Onko kokemuksia sähköpyöristä? Hyvät ja huonot puolet. Ovat ne raskaita polkea ilman sähköavustusta? Onko ajaminen normaalin tuntuista vai jäykkää, kuten joku kertoi. On edullisia ja kalliita versioita, kertokaa kokemuksistanne ja käyttämistänne pyörämerkeistä. Olisi kurjaa ostaa kallis pyörä kuin sika säkissä. Voiko jostain lainata/vuokrata sähköpyörän kokeiltavaksi.
Sähköpyörä!
5
3097
Vastaukset
- Pyöräpappa
Minulla on 6 vaihteinen Ibrido Economc sähköavusteinen pyörä. Sillä on nyt ajettu yli 9000 kilometriä. Takapyörän laakerit olen joutunut kerran uusimaan, samoin ketjut ja rataspakan. Ja tietysti jarrupalat monta kertaa. Remonteille on tullut hintaa vajaat sata euroa.
" Ovat ne raskaita polkea ilman sähköavustusta?" Verrokkina minulla on 21 vaihteinen Fjällräven. Eittämättä Ibrido on hieman raskaampi polkea kuin Fjällräven, mutta vain hiukan. Tasaisilla osuuksilla usein kytken Ibridosta avustuksen pois, koska moottori väkisin nostaa nopeuden liian suureksi. (en enää ole ihan nuori :))
Tälläkin foorumilla usein esitetään että entäs sitten kun akku tyhjenee, sitten olet tien päällä liemessä painavan sähköpyöräsi kanssa. Tuohon voisi yksiselitteisesti vastata että en ole. Sähköavusteisen voi aivan helposti polkea kotiin ilman avustusta. Ja toisekseen, kun pyörään hetken tutustuu, oppii tuntemaan akun keston ja matkan jonka sillä voi ajaa. Aivan samoin kuin jokainen tuntee kännykkänsä akun keston.
Eri merkeistä en pysty sen enempää kertomaan, rahalla saa tietysti laatua sähköpyörissäkin. Ibrido on kiinalainen halpispyörä.
Mutta laitteena sähköavusteinen polkupyörä on mainio keksintö. Olen ehtinyt elämäni aikana ostaa kaikenlaista kapistusta, enkä äkkiä keksi mihin ostokseen olisin ollut tyytyväisempi kuin sähköpyörään.- Pomppukeppi
Tasaisella maalla ja tyynellä säällä sähköpyörää kyllä polkee ilman avustustakin. Mutta mäkinen maasto tai kova vastatuuli onkin sitten eri juttu. Varsinkin kun moni sähköpyörä ei muutenkaan ole rungon muodoltaan ja ajoasennoltaan se tehokkain. Eli vaatii kyllä voimaa ja kestävyyttä jonkun verran. Ja juuri niiden puutteen takia moni sähköpyörän hankkii. Eli ei kannata liian ruusuista kuvaa antaa polkemisesta ilman avustusta.
Mutta kaikilla muilla tavoilla sähköpyörä on sitten aivan mainio ja ekologinen kulkuneuvo.
- motohoto
Mulla kans toi 6v. Ibrido. Oon kans pähkäilly kun raskas polkea ilman sähköä tasaisella kyllä rullaa hyvin mut kun rupee polkemaan niin "hyytyy". - Tuolle etukeskiön magneettilevylle menevä tai siis siihen yhteydessä olevalta magneettitunnistimelta lähtevä johto pitäisi poikkaista ja laittaa katkaisija väliin.
(ei paha homma) tällöin ei antaisia signaalia sähkömoottorille asti joka tekee polkemisen ilman sähköä muuten todella ikäväksi. - 12145
> tällöin ei antaisi signaalia sähkömoottorille asti joka tekee polkemisen ilman sähköä muuten todella ikäväksi.
Tämä ei nyt pidä paikkaansa ollenkaan. Mitä signaalia muka antaa moottorille, jos akku on pois päältä? Harjaton takamoottori ei jarruta millään tavalla polkemista, jos akku sammutettu/loppu. Liian halpa on aina huonoa, kannattaa kiinnittää hieman huomiota niihin komponentteihin.- äöäöäöäää
Voisit laihduttaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793