Millä tavoin haette töitä?

ötöktökötö

Millä tavoin haette mieluiten töitä? Soittamalla, sähköpostitse vai käymällä paikan päällä? Vai kenties muuta kautta netissä avoimiin työpaikkoihin vastaamisen lisäksi.

Koetteko näistä jonkin olevan epäkohtelias/vaikea tapa lähestyä työnantajaa?

Kaikissa on puolensa, mutta itse suosin paikan päälle jalkautumista ja soittamista. Molemmissa tapauksissa saa tietää suhteellisen nopeaan vastauksen, kun sähköposteihin ei yleensä vastata. Hankaluudet näissä mielestäni on oikea ajoitus.. Ja jos paikalla on paljon asiakkaita/työkiireitä niin soittaminen ja kysyminen on helpompi torjua.. luulen ma.
Koulussa ainakin aikoinaan toitotettiin "näyttäytymisen" perään. Vieläkö työnantajat arvostavat hakijan näkemistä vai suosivatko he nykyään sähköisiä medioita?

Onko mielipiteitä?

7

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina ja kaikkialla

      Kaikilla mahdollisilla tavoilla. Viimeisenä tulee kuitenkin työpaikan olemassaolon tarkistus: mol.fi:stä on löydyttävä ko. paikka täytettäväksi. Jos ei löydy niin ilmoitus asiasta liitolle ja jään odottamaan, että löytyy. Mol.fi on se virallinen taho, jolta työpaikat aina varmistetaan. Liitto on se paikka, jolta palkan oikeudenmukaisuus varmistetaan - kuten myös työsopimuksen laillisuus. Työnantaja on se taho, joka vastaa töiden järkevästä järjestämisestä, ts. töiden järjestämisvastuu on työnantajalla.
      Tässä kannattaa miettiä, tarkkaan, mikä on järkevää töiden järjestämistä. Yleensä sääntönä on: Jos koulutus menee hukkaan, työ ei ole järkevästi järjestettyä..

    • ötöktökötö

      Ahaa..! Kiitos paljon! Tuolta kantilta en tullut ajatelleeksikaan! Harkitsin tässä jopa vuokratyötäkin. Työtähän sekin on, mutta onnellani se olen minä jolle sattuu nuo kaikki tällä huudellut epäkohdat..

    • Työssä oleva työnhak

      Näen avoimen paikan esim. LinkedInissä, lähetän hakemuksen. Teen haastattelun esim. Skypellä ja saan teknisen testin. Teen sen ja palautan. Odotan viestiä "Valitettavasti...". Näen avoimen paikan....

      Onneksi olen kuitenkin tällä hetkellä vakituisessa työssä, niin ei ole niin paniikkia noiden kanssa, vaan voi ihan rauhassa odotella sitä sopivaa paikkaa ja lähettää hakemuksen, jos pääsisi siihen.

    • Soitan

      Soitan yleensä tai ohimennen kyselen jostain firmasta töitä, jos esim. käyn ostoksilla siinä firmassa ja työyhteisö näyttäis kivalta. Työhakemusten kanssa pelleiyl on ihan naurettavaa ja tehotonta.. Olen ahkera olen iloinen olen kiva olen luova... lapsellista

    • näinsemenee

      Soitan tai täytän hakemuksen. Tekee miten vain niin yhtä tyhjän kanssa. Samaa mieltä olen noista hakemusten teosta että ihme lässytystä pitää aina kirjoittaa eli: olen motivoitunut, joustava,reipas ja plaaplaa.

      • näinsemenee

        Sekä monesti kun johonkin soittaa niin sieltä mussutetaan: kirjoita hakemus ja lähetä. Sit ei koskaan kuulu mitään. Ihme pelleilyä.


    • etsiväeilöydä

      aamulla varhain kun aurinko nousee, silloin minä unestani heräilen, ja kohta pian aamutoimien jälkeen kotoani lähden ja omalla työssäkäyntialueellani edes takaisin kuljeskelen ja siinä kulkiessa selkeästi artikuloiden ja suureen ääneen yhä uudestaan ja uudestaan huutelen: "Työööööööööt, prtuiiiiit! Tulukee työt tänne, täällä olisi työlle tekijää tyrkyn, ptruiiiiiiit! työööööööööööööt!"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      319
      2993
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2233
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      85
      1667
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      191
      1574
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1365
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1049
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe