Täysjousto

Onko kellään kokemuksia täysjoustopyörästä, onko kyseinen pyörä tarpeeton, nykyisin ajelen maasturilla jossa joustokeula. Sen ole todennut hyväksi.
Ilmoita


itselläni on GT:n täysjousto, ja kyllä voin sanoa että kun tästä pyörästä aika jättää niin seuraava pyörä on myös täysjousto, kyllä se sen verran mukavaa kyytiä on (halpis-täysjoustoista kyllä itse pitäisin näppini irti, huonoista osista koottu)
huonona puolena sanoisin että laitan-puolen kulkijat kyllä iskevät sellaiseen pyörään helpommin...
1 VASTAUS:
Taitaa olla ihan makuasia. Mulla on täysjousto lähinnä enduro, eli vähän rajumpaan käyttöön, kun taas pitkät maastolenkit ajan mieluummin jäykkäperäisellä. Jos mahdollista, kannattaa toki kokeilla täysjoustoa, sillä kuten pyöräilijä totesi, se on kyllä aika mukavaa kyytiä.
+Lisää kommentti
Ostin loppukesästä täysjouston, kun halvalla sain melkein uuden. Paraskauppa, minkä olen eöäissäni tehnyt. Laatuun kannattaa satsata heti. Mitään halppispyörää ei kannata ostaa. Olen ajellut jäykällä vuosia ja ero on todella iso. Vauhti esim alamäissä on ihan erilainen. Ja on muuten kivaa vielä tällaiselle ikääntyneellekkin. Suosittelen lämpimästi!!
Ilmoita
Näyttää siltä, että täysjoustopyörä olisi hankinan arvoinen, jäisihän vanha hyvä fillari toiseksi pyöräksi. Osat tietysti ratkaisee ja myöskin runko mitä fillari sit maksaa. Huonoa en halua ostaa olisko kellään koemuksia minkä merkkinen tai millä osilla se kannattais ostaa.
7 VASTAUSTA:
Olis helpompi antaa ehdotuksia jos kertoisit paljonko ajattelit sijoittaa fillariin, ja millaseen käyttöön pääasiassa se tulis. Mitään halpaa "kiikkutuolia" ei tosiaan kannata ostaa, joten Biltema, Hobby Hall ja vastaavat kannattaa kiertää kaukaa.
Ride kirjoitti:
Olis helpompi antaa ehdotuksia jos kertoisit paljonko ajattelit sijoittaa fillariin, ja millaseen käyttöön pääasiassa se tulis. Mitään halpaa "kiikkutuolia" ei tosiaan kannata ostaa, joten Biltema, Hobby Hall ja vastaavat kannattaa kiertää kaukaa.
Ajattelin itsekseni n. 1000 - 1500 ekee, jos sillä sais jo ajettavan pyörän, eikä se mikään ehdoton katto ole, haluan kyllä hyvän fillarin ja luotettavan ja että se kans toimii, ajelen monenlaista ajoa välillä maastoa, polkuja, maanteitä, ihan oman kuntoni ja ajamisen ilosta koska pidän pyöräilystä. Ja kun kaikki toimii on pyöräily hauskaa.
hanski kirjoitti:
Ajattelin itsekseni n. 1000 - 1500 ekee, jos sillä sais jo ajettavan pyörän, eikä se mikään ehdoton katto ole, haluan kyllä hyvän fillarin ja luotettavan ja että se kans toimii, ajelen monenlaista ajoa välillä maastoa, polkuja, maanteitä, ihan oman kuntoni ja ajamisen ilosta koska pidän pyöräilystä. Ja kun kaikki toimii on pyöräily hauskaa.
Käy katsomassa www.fillari-lehti.fi -> Tori.

Tai

www.ridefree.org -> foorumi/myydään.

Tuohon hintaan saa hyviä uusiakin. GT, Scott, Kona yms. Fillarilehden keskustelupalstalla kannattaa kysellä ja lueskella vanhoja juttuja. Vaihtoehtoja on paljon, mutta itse ostaisin vähän käytetyn, koska silloin tuohon rahaan saa jo varsin hyviä pyöriä. Kokeilematta älä osta, koska linkkuratkaisuissa on paljon eroja. Esim. Kalliskaan Norcon freeride pyörä ei todellakaan ole mukava kaveri metsässä, toisaalta edukas hiilikuitu timeless voi olla hyväkin harrastajalle.. Tai se Scott.. Yksiniveliset toimivat nekin oikein suunniteltuna aika hyvin ja ovat helppoja pitää kunnossa ja kestäviä. Monilinkkuiset vaatii enemmän huoltoa ja osassa laakerointi on hoidettu liukulaakerein (ei hyvä).

GT i-Drive on erikoinen ja toimiva ratkaisu, mutta hieman raskas, painolla on merkitystä yllättävän paljon.
Mako kirjoitti:
Käy katsomassa www.fillari-lehti.fi -> Tori.

Tai

www.ridefree.org -> foorumi/myydään.

