Olen todella huolissani tiettyjen ihmisryhmien syrjäytymisestä normaalielämästä ja myös parisuhdemarkkinoilta. Eihän ihminen voi mitään sille että keneksi ja mihin ihmisryhmään syntyy, mutta mielestäni silti jokaisella pitäisi olla oikeus rakkauteen ja ystäviin!
Eniten olen huolissani nuorista 18-25 vuotiaista naisista, joilla voi olla todella vaikeaa pysyä normielämässä kiinni jos sattuu jäämään vaikkapa ilman opiskelupaikkaa tai sairastuu masennukseen. Miehillä on onneksi asepalvelus, joka pitää heidät kiinni elämässä sellaisessakin tilanteessa jos ei heti löydä esimerkiksi jatko-opiskelupaikkaa. Myös yhä useampi nainen joutuu karvaasti pettymään miehiin ja kokemaan parisuhdeväkivaltaa, joten ei ihmekään jos yhä useampi masentuu eikä sen vuoksi löydä enää suhdetta tai ystäviä. Miehillä on muutenkin kaikki niin paljon helpompaa ja naisen 80 senttiähän on miehen euro!
Lisäksi olen huolissani myös maahanmuuttajataustaisista nuorista miehistä. He kokevat varmasti todella paljon ikävää syrjintää valtaväestön taholta ja heillä on varmasti vaikeuksia löytää parisuhdetta tai ystäviä. Nyt ehdotankin että me suomalaiset ottaisimme itseämme niskasta kiinni ja lähestyisimme maahanmuuttajanuorukaisia positiivisella asenteella jotta heillä säilyy elämänilo ja heistä kasvaa kunnon kansalaisia! :)
Olen huolissani syrjäytymisestä
23
198
Vastaukset
- Sinkkumimmi 91
Näinhän se juuri menee, joillakin on paremmat edellytykset hyvään elämään kun taas toisilla ei. Itsekin olin lukion jälkeen pahasti masentunut kun tuntui että kenellekään miehelle en kelvannut muuhun kuin satunnaiseen kassientyhjennykseen. Halusin ihan oikean suhteen, mutta kaikki miehet joihin tutustuin, osoittautuivat pleijereiksi eikä kenenkään kanssa saatu kunnon suhdetta aikaiseksi. Toki muutama ihan kiva mies lähestyi romanttisessa mielessä, mutta kukaan heistä ei antanut sellasta "WAU" fiilistä, jolloin jalat menee alta ja asiat vain tapahtuu. Parempi yksin kuin huonossa tai laimeassa suhteessa.
Minäkin olen kyllä huolissani noista maahanmuuttajapojista. Matkustaa nyt ensin tuhansia kilometrejä vieraaseen maahan ja sitten kokea haukkumista ja syrjintää. Ei todellakaan kiva. :( Toivottavasti asenteet muuttuvat ja yhä useampi maahanmuuttaja löytää rakkauden uudesta kotimaastaan.- ht ...
"Halusin ihan oikean suhteen, mutta kaikki miehet joihin tutustuin, osoittautuivat pleijereiksi eikä kenenkään kanssa saatu kunnon suhdetta aikaiseksi. Toki muutama ihan kiva mies lähestyi romanttisessa mielessä, mutta kukaan heistä ei antanut sellasta "WAU" fiilistä, jolloin jalat menee alta ja asiat vain tapahtuu. Parempi yksin kuin huonossa tai laimeassa suhteessa."
Hehe. Oletko kenties trolli, et voi muuten tosissani pelata noin suoraan ätmien pussiin. :D
Annas kun summaan mitä kirjoitit:
- Ihan kivat miehet lähestyivät mutteivat aiheuttaneet WAU fiilistä, joten eivät kelvanneet suhteeseen.
- Pleijerit lähestyivät ja aiheuttivat WAU fiiliksen, mutta niiden kanssa et saanut suhdetta aikaiseksi.
- Olet sitä mieltä että mieluumin haluat WAU fiiliksen, kuin että olisit laimeassa suhteessa (eli haluat pleijereitä etkä ihan kivoja miehiä).
