistön tapa jäähdyttää vartaloa jotta "lämpö ei nousisi" liian korkeaksi. ratsastaminen kuluttaa 400kcal tunnilta kaikkineen askelajineen ja kun työskentelee. on totta että et sinä hevosen seläss pysy josset käytä lihaksia ja olet sielä velttona...
- herätkää
En ole väittänytkään, että olen selässä velttona. Itse teen kovasti töitä ja käytän lihaksia aika paljon.
- Ikuinen ponityttö
Aivan kuin muut eivät käyttäisi...
- heppahullumyös
Hevosella pääsee max. 60km/h. :)
- herätkää
itse asiassa nopeimmat kilpahevoset voivat laukata n. 60-80km/h.
- herätkää
ja muutenki englantilainen täysverinen on nopein kilpa juoksija, joka voi juosta 80km/h.
- herätkää
maailman ennätys kiitolaukassa nopeus on 90km/h
- suzu
Mutta perus tunti hevoset ym. yksityiset eivät yleensä juokse noin nopeasti ja varsinkin maneesissa/kentällä hevonen ei pääse edes kiihdyttämään niin kovaan vauhtiin..
- Herätkää
Olenko sanonut niin??
- M4mmu771
Se on niin perus... Heh heh istuit metvurstin selässä hahhah... Siis se on niin paßka läppä. Mun hyvä kaveri ratsastaa ja sitä on niin toitotettu sille
- Anonyymi
ruualla leikkimistä se on
- Anonyymi
...Ja muistakaa, että Koreassa ja Kiinassa syödään koiria. Joten ei kai niilläkään (=ruoalla) saisi leikkiä... :-)
- Anonyymi
Nyt alkoi tekemään mieli hevosen lihaa. Se on hyvää. :P
- Anonyymi
Ratsastus on urheilua!!😁
- Anonyymi
Ratsastus ei oikeest todellakaan oo mitää ruualla leikkimistä et jos sillee ajattelee nii kuule haista v***u!
- Anonyymi
Me muutetaan kaverin kaa kirjoitellaan tänne.
- Anonyymi
Mitä V**UA ne ajattelee että leikimme meetvurstilla no ei ole niin jos ajattelet näin haista vi**u
- Anonyymi
Ratsastus on urheilua ja todella vaativaa ja onhan metukka hyvää mut vaan ne hevoset jotka on oikeesti sairaita/niitä ei enään saa hoidettua kuntoon nii ne menee sinne meetvurstiin! Jos joku 11v jonne menis hevosen selkään nii kyl paikat ois kipeet sen jälkeen
- Anonyymi
PS kiroilla ei kannata joidenkin mielestä se ei ole kivaa niin vähän kielenkäyttöä pliis?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399