Apua!!!

Pulaanjoutunutidioot

Eli luin jostain 2011 vuoden keskustelusta että chapsien vetoketjut voi aueta. Onko totta? Ostin just kalliit kai jonkun Lugankuulosen merkkisen minichapsit ja nyt pelkään että vetoketjut liukuu alas? onko totta vai ei?. Ja mitä muuta tarvitsee ratsastustunnille kun
-ratsastus:
-housut
-liivi
-hanskat
-kypärä
chapsit
-raippa
-kengät
-sukat
Niin ja kiitti jos vastaatte

8

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      No en ole koskaan huomannut, että vetoketjut järjestäin aukeilisi. Kai jossain omalle jalalle väärän mallisessa chapsissa vetoketju voi aueta, mutta ei se nyt mikään sääntö ole.

      Nuo varusteet riittää ihan hyvin, ei tuohon mitään lisää tarvita.

    • Pulaanjoutunutidioot

      Paljon kiitoksia vastauksesta

    • sälääsälää

      Itse olen käyttänyt chapsejä ja ikinä ei vetoketju ole auennut/liukunut alas tai kuullu että jollain ois niin käyny. Jotenka tuskin sun tarvii sitä huolia.

      Sitte nää sun ratsastusvaatteet ym. siis tälläkin hetkellä sulla on vaikka mitä mikä ei ratsastustunneilla ole pakollista. Joten ajattelin ehottaa sulle lisää kaikkee "turhaa" hevostavaroita/-vaatteita.

      -Talviratsastushousut (semmoset topparatsastushousut ei varmana tuu talvella kylmä!)
      -telvea varten toppatakki
      -kevättä ja syksyä varten ohuempi tuulitakki
      -kannukset (kokeneemmalle ratsastajalle)
      -esteraippa, lyhyempi ja pidempi kouluraipat
      -harjoja, riimuja, riimunnaruja, kuminauhoja (letteihin) ym muuta sälää

      Listalla olevat ei siis ole pakollisia olla, mutta jos sulle tulee hevostarvike osteluvimma niin siitä vaan sitte! :P

    • 19-2

      Vetoketju liukuu alas? :__:

      Omissa chapseissa se vetoketju kiinnitetään alaspäin. Itseäni huolestuttaa enemmän ylhäällä olevan tarranauhan pettäminen, mutta luotan siihenkin 95%.

    • Hevosrakastaja

      Moi!!!
      En oikeen usko, että ne liukuu alas! Itselläni on ollut joskus sama, mutta ei ole liukunut:)

      No tietty jos haluat niin talviratsastushousut olis kivat mut ei mikään pakko!
      Perus toppahousutkin on järkeenkäyvät mut voi liukuu alas satulasta!!

      Toivottavasti autto!

    • Ikuinen ponityttö

      Mulla on saappaanvarret ja jodhpurit ja saappaanvarsien vetoketju vedetään ylhäältä alas. Kävellessä ennen ratsastusta esim. taluttaessa maneesiin/kentälle/pihalle, aukeilee mutta vain vasen puoli, laitan ne yleensä uudestaan kiinni selkään noustuani. Ei aukeile ratsastaessa :)

    • horselife

      En oo ikinä huomannu etaukeis. Mut kannataa ostaa semmoset chapsit mis on se "läppä" sen vetskarin pääl ni ei muuten aukee

    • Heppap

      Minulla on käytössä horzen cavallo piaffe plus saappaat, joilla hintaa muistaakseni 800 euroa. Kouluvalmennuksessa jos joudun käyttämään paljon pohjetta, aukeavat saappaat silloin tällöin koko matkalta, jolloin joudun pysähtymään ja laittamaan ne kiinni. Ei siis mikään kuoleman vakava juttu, eli ei mitään avunhuutoja tarvitse tällaisten asioiden takia esittää. :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe