Nyt onnistun - laihdutusprojekti.

Nyt onnistuu

Hei kaikki painoaan pudottavat, kaiken painoiset. Minä aloitan nyt tänään 29.9.2014 laihdutuksen, jossa aion viimeinkin onnistua. En ole ylipainoinen, mutten tyytyväinenkään painooni. Olen 167cm ja painan 64kg. Pari vuotta sitten painoin kutakuinkin 54kg. Onnistuin sitten lihomaan 10kg. Tuolloin olin syömishäiriöinen ja elimistöni oli kuivunut pahasti, joten ei kaikki kilot ole onneksi rasvaa mitkä tuli. Olin tuolloin hyvin tyytyväinen painooni ja kroppaani, toisinkuin nyt. Tietysti on hyvä että parannuin, mutta en pidä peilikuvastani ja huom. aion laihduttaa terveellisesti.

Olen yrittänyt jo pitkään laihduttaa, mutta en vain ole onnistunut. Joskus on joitakin kiloja lähtenyt, mutta ne tulevat helposti takaisin. Pyytäisin, että te muut, jotka laihdutatte ja haluatte tulla tähän ryhmään mukaan, pysytte myös tässä mukana ja kerrotte jos tulee takapakkia, ennemmin kuin häpeätte sitä ja jättäydytte pois. Kaiken painoiset voivat tähän osallistua. Minun tavoitteeni on laihtua 31.12.2014 mennessä aluksi 58kg;aan, eli 6kg. Se on aika paljon, mutta uskon että toetutettavissa, se tekee noin 500g/viikko. Aikaa on 13 viikkoa ja pari päivää.
Mutta olen tyytyväinen jos pääsen vaikka 58,5-59kg:aan ennen vuodenvaihdetta.

Olen tuskaillut pitkään painoni kanssa ja en ole varma missä ongelma on. Syön kevyesti ja säännöllisesti, pyöräilen usein ja joskus kävelen. Varmaan sitten en huomaa syöväni liikaa? Kokeilin aiemmin VHH-ruokavaliota mutta sekään ei toiminut ja nyt olen sellainen turhia hiilihydraatteja välttelevä. En esim. syö milloinkaan herkkuja, karkkeja, suklaata, en käytä sokeria.

Löytyisikö täältä mukaan ketään?

32

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karo--

      Täällä olis yksi innokas mukaan lähtiä! Tarkkaa painoa en tiedä, kun puntaria ei vielä ole, mutta viimeksi kun mittasin, pari viikkoa sitten, paino oli noin 69 kiloa. Ja olen 156cm pitkä. Olen ollut jo useamman vuoden jojolaihduttaja, mutta nyt olen päättänyt pudottaa viimeisen kerran vähän päälle 10 kiloa. Kattoo sitte miltä tuntuu, kun 60kg on alitettu.

      Tuo 6 kiloa kuulostaa hyvältä, ja itsekin voisin tähdätä siihen. Eli paino olis 31.12.2014 63 kiloa.

      En tiedä syötkö liikaa, mut joissakin tapauksissa, sitä voi syödä myös liian vähän. Olisko se mahdollista?

      • Nyt onnistuu ap

        Mukava kun halusit lähteä mukaan.. ;) Minäkin olen kyllästynyt jojoiluun.. Minulla viikko on alkanut mukavasti, olen lisännyt syömisiä ja ruokailuni on nyt säännöllistä, syön siis aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan, minulle ei välipalat ole koskaan sopineet kovin hyvin, siksi en niitä syö.. Syön paljon kasviksia päivässä. hedelmien syöntiä olen vähentänyt.

        Ajattelin kerran viikossa käydä puntarilla, ellei ole aivan pakko käydä. Joskus olo on läski jos ei tiedä painoaan, ihan kuin se määrittelisi mielialan ja ruoan määrän jonka saan syödä. Vaikka olenkin parantunut, tällaisia asioita mieleni minulle vielä tarjoilee, uskon kyllä että nekin joskus loppuvat ;)

        Luulen että viimeaikoina olen syönyt liian vähän ja paino ei ole silti laskenut, liikuntaa ja pyöräilyä on kuitenkin hieman ollut. Kiinnitän siis ruokarytmiin etenkin huomiota. Tuntuu jo että aineenvaihduntani on heräämässä henkiin..
        Kuinkas sinulla on viikko alkanut?


    • karo--

      Hei!

      Täälläkin on viikko mennyt hyvin, muutamia herkkuja lukuunottamatta.
      Onneksi liikuntaakin tulee harrastettua tunnista kahteen päivässä, ei ihan jokapäivä, niin ei nuo muutamat herkut pahoja ole. Puntarille pääsen parin viikon päästä maanantaina, niin
      katsoo sitten kuinka on lähtenyt käyntiin. Olo on ainakin hyvä. :)

      Itse syön 3-5 kertaan päivässä, yleensä sen 4 kertaa. Jos jään tuohon 3 kertaan, sen huomaa jo olossa. Pyrin syömään pieniä annoksia kerralla, silloin olokin on parempi.