Noh, kuulostaa siltä että olet tähän asti ainakin saanut sitä mitä olet tilannutkin, joten kannattaa varmasti sitten jatkaa vaan samalla linjalla. Kaikkihan on kannaltasi ihan hyvin. Elämä varmasti hyvää ja sellaista kuin haluatkin. :) - ätmi
ht ... kirjoitti:
"Halusin ihan oikean suhteen, mutta kaikki miehet joihin tutustuin, osoittautuivat pleijereiksi eikä kenenkään kanssa saatu kunnon suhdetta aikaiseksi. Toki muutama ihan kiva mies lähestyi romanttisessa mielessä, mutta kukaan heistä ei antanut sellasta "WAU" fiilistä, jolloin jalat menee alta ja asiat vain tapahtuu. Parempi yksin kuin huonossa tai laimeassa suhteessa."
Hehe. Oletko kenties trolli, et voi muuten tosissani pelata noin suoraan ätmien pussiin. :D
Annas kun summaan mitä kirjoitit:
- Ihan kivat miehet lähestyivät mutteivat aiheuttaneet WAU fiilistä, joten eivät kelvanneet suhteeseen.
- Pleijerit lähestyivät ja aiheuttivat WAU fiiliksen, mutta niiden kanssa et saanut suhdetta aikaiseksi.
- Olet sitä mieltä että mieluumin haluat WAU fiiliksen, kuin että olisit laimeassa suhteessa (eli haluat pleijereitä etkä ihan kivoja miehiä).
Noh, kuulostaa siltä että olet tähän asti ainakin saanut sitä mitä olet tilannutkin, joten kannattaa varmasti sitten jatkaa vaan samalla linjalla. Kaikkihan on kannaltasi ihan hyvin. Elämä varmasti hyvää ja sellaista kuin haluatkin. :)"Oletko kenties trolli"
...
- Jii007
Toivon todellakin, että ette ole tosissanne.
- Paula 23v.
Hyvähän se on, että näistä asioista joku uskaltaa alkaa puhumaan eikä vain hyssyttele. Paljon on vielä tekemistä että naisten oikeudet ja elämänlaatu saataisiin miesten tasolle mutta kyllä se siitä, taistellaan!
Itse en ole katkera, mutta ymmärrän kyllä että kaikilla ei käy samanlainen onnenpotku kuin mulla. Ammattikoulun viimeisellä luokalla tulin raskaaksi turkkilaiselle miehelle (lomaromanssi) ja jouduin jättämään koulun kesken. Lapsen synnyttyä sairastuin synnytyksenjälkeiseen masennukseen ja koin elämäni ihan toivottomana, kunnes eräänä tyttöjen iltana tapasin elämäni rakkauden. Mieheni on kunnallistekniikan diplomi-insinööri ja sain muuttaa pienen poikani Ömarin kanssa hänen omakotitaloonsa. Ömar on nyt päiväkodissa ja minä saan suoritettua kouluni loppuun :)
Mutta kun jaksatte uskoa itseenne ja siihen että elämässä kaikki kääntyy aina lopulta positiiviseksi, niin kyllä se siitä! :-)- mies 86
outsider1 kirjoitti:
"Mieheni on kunnallistekniikan diplomi-insinööri"
Tuollaista DI-linjaa ei ole olemassa.XDD
- ht ...
outsider1 kirjoitti:
Tuollaista DI-linjaa ei ole olemassa.Toi Ömar kyl kruunas tän viestin. :D
- ryppis
outsider1 kirjoitti:
Tuollaista DI-linjaa ei ole olemassa.Niin just, olin kirjoittamassa jo, että ihan hauskoja trolli "naisia" tässä keskustelussa, mutta ei nyt sentään aleta sotkea DI:tä johonkin tuollaisiin tarkkoihin tehtäviin johtaviin koulutuksiin!
- Reipas Mies
Ongelma nyt sentään hei on nuorilla naisilla että kun biletys maistuu ja niitä laadukkaita nuoria ytmejä pörrää ja menee niin siitä on kyllä fiksua sopiva valkata ellei ihan Bridged Jones-look a like nuori nainen satu olemaan. Sitten on oma breikki jos se ikä 20-30 menee vain diskoissa juostessa ja joka kerta tulee jännä-iskijä mukaan ja mitään ei jää vuosi kymmenestä käsiin-tai olen kohtelias ja jätän sanomatta nurjat puolet.
