"Se, tervehditkö kädenpuristuksella vai halauksella, vaikuttaa koko kohtaamisen kulkuun. Halaus tekee tilanteesta tunnepitoisemman ja vähentää keskustelun alkuvaiheen muodollisuutta. Halin muisto ylläpitää positiivista mielialaa myös kohtaamisen jälkeen."
http://www.hs.fi/elama/Suositus Halaa kahdeksan kertaa päivässä/a1411584465043
Tämän takia treffeillä kuuluu _aina_ halata. Paitsi jos toinen herättää välittömästi 'never ever' -reaktion.
Halaa kahdeksan kertaa päivässä
34
395
Vastaukset
- nainen.hki.
Mä oon halannu treffiseuralaista ja siksi ne on koittanut suurella mua koska "mä alotin". Nää vitun suomalaiset ymmärtää kaiken kosketuksen seksiksi eli en tod uskalla hakata enää ketään vierasta miestä!!!!!
"eli en tod uskalla hakata enää ketään vierasta miestä!!!!! "
-Jo oman turvallisuudenkin takia lienee fiksumpaa vältellä tuntemattomien random-miesten halailuja.. X)
"Tämän takia treffeillä kuuluu _aina_ halata"
-Treffit on toki asia erikseen.
Mutta esim jokapäiväisessä kanssakäymisessä halaus tuntuu hyvin väkinäiseltä suomalaisessa yhteiskunnassa.
Edes ulkomailla asuessani maissa joissa halaaminen oli luonnollisempaa ja jokapäiväistä, ni en silti koskaan tullut sinuiksi sen kanssa. =P
Ja itse esim olen äärimmäisen tarkka omasta reviiristäni ja siitä kuka minua saa koskea ja ketä minä kosken. Eli olen vahvasti kädenpuristuksen takana. ;)
Niissäkin kun on paljon eroa...hyvä varma ote ja selkeä katse suoraan käteltävän silmiin.outsider1 kirjoitti:
Kättely on idioottimainen tapa. Tartuntataudit tarttuvat sitä kautta.
Kättely on korrektia, kohteliasta ja huomattavasti turvallisempaa kuin halaaminen.
Mutta tietty jos teikäläisellä ei ole edes perushygieniaa eikä varaa esim mukana kannettavaan pieneen käsidesiin, ni sitten ei ehkä kannata teikäläisen kätellä..tai millään muullakaan tapaa lähestyä muita ihmisiä. X)TheOne kirjoitti:
Kättely on korrektia, kohteliasta ja huomattavasti turvallisempaa kuin halaaminen.
Mutta tietty jos teikäläisellä ei ole edes perushygieniaa eikä varaa esim mukana kannettavaan pieneen käsidesiin, ni sitten ei ehkä kannata teikäläisen kätellä..tai millään muullakaan tapaa lähestyä muita ihmisiä. X)Ei se nyt kauheasti auta, vaikka kuinka desinfioisi ja hinkkaisi omaa hanskaansa, jos sillä vastapuolella sattuu kourassaan olemaan runsaasti taudinaiheuttajia. :-D Toki voi mennä jokaisen kättelyn jälkeen desinfioimaan kätensä tarkasti varmistaen, ettei vain koske kädellään mihinkään muihin ruumiinosiin, mutta hankalaa sekin on.
Halaaminen lienee kättelemistä hygieenisempää. Siihen on syy, miksei sairaaloissa ole tapana kätellä.outsider1 kirjoitti:
Ei se nyt kauheasti auta, vaikka kuinka desinfioisi ja hinkkaisi omaa hanskaansa, jos sillä vastapuolella sattuu kourassaan olemaan runsaasti taudinaiheuttajia. :-D Toki voi mennä jokaisen kättelyn jälkeen desinfioimaan kätensä tarkasti varmistaen, ettei vain koske kädellään mihinkään muihin ruumiinosiin, mutta hankalaa sekin on.
Halaaminen lienee kättelemistä hygieenisempää. Siihen on syy, miksei sairaaloissa ole tapana kätellä."Ei se nyt kauheasti auta,"
-Kyllä se käsidesi auttaa, vaikka toisella olisi millainen hyppykuppa tahansa. Ei niitä käsidesejä turhaan esim sairaaloissa pidetä. ;)
"Halaaminen lienee kättelemistä hygieenisempää. Siihen on syy, miksei sairaaloissa ole tapana kätellä. "
-Todistetusti ei ole. Katso termit pisaratartunta ja hengitystieinfektiot.
Olet oikeassa siinä, että sairaaloissa ei kätellä. Mutta vielä vähemmän siellä kyllä halataan. X)- neiti ruiskukka
outsider1 kirjoitti:
Ei se nyt kauheasti auta, vaikka kuinka desinfioisi ja hinkkaisi omaa hanskaansa, jos sillä vastapuolella sattuu kourassaan olemaan runsaasti taudinaiheuttajia. :-D Toki voi mennä jokaisen kättelyn jälkeen desinfioimaan kätensä tarkasti varmistaen, ettei vain koske kädellään mihinkään muihin ruumiinosiin, mutta hankalaa sekin on.
Halaaminen lienee kättelemistä hygieenisempää. Siihen on syy, miksei sairaaloissa ole tapana kätellä.Kanna kumihanska pakettia mukana niin voi vaihtaa aina uudet hanskat uutta ihmistä kätellessä. Halatessa on lisäksi hyvä olla steriili kokovartaloessu. Käy pöllimässä vaikka leikkaussalista. Lisäksi hengityssuojain ja leipurinhattu, ettei hiuksia joudu suuhun tai täit leviä.
neiti ruiskukka kirjoitti:
Kanna kumihanska pakettia mukana niin voi vaihtaa aina uudet hanskat uutta ihmistä kätellessä. Halatessa on lisäksi hyvä olla steriili kokovartaloessu. Käy pöllimässä vaikka leikkaussalista. Lisäksi hengityssuojain ja leipurinhattu, ettei hiuksia joudu suuhun tai täit leviä.
Mieluummin olisin kokonaan kättelemättä, mutta se aiheuttaa ongelmia, koska y yksilöllisiä ja massasta poikkeavia tapoja ei suvaita Suomessa. Jos kättä tarjottaessa totean, että tapoihini ei kuulu kättely, niin se on miinus esim. työpaikkahaastattelussa.
- PPPM
outsider1 kirjoitti:
Mieluummin olisin kokonaan kättelemättä, mutta se aiheuttaa ongelmia, koska y yksilöllisiä ja massasta poikkeavia tapoja ei suvaita Suomessa. Jos kättä tarjottaessa totean, että tapoihini ei kuulu kättely, niin se on miinus esim. työpaikkahaastattelussa.
Minkäs sille voi jos on ns. sosiaalisesti rajoittunut.
en ole ikinä pitänyt halaamisesta.
Onneksi monet kaverini tietävät tämän eivätkä halaa minua.- Örkki
Jos mies halaa miestä, ni sitä luullaa suomes homoks...
- Matti suomalainen
Nää on nyt taas näitä opetuksia, että suomalaiset tavat ei muka ole hyviä.
Meidän suomalaisten pitää opetella vierasmaalaisia tapoja.
Katin kontit. Hyvä, jos edes kättelen treffeillä Moi, riittää hyvin. - mielinkielin mies
Suomessahan on koskettaminen seksualisoitu ihan turhaan. Monet riutuvat kosketuksen tarpeessa, koska häveliäisyys ei anna periksi koskettaa toista. Toisen ihmisen koskettaminen on kuitenkin meille elintärkeää esim. mielenterveydelle. Meidän tulisi siis totta tosiaan kosketella enemmän toisiamme, muussakin kuin seksi mielessä. Myös miehet saisivat kosketella toisiaan enemmän. Käyttelyhän on yksi tapa tai olkapäälle taputtamien. Halaaminen on myös hieno tapa, jonka itsekin olen joutunut suomalaisena opettelemaan.
- 10+3
Eipä niitä treffejä oo kovin usein ja ei viiti ihan noin vaan halailla ellei se treffattava vaikuta kovin kiinnostuneelta.
- _Sinkkunelli_
Kyllä! Halaamattomuudella nimenomaan paiskaa itsensä sinne kaverisektorille.
Aloitteen halaamiseen tulee tulla mieheltä ja ellei, minä ainakin päättelen siitä etten kiinnosta miestä riittävästi. Jolloin koko tapaamisesta tulee helposti vähän sellainen, että mietin onko koko touhussa järkeä, jos toista kerran ei kiinnosta riittävästi. Tai sitten se toinen ei ole riittävän sinut läheisyyden kanssa, tai on neuroottisen pöpökammoinen, jolloin hän ei myöskään ole oikea minulle.
Jos haluaa varmistaa ettei säikäytä ihmistä, jolle halaaminen ei ole niin luontevaa, tilanteessa voi tokaista esim., että tokihan me sentään halaamme, jolloin toisella on vielä mahdollisuus kertoa ettei mielellään.
Halaamiskammoa en vaan voi ymmärtää, koska ruuhkabussissakin saattaa joutua paljon intiimimpään tilanteeseen, kun ollaan kuin sillit suolassa eikä siitä tilanteesta pääse edes vetäytymään.
Poskisuudelmakulttuuri on aivan mahtava, se tuo vähän oudommat ja uudemmatkin ihmiset heti läheisemmän oloisiksi. Kosketuksen yliseksualisoiminen, kuten mielinkielin mies sanoi, on turhaa ja sanoisin jopa, typerää. Samoin kuin se, että jos sovitaan ne treffit, mietitään suunnilleen jo hääkirkon varaamista. Kaiken ihmisten välisen kommunikaation ei tarvitsisi olla heti niin äärimmäisen vakavaa ja asenteella "kaikki tai ei mitään". Nuoret näyttää onneksi oppineen kansainvälisempiä tapoja ja kulkee avoimemmin kädet kaulalla jne.
Aika kieroutunutta mielestäni Suomessa on se, että selvin päin ei uskalleta halata, mutta kännissä, ehkä jonkun hitaan jälkeen (aina ei edes sitäkään), lähdetään tuntemattoman kanssa harrastamaan seksiä...- Matti suomalainen
Huh, huh, "_Sinkkunelli_"
Vai, että on kieroutunutta Suomessa.
"Nuoret näyttää onneksi oppineen kansainvälisempiä tapoja"
Kyllä se on kuules Suomikin maailmassa, jos et ole huomannut!
Missä se sun kansaivälinen on?
Tässä sulle kansainvälinen
https://www.youtube.com/watch?v=xSL_MobhEbY Kaikessa muussa yhdyn ihanaiseen sinkkunelliin, mutta poskisuudelmakulttuuria en Suomeen kaipaa. Sitäkin olen joutunut harrastamaan ja osaan tarvittaessa muiskauttaa ilmaan posken vieressä, mutta en koe itselleni luontevaksi.
Poskisuudelmassa ne pöpöt vasta tarttuvatkin.
Ikävää, että nykyisin joudutaan noudattamaan tapoja, jotka ovat kehittyneet aikana, jolloin tautien tartuntamekanismeja ei ymmärrettyä- ht ...
"Aloitteen halaamiseen tulee tulla mieheltä ja ellei --"
Äh. Taas pitää miehen tehdä aloite tai muuten ei ole muka tarpeeksi kiinnostunut. Entäs jos mies ajattelee samoin että jollei nainen halua halata, niin ei nainen ole tarpeeksi kiinnostunut? Ja jos mies ei kohteliaana halua aiheuttaa epämiellyttävää fiilistä sille ei kiinnostuneelle naiselle millään halailulla. (Yleensä kun mies on heti joku irstas lääppijä tai iholle tunkija, tms. jos ottaa kontaktia naiseen joka ei ole antanut asiaan lupaa, vähintään epäselvästi elekielellään.)
Noh. Kai tämä vaan on tätä että naiset pitävät itsevarmoista miehistä ja miehen pitää olla se joka aluksi osoittaa kiinnostuksen ja ottaa aina sen riskin kaikista pakeista, yms.
Ja miehen pitää aina tilanteesta riippumatta esittää kiinnostunutta vaikkei olisi itse asiasta vielä varma tai muuten nainen ei ole ainakaan kiinnostunut.
Ja sitten ihmetellään miksi ne pelimiehet puhuu ummet ja lammet ja kehuu naista päästä taivaisiin ja maailman ihanimmaksi ja käyttäytyvät aivan kuin olisivat hullaantuneet naisesta, mutta silti katoavat heti seksin jälkeen. Ja nainen sitten ihmettelee että miten miehet voi ensiksi puhua yhtä ja olla niin haltioissaan naisesta, mutta sitten dumppaakin ja toteaakin ettei ollut niin kiinnostunut.
Noh. Sellaista tämä taas suhteen etsiminen taas on. :) - _Sinkkunelli_
ht ... kirjoitti:
"Aloitteen halaamiseen tulee tulla mieheltä ja ellei --"
Äh. Taas pitää miehen tehdä aloite tai muuten ei ole muka tarpeeksi kiinnostunut. Entäs jos mies ajattelee samoin että jollei nainen halua halata, niin ei nainen ole tarpeeksi kiinnostunut? Ja jos mies ei kohteliaana halua aiheuttaa epämiellyttävää fiilistä sille ei kiinnostuneelle naiselle millään halailulla. (Yleensä kun mies on heti joku irstas lääppijä tai iholle tunkija, tms. jos ottaa kontaktia naiseen joka ei ole antanut asiaan lupaa, vähintään epäselvästi elekielellään.)
Noh. Kai tämä vaan on tätä että naiset pitävät itsevarmoista miehistä ja miehen pitää olla se joka aluksi osoittaa kiinnostuksen ja ottaa aina sen riskin kaikista pakeista, yms.
Ja miehen pitää aina tilanteesta riippumatta esittää kiinnostunutta vaikkei olisi itse asiasta vielä varma tai muuten nainen ei ole ainakaan kiinnostunut.
Ja sitten ihmetellään miksi ne pelimiehet puhuu ummet ja lammet ja kehuu naista päästä taivaisiin ja maailman ihanimmaksi ja käyttäytyvät aivan kuin olisivat hullaantuneet naisesta, mutta silti katoavat heti seksin jälkeen. Ja nainen sitten ihmettelee että miten miehet voi ensiksi puhua yhtä ja olla niin haltioissaan naisesta, mutta sitten dumppaakin ja toteaakin ettei ollut niin kiinnostunut.
Noh. Sellaista tämä taas suhteen etsiminen taas on. :)Ääh tosiaan.
En minä ainakaan tiedä miten ilmaisen "elekielellä sanattomasti", että saa halata. Kun lähden treffeille, on olettama kuitenkin aina se, että tästä voisi tullakin jotain, joten ilman muuta olen varustautunut siihen, että kiinnostunut mies haluaa halata, enkä koe sitä mitenkään tunkeilevana tai ällöttävänä. Ystävällinen ja tuttavallinen halaus on ohi muutamassa sekunnissa. Ihmettelen kovasti, jos sitä ei kestä siistin ihmisen kanssa, olkoonkin sitten entuudestaan melko tuntematon. Olen käynyt treffeillä ja mielestäni tavatessa ollut kaikkia miehiä kohtaan ihan samanlainen, osa on halannut, osa ei. Ne, joiden kanssa tuli jotain tuttavuutta enemmän, olivat niitä halaajia.
Ja olet oikeassa siitä, että se aloitteen teko kertoo miehestä jotain. Hän osoittaa olevansa riittävän hyvällä itsetunnolla varustettu ja sellaisen useimmat naiset haluavat. Ei ole hyvä lähtökohta, jos mies ajattelee itsestään, että ei tuo nainen varmaan halua minun lähestyvän häntä.
Ja edelleen, normaalit käytöstavat hallitseva ja itseensä luottava mies EI ole automaattisesti peluri. Mikä siinä on, ettei tämä mene perille?
- SekaSikiö
Ainoat keitä halaan ovat sisarusteni lapset.
Aikuisille ihmisille saa riittää iloinen moikkaaminen ja small talk.
Vaikuttaa jo paljon hymyileekö tervehtiessä, millä äänen painolla puhuu, kehonkieli, eleet jne. Ei minusta tarttee olla halaamaan aina ryntäämässä todistaakseen hyvän yhteisen kaveruuden.
Mutta jos parisuhteesta puhuttaisiin, niin halaaminen olisi minusta enemmän asiaan kuuluvaa, mukavan rentoa ja luottamuksellista puuhaa. Silloin voisi vaikka minkälaisessa tilanteessa ottaa ja halata kumppaniaan ilman pelkoa, että toiselle tulisi hämmentynyt olo tilanteen yllättävyydestä. - Typerä tapa
Ei mitään halauksia, kyr-pää vaa mekkoon ja oksitoniini ja muut kemiat lentoon!"
- Nojoojoo
Ihmekkös..!
En ole kertaakaan elämässäni halannut treffeillä.
No, kerran mutta se oli tuttavan kanssa ja todettiin jo siinä ihan yhdessä tuumin ettei siitä mitään tule.
En jotenkin ymmärrä halaamista tervehtimisen muotona.
Naiset aina sanoo että kyllä heille kelpaa sellainen ja sellainen mies, mutta sitten kuitenkin kaikki ratkeaa kaikenlaisiin peleihini, leikkeihin ja viettelyihin olipa mies minkälainen tahansa.
Eli pitää hakea kosketusta, halauksia, suudelmia yms. että nainen "syttyy".
Nähtävästi sillä koskettajalla, hänen ajatuksillaan ja luonteella ei ole mitään väliä kunhan "kemiat herää".Vai olisikohan kyse vain siitä, että ihminen etsii kaltaistaan. Toisin kuin väitetään, vastakohdat harvoin täydentävät toisiaan. Jos nainen itse on avoin ja tykkää halata, pitää luontevana kosketella keskustelukumppania jne. niin ihan yhtä kiusallista se on hänelle olla treffeillä miehen kanssa, jolla on iso reviiri ja varautunut kehonkieli, kuin päinvastoin.
Omalla kohdallani treffit, jotka aloitettiin kättelemällä tai vain moikkaamalla, tuntuivat lähinnä työhaastatteluilta.- Nojoojoo
helka kirjoitti:
Vai olisikohan kyse vain siitä, että ihminen etsii kaltaistaan. Toisin kuin väitetään, vastakohdat harvoin täydentävät toisiaan. Jos nainen itse on avoin ja tykkää halata, pitää luontevana kosketella keskustelukumppania jne. niin ihan yhtä kiusallista se on hänelle olla treffeillä miehen kanssa, jolla on iso reviiri ja varautunut kehonkieli, kuin päinvastoin.
Omalla kohdallani treffit, jotka aloitettiin kättelemällä tai vain moikkaamalla, tuntuivat lähinnä työhaastatteluilta.Siis häh?
Mitä jos käyttäyisit logiikkaasi hieman.
Pidän halaamisesta varmaan keskimäärin monia miehiä enemmän, mutta ei se ole se juttu jota tehdään jatkuvasti tai esimerkiksi treffeillä tervehtiessä.
"Omalla kohdallani treffit, jotka aloitettiin kättelemällä tai vain moikkaamalla, tuntuivat lähinnä työhaastatteluilta. "
Aah, "tuntuivat".
"Tuntuivatko" treffit muuten työhaastattelut vai "tuntuivatko" ne siksi siltä että ne alkoivat kättelemällä/moikkaamalla?
"Vai olisikohan kyse vain siitä, että ihminen etsii kaltaistaan. Toisin kuin väitetään, vastakohdat harvoin täydentävät toisiaan. Jos nainen itse on avoin ja tykkää halata, pitää luontevana kosketella keskustelukumppania jne. niin ihan yhtä kiusallista se on hänelle olla treffeillä miehen kanssa, jolla on iso reviiri ja varautunut kehonkieli, kuin päinvastoin."
NEWSFLASH!
Monet ihmiset ovat varautuneita ekoilla treffeillä mm. kehonkielen suhteen.
Ja sen perusteella sinä Helka ja muut naiset tekevät näitä "täydellisiä päätelmiä" millainen mies on kokonaisuudessaan.
Vi-tun typerää, anteeksi vain.
Toisin sanoen jos naista ujostuttaa treffit niin hän on aina sitten ujo tossukka joka ei sovellu minulle.
Tai jos nainen pitää suurta ääntä ja on itsevarma miesten iskijältä vaikuttava niin hän on tietysti saman logiikan mukaan komenteleva Helka joka harrastaa irtosuhteita.
Tätä, juuri tarkoitan. Naiset luottavat täysin ihmeellisiin "tuntemuksiin" tehdäkseen täysin järjettömiä päätelmiä mm. miehestä. - Nojoojoo
Nojoojoo kirjoitti:
Siis häh?
Pidän halaamisesta varmaan keskimäärin monia miehiä enemmän, mutta ei se ole se juttu jota tehdään jatkuvasti tai esimerkiksi treffeillä tervehtiessä.
"Omalla kohdallani treffit, jotka aloitettiin kättelemällä tai vain moikkaamalla, tuntuivat lähinnä työhaastatteluilta. "
Aah, "tuntuivat".
"Tuntuivatko" treffit muuten työhaastattelut vai "tuntuivatko" ne siksi siltä että ne alkoivat kättelemällä/moikkaamalla?
"Vai olisikohan kyse vain siitä, että ihminen etsii kaltaistaan. Toisin kuin väitetään, vastakohdat harvoin täydentävät toisiaan. Jos nainen itse on avoin ja tykkää halata, pitää luontevana kosketella keskustelukumppania jne. niin ihan yhtä kiusallista se on hänelle olla treffeillä miehen kanssa, jolla on iso reviiri ja varautunut kehonkieli, kuin päinvastoin."
NEWSFLASH!
Ja sen perusteella sinä Helka ja muut naiset tekevät näitä "täydellisiä päätelmiä" millainen mies on kokonaisuudessaan.
Toisin sanoen jos naista ujostuttaa treffit niin hän on aina sitten ujo tossukka joka ei sovellu minulle.
Tai jos nainen pitää suurta ääntä ja on itsevarma miesten iskijältä vaikuttava niin hän on tietysti saman logiikan mukaan komenteleva Helka joka harrastaa irtosuhteita.
Tätä, juuri tarkoitan. Naiset luottavat täysin ihmeellisiin "tuntemuksiin" tehdäkseen täysin järjettömiä päätelmiä mm. miehestä.Halailua ei tehdä siis jatkuvasti julkisesti ihmisten välillä tervehtiäkseen.
Parisuhteessa halailu on sitten täysin eri juttu...
Mut hei "naisen logiikka!" Nojoojoo kirjoitti:
Siis häh?
Aah, "tuntuivat".
NEWSFLASH!
Tätä, juuri tarkoitan. Naiset luottavat täysin ihmeellisiin "tuntemuksiin" tehdäkseen täysin järjettömiä päätelmiä mm. miehestä.Kirjoitit edellisessä viestissäsi:
"...hänen ajatuksillaan ja luonteella ei ole mitään väliä kunhan "kemiat herää""
Mistä se luonne sitten näkyy ellei juuri siitä, miten ihminen todellisuudessa käyttäytyy? Ujo ja varautunut ihminen voi kertoa netissä olevansa reipas, itsevarma, avoin ja sosiaalinen, mutta jos treffeillä ujostuttaa niin eikö se silloin kerro, että todellisuudessa hän on ujo?
Eikä ujoudessa mitään vikaa ole, mutta jos ihmiset ovat luonteeltaan ja temperamentiltaan kovin erilaisia niin juttu ei välttämättä toimi.
- Kympin Nainen
Mielenkiintoinen ja hyvä aloitus, mutta mielestäni tässä on hieman sekoitettu kaksi erillistä asiaa. Siis kosketus on ihmiselle tärkeää, se on ihan tutkimuksissakin todettu ja siitähän tuossa linkatussa artikkelissakin puhutaan. Mutta siitä ei mielestäni voi vetää suoraan johtopäätöstä, että treffeillä pitäisi välttämättä nimenomaan halata. Että sikäli mielestäni Helka veti tässä vähän mutkia suoriksi :)
Kosketus on ihmiselle hyvästä ja kosketus on yksi keino viestiä seksuaalista mielenkiintoa. Koskettamista on kuitenkin hyvin monenlaista, halaus on yksi niistä. Mielenkiintoista oli mielestäni tuo artikkelin kohta, jossa sanottiin, että yleensä ihmiset aistivat intention kosketuksen taustalla hyvinkin tarkasti. Rakastavaisten, tai ihastuneiden, välinen kosketus tai halaus on erilainen kuin kavereiden välinen.
