Paljonko omaa aikaa on tarvitaan suhteessa

Yhteinen tulevaisuus

Olen nyt törmännyt tähän asiaan niin ex poikaystävän kuin nykyisenkin kanssa. Molemmat ovat kamerunilaisia. Käytännön syistä meillä mahdollisuus viettää vain vähän yhteistä aikaa. Tarkoittaa 1-2 iltaa viikossa ja useimmiten ei edes yötä vaan muutama tunti illalla. Joskus tietty viikonloppuja yhdessä. Eli suurimman osan viikosta olemme kumpikin tahoillamme yksinään. Silti nämä miehet välillä alkavat valittamaan kuinka heillä ei ole tarpeeksi omaa aikaa. Ei mene mun tajuntaan kun sitä omaa aikaa on suurin osa viikosta. Niistä vähistä hetkistä mitä voisimme yhdessä viettää niin ovat valmiita vähentämään saadakseen omaa aikaa. Oma aika ei edes tarkoita baareissa hillumista vaan kotona yksin olemista tekemättä yhtään mitään. Minun tajuntaan ei ole mennyt, että tätä käytetään syynä jättää tapaamatta tyttöystävä silloin kun siihen olisi mahdollisuus. Muilta osin suhde toimii loistavasti eikä ongelmia ole.

22

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omaa aikaa

      Jaa-a, kummalliselta kuulostaa. Mun mieheni kanssa vietetään kaikki mahdollinen vapaa-aika yhdessä. Hän käy salilla joka päivä ja parina iltana viikossa hänellä on kielikurssi ja minulla työt sekä yhtenä iltana viikossa kielikurssi, nyt syksyllä sienestän joten otan siinä itselleni vähän omaa aikaa. Kaikki muu aika vietetään yhdessä. Käydään kahvilassa, katsotaan leffoja, tehdään ruokaa tai vaan oleillaan kotona ym.

      • Usein johtuu

        Siitä että mies inhoaa naista jonka kanssa on vain pakosta.


      • ihme ja kumma
        Usein johtuu kirjoitti:

        Siitä että mies inhoaa naista jonka kanssa on vain pakosta.

        Millainen mies on naisen kanssa jota ihoaa.
        Tiedätkö mitä sana inhota tarkoittaa.


      • Raha ratkaisee
        Usein johtuu kirjoitti:

        Siitä että mies inhoaa naista jonka kanssa on vain pakosta.

        Rahako on se pakko, vai mikä?


      • ____________-
        Raha ratkaisee kirjoitti:

        Rahako on se pakko, vai mikä?

        Oleskelulupa.


      • ____________________
        Usein johtuu kirjoitti:

        Siitä että mies inhoaa naista jonka kanssa on vain pakosta.

        Kannattaa ottaa itse vastuu omista raha-asioista eikä elää siivellä,
        halveksuen toisia.


    • 234423423

      "Ei mene mun tajuntaan..."
      "Minun tajuntaan ei ole mennyt"

      Asia, joka ei selvästikään ole mennyt vielä tajuntaasi on se, että et ole parisuhteessa. Kannattaisi lakata leikkimästä kotia yksin.

    • Monia naisia

      Aloittaja: minulla oli vähän aikaa suhde afrikkalaisen miehen kanssa, joka myös halusi omaa aikaa. Totuus oli kuitenkin se, ettei se oma aika suinkaan kulunut yksin. Jos miehellä ei ole sinulle aikaa, ei hänellä ole puhtaat jauhot pussissa.

    • tiedän tuon

      Sillä miehellä on useita muita "tyttöystäviä" joita tapailee tai hän on vakituisessa parisuhteessa jonkun toisen kanssa tai molempia. Tuo oman ajan tarvitseminen tai se ettei vietä aikaa kanssasi tarkoittaa kyllä sitä että et ole ainoa vaan käyttää sinua hyväkseen.

    • omaa aikaa

      Nii, pitäähän sitä kaukosuhteisiin ja nettiseksiinkin niiden etätyttöystävien kanssa jäädä aikaa ja uusien kusetettavien etsimiseen chatissa. Silloin vietetään sitä omaa aikaa "yksin" kotonaan..

    • semmottiiiis

      Afrikkassa parisuhde on ihan erilainen kun täällä länsimaissa. Riippuu maasta mutta seurustelukulttuuria ei käytännössä ole olemassakaan, vaan jos on suhteessa ennen naimisiin menoa, niin sitä pidetään piilossa jopa kavereilta. Tämän vuoksi seurustelu ei näy arjessa juuri ollenkaan. Eli salaa saatetaan silloin tällöin nähdä tyttöystävää, mutta suurin osa arjesta esitetään sinkkua ja pyöritään kavereiden kanssa.

      Muutenkin miehillä ja naisilla on omat juttunsa ja ovat kokoajan oman sukupuolen ystävien kanssa tekemisissä, naiset ja miehet erikseen siis.

      Toinen vaihtoehto ikävä kyllä että miehellä voi olla muita naisia.....

    • omat on kulttuurit

      No se "afrikkalainen kulttuuri" saa täällä kyllä ihan uusia muotoja. Tyttöystävät koitetaan pitää salassa ettei ne saisi tietää toisistaan eikä mahdolliset potentiaaliset uudet tyttöystävät luulisi että mies on varattu. Mieskaverit mukana juonessa, usein tietävät kuviot. Lainailevat poikamiesasuntojaan toisilleen johon vievät tyttöjä pa****viksi ja uskottelevat näille tytöille asuvansa siellä vaikka ehkä jopa ovat perhellisiä. Aikaa vietetään muka kavereiden kanssa tai just on sitä ns. omaa aikaa joka käytetään lukuisten suhteiden pyörittämiseen ja esiintymiseen sinkkuna.

      • eikoskaanenää

        Nimenomaan.

        Itse olin vuosia naimisissa kamerunilaisen kanssa. Kotona ollessaan häntä kiinnosti vain puhelimella tai tietokoneella chattaileminen ja TV:n tuijotus. Mitään keskustelua oli turha virittää: "olen väsynyt!", "Etkö näe että olen nyt koneella/katson TV:tä?!", "minua ei kiinnosta sellaiset asiat" jne. Jos yhtään jatkoin, oli lihava riita valmis. Tyyppi jopa uhosi usein kuinka "olen sinua vahvempi, voin satuttaa sinua pahastikin". Ja häntä parempaa miestä en kuulemma löytäisi. Tämmöistä muun muassa oli meidän elämä silloin kun pari vuotta asuttiin kahdestaan. Kaikille ulkopuolisille esitti niin ihanaa ihmistä, rauhallista, säyseää, sävyisää ja kohteliasta. Ja joo, olihan hän rauhallinen, hiljaa tuijotti TV:tä ja chattaili rauhallisesti ilmeenkään värähtämättä illasta toiseen. Älkää edes kysykö, miksi katselin sellaista miestä. Se "täytyy itse kokea" miten joku voi manipuloida, saada uskomaan vaikka mitä.
        Parin vuoden kuluttua sain tarpeekseni ja asuttiin erillään muutama vuosi, sain tietää suhteista, badooprofiilista, "sinkkuudesta", valheista... Ja päätin että nyt oikeasti riittää.

        Haluaisin varoittaa tästä miehestä, koska naama peruslukemilla osaa valehdella ja olla juuri sopivan ihana, ei lipevänoloinen vaan hyvinkin rehellisen ja uskottavan oloinen mies heille jotka eivät häntä tunne. Mutta kukas minua uskoisi, olisin vaan se "hullu eksä". Tähän voisi vielä mainita että miehellä tapana aina puhua ikävästi kavereidensa suomivaimoista, kuinka hulluja he ovat ja kuinka kaikki suomalaiset on hulluja.

        Minulle aina riideltäessä sanoi etten tunne häntä (olitiin oltu pari kolme vuotta yhdessä), niinpä, en tuntenut sitten kun pidin rehellisen oloisena tyyppinä. Jos olisin tuntenut niin olis ollut entinen mies jo paljon aiemmin...

        Nytkin pyörittää naisia ympäri Suomea ja Eurooppaa (luultavasti), eipä ole mun murheeni enää tämä valehtelija.


      • LouisianaCrematory
        eikoskaanenää kirjoitti:

        Nimenomaan.

        Itse olin vuosia naimisissa kamerunilaisen kanssa. Kotona ollessaan häntä kiinnosti vain puhelimella tai tietokoneella chattaileminen ja TV:n tuijotus. Mitään keskustelua oli turha virittää: "olen väsynyt!", "Etkö näe että olen nyt koneella/katson TV:tä?!", "minua ei kiinnosta sellaiset asiat" jne. Jos yhtään jatkoin, oli lihava riita valmis. Tyyppi jopa uhosi usein kuinka "olen sinua vahvempi, voin satuttaa sinua pahastikin". Ja häntä parempaa miestä en kuulemma löytäisi. Tämmöistä muun muassa oli meidän elämä silloin kun pari vuotta asuttiin kahdestaan. Kaikille ulkopuolisille esitti niin ihanaa ihmistä, rauhallista, säyseää, sävyisää ja kohteliasta. Ja joo, olihan hän rauhallinen, hiljaa tuijotti TV:tä ja chattaili rauhallisesti ilmeenkään värähtämättä illasta toiseen. Älkää edes kysykö, miksi katselin sellaista miestä. Se "täytyy itse kokea" miten joku voi manipuloida, saada uskomaan vaikka mitä.
        Parin vuoden kuluttua sain tarpeekseni ja asuttiin erillään muutama vuosi, sain tietää suhteista, badooprofiilista, "sinkkuudesta", valheista... Ja päätin että nyt oikeasti riittää.

        Haluaisin varoittaa tästä miehestä, koska naama peruslukemilla osaa valehdella ja olla juuri sopivan ihana, ei lipevänoloinen vaan hyvinkin rehellisen ja uskottavan oloinen mies heille jotka eivät häntä tunne. Mutta kukas minua uskoisi, olisin vaan se "hullu eksä". Tähän voisi vielä mainita että miehellä tapana aina puhua ikävästi kavereidensa suomivaimoista, kuinka hulluja he ovat ja kuinka kaikki suomalaiset on hulluja.

        Minulle aina riideltäessä sanoi etten tunne häntä (olitiin oltu pari kolme vuotta yhdessä), niinpä, en tuntenut sitten kun pidin rehellisen oloisena tyyppinä. Jos olisin tuntenut niin olis ollut entinen mies jo paljon aiemmin...

        Nytkin pyörittää naisia ympäri Suomea ja Eurooppaa (luultavasti), eipä ole mun murheeni enää tämä valehtelija.

        Hyvä eikoskaanenää,

        kertomuksesi ja kokemuksesi olivat hyvin samankaltaisia omieni kanssa.
        Olin itse yhdessä monta vuotta kamerunilaisen miehen kanssa. Tästä yhdessäolosta seurasi monen monta suurta ja täysin tarpeetonta surua. Mies pyöritti vaisen monimutkaista ja hyvin tuumittua kuviota kahden erillisen 'perheen' kanssa. Valitettavasti asiaan liittyi myös lapsia.

        Mies teki minut naurunalaiseksi monien ihmisten silmissä. Olinkin itsekin usein tosi tyhmä koska olin aivan liian luottavainen, mutten olisi silti ansainnut sellaista.

        Mies luotti avoimesti siihen, että kurjasta kohtelusta huolimatta yhteytemme olisi niin vahva että yhdessäolo jatkuisi. Näin ei kuitenkaan ollut vaan 'yhdessäolomme' päättyi.

        Tämäkin mies sanoi minulle aina että 'Et koskaan löydä parempaa miestä kuin minä'.
        Voi olla but I'll take my chances!

        Nykyään olen samoilla linjoilla kanssasi, ei koskaan tällaista enää. Aiemmin olisin mahdollisesti halunnut seurustella jonkun toisen afrikkalaisen miehen kanssa, jos joku kiva olisi tullut vastaan. Sekin olisi kuitenkin ollut minulta kiellettyä; olin korvamerkitty hänelle hamaan hautaan.


      • vastaanotto

        Omat on kulttuurit.

        Miten on mahdollista että naiset suostuu tällaiseen. Ei ole ihan viisasta touhua.


    • galina41

      Oma kokemukseni.Länsi-Afrikkalainen mies, eikä mikään nuori.
      Samana päivänä kaksi tai kolme naista.Näihin liittyy usein myös rahan "lainaaminen"
      Tällaiselle toiminalle on olemassa ihan oma nimikin.Herätkää naiset!

      • olemmeko typeriä

        En ymmärrä mitä lainaamista se on jos ei ole aikomustakaan maksaa takaisin.


      • hjuythhk
        olemmeko typeriä kirjoitti:

        En ymmärrä mitä lainaamista se on jos ei ole aikomustakaan maksaa takaisin.

        Tiedän yhden vanhemman Gambin joka harrastaa naisilta 'lainaamista'


      • kokemusta on
        hjuythhk kirjoitti:

        Tiedän yhden vanhemman Gambin joka harrastaa naisilta 'lainaamista'

        Sellaista se elämä on. Tuskin näiltä palstoilta apua löytyy.


      • kuitti
        hjuythhk kirjoitti:

        Tiedän yhden vanhemman Gambin joka harrastaa naisilta 'lainaamista'

        Onhan niitä, vanhempia ja nuorempia lainaajia.
        Vai kuitataanko ne lainat jollakin muulla tavalla
        kuin rahalla?


      • ----------------

        Kiitos, herätty on.


      • vastaanotto

        Mikä se nimi on??


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5749
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      495
      3636
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      169
      3453
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2674
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2459
    6. 275
      2100
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1543
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1190
    Aihe