      Viikonloput ovat yleensä olleet vaikeita herkkujen takia, mutta viime viikko meni hyvin, niin luotan, että menee nytkin.

      Onko sinulla koskaan vaikeuksia viikonloppujen kanssa?

      • Nyt onnistuu ap

        Moi Karo! Liikutpas sinä paljon! Minä en noin paljoa, vaan olen syönyt kevyemmin.. Pyöräilen monta kertaa viikossa töihin, vajaa 10km yhteensä. Viikossa tulee 40-50km työmatkapyöräilyä ja sitten pari-kolme kertaa viikossa tulee käytyä parin-muutaman kilometrin kävelyllä tai 30min pyöräilyllä.. Välillä liikunta meni överiksi ja sen takia en käytä enää sykemittaria tai riuhdo liikaa.. Minulla kun on taipuvaisuus ylikorkeisiin odotuksiin ja sitten tulee stoppi kun olen ajanut itseni ylikuntoon.. ;)

        Minäkin syön sen 4 kertaa päivässä.. Välipalat eivät tosiaan ole minun juttu.. Kerta liikut noin paljon, on kulutuksesi suuri, joten eipä nuo herkut varmaankaan niin paha juttu ole..

        Kumma kyllä, minun syömistottumukseni ovat nyt parantuneet, epäilen että söin liian vähän ja liian epäsäännöllisesti ennen tätä kuuria, koska tunnen kuinka aineenvaihduntani on alkanut pelaamaan. Tajusin, että söin liian vähän ja siksi en laihtunut vaikka mitä yritin. Nyt uskon painoni lähteneen laskuun, turvotuskin on nimittäin kadonnut.. Aiemmin minulla oli ahmimiskohtauksia ja söin mitä päähäni juolahti syödä. Nyt jostakin syystä tuo syömisen hallitsemattomuus on jäänyt pois ja en muista milloin olisin viimeksi ylensyönyt tai syönyt jotakin mitä en ole suunnitellut.

        Viime vuonna söin vielä herkkuja ja tilanteeni oli kaaoottinen, söin herkkuja jopa päivittäin ja tein hurjia lenkkejä kun syömiset kaduttivat ja ahdistivat.. kumma kyllä silloin painoni oli alhaisempi kuin nyt vaikka olen ollut jo vuoden herkuttomasti... Silloin tosiaan harva päivä oli herkuton, kaikki päiväni kalorit saattoivat tulla herkuista, olin ihan sekaisin. Saatoin syödä jopa 300-500g karkkeja ja suklaata päivässä monena päivänä viikossa... Nyt tunnen olevani ohjaksissa. Ennen viikonloput olivat vaikeita kun mieheni söi herkkuja ja minä en voinut, nyt voin sanoa että olen totaalisesti vierottautunut herkuista. Minun ei ole tehnyt mieli herkkuja kuukausiin. En olisi koskaan uskonut tämän olevan mahdollista ;)
        Tsemppiä sinullekin!


    • Nyt onnistuu ap

      Huomenta, nyt koitti maanantai ja punnituspäivä! Viikko on mennyt syömisten osalta hyvin ja ennakoidusti, ei mitään suunnittelematonta ole tullut syötyä. Puntari näytti aamulla 63,3kg eli -700g on lähtenyt nyt ensimmäisenä viikkona. Olen todella tyytyväinen ;) Olen liikkunut hieman ja syönyt kevyesti, toivottavasti en liian kevyesti, olisiko keskiarvo noin 1200kcal päivässä.. Paljon kasviksia ja proteiinia.. Jatkan samaan malliin ja toivon että kroppani tajuaa luopua kiloistansa.. Kuinkas sinulla Karo on mennyt viime viikko ja viikonloppu?

    • karo--

      Huomenta! Täällä on mennyt hyvin. Viime viikolla tuli liikuttua noin 9 tuntia, ja siihen koulumatkat yms päälle. Eli liikunta on kyllä kohdillaan. Herkuteltua tuli sunnuntaina, ihan luvan kanssa, mutta vähän liikaa.
      Nyt on tarkoitus olla herkuttelematta ensi viikon viikonloppuun asti. Silloin lähetään luokkakavereiden kanssa mökille, ja ollaan siellä viikonloppu. Alkoakin tulen ottamaan, mutta se on ihan ok.

      Eilen kävin salilla, ja äsken tulin aamulenkiltä. Salille menen vielä tänään iltapäivästä koulun jälkeen. Syön mielestäni hyvin, mutta en tiedä syönkö vielä liian vähän. Kuitenki kulutus on suuri päivänaikana, kun koulussakin olen liikkeessä ja seison suurimmanosan päivästä.

      Hienoa, että olet saanut itsesi vieroitettua herkuista. Itselläkin menee vähemmän kuin ennen, mutta niitä kuitenkin menee vielä. Se on minulle ihan ok, koska en aijo elää täysin herkutonta elämää. Ihanne olisi, jos pystyisi syömään herkkuja vähän ilman omantunnon tuskia. Siihen on matkaa vielä.

      Puntarille ensi viikon maanantaina, ja odotan painon pudonneen edes vähän.

      • Nyt onnistuu ap

        Moikka! Kylläpäs olet taas kerran ollut tosi ahkera liikkumaan! Varmasti tuottaa tulosta! Minulla liikuntaa on ollut kohtuudella ja syömiset ovat menneet tosi hyvin, lasken kaloreita, jotta tiedän tarkalleen paljonko pitäisi laihtua, mutta jos en laihdu, ei se ole kaloreiden syy vaan elimistöni..

        Energiansaantini on toistaiseksi aika niukkaa, mutta voi olla että jossakin vaiheessa joudun nostamaan kaloreitani. Nyt noin 1200-1300kcal/päivä ja liikunnat vähentävät sitä vain hieman. Näillä eväillä painon tulisi pudota noin 0,5kg viikossa, mutta jos ei niin olen ainakin tehnyt parhaani. Kulutukseni on noin 1600-1700kcal luokkaa. Joten jos söisin sen suositellun, ''ei alle 1500kcal-ruokavaliota'', niin enpä juurikaan laihtuisi, ellen monen sadan kalorin edestä liikkuisi päivittäin. Ehkä 200g viikossa ja se on kyllä todella vähän.

        Tosi mukava kun sain sinut tähän projektiin mukaan, kun ei muita lähtenyt. Aion kyllä nyt oikeasti onnistua. Me kyllä onnistutaan ja en aio jättää tätä kesken. Haluan saada entisen kroppani takaisin ja viettää mukavan ja tyytyväisen joulun mieluisassa painossa. Tsemppiä sinulle!


      • Nyt onnistuu ap
        Nyt onnistuu ap kirjoitti:

        Moikka! Kylläpäs olet taas kerran ollut tosi ahkera liikkumaan! Varmasti tuottaa tulosta! Minulla liikuntaa on ollut kohtuudella ja syömiset ovat menneet tosi hyvin, lasken kaloreita, jotta tiedän tarkalleen paljonko pitäisi laihtua, mutta jos en laihdu, ei se ole kaloreiden syy vaan elimistöni..

        Energiansaantini on toistaiseksi aika niukkaa, mutta voi olla että jossakin vaiheessa joudun nostamaan kaloreitani. Nyt noin 1200-1300kcal/päivä ja liikunnat vähentävät sitä vain hieman. Näillä eväillä painon tulisi pudota noin 0,5kg viikossa, mutta jos ei niin olen ainakin tehnyt parhaani. Kulutukseni on noin 1600-1700kcal luokkaa. Joten jos söisin sen suositellun, ''ei alle 1500kcal-ruokavaliota'', niin enpä juurikaan laihtuisi, ellen monen sadan kalorin edestä liikkuisi päivittäin. Ehkä 200g viikossa ja se on kyllä todella vähän.

        Tosi mukava kun sain sinut tähän projektiin mukaan, kun ei muita lähtenyt. Aion kyllä nyt oikeasti onnistua. Me kyllä onnistutaan ja en aio jättää tätä kesken. Haluan saada entisen kroppani takaisin ja viettää mukavan ja tyytyväisen joulun mieluisassa painossa. Tsemppiä sinulle!

        Kuulumisia täältä suunnalta, kaikki on mennyt suunnitelmien mukaan ja jopa yksi päivä tuli mieletön halu päästä salille, joten vedin vajaan tunnin kovan treenin, lähinnä aerobista juoksumatolla ym. Nyt on sitten lihakset kipeinä. Hieman odotan sitä maanantain punnitusta. Monesti on niin että kaikilla viikoilla en laihdu, vaikka olen nyt tälläkin viikolla tehnyt kaiken samalla tavalla. Proteiinia noin 100g päivässä ja paljon kasviksia ja hyviä rasvoja sekä hiilareitakin. Menkatkin tuli, joskus nekin ovat antaneet oman säväyksen painoon.. Mutta hyvillä mielin olen, sillä tiedän etten ole itseäni huijannut syömisissä. Mutta putosipa paino nyt tällä viikolla tai ei, nautin olostani ja olen tehnyt kaiken oikein. ;)

        Kuinka sinulla menee?


    • karo--

      Hei! Täälläkin menee hyvin. Kokeilin tänään ekaa kertaa salin ryhmätuntia, kahvakuulaa. Hyvin sai jalat ja kädet tuntuman treenissä. Pitää mennä parin viikon päästä uudestaan. Salilla ja lenkeillä olen tällä viikolla käynyt. Eilen jalat tuntuivat tuhottoman väsyneiltä, siitä huolimatta olin tunnin salilla. Keskityin oikeastaan vain pyöräilyyn. Tänään oli jo ihan uusi fiilis päällä.

      Mitat otin vyötäröltä ja navan kohdalta. Viimeksi mittasin ne noin kuukausi sitten. Ja olihan niitä senttejä lähteny. Molemmista noin -4 senttiä! Eli pienenemään päin ollaan. Tuntuu tosi hyvältä! Kyllä sitä uskaltaa puntarillekin astua ensi viikolla. :)

      Itselläki tuppaa menkat nostattaa painoa. Mutta kyllä niitä tuloksia tulee, kun vaan ahkerasti tekee työtä, ja muistaa syödä hyvin.
      Painokaan ei yleensä laske samaa vauhtia, vaan välillä enemmän ja välillä vähemmän. Pääasia kuitenkin on, että se laskee.

      Mutta nyt viikonlopun viettoon! :) Tsemppejä sinneki !

    • Nyt onnistuu ap

      Hyvää huomenta! Hyvä huomen onkin sillä tänään on punnituspäivä ja aamulla puntari näytti lukemaa 62,9kg. Viimeviikolla oli 63,3kg ja sitä ennen 64kg. Laihduin siis viikossa sen 0,4kg ja kahdessa viikossa 1,1kg. ;) Olen todella iloinen, voin sanoa että ihmettelen myös tulosta, koska en ole tainnut koskaan menkkojen aikaan laihtua yhtään, pikemminkin paino on noussut, mutta nyt kävi toisin. Huomaa aina että menkkojen aikaan on enemmän syömishaluja kuin muulloin, mutta sain ne tukahdutettua. Alkuviikosta liikuin enemmän, mutta loppuviikosta en niin paljon. La ja sunnuntaina lisäsin 150kcal ruokavaliooni pariksi päiväksi, eli söin 1200kcal sijasta 1350. Ehkä niin pieni lisäys teki hyvää.. ;) Tänään ajattelin hieman käydä kävelyllä ja huomenna salilla.. Ruokailuja aion jatkaa 1200kcal.

      Kuinka sinulla menee ja oliko niin että pystyt tänään itsesi punnitsemaan? Toivon sinullekin hyvää tulosta!

    • karo--

      Huomenta! Tänään tosiaan pääsin puntarille, ja pettymyshän siellä näkyi.
      Paino on tällä hetkellä 68 kiloa, eli kokonaispudotus on kilon! Vain kilo tippunut. En tiedä vaikuttaako siihen tuo kova liikunta vai mikä, koska herkkuja en ole viikkoon syönyt. Liikuntaakin tuli viime viikolla yli 10 tuntia, kaiken muun liikkumisen lisäksi.

      Koko viime viikon söin 3 kertaa päivässä, ja mietinki, että ehkä syön koulussa liikaa. Täytyy alkaa katsomaan tarkemmin mitä syö.
      Puntarilla käyn vielä perjantaina, jotta vähän näkee, mihin suuntaan se lähtee. Seuraavasta punnituskerrasta en tiedä.

      Vyötäröltä on lähtenyt -4 senttiä, ja ajattelin alkaa senttienkin lähtöä seuraamaan.
      31.12. on vyötäröltä kadonneet seuraavat -5 senttiä. Ei yhtään mahdotonta.

      Hyvää alkavaa viikkoa, ja Onnea hyvistä pudotuksista! =)

    • Karo--

      Huomenta! Tänään tosiaan pääsin puntarille, ja pettymyshän siellä näkyi.
      Paino on tällä hetkellä 68 kiloa, eli kokonaispudotus on kilon! Vain kilo tippunut. En tiedä vaikuttaako siihen tuo kova liikunta vai mikä, koska herkkuja en ole viikkoon syönyt. Liikuntaakin tuli viime viikolla yli 10 tuntia, kaiken muun liikkumisen lisäksi.

      Koko viime viikon söin 3 kertaa päivässä, ja mietinki, että ehkä syön koulussa liikaa. Täytyy alkaa katsomaan tarkemmin mitä syö.
      Puntarilla käyn vielä perjantaina, jotta vähän näkee, mihin suuntaan se lähtee. Seuraavasta punnituskerrasta en tiedä.

      Vyötäröltä on lähtenyt -4 senttiä, ja ajattelin alkaa senttienkin lähtöä seuraamaan.
      31.12. on vyötäröltä kadonneet seuraavat -5 senttiä. Ei yhtään mahdotonta.

      Hyvää alkavaa viikkoa, ja Onnea hyvistä pudotuksista! =)

      • Nyt onnistuu ap

        Hei, minusta tuo pudotuksesi kuulostaa kyllä hyvältä. 1kg on paljon kahdessa viikossa, kun etkös kuitenkin aloittanut samaan aikaan kuin minä, vai jo aikaisemmin kuin liityit tähän projektiini? En usko että syöt liikaa, koska liikut noin paljon. Minulla useimmiten liikunta ei aina viikottain pudota painoa, koska lihakset kasvaa ja niihin kerääntyy nestettä. Ja kuten sanoit, sinun vyötäröltä on lähtenyt 4cm, se osoittaa että kaikki mitä sinulta on lähtenyt, on rasvaa! ;) Voin luvata että minulla tuskin joka viikko tämän projektin aikana paino putoaa, sillä kun on oma tahtonsa ja kaikki hormonit ym. nestetasapainonvaihtelut vaikuttavat siihen.

        Sinuna olisin tosi iloinen. Toki itsekin joskus tuskailen kun paino ei putoa, mutta yritän ajatella positiivisesti. Olet pudottanut kaksi voipaketillista rasvaa kropastasi parissa viikossa! Kyllä se konkretisoituu jos kaupassa katsot 500g paketteja voita. Älä lannistu, me kyllä onnistutaan nyt! Tahdon niin kovasti olla hoikempi ja nauttia elämästä kun olen tyytyväinen itseeni.


    • Karo--

      Puntarilla kävin viimeksi varmaan viikkoa aikaisemmin kuin sinä. Että vähän aikaisemmin on aloitettu. Sitä on vaan vähän kärsimätön. Kyllä mä alan olla tuohon tyytyväinen, kun on saanut rauhassa mietiskellä pudotusta. Hitaasti, mutta varmasti mennään alaspäin.

      Kyllä me onnistutaan! Se on päätetty. Jouluna ollaan jo kiloja hoikempia, kesällä vielä enemmän. =)

      Herkuttomalla mennään vielä, ja liikuntaa on tullut tänäänkin harrastettua. Vielä pitäis tälle illalle reenata vähän vatsoja ja selkää.

      • Nyt onnistuu ap

        Hyvä että tulit siihen tulokseen että tuohon voi olla tyytyväinen! Jos paino putoaa liian nopeasti, voi se kostautua, kun sitten iskee mahdoton nälkä ja mieliteot.. Minulla laihdutus on tässä alkuviikosta mennyt suunnitelmien mukaan. Eilen söin 1400kcal, koska kulutin aika paljon liikkumalla. Sallin itselleni hieman enemmän, jos sattumoisin tulee harrastettua liikuntaa. Huomaa että vähän paremmin palautuu sitten kun saa energiaa enemmän. Olen liikkunut nyt ihan fiiliksen mukaan, jos huvittaa niin lähden ja jos en lähde, koitan olla tuntematta huonoa omaatuntoa. Jotenkin on vain ollut paljon energiaa, niin on oikein tehnyt mieli vähän kuntoilla! ;)

        Tuntuu että nyt kroppani on ruvennut kunnolla toimimaan. Aineenvaihduntani oli ihan sekaisin, ilmankos en laihtunut, vaikka söin vähemmän. Joskus on vain vaikea pitää ruokarytmi ja syödä 4 kertaa päivässä, koska joskus käy niin että ruoka-aikaan ei olekaan nälkä. Silti on syötävä, koska jos skippaan yhdenkin aterian, voi se johtaa ylensyöntiin myöhemmin ja sittenp ei ole mukavaa.. Mukavaa viikkoa sinulle ja hyviä liikuntahetkiä! ;)


    • Nyt onnistuu ap

      Hei, kuinkas täällä on mennyt? Viikonloppu? Minulla entiseen tapaan kevyesti syöden ja hieman liikkuen.. Huomenna olisi sitten taas punnitus.. Mielenkiinnolla odotan mitä vaaka näyttää.. Tänään otan tarkan päivän, jotta ei tänään ainakaan kertyisi painoa lisää.. :) Mutta on ainakin hyvä olo kyllä, vaikkei paino olisikaan minulla pudonnut..

    • Nyt onnistuu ap

      Oikein hyvää maanantai aamua! Olen todella iloinen kun punnitsin itseni ja vaaka näytti 62,3kg, laihduin siis viime viikolla 0,6kg! Hitsi että olen tyytyväinen, en odottanut että laihtuisin ollenkaan.. Tiedän kyllä että ei se paino voi joka viikko pudota, mutta vielä putosi. Kai se tiukka ruokavalio ja pienimuotoinen liikunta vain tekevät tehtävänsä.. Kuinka sinulla viime viikko meni ja oletko sinä punninnut itseäsi tänään? Toivon sinullekin hyvää tulosta, mutta ennenkaikkea hyvää vointia, koska aina kilot eivät katoa vaikka kuinka kovaa yrittää.. Minäkin olen pitkään tuskaillut tämän painon kanssa, mutta nyt kyllä aion onnistua viimein! Me onnistutaan! ;)

      Nyt olen yhteensä laihtunut siis 64,0kg----> 62,3kg ---> 1,7kg kolmessa viikossa..
      Jatkan siis edelleenkin samaan malliin..

    • Nyt onnistuu ap

      Huomenta.. Ethän vain Karo nyt luovuta..? Päästään kyllä yhdessä tavoitteisiimme! Vaikka tulisi lipsahduksia tai paino nousisi/ei laskisi. Minä olen niitä hetkiä turhankin paljon käynyt läpi. Nyt tosin tuntuu että kaikki on toisin ja olen löytänyt itseni ja sen onnistumisen tien. Eihän se mukavaa ole jos paino ei putoa kuntoilusta huolimatta tai jopa nousee. Minulle niin on käynyt todellakin usein. Olen vuosikausia laihduttanut. Laihdutin kun olin sairas ja laihdutin kun parennuin, lihoin ja laihdutin, en ole tähän mennessä saanut itseäni laihtumaan millään konstilla, nyt haluan viimein onnistua. Tsemppiä sinulle! Minä en ainakaan tuomitse muut kuin itseni, jos paino ei putoa.

      • Karo--

        Sinulla on paino tippunut hienosti! Täällä ei luovuteta, vaikka vaikeuksia on ollut. Tulee niitä varmasti myös tulevaisuudessa. Tämän viikon otan rauhallisesti, koska tuntuu motivaatio olevan vähän kadoksissa. Salilla olen käynyt eilen ja tänäänkin, mutta nyt ruokavalio on se, joka ei olekaan yhtä helppoa pitää terveellisenä, kuin ennen. Huomenna onneksi on taas uusipäivä!

        Minunkin on vain löydettävä tuo sama kultainen keskitie ruokailun kanssa. Liikunta on ihanaa, ja tuntuu hyvältä. Sen suhteen ei siis ole ollut ongelmia. :)

        Hyvää tiistai-iltaa sinulle. :)


      • Nyt onnistuu ap
        Karo-- kirjoitti:

        Sinulla on paino tippunut hienosti! Täällä ei luovuteta, vaikka vaikeuksia on ollut. Tulee niitä varmasti myös tulevaisuudessa. Tämän viikon otan rauhallisesti, koska tuntuu motivaatio olevan vähän kadoksissa. Salilla olen käynyt eilen ja tänäänkin, mutta nyt ruokavalio on se, joka ei olekaan yhtä helppoa pitää terveellisenä, kuin ennen. Huomenna onneksi on taas uusipäivä!

        Minunkin on vain löydettävä tuo sama kultainen keskitie ruokailun kanssa. Liikunta on ihanaa, ja tuntuu hyvältä. Sen suhteen ei siis ole ollut ongelmia. :)

        Hyvää tiistai-iltaa sinulle. :)

        Huomenta, mukava kuulla että olet vielä mukana tässä! Minulla on toiminut tuo kalorien laskeminen ja ruokien punnitseminen, oletko sinä kokeillut sitä? Lisäksi minulla ruokailu monesti riistäytyy käsistä, jos liikun paljon, nyt olen siis ottanut maltillisemmin ja keskittynyt enemmän ruokapuoleen.

        Syön tosi paljon kasviksia ja marjoja päivässä, jopa yli kilon päivässä, koska ne ovat vähäenergisiä ja täyttävät vatsaa. Niiden lisäksi proteiinialähteitä, kananmunia, raejuustoa, rahkaa illalla, pakasteherneitä, tofua ja soijaa. Lisäksi juon jopa 5l vettä päivässä. Tietysti aamuisin syön puuron vehnäleseillä, mansikoilla ja raejuustolla, niin saan vähän hiilareita.. Millaisia ruokia sinä syöt?

        Minulla neljästi-viidesti päivässä on ruokailut ja kalorit 1200-1400, riippuen päivästä. 1400kcal salipäivänä, joka onkin tänään ja muutoin yleensä se 1200kcal.. ;) Kyllä me vielä onnistutaan.


    • Nyt onnistuu ap

      Huomenta! Miten sinulla menee? Minulla ihan hyvin, edelleen olen pysynyt
      ruodussa, joten toivotaan että paino olisi vaikka pudonnut maanantaihin mennessä.
      Nyt nämä viikonlopun päivät ja eilinen menee mulla tarkasti 1200kcal..

    • Nyt onnistuu ap

      Oikein hyvää maanantai aamun huomenta ;) Kävin juuri puntarilla ja se näytti lukua 62,1kg, laihduin siis 200g viime viikosta.. :) Nyt olen yhteensä laihtunut siis

      64,0kg---->
      63,3kg --->
      62,9kg---->
      62,3kg---->
      62,1kg---->

      Yhteensä siis -1,9kg kuukaudessa ja olen siihen tyytyväinen, koska olen aikataulussa.. Ja koska olen kuitenkin normaalipainoinen, jolloin paino ei niin helposti putoa.. Ajattelin etten laihdu tällä viikolla ollenkaan, eilen käytiin ravintolassakin ja tilasin toki kevyttä salaattia ja lauantaina sen verran repsahdin että söin yhden ison omenan ja omatekoisen sämpylän paljolla voilla, se näytti niin hyvältä ja en ole tosi pitkään aikaan syönyt.. Oli kyllä hyvää! Mutta kyllä se sitten turvottikin.. Nyt osaan suhtautua siihen jo huumorilla, vaikka alussa vähän arvelin että epäonnistuin... ;) Kaikki siis nyt hyvin ja kuuri jatkuu.. Kuule, mitenkäs sinulla menee, kun et ole tänne päivitellyt kuulumisiasi? Olethan vielä mukana tässä?

    • Karo--

      Heippa! Mukana ollaan, en vaan ole pääsyt koneelle, pahoitteluni siitä.
      Kävin tässä viikonloppuna mummon luona, ja astuimpa minä vaallekin. Miinustahan se näytti. Mummon puntarin mukaan painoa olisi nyt 66,9kg! Tietenkään tuota ei voi täysin verrata, kun on eri puntari kyseessä, mutta uskon, että alaspäin ollaan tultu.

      Salilla ja lenkillä käyty. Ei yhtä aktiivisesti, kuin pari viikkoa sitten, mutta kuitenkin.
      Syömiset ovat olleet vähäisempää, kuin viime viikon alussa, ja se on hyvä. Tänään en ole ehtinyt kummoisesti liikkua, kun päivä on menny junassa istumiseen, mutta huomenna taas ehtii. :)

      Palaamisiin! Ja hyvää alkanutta viikkoa.

      • Nyt onnistuu ap

        Noniin, mahtavaa... ;) Kyllä ne kilot sieltä vain karisevat.. Eiköhän ne puntarit ole kaikki aika luotettavia.. Jatketaan vain samaan malliin.

        Minullakin kova yritys.. Toivon että painoni putoaa tällä viikolla, vähän taitaa olla hidastumisen merkkejä ilmassa, joten hieman karsin hiilareita ja lisään rasvoja ja proteiineja. Saan ehket liian vähän rasvaa, jospa siis elimistöni niistä piristyisi.. Monestihan nämä pari ekaa kiloa ovat helppoja, mutta juuri tässä 62kg:sta alaspäin meno on monesti ollut jo työläämpää..

        Kalorit pysyy nyt kuitenkin samoissa lukemissa.. Ehkä yhden aterian korvaaminen viikossa pelkillä kasviksilla voisi vauhdittaa ja ylläpitää tätä hommaa, että pääsisin vitosella alkaviin lukemiin, mutta en tiedä uskaltaako kokeilla, että kostautuuko sitten, jos tuleekin liian kova nälkä.. Ja liikuntaakaan en ajatellut lisätä.. Tulee lähes päivittäin hyötyliikuntaa ja kerran viikossa sitten salille.. Kaikkea hyvää sinulle tälle viikolle!


    • Nyt onnistuu ap

      Mitäs sinulle kuuluu ja miten olet voinut? Minulla samaa linjaa ja hyvä on olla. Jatkan samalla tavalla, vaikka paino ei putoaisi, olen jo henkisesti varautunut siihen, sillä se monesti tapahtuu tässä vaiheessa.. ;)

      • Karo--

        Ihan hyvää kuuluu. Ruokavalio ollu ihan ok, pientä turvotusta liikkeellä, mutta muuten on ihan hyvä olo. Olen miettinyt, että pitäisi vähentää leivän syömistä, mutta en tiedä mitä tilalle. Onko ehdotuksia? Leipä kun on varmistanut vatsantoimimisen, pitäisi saada jotakin kuitupitoista tilalle. En vaan oikeen keksi mitään.

        Liikuntaa ei ole tullut harrastettua yhtä paljon kuin yleensä, ku nyrjäytin nilkan. Onneksi jalka voi jo paremmin. Tänään pääsee lenkille ja huomenna normaalisti salille. Sitä olen odottanut. :)


    • Nyt onnistuu ap

      Huomenta, nyt vasta pääsin tänään tänne ja puntarille, niin paino oli peräti 63,1kg.. Eli painoa oli viimeviikkoisesta tullut 1kg! ;) Mutta ei se kyllä voi olla oikeaa lihomista, koska olen noudattanut dieettiäni tarkasti.. Onko se sitten niitä menkkakiloja, kun ne pitäisi alkaa tällä viikolla muutaman päivän päästä?
      Noh, en anna sen latistaa mieltäni koska olen tehnyt kaiken samalla tavalla
      kuin ennenkin... Kuinka sinun painosi jakselee?

    • Karo--

      Painoa en osaa kyl sanoa yhtään. Herkkuja en ole syönyt, ja ruokaakin omasta mielestä kohtuudella. Viikonloppu liikkuminen oli aika vähäistä, mutta onneksi tuli liikuttua arkena. Herkutta olisi tarkoitus olla pari viikkoa, kun parin viikon päästä juhlitaan veljen synttäreitä. Siellä menee herkkuja, mutta tarkoitus on pitää se kohtuudessa.
      Huomenna uusi viikko, ja salille. :) Hyvää alkavaa viikkoa!

      • Nyt onnistuu ap

        Minulla paino tasan sama kuin viime maanantaina eli 63,1kg ja menkatkaan eivät ala näköjään.. Uskon kyllä että paino jossakin vaiheessa putoaa, koska olen syönyt samalla tavalla kevyesti koko ajan, Varmasti ensi maanantaina olen jo kevyempi kunhan ne menkat tulisivat jo.. 4 viikkoa ja 4 päivää edellisistä... Eiköhän me molemmat tästä hoikistuta! Mukavaa viikkoa sinullekin... ;)


    • Moi kaikille!

      (Mä olin mukana jo toisessa tukiryhmässä, mutta se on valitettavasti hiljentynyt…)

      Tänä aamuna vaaka näytti 62,3 kg, mikä on mun alin paino vuosiin! Viime keväänä painoa oli vielä 72 kiloa eli 300 gramman kuluttua olen jo 10 kiloa keventynyt.

      Tää syksy on ollut aika vaikea painonpudotuksen kannalta. Jo syyskuussa mun paino oli 62,7 kg, mutta sitten tulivat kiireet, liikunta jäi ja pikaruoka tuli kuvioihin. Muutama viikko sitten mä huomasin painavani jo 68 kg. Siitä hetkestä lähtien mä olen elänyt todella niukalla ravinnolla tarkoituksena saada syksyllä parissa kuukaudessa kertyneet kilot pois.

      Nyt kuitenkin kun mä olen taas tuossa runsaassa 62 kilossa niin tarkoitus on palata monipuolisempaan ruokavalioon ja sellaiseen maltillisempaan painonpudotukseen, millä alunperinkin laihdutuksen viime keväänä aloitin. Uudeksi vuodeksi olisi tosi hienoa päästä 5-alkaviin vaa'annumeroihin! Siitä sitten on tarkoitus jatkaa rauhallista tahtia kesään asti, niin että sitten kun rantakausi alkaa niin painoa olisi vajaat 55 kiloa! :-)

    • Nyt onnistuu

      Hei, taidan siirtyä kokonaan tuonne toiseen ryhmään ''laihduttajien motivaatioryhmä''.. Koska tämä ketju ei alussakaan kunnolla lähtenyt käyntiin..
      Nyt onneksi menkat alkoi minulla ja paino toivottavasti putoaa niiden myötä, hieman rennommin on menneet ruokailut, mutta ehdottomasti jatkan edelleen projektia, mutta näyttää siltä, etten vaan pääse sinne alkuperäiseen tavoitteeseen.. Ainakaan vuoden loppuun mennessä, koska elimistöni ei vain luovu näistä kiloistaan helpolla... ;( Kuinkas täällä muilla menee?

    • Karo--

      Täällä menee ihan hyvin. Herkkuja en ole syönyt, mutta alkoholia nautin viime viikolla. Onneksi ei kuitenkaan mennyt krapulaan herkkuja. Liikuntaa olen viikolla harrastanut salin muodossa, mutta viikonloppuna en paljon mitään. Siinä on varaa parantaa.

      Lauantaina juhlitaan sukulaisen synttäreitä, että siellä tulee herkkuja syötyä, mutta se on sen ajan murhe. Painoa en tiedä, mutta toivotaan, että alaspäin ollaan menossa.

      Ollaan kaverin kanssa aloitettu kesäksi kuntoon projekti, mikä on yksi syy, etten ole ehtinyt päivitellä netissä kuulumisia. Eikä ole ollut tarvetta, kun näkee toista jolle voi kaikki päivitellä. :)

      Mutta hyviä jatkoja alkuperäiselle nyt onnistuu kirjoittajalle. Täälläkin onnistutaan, vaikken itsekään pääse tavoitteeseen joulukuun loppuun mennessä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe