Mulla olisi huomenna cooperin testi ja en ole harjoitellut siihen vielä mitenkaan :/ Miten alussa kannattaisi lähteä juoksemaan? Nopeaa? Hitaasti? Oilisi kiva jos kertoisitte omia kokemuksianne miten kannattaisi lähteä. :) Ja olisiko minun hyvä tänään harjoitella tänään? Esim. todella pitkällä venyttelyllä? Tai jotenkin muuten.. Kertokaa, kun kauheat paineet siitä cooperista :( Itelläni nuha niin ärsyttävä juosta.. Ja kertokaahan minkälainen "hengitystaktiikka" olisi hyvä kun minua alkaa yleensä pistämään kauheasti :((
Cooperin D:
3
93
Vastaukset
- ....
Tosta otsikosta jäi *testi* sana XD korjaus= cooperin testi =D
- 20+13
Vähän myöhäistä vastata, kun testi ilmeisesti jo ohi, mutta ei kuntoa enää päivässä kohoteta.. Eli tulevaisuudessa viimeisen päivän treenit voi heittää romukoppaan ja ottaa ennemmin rennosti. Turha jostain cooper-tuloksesta ottaa liikaa stressiä muutenkaan
Noin muuten jos peruskunto on kohdallaan 12 minuuttia juoksee kyllä reipasta vauhtia vaikka vähän pahalta tuntuisikin ja lopussa voi muutaman minuutin kiristää vauhtia, vaikka hengitys pistäisikin. Melkein sanoisin, että jos ei tunnu 12 minuutin aikana pahalta missään välissä, et ole ottanut itsestäsi kaikkea irti eli olet juossut liian hitaasti.
Luonnollisesti jos harrastaa säännöillistä lenkkeilyä, niin tietää suunnilleen oman perusvauhdin, jolloin cooperiin voi lähteä normivauhtia kovempaa, koska kyseessä on verrattain lyhyt suoritus.
Heikommassa kunnossa olevan lienee parempi aloittaa sen verran rauhallisesti, ettei mene ihan piippuun jo ennen puoltaväliä ja pyrkiä sen verran leppoisaan vauhtiin, että kykenee juoksemaan koko matkan. Kiristää sitten vauhtia loppua kohden, jos kunto ja pää sen kestää.
Ja tulevaisuutta ajatellen kunnon kohottaminen on pidempi prosessi. Yhden yön ihmeitä ei tapahdu, kun puhutaan ihmisen fysiikasta. - p-pekki
Kannattaa kusettaa joku vajakki " eukonkanto-kisaan ".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442308
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521573- 631254
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1431251The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall226985- 156926
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20829