Henk.koht. olen ihminen joka koskettelee paljon, mutta vain rakkaitani. Halaaminen tai suukottelu tervehtimisen muotona koskee siis vain lähipiiriä. Minusta itse asiassa neuvo, että halaisi ekoilla treffeillä, kuulostaa aika oudolta, koska halaaminen ei mielestäni ole paras keino viestiä seksuaalista kiinnostusta. Joku käden tai hiussuortuvan hipaisu olisi huomattavasti tehokkaampi keino viettiä seksuaalista mielenkiintoa. Mutta tämä on siis puhtaasti henkilökohtainen mielipiteeni :) Jotenkin itse miellän halaamisen (tervehdyksenä) pääasiassa kaverilliseksi.. Ne pitkät, ja tuon artikkelin mukaan eniten "voimaannuttavat" halaukset, kuuluvat läheisiin suhteisiin, kun taas sellaiset lyhyet, pintapuoliset halaukset, tai taputtelut, voivat tuntua pakkopullamaisilta tai jopa vaivaannuttavilta.
Vähän asian vierestä noista poskisuudelmista: se on tervehdyksenä itse asiassa hygieenisempi, koska valtaosa bakteereista leviää käsien kautta. Ja poskisuudelmassahan poski koskettaa poskea (posken iho on huomattavasti puhtaampi kuin käsi), ”suudelma” annetaan ilmaan. Flunssaisena poskisuudelmaa ei tietenkään anneta. Ja itse asiassa moni etelämaalainen pitää halaamista liian intiiminä tervehdysmuotona ("pohjoismaista vapaamielisyyttä"), koska halatessa rintakehät koskettavat toisiaan. Poskisuudelmaa annettaessa henkilökohtaista tilaa jää enemmän, koska siinä tervehtijöiden vartalokosketus rajoittuu ristikkäisten olkapäiden kosketukseen. - kiltti atm
Ketäs halaat kun ei koskaan pääse treffeille. Naisille ei ole mikään ongelma kun niillä on aina joku pas.ka jännämies jota halata.
En ole halailuihminen. Vieraita ihmisiä ei tulisi mieleenikään halailla, poski/ilmasuudelmista nyt puhumattakaan.
Halaan vain äitiäni ja tätiäni kun tapaan heitä ja silloin tällöin pikkuserkkuani. Mutta heitäkin halaan "puolittain" eli kädet vain kevyesti kyljillä eikä kovinkaan läheistä kontaktia. Niin, äidilleni anna kyllä poskipusun ja hän minulle.
Minulla on ollut välillä kosketuskammokin. Jopa niinkin paha, etten halunnut että takkinikaan koskee jonkun tuntemattoman takkia - jopa talvella.
Treffeillä en halaisi enkä varsinkaan ensimmäisillä treffeillä. Pelkästään ajatuksena järkyttävä.
Minä halailen vasta sitten kun treffailusta on tullut seurustelua mutta sitten voisin kyllä halailla ja pussailla julkisillakin paikoilla.- halinalle atm
Sua pitäisi ihan kiusallakin halata.
Minäkin aattelin kaikkia noita artikkelissa mainittuja kohtia (myös tuota tervehtimiseen liittyvää 4-kohtaa) lähinnä semmoisen parisuhdehalailun (tai sellaisen muodostumiseen tähtäävän halailun ) kannalta.
En oikein koe saavani semmoisesta pelkästä kaverihalailusta oikein mitään irti. Jotenkin vain tunnereaktio ei ole kaverihalailussa yhtään sama kuin parisuhdehalailussa, vaan pikemminkin joskus vähän epämiellyttävää, joten en oikein usko että omalla kohdallani kaverihalailu vaikuttaisi mitenkään erityisen positiivisesti. Eli jos ei ole sitä parisuhdetta, niin en koe tarvetta yrittää metsästää päivittäistä kahdeksan halauksen annostani epätoivoisesti mistä vain. Pehmolelun haliminen illala riittää.
Ehkäpä siihen kaverihalailuun pitäisi ensin totutella, ennen kuin siitä oppisi pitämään, mutta mitenkäpä totuttelet jos Suomessa asut?- o6yhiiutghujgbiyty
Kyllähän, vastakkaisen sukupuolen, halaaminen mukavaa on mutta harmi vaan meille suomalaisille omituista. Itse ainakin pystyn halaamaan naista ilman seksuaalisia ajatuksia, mutta tietty riippuu henkilöstä ja tilanteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082485
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401634Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1411286Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2931086Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3141036Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe561012Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen22975- 55926
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19814Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58783