Ehkä tosiaan klassiset parisuhteet vähentyvät- eräs sanomalehti artikkeli antoi tilaston jossa sinkkuus vain lisääntyy tulevaisuudessa. Syitä on pari.
Ehkä tärkein on että "kotiseuduilla" ei ole pitkään tarjolla nuorille miehille nuoria naisia- he menevät lukioonkin jo meno mestoille ja jäävät sinne iskijämiesten seuraan suurempiin kaupunkeihin. Paluu böndelle koetaan alistavana sekä epäonnistumisena. Ei tietenkään paluu romubemareilla kaahaavien smartti-sätkä jätkien tuijotettavaksi huoltiksilla ole kovin maireaa elämää.
Naiset, kyllä se elämä on ruusuisempi teille ilman armeijaa. Armeija muuttaa jokaista joka sen kestää alusta loppuun. Se että joku lukioneito ei saa täysiä pisteitä matematiikasta on hiukan iisimpi juttu kuin se että alkaa tosiaan miettiä piippo oy:n köysikravattia itselleen kun SA-koneisto tekee pojista miehiä. Kai siellä nykyään on jo oikeasti mukavaa useimmilla.
Naisilla on aina mahdollinen miehen valkkaus, kukaan nainen ei kiinnostu yksinäisten miesten koettelemuksista kunhan pysyvät lain kaidalla puolella tai ainakin hyvin lääkittyinä.
Nämä naiset eivät vaadi muuta kuin wau-tunteen vaikka tietävät sen että smoothi jännis se ei jää aamun jälkeen hengaamaan. Toistatte samaa virhettä parhaan nuoruuden. Ne tyypit jotka oikeasti haluavat rakastaa joitain tärkeää henkilöä eivät välttämättä ui push-uppeihin diskoissa tai hinkkaa jortikkaansa tanssin aikana naiseen.
Hyvä provo kyllä, kirjoitanhan minäkin että tänne Suomeen tarvitaan satoja tuhansia sinkkunaisia pian. Paikkaamaan muutto tariffia oikeammaksi, kun tulee muuttismiehiä niin pitäisi saada naisiakin. - ht ...
" Miehillä on onneksi asepalvelus, joka pitää heidät kiinni elämässä sellaisessakin tilanteessa jos ei heti löydä esimerkiksi jatko-opiskelupaikkaa."
Jaha. Jospa naiset, jotka eivät ole käyneet siellä asepalveluksessa ei kuvittelisi taas ihan omiaan siitä leikkikoulusta. Asepalvelus lähinnä sotkee useimpien miesten opiskeluja, yms. eikä todellakaan estä ketään syrjäytymästä - sieltä puljusta tullaan pääosin ulos ihan samanlaisina kuin sinne mentiinkin (osa ehkä vähän parempina miehinä, osa huonompina).
"Miehillä on muutenkin kaikki niin paljon helpompaa ja naisen 80 senttiähän on miehen euro!"
Ja kuten tuosta myytistä on jo aiemminkin todettu, niin tuo selittyy pitkälti mm. ylitöiden määrällä. Miehet tekevät enemmän ylitöitä. Joten kuukausipalkan sijaan pitäisi katsoa palkkaa per tehty tunti - ja vertailla vain samassa työssä olevia eikä tehdä niitä typeriä vertailuita aivan eri alojen välillä (edelleenkään yhdenkään naisen ei ole suomessa pakko ryhtyä sairaanhoitajaksi, vaan sitä voi vaikka lukea sitten lääkäriksi jos haluaa olla terveydenhoitoalalla, mutta tienata reilusti enemmän kuin sen 80 senttiä verrattuna keskivertomieheen.)
"Myös yhä useampi nainen joutuu karvaasti pettymään miehiin ja kokemaan parisuhdeväkivaltaa"
Tuo on varmasti totta. Mutta toisaalta, jokainen itse valitsee kumppaninsa. Palstan ätmien perusteesihän on että "jännämiehet kelpaa, kiltit miehet ei". Olkoonkin vain katkerien naisettomien miesten huutelua, mutta onhan siinä tietty pointtinsakin. (Kumppanit valitaan pääasiassa tunteella, ei järjellä. Näin tekevät niin naiset kuin miehetkin.)
Pettymys voi myös seurata vain siitä että asettaa ylisuuria odotuksia. Jos ei odota saavansa kuuta taivaalta, yms. niin ei voi pettyäkään.
"Lisäksi olen huolissani myös maahanmuuttajataustaisista nuorista miehistä."
No. Ei kun onnea matkaan lähestymään noita miehiä. Naisilla se on varmasti helppoa. Saavat varmasti lämpimän vastaanoton kyseisiltä miehiltä. Miehenä en tiedä miksi minun tarvitsisi erityisesti yrittää ystävystyä kyseisen kansanryhmän kanssa sen enempää kuin kantasuomalaistenkaan.
Aina on syrjäytyneitä. Etenkin tällä palstalla niitä varmasti näkyy. Tosin enemmistö syrjäytyneistä ainakin täällä tuntuu olevan ihan niitä suomalaisia miehiä.- ffgggrrwwwbbbbbbbbbbbb
Ja miehillä ei niin ole niitä vakaita julkisen sektorin työpaikkoja kuin mitä naisilla on. Naisilla myös kynnys päästä näihin julkisen puolen töihin on paljon matalampi kuin mitä miehillä oikeasti tuottaviin töihin, ero näkyy erityisesti jos mies/nainen päätyy työttömäksi joskus 40 iässä.
- Isä Timppa
Myös tyttäreni on saanut maistaa jyystärikarjun nyrkkiä useamman kerran.
- Totuus.
Voi Timppa parkaa.
- Anne Marie
Totuus. kirjoitti:
Voi Timppa parkaa.
Voi Timpan tytär parkaa :( Kaikki miehet ovat just tollasia!
- armeijainstituutiostamme
Mutta eikös sen armeijainstituutiomme keskeinen tehtävä meillä olekkin juuri korkeimpana auktoriteettina jaotella miehet kelpoisuudeltaan eri luokkiin. On A,B,C ja jotain D ja E luokan miehiäkin vielä, ja sitten on tietenkin sivarit ja joku vielä totaalikieltäytyjäkin. Ja kun tämä yleinen asevelvollisuus reserviarmeijainstituutioineen on meillä läsnä nimenomaan n.s. siviilielämässä kaikkialla ja se kulttuuria totalitaarisenakin dominoi, niin ei kait sitä voi pitää ainakaan yksinomaan minään miehien syrjäytymistä ehkäisevänä juttuna. Todennäköisesti tämän instituution vaikutus on paljon enemmän miehiä syrjäyttävä kuin mitä yhteiskunnassa mukana pitävä.
- Kyllä huolestuttaa
Löytyykö nuorelle naiselle panoringistä se ihana suhde, ja onko se suhde mahdollisesti riittävän hypergaminen, esim. maahanmuuttajan sosioekonominen asema vähän epäilyttää suhdemielessä.
Parempia provoja, kiitos.
- etkö itse
keksi mitään typerää?
- Näin on marjat
Ihan hyvä avaus.
Sopii palstalle kuin hajuvesi lihapullille. - kallonsuurentaja
Joo, ihan hauska provo, tässä kohdassa repesin:
"Miehillä on onneksi asepalvelus, joka pitää heidät kiinni elämässä sellaisessakin tilanteessa jos ei heti löydä esimerkiksi jatko-opiskelupaikkaa." - 7+8
Melkein liian julmaa kiusata palstan aspergereitä tälläisillä trollauksilla.
- ht ...
Nää on just parhaita kun ei turhan tarkkaan lue noita postauksia eikä mieti onko siellä trolli vai joku muu. Saa vaihteeksi jotain muuta aihetta kuin iänikuiset "naiset on jakaril.... jotka jakaa vain jännämiehille". Toisaalta, onhan nää vähän ajanhaaskausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082685
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521896Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3971500Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531473Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3601379Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641268Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251266Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141196- 591036
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23938