ihan pihalla koko toiminnasta....

ASPIRE

Moikka. Olen siis kohta päälle puol vuotta ollut kahvilassa töissä, alussa palkkani oli 9 €/h, mikä kuulosti ihan normaalilta näin alkuun.. yritin toki netistä katsoa oikeaa.. sitten yhdessä vaiheessa se nousi ja se on tälläkin hetkellä 9,91 €/h.. itselläni on ravintolakokin ja liiketalouden (merkonomi) ammattitutkinto, kysyin vähän aikaa sitten työnantajaltani että minkä tessin mukaan työni luokitellaan, koska kun rupesin katsomaan meidän työsopimusta sieltä puuttui kokonaan se olennainen tieto.. ja kappas kappas.. kaupan alan hän sanoi.. en siis ymmärrä .. minulla on kaupan alan ammatillinen tutkinto, ja silti saan niin pientä palkaa.. noh, selvitin asian.. se johtuu siitä koska saan palkkaa konttorityöntekijä työstä.. MISTÄ lähtien kahvilassa työskentely on muuttunu konttorihommiksi.. Sitten, teen 10 h päivässä, 4 päivää viikossa (160h kuussa), oon yksin töissä, minulla ei ole ruokataukoa eikä kahvitaukoja (NIITÄ LAKISÄÄTEISIÄ).. MIKÄ MENI VÄÄRIN? kyllä niin lähden sieltä, kunhan saan työnantajani uskomaan että irtisanomis aika on 14 vrk eikä 1 kk niinkuin hän väittää.. on varmasti olemassa paljonkin tälläisia paikkoja ja ihmisiä jotka on samassa tilanteessa... mutta tuo on vaan niin väärin. (PAHOITTELEN ETUKÄTEEN JOS TEKSTI ON SEKAVAA, aamulla ja vitutuksissani kirjoitin..

6

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaan

      Oletkos liittynyt ammattiliittoon, nyt olis paikka jossa neuvot olis tarpeen ja sieltä niitä sais.

      • ASPIRE

        YTK:ssa olen jäsenenä, en tosin tiedä saako sieltä sellaista apua, mutta ei sitä niele purematta, täytyy ottaa selvää, kiitos vain:))


      • minävaan
        ASPIRE kirjoitti:

        YTK:ssa olen jäsenenä, en tosin tiedä saako sieltä sellaista apua, mutta ei sitä niele purematta, täytyy ottaa selvää, kiitos vain:))

        Tuo YTK taitaa maksaa vain ansiosidonnaisia,siellä kun on monen alan työntekijöitä jäsenenä,miten lie niitten kaikkien työehtosopimusten tuntemus ne kun on sisällöltään joiltakin osin erilaisia.Tässähän tämä ero tulee esille ammattiliiton ja YTK välillä,nimittäin jos tulee ongelmia ja niinhän se tahtoo olla että pienillä työpaikoilla niitä tahtoo ilmaantua millon mistäkin asiasta.


      • ASPIRE
        minävaan kirjoitti:

        Tuo YTK taitaa maksaa vain ansiosidonnaisia,siellä kun on monen alan työntekijöitä jäsenenä,miten lie niitten kaikkien työehtosopimusten tuntemus ne kun on sisällöltään joiltakin osin erilaisia.Tässähän tämä ero tulee esille ammattiliiton ja YTK välillä,nimittäin jos tulee ongelmia ja niinhän se tahtoo olla että pienillä työpaikoilla niitä tahtoo ilmaantua millon mistäkin asiasta.

        hmmm, niin totta.. pitää nyt sitten varmaan liittyä ammattiliittoon.. oon silloin heti alussa harkinut PAMia muttakun niin monet on hakkunu sitä.. toisaalta ihan turha inistä, oma vika.. ;)


      • ASPERE
        ASPIRE kirjoitti:

        hmmm, niin totta.. pitää nyt sitten varmaan liittyä ammattiliittoon.. oon silloin heti alussa harkinut PAMia muttakun niin monet on hakkunu sitä.. toisaalta ihan turha inistä, oma vika.. ;)

        Kyllä olet todellakin huonosti palkatulla alalla. Tulisit minulle töihin,
        maksan sinulle 200 euroa/tunti. Miltä kuulostaa, haluatko tietää enemmän?


      • ASPIRE
        ASPERE kirjoitti:

        Kyllä olet todellakin huonosti palkatulla alalla. Tulisit minulle töihin,
        maksan sinulle 200 euroa/tunti. Miltä kuulostaa, haluatko tietää enemmän?

        hahahhaha, niin varmaan olenkin :D Tänään kuitenkin sanoin työnantajalleni että meidän täytyy keskustella muista työehtosopimukseen liittyvistä asioista, saatiin ainakin näin alkuun keskusteltua siitä irtisanomisajasta, mikä on kuin olikin se 14 vrk..

        Vai 200 €/h .. juu.. ei taida ihan olla mitään sellaista työtä jossa niin paljon maksettais.. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      333
      3125
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      70
      1424
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      162
      964
    Aihe