Tuohon hintaan saa hyviä uusiakin. GT, Scott, Kona yms. Fillarilehden keskustelupalstalla kannattaa kysellä ja lueskella vanhoja juttuja. Vaihtoehtoja on paljon, mutta itse ostaisin vähän käytetyn, koska silloin tuohon rahaan saa jo varsin hyviä pyöriä. Kokeilematta älä osta, koska linkkuratkaisuissa on paljon eroja. Esim. Kalliskaan Norcon freeride pyörä ei todellakaan ole mukava kaveri metsässä, toisaalta edukas hiilikuitu timeless voi olla hyväkin harrastajalle.. Tai se Scott.. Yksiniveliset toimivat nekin oikein suunniteltuna aika hyvin ja ovat helppoja pitää kunnossa ja kestäviä. Monilinkkuiset vaatii enemmän huoltoa ja osassa laakerointi on hoidettu liukulaakerein (ei hyvä).

GT i-Drive on erikoinen ja toimiva ratkaisu, mutta hieman raskas, painolla on merkitystä yllättävän paljon.
Tähän vuodenaikaan monet liikkeet myy ihan hyvillä tarjoushinnoilla vanhoja malleja pois uusien tieltä, joten niitä kannattaa myös katsella ja kysellä. Ennen ostopäätöstä kannattaa ottaa selvää löytyykö valtakunnasta takuuhuolto myös takaiskarille, sillä jos iskarin rikkoutuessa sen joutuu lähettämään jonnekin ulkomaille korjattavaksi, sen takaisin saamisesta voi kehkeytyä vittumaisen pitkä odotus.
Ride kirjoitti:
Tähän vuodenaikaan monet liikkeet myy ihan hyvillä tarjoushinnoilla vanhoja malleja pois uusien tieltä, joten niitä kannattaa myös katsella ja kysellä. Ennen ostopäätöstä kannattaa ottaa selvää löytyykö valtakunnasta takuuhuolto myös takaiskarille, sillä jos iskarin rikkoutuessa sen joutuu lähettämään jonnekin ulkomaille korjattavaksi, sen takaisin saamisesta voi kehkeytyä vittumaisen pitkä odotus.
ostakka tai tilatkaa ranskasta gitane ionix comp z1 täys jousto pöyrä nii nette kadu pöyrä on vankka ja varma mull sellanen on ja maksaa noin 300 euroa todella hyvä niin maastoon kuin
mä vaan kirjoitti:
ostakka tai tilatkaa ranskasta gitane ionix comp z1 täys jousto pöyrä nii nette kadu pöyrä on vankka ja varma mull sellanen on ja maksaa noin 300 euroa todella hyvä niin maastoon kuin
Gitanen se yleisin täysjousto (oliko se nyt keltainen) tulee tehtaalta Zintech ja aivan samaa pyörää myydään niin ikään Biltema Yosemite merkkisenä muutamalla sadalla.

Pyörästä on karsittu osia ja esim. V-jarrut ovat aivan alimittaiset ja kiinnitykseltään erittäin huonot.

Pyörässä lukee made in Italy jos on Gitanena ja Yosemitena niin siinä lukee made in Sweden ja jos on Viking King niin se on made in Russia mutta valmistaja on kaikilla Zintech, ja tuon zintech:n täysjoustoa myydään kymmenillä erimerkeillä eri maissa
Runttaaja.' kirjoitti:
Gitanen se yleisin täysjousto (oliko se nyt keltainen) tulee tehtaalta Zintech ja aivan samaa pyörää myydään niin ikään Biltema Yosemite merkkisenä muutamalla sadalla.

Pyörästä on karsittu osia ja esim. V-jarrut ovat aivan alimittaiset ja kiinnitykseltään erittäin huonot.

Pyörässä lukee made in Italy jos on Gitanena ja Yosemitena niin siinä lukee made in Sweden ja jos on Viking King niin se on made in Russia mutta valmistaja on kaikilla Zintech, ja tuon zintech:n täysjoustoa myydään kymmenillä erimerkeillä eri maissa
Jos nyt haluaa 200-300€ pyörästä maksaa niin kannattaa kiertää nuo
Bilteman, jne. pyörät kaukaa.

Kannattaa ostaa vaikka vähän käytetty Tunturi Scambo tai kuwahara jossa on etukeula joustettu.
+Lisää kommentti
200-300 eke pyörät kantsii kiertää kaukaa, ei niil muut ku tapa ittensä. 1K saa iha hyviä jäykkäperäpyöriä. 2K alkaa saamaa täysjoustoi.
Ilmoita
kyllä bilateman täysjousropyörät ovat sieltä parhaasta päästä. Trekeissä ja spesuissa maksat vain brändistä enimmän osan. Mars mars bilateman arvostettuun pyöräkauppaan!
Ilmoita
Itse ostin täysijouston vuosi sitten ja paluuta jäykkään ei ole on se mukavampaa mennä kunnon pomppulinnalla metsään
Ilmoita
Jos ajaa metsässä nykyaikainen täysjousto on hyvä hankinta, Silloin pyörä pysyy alustassa kiinni mikä nostaa ajomukavuutta kun perä ei ole kaiken aikaa irti ja rengas sutii tyhjää.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Täysjousto

Onko kellään kokemuksia täysjoustopyörästä, onko kyseinen pyörä tarpeeton, nykyisin ajelen maasturilla jossa joustokeula. Sen ole todennut hyväksi.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta