Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Rikosilmotus pois?

Anxie

Mieheni, 2 x painoiseni, 20cm pidempi, hakkasi minut pari v sitten, melkein kuolin kun kuristi.. Itse hän ei tajunnut ollenkaan kuina lähellä tilanne oli. En tehnyt rikosilmoitusta häpeän vuoksi. Häpeän vuoksi, että miksi minä en ollutkaan kunnioituksen ja rakkauden arvoinen, häpesin tunnustaa ulkopuoliselle, että mieheni on niin hirveä.. Uskon ettei se uusisi. Meni jonkin aikaa ja mies iski nyrkillä yhtökkiö esm autolla ajaessa. Sitten hakkasi taas, jokin aika sitten. Tein rikosilmoituksen, koska olin niin luvannut itselleni ja kertonut sen myös miehelle. Mies aikoo nyt poliisille satuilla, etten hänen luonaan edes ollut , että humalassa olisin kaatuillut ja käskee lapsensakin väärää todistusta oikeuteen tulla antamaan eli vahvistamaan hänen satujaan jne paskaa. Samoin hän aikoo tehtailla minusta perättömiä rikosilmoituksia jatkossa tämän tästä ja hommata sinne perättömiä todistajia vahvistamaan sadut. Onko teillä kokemuksia asiasta? Vetäisittkö rikosilm pois vai menisittekö oikeuteen riskillä että koko totuus kääntyy päälaelleen ja joudutkin itse maksumieheksi.. Niinkuin tämä selittää, että varmistaa sen kaikin tavoin. Tosiasiahan on, ettei meidän välillä ole tietenkään rakkautta tms koska sellaista tekee ja suunnittelee ja itse koen lähinnä pelkoa. Mutta en halua elämääni 10 v eteenpäin pilata tuollaisen ihmisen takia. Ahdistunut olen ja sitä hän kait pahassa sydämessään minulle tahtookin..
Eli luovutanko ja totean ettei oikeus täällä ole oikeudenmukainen vai katsonko aisan loppuun asti sillä uhalla, että toinen pilaa elämäsi vaikkei ole enää tekemisissäkään?

14

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä ota rikosilmoitusta pois. Väkivaltaan ei ole oikeutta. Poliisin ohjeet ovat selkeät: ”Pahoinpitely yksityiselläkin paikalla on virallisen syytteen alainen rikos. Etsi apua ongelmaan. Ota yhteyttä poliisiin, sosiaaliviranomaisiin, rikosuhripäivystykseen, turvakotiin tai muuhun auttavaan tahoon. Usein myös väkivaltaan syyllistynyttä voidaan auttaa. Mieti itsellesi turvasuunnitelma. Mikäli tilanne ei vaadi kiireellistä puuttumista, voit kysyä apua kotipaikkakuntasi sosiaaliviranomaisilta tai kääntyä neuvontaorganisaatioiden puoleen. Älä viivyttele toimia oman ja perheesi turvallisuuden puolesta, sinua voidaan auttaa”.

      Auttavia tahoja on useita, esimerkiksi http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/

      Väkivallantekijä (usein eli lähes aina) uhkaa ja pitää uhria otteessa pelottelulla sekä väkivallalla. Rikostutkinnassa käydään läpi todisteet. Viranomaiset selvittävät niiden luotettavuusasteen. Jokainen lääkärillä käynti, valokuva ja jollekin (oikeustoimikelpoiselle henkilölle) näytetyt vammat käyvät todisteesta.

      Kun väkivalta pitkittyy, se usein raaistuu ja siitä muodostuu arkipäiväistä. Se ”normalisoituu”. Tähän harhaan ei kuitenkaan kannata jäädä.

      Toivon sinulle Voimia avun hakemiseen ja arjen muuttamiseen oikeasti normaaliksi.

      mono-ohjus

      • Telaketjulesbot

        Mihin jäi kristityn anteeksianto, ihme feministi ateisteja kirkkoon pesiytynyt.


    • Anxie

      Niin,,, mietin itsekin pitääkö antaa anteeksi ja unohtaa.. Miehen kommentteja kuunnellessani en enää ihmettele, miksi perheväkivaltaa kokevat eivät tee rikosilmoituksia... Tulee vain vaikeampia ongelmia. Kiitos vastaukistanne, olen ap, enkä oikeen vieläkään tiedä, mitä tehdä..

      • turvakotiin

        Miksi kuuntelet miehen kommentteja?? Miksi jäät? Pyydä vaikka päästä psykiatriselle klinikalle ahdistuksen vuoksi, taio mene turvakotiin. Sinulla on varmaan kovin rikkinäinen psyyke kodin jäljiltä, kun häpeät viattomalle sinulle tehtyjä hirviömäisiä tekoja. Mies on sairas, narsistinen sadisti, ymmärrätkö?
        Pidä rikosilmoitus voimassa ja muuta pois. Jos mies uhkailee, soita poliisit ja kerro mitä tapahtuu. Muista aina heti käydä näyttämässä lääkärille vammojasi, jotta sinulla on todisteita miehen teoista.

        Yritä uskoa: totuus on se, että mies ei edes osaa katua (sairas) josta syystä ei ole mitään syytä antaa anteeksi, eikö? Toisen uhkailu ei ole syy antaa anteeksi eikä perua totuudenmukaista ilmoitusta. Pyri totuudelliseen elämään tästä eteenpäin. Ei salailua, ei vaikenemista, vaikka niitä sinulle ehkä kotona opetettiin? Älä murehdi miehen höpinöitä äläkä tulevaa oikeudenkäyntiä. Käy oikeusaputoimistossa tai asianajajan luona jos sinulla on varaa, puhu heidän kanssaan miehen höpinöiden sijaan.


      • Sannnnnnni
        turvakotiin kirjoitti:

        Miksi kuuntelet miehen kommentteja?? Miksi jäät? Pyydä vaikka päästä psykiatriselle klinikalle ahdistuksen vuoksi, taio mene turvakotiin. Sinulla on varmaan kovin rikkinäinen psyyke kodin jäljiltä, kun häpeät viattomalle sinulle tehtyjä hirviömäisiä tekoja. Mies on sairas, narsistinen sadisti, ymmärrätkö?
        Pidä rikosilmoitus voimassa ja muuta pois. Jos mies uhkailee, soita poliisit ja kerro mitä tapahtuu. Muista aina heti käydä näyttämässä lääkärille vammojasi, jotta sinulla on todisteita miehen teoista.

        Yritä uskoa: totuus on se, että mies ei edes osaa katua (sairas) josta syystä ei ole mitään syytä antaa anteeksi, eikö? Toisen uhkailu ei ole syy antaa anteeksi eikä perua totuudenmukaista ilmoitusta. Pyri totuudelliseen elämään tästä eteenpäin. Ei salailua, ei vaikenemista, vaikka niitä sinulle ehkä kotona opetettiin? Älä murehdi miehen höpinöitä äläkä tulevaa oikeudenkäyntiä. Käy oikeusaputoimistossa tai asianajajan luona jos sinulla on varaa, puhu heidän kanssaan miehen höpinöiden sijaan.

        Anteeksiannossa on kyse siitä että annetaan niille jotka aidosti kokevat katumusta uusi mahdollisuus, ja siitä ettei pilata omaa elämää jäämällä vihan ryteikköön kun tilanne on ohi.

        Omalle mielenterveydellesi on hyväksi että annat miehelle anteeksi, siinä että et tee tekoja vihassa, tai kostoksi, vaan terveen järjen ohjaamana. Terve järki sanoo tässä että sinun täytyy tehdä kaikkesi suojellaksesi itseäsi enemmältä väkivallalta (pysy miehen luota niin kaukana kuin suinkin), ja suojellaksesi muitakin (tee parhaasi että miehelle tulee jotain seuraamuksia, pidä rikosilmoituksesi voimassa).

        Mies saattaa tappaa sinut, tai jonkun muun, ja joutua vuosikymmeneksi vankilaan. Teet sekä itsellesi järkevästi että muulle maailmalle palveluksen jos yrität laittaa toiminnalle stopin ennen kuin niin käy.


    • 15+17

      Anteeksi voit toki antaa. Se ei tarkoita sitä, että unohdat koko asian ja olet niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

      Jos sinä annat kohdella itseäsi huonosti niin silloin tuo mies kohtelee sinua huonosti. Annat hänelle siihen luvan jos vain nielet kaiken.

      Sanoit itsekin, että et halua pilata elämääsi tuollaisen ihmisen takia. Pilaat sen varmasti ja voit päästä hengestäsi jos et nyt vie asiaa loppuun.

      Itsekin pelkäsin aikoinaan, mitä mies tekee, jos lähden pois ja laitan pisteen huonolle kohtelulle. Uhkasi kaikenlaisella. Loppujen lopuksi ei tehnyt yhtään mitään. Uhkailun oli vain tarkoitus pelotella minut jäämään ja tyytymään siihen paskaan, mitä sain osakseni.
      Ensin jäinkin, mutta lopulta keräsin kaikki itsetuntoni rippeet ja tavarani ja lähdin pois. Ainoa asia, mitä olen katunut, on että miksi en lähtenyt heti. Miksi annoin ensin kohdella itseäni kuin vanhaa tiskirättiä. Kenenkään ei pidä suostua sellaiseen.

      Viranomaiset ovat nähneet paljon näitä perheväkivaltatapauksia. Kyllä heillä pitäisi olla silmää nähdä, jos joku keksii juttuja toista kiusatakseen. Kun vain itse pysyt rauhallisena etkä anna miehen provosoida itseäsi niin kaikki järjestyy.

      Toivon, että itsesi takia jaksat viedä asian loppuun.

    • ymmärrys

      inä kehoittaisin myös su viemään aisan eteenpäin. minä en aikoinaan niin tehnyt ja myöh. sain tietää ettää viranomaisilla lääkäreillä oli tiedossa ett mies oli mielenterveydeltään häiriintynyt diagnoosi oli mutta äitinsä pelasti sillon hoidosta mutta eihän se sairaan ongelmaa parantanut.

    • dooris34

      Puhuu mitä puhuuu tuo mies. Et ota rikosilmoitusta pois. Mutta voit ottaa yhteyttä noihin auttaviin tahoihin. Voisitko soittaa poliiisille ja kertoa tämän uhkailun ja mitä siihen tulisi reagoida niin tietävät. Vähän epäilen että mies saa muut oikeuteen tulemaan ja valehtelemaan asioita sinusta. -se väärä vala kun tuo 4 vuotta kakkua sille valan vannoneelle.

    • joku..vaan

      Tuo ei ole asianomistajarikos, joten vaikka vetäisit syytteen pois poliisi silti nostaa syytteen miestäsi kohtaan. "Samalla vaivalla" pidät nyt syytteen voimassa ja (toivonmukaan ex) miehesi saa ansaitsemansa tuomion.
      Hän uhkailee sinua perättömillä rikosilmoituksilla, ties millä muulla. Se on vain "mä oon kova jätkä, sä et mahda mulle mitään" paskanjauhantaa. Sä et ole tehnyt mitään väärää, sä olet väkivallan uhri. Hän puolestaan on tehnyt pelkästään jo lain nimissä tehdyn väkivaltarikoksen sekä pettänyt luottamuksesi ja käyttänyt hyväkseen isompana, vahvempana miehenä.
      Mene turvapaikkaan, pistä välit poikki mieheen ja vedä oikeusprosessi läpi pää kylmänä. Voit hakea myös lähestymiskieltoa jos tarve vaatii. Tsemppiä sulle.

    • ...........

      Ns vakaan tahdon pykälää ei enää ole.
      Kyllä sellaiset tyypit osaavat vedota, kuten vaikka näin: eikö ole helpompaa kun antaa heti periksi koska kuitenkin joutuu.
      Tarpeeksi pitkälle jos päästät menetät työkykysi.
      Pahoinpitelystä jää täysin erilaiset jäljet kuin kaatumisesta.
      Toisen elämää ei voi pilata, mutta omasta kokemuksesta sanon, joskus on senverran vaikea saada apua, kun olet saanut, KÄYTÄ HYVÄKSESI sitä.

      • Anxie

        Kiitos kaikista vastauksista.. Päätin jättää rikosilmoit voimaan. Lain mukaan ilm vastaaja saa puhua puutaheinää. Siinnäpähän taas näkee kuinka kantaa vastuutaan. Joku sanoi että ihminen, joka osaa asettautua toisen ihmisen asemaan ei lyö ketään.. Enkä se huomioimattomuus näkyy muuallakin. Ei lahjaa synttäripäivänä tai muuna merkkipäivänä esm kun valmistuin ammattiin tms. Kuulemma turhaa rahanmenoa. Itselle kyllä osti älypuhelimen ja tuliterän auton. Ei ymmärrä ollenkaan, miksi hänen pitäisi joku ammattiinvalmistumislahja antaa... Onko muilla lyödyillä kokemus et normimuistamisia pidettiin turhana.. Samoin muitten nähden käsikädes kulkemista tai pusuttelua ..


    • anxie

      .. sama mies ei ole ollut kiinnostunut tapaamaan sukuani eikä vasrinkaan vanhempiani.. minua ei ole ottanut mukaan heidän sukutapahtumiin, olipa ne sitten vanhempiensa synttäreitä. rippujuhlia, hautajaisia tms. valehtelee ettei mene, ja menee kuitenkin ja jälkikäteen sanoo etteä toki olisin voinut tulla. niin , tietenkin, jälkikäteen. asumme siis eri paikkakunnalla j aon tässä oltu n 10 v ns yhdessä- nyt kun mietin näitä juttuja, ettei munua saa näkyä missään ja tulee niin agressiiviseski halauspyynnöistä että hakkaa, niin oikeestaan sehän pitää mua vaan varattuna itselleen vaikkei oikeasti ole minusta kinnostunut eikä ajattele hyvinvointiani ollenkaan. kolmatta kerta aolen ns sairaana ja tarvitsisin jonkun apuja, mutta ei häntä kiinnosta ollenkaan.. kyllä selän takana käy lastensa äidillään, auttelee sitä, ostaa kaupasta sille tavaroita jne. ehkä minä olenkin se varaeukko, jota pidetään lieassa huvin vuoksi.
      onko teillä väkivallankoghteeksi joutuneilla samoja kokemuksia, että ette ole mitään muutenkaan? sanoilla kyllä vakuutetaan rakastavansa ja ehkä puusataan pyynnöstyä, mutta muuten ei ole yhtään mitään..

      • syyssade.

        Voi sua. Kuulostaa tosi kurjalta sun tilanne. Toi on tyypillistä, et sanotaan rakkaudentunnustuksia mutta todellisuus on sitten toinen ja teot ristiriidassa. Olet upeasti pytynyt tossa vaikeassa tilanteessa jäsentää suhdettanne. Sua pahoinpidellään silloinkin kun nyrkki ei heilu. Miehesi ei todennäköisesti tule pystymään ns. Aikuisten rakastavaan suhteeseen koskaan.
        Manipulointia, salailua, uhkailua ja syyllistämistä sekä valheita. Niistä on hänen kommunikointinsa tehty. Pakene. Hae apua. Pelasta itsesi ja jos teillä on yhteisiä lapsia, niin ne. Toi pahenee vaan.


    • USKO JO

      hullua touhua,,,kertoisin lähipiirille ja pyytäisin apua myös poliisilta. tuommoiset saatanat jotka heikompaa hakkaa.pihalle.ei löis minua kuin kerran. lähe hyvä nainen pois, älä jää hullun kynsiin ja mieti ONKO TÄÄ RAKKAUTTA JA TOISEN KUNNIOITUSTA. tajua, että onnellisemmaksi se ei tuu jatkossa vaan pahenee, saattaa tappaa sut lopulta. älä anna enää ukon pyörittää rulettia. LÄHDE JO TÄNÄÄN.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe