Rasittavasti kiltit kaverit

Huoh14577

Mulla on koulussa pari kaverii joiden kanssa yleensä hengailen mut mun ongelma on se että meillä ei oo oikeestaa mitää puhuttavaa!! En tajua mistä johtuu koska muiden (ei koulukavereiden) kanssa juttu kulkee ja läppää heitetään ja on rento ja kiva tunnelma. Jotenkin nää koulukaverit on niin asiallisia( eivät kiroile, juo, eivät sano kenestäkään mitään pahaa, vaikka henkilö olisikin täys paskapää) He ovat jotenkin niin vakavia ja vaikka yrittäisinkin puhua jostain tavallisesta ja einiinvakavasta asiasta he aina "kohteliaasti kommentoivat" ja keskustelu on hirveen tylsä. En tajua!! Oon tuntenu nää tyypit varmaan tyylii 2 vuotta ja silti keskustelut esim ruokalas on sellasii smalltalklinjaa huoh :D ehkä ne pitäis juottaa kunnon känniii että niistä sais jotaki irti... Ei vaa vakavissaa, mitä tollasille ihmisille kantsis puhua? Joku aihe mikä sais ne rentoutuneiksi. Tapaan puhua mun kavereille ihmisistä jotka ärsyttää ja sillon heidän kuuluisi haukkua heitä mun kanssa! Mutta nämä eivät tee niin. Ovat vaan sillee:"pahan puhuminen on väärin" tai sitten kerron jostain hauskasta asiasta mikä mulle tapahtu. Nää kaverit ei oo sellasii jotka lähtis niihi juttuihi mukaa... Ne on aina sillee:"voi eikä, ihanaa!" -tyylillä. MÄ saan aina keksiä kaikki keskustelut ja ne vaa vastailee. Ne on justii sellasia kilttejä tyttöjä joista saa helvetin hyvän ensivaikutelman mutta ne paljastuukin lopulta tylsiksi jotka puhuu vaa koulusta ja hymyilee. Joskus lintsaan koulusta nii sekin on vähä vaikeeta sanoo niille, ku ne ei ikää lintsais. Niiin elikkä hyviä keskustelunaiheita kilttien tyttöjen kanssa?

17

1129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohhoijjaa

No ihan aluksi ois varmaan hyvä alottaa siitä, että lopetat ton minäolenainaoikeassa-asenteen, ja otat selvää mistä nää sun kaverit on kiinnostuneita ja keskustelette sitten niistä asioista.

• Alkup

No sepä se! Olen yrittänyt puhua vaikka mistä, mutta he yleensä "antavat pallon mulle" eli vain vastailevat mun juttuihin. Se on sinänsä outoa että minä olen se joka puhuu eniten kun yleensä mä kuuntelen :) se alkaa kyllä jo olemaan vähän liian yksipuolista.. Olen kysellyt miten autokoulu menee, oliko töissä kivaa, mitä teit viikonloppuna yms. Se on kuitenkin kaikista ärsyttävintä kun juttelu jää niin vakavalle tasolle ja oon miettiny mistä hitosta mun pitäis puhuu. Normaalistl jos mä alan puhua jostain asiasta niin se toinen kommentoi sitä ja kertoo siihen jotain liittyvää. Näiden kanssa se ei vaan suju. Joku sellanen puheenaihe mikä rentouttaisi niitä. Sen ainakin tiedän, että toisella näistä ei ole kai ketään hyvää ystävää ja olen alkanut miettiä johtuukohan se siitä että juttelu jää aina smalltalk tasolle ja jotenkin pelätään sitä että sanoo jotain väärää tai sellaista joka voi loukata jotakuta. Pidän kumminkin näistä tytöistä ja haluaisin päästä pintaa syvemmälle!! Koska eihän ihminen voi olla tuollainen kaikille aina mukava, kaikki hyväksyvä, kiltti, puhtoinen ja hymyilevä JOKA PÄIVÄ. Se on vain kulissia

• Alkup
        Alkup kirjoitti:

No sepä se! Olen yrittänyt puhua vaikka mistä, mutta he yleensä "antavat pallon mulle" eli vain vastailevat mun juttuihin. Se on sinänsä outoa että minä olen se joka puhuu eniten kun yleensä mä kuuntelen :) se alkaa kyllä jo olemaan vähän liian yksipuolista.. Olen kysellyt miten autokoulu menee, oliko töissä kivaa, mitä teit viikonloppuna yms. Se on kuitenkin kaikista ärsyttävintä kun juttelu jää niin vakavalle tasolle ja oon miettiny mistä hitosta mun pitäis puhuu. Normaalistl jos mä alan puhua jostain asiasta niin se toinen kommentoi sitä ja kertoo siihen jotain liittyvää. Näiden kanssa se ei vaan suju. Joku sellanen puheenaihe mikä rentouttaisi niitä. Sen ainakin tiedän, että toisella näistä ei ole kai ketään hyvää ystävää ja olen alkanut miettiä johtuukohan se siitä että juttelu jää aina smalltalk tasolle ja jotenkin pelätään sitä että sanoo jotain väärää tai sellaista joka voi loukata jotakuta. Pidän kumminkin näistä tytöistä ja haluaisin päästä pintaa syvemmälle!! Koska eihän ihminen voi olla tuollainen kaikille aina mukava, kaikki hyväksyvä, kiltti, puhtoinen ja hymyilevä JOKA PÄIVÄ. Se on vain kulissia

Onko kellään kommenttia tähän? Tää on oikeesti tärkee juttu mulle ja toivon saavani apua! Tunteeko joku tälläisiä "kilttejä tyttöjä"?

• fgdfgdg

Musta tässä on vain kyse siitä, että ihmiset on vain erilaisia ja jutut ja ajatusmaailmat ei kohtaa. Ei tässä oo kyse mun mielestä siitä että keskustelun aloittaja olisi jotenkin ilkeä, hän on vain surullinen kun kemiat ei kohtaa..jokainen kaipaa että ystävät olis "samalla aaltopituudella"..

• joerjeoij

Mun kaveri (ala-asteelta asti) on juuri tuollainen kiltti. Tiedän mitä tarkoitat. Ystäväni oli ala-asteella kiltti, yläasteella kiltti ja lukiossa kiltti ja vieläkin kiltti ja erittäin tunnollinen. Minä jaksoin sitä seuraa aikamonta vuotta. Olihan siinä hyvätkin puolensa että olin kiltin ystävän kanssa, mutta..silti musta tuntui että kaipasin myös jotakin hulluttelua ja väriä elämään. Ystäväni oli sellainen, että kaikki "hulluttelu" oli vähän niinkuin pahetta..ja minusta taas sopivaa, kunhan ei menny ihan överiksi.
      Noh..ajan myötä tiet erkani kun lähettiin opiskelemaan ja kasvettiin. Hän on edelleen kiltti ja minä raisumpi ja uskallan olla se raisumpi enkä tosiaan halua olla väritön villasukka. Hän kavahtaa hieman elämääni (vaikka elämän mielestäni ihan normaalia rauhallista elämää) ja karttaa minua hieman. Mutta what ever.:) Pidän häneen edelleen yhteyttä jonkin verran, mutta hän saa olla sellainen kun haluaa ja mä olen mä.:) Joten ole ihan oma itses, älä ota liikaa paineitai! Ja ehkä löydät vielä sellaisia ystäviä, joiden kanssa saat olla oma itsesi ja puhua sitä pierukakkahuumoria ja räkättää hauskoja juttuja kylillä.:)

• Alkup

Kiva kuulla että on muitakin! Juuri tuo asia ärsyttää minuakin, se jos puhuisin näille ystävilleni vaikkapa ryyppyreissusta jossa olin ihan seipäässä, he varmasti "halveksuisivat" ja eivät ymmärtäisi ollenkaan. Heille pitää valikoida mitä puhuu ja se ärsyttää. Mistä sinä yleensä juttelet/juttelit tämän kiltin kaverisi kanssa? Haluan päästä pintaa syvemmälle ja murtaa sen jään. Joskus kyllä mietin paljastuuko sieltä edes mitään... Ovatko he pohjimmiltaan tuollaisia kilttejä ja tylsiä. Esim. Ruokalaan olisi kiva saada aiheita joista he tykkäisivät puhua, oon väsynyt yksinpuheluun :/

• ofkgpdog
        Alkup kirjoitti:

Kiva kuulla että on muitakin! Juuri tuo asia ärsyttää minuakin, se jos puhuisin näille ystävilleni vaikkapa ryyppyreissusta jossa olin ihan seipäässä, he varmasti "halveksuisivat" ja eivät ymmärtäisi ollenkaan. Heille pitää valikoida mitä puhuu ja se ärsyttää. Mistä sinä yleensä juttelet/juttelit tämän kiltin kaverisi kanssa? Haluan päästä pintaa syvemmälle ja murtaa sen jään. Joskus kyllä mietin paljastuuko sieltä edes mitään... Ovatko he pohjimmiltaan tuollaisia kilttejä ja tylsiä. Esim. Ruokalaan olisi kiva saada aiheita joista he tykkäisivät puhua, oon väsynyt yksinpuheluun :/

No me juteltiin kaikkia kilttejä juttuja..mutta aika tylsää se usein oli. Ystäväni ei halunnut tulla koskaan minnekkään esim.nuorteniltoihin kanssani, missä illanvietot oli kuitenkin ihan turvallisia ym. Tai kylille kävelemään..mahdotonta. Eli tykkäsi koti-illoista..Pelkästään lenkillä käytiin ja ulkoilutettiin meidän koiraa. Myöhemmin muuttui vielä vaikeemmaksi. Tuntui että hyväntahtoinen vitsailukin oli pahasta. Pojista ei saanut tirskua kauheesti, kaikki oli kauheen vakavaa. No..nykyään minulla on lapsia ja hänellä myös. Mutta yhteydenpito on kyllä aika jäissä. Hän nimittäin ei halua tavata, on niin tarkka lapsestaan, ei kerro hänestä mitään. Tukanvärin tiedän. On sanonut, että ei tykkää että lapsia vertaillaan. Hullua.Mietin yksi päivä, että oikeastaan kuinka monta vuotta olen turhaan itkenyt tämän ystävän perään ja tavallaan tuhlannut vuosiani. Olen vain perusluonteeltani hyvin kiltti ihminen ja yritän uskoa että ihmiset muuttuvat, mutta taitaa olla vain paras jatkaa elämää..ystäväni ei ole vastavuoroinen ja hyvin epäreilu. Harmittaa, että olen itse ollut niin kiltti ja vain jatkanut ja vongannut seuraa. Tänä vuonna olen saanut uusia ystäviä (harvinaista), jotka ovat samantyylisiä kuin minä. Nauretaan kovaan ääneen ja estotta. Se on ihanaa, mutta samalla tietyllä tavalla suren vanhaa kaveriani kun haluaisin että hän muuttuisi, mutta en vain voi asialle mitään. Minua surettaa kun ystäväni on niin puupää, ettei tajua, että jos hän jatkaa omaa "itsekästä" elämäänsä, niin onko hänellä enää esim.10v päästä enää ketään ystävää.

• fiofjoeir
        ofkgpdog kirjoitti:

No me juteltiin kaikkia kilttejä juttuja..mutta aika tylsää se usein oli. Ystäväni ei halunnut tulla koskaan minnekkään esim.nuorteniltoihin kanssani, missä illanvietot oli kuitenkin ihan turvallisia ym. Tai kylille kävelemään..mahdotonta. Eli tykkäsi koti-illoista..Pelkästään lenkillä käytiin ja ulkoilutettiin meidän koiraa. Myöhemmin muuttui vielä vaikeemmaksi. Tuntui että hyväntahtoinen vitsailukin oli pahasta. Pojista ei saanut tirskua kauheesti, kaikki oli kauheen vakavaa. No..nykyään minulla on lapsia ja hänellä myös. Mutta yhteydenpito on kyllä aika jäissä. Hän nimittäin ei halua tavata, on niin tarkka lapsestaan, ei kerro hänestä mitään. Tukanvärin tiedän. On sanonut, että ei tykkää että lapsia vertaillaan. Hullua.Mietin yksi päivä, että oikeastaan kuinka monta vuotta olen turhaan itkenyt tämän ystävän perään ja tavallaan tuhlannut vuosiani. Olen vain perusluonteeltani hyvin kiltti ihminen ja yritän uskoa että ihmiset muuttuvat, mutta taitaa olla vain paras jatkaa elämää..ystäväni ei ole vastavuoroinen ja hyvin epäreilu. Harmittaa, että olen itse ollut niin kiltti ja vain jatkanut ja vongannut seuraa. Tänä vuonna olen saanut uusia ystäviä (harvinaista), jotka ovat samantyylisiä kuin minä. Nauretaan kovaan ääneen ja estotta. Se on ihanaa, mutta samalla tietyllä tavalla suren vanhaa kaveriani kun haluaisin että hän muuttuisi, mutta en vain voi asialle mitään. Minua surettaa kun ystäväni on niin puupää, ettei tajua, että jos hän jatkaa omaa "itsekästä" elämäänsä, niin onko hänellä enää esim.10v päästä enää ketään ystävää.

Näin jälkiviisaana olisin ollut viisaampi kun olisin vain pikkuhiljaa antanut olla ja koittanut etsiä samanhenkisiä ystäviä...mutta ihminen on ihminen..ja aina ei heti löydy uusia samanhenkisiä ystäviä, on vain tyydyttävä siihen mitä on ..ei yksinkään ole kiva olla..

• jsfodij
        fiofjoeir kirjoitti:

Näin jälkiviisaana olisin ollut viisaampi kun olisin vain pikkuhiljaa antanut olla ja koittanut etsiä samanhenkisiä ystäviä...mutta ihminen on ihminen..ja aina ei heti löydy uusia samanhenkisiä ystäviä, on vain tyydyttävä siihen mitä on ..ei yksinkään ole kiva olla..

Vaikuttaa myös tosi paljon minkälaisesta perheestä ystäväsi tulevat. Tämä minun ystäväni oli "ällökiltistä" perheestä, jossa ei rajuja tunteenilmauksia näytetty, kaikki oli aina ällökilttiä. Tosin tietyllä tapaa näin sen ahdistuksen myös ystävässäni, että hän olisi varmaan halunnut olla rajumpi, mutta oli kasvanut kiltteyteen. Jos sanoin paska, perse, muna tms..hän heti hyssytteli. Hän ei koskaan puhu tuhmia..typeriä..

• jdfosi
        jsfodij kirjoitti:

Vaikuttaa myös tosi paljon minkälaisesta perheestä ystäväsi tulevat. Tämä minun ystäväni oli "ällökiltistä" perheestä, jossa ei rajuja tunteenilmauksia näytetty, kaikki oli aina ällökilttiä. Tosin tietyllä tapaa näin sen ahdistuksen myös ystävässäni, että hän olisi varmaan halunnut olla rajumpi, mutta oli kasvanut kiltteyteen. Jos sanoin paska, perse, muna tms..hän heti hyssytteli. Hän ei koskaan puhu tuhmia..typeriä..

Mutta itseäni ja sinua myös rohkaisten ja neuvoen..ei voi mitään.."elämä on".:) Toivottavasti löydät rauhan asiasta.:)

• Alkup
        fiofjoeir kirjoitti:

Tän keskustelun ansiosta tajusin, että ne ei oo vaan mun tyyppisiä kavereita. Kemiat ei kohtaa. Onneksi mulla on useita samanhenkisiä kavereita koulun ulkopuolella mutta koulussa... Kaikki tollasia kilttejä. Luulen, että pidän heihin yhteyttä tän lukioajan loppuun mutta en enää sen jälkeen. En halua tehdä samaa virhettä kun sä.. Siis tavallaan tuhlata aikaa vääriin ihmisiin vaikka toivonkin että jos ne muuttuisi. Kuulostaa muuten aika extreemiltä toi sun kaveris. "Ei tykkää että lapsia vertaillaan" ei tsiisus :D :/ joskus musta tuntuu että niille pitäis tapahtua jotain "aikuismaista" tai hullua että ne muuttuis. Kuten saada poikaystävä, harrastaa seksiä, sekoilla tai jotain!! He tuntuvat elävän omassa hymyilevässä kuplassaan jossa paskan puhuminen ja kiroilu on syntiä :D ja hei kiva kun tulit avautumaan tänne! Sain kivaa vertaistukea :)

• jfsdofi

Juu, ole ihan rauhassa. Kannattaa silti olla fiksu niille kavereille..ja pitää välit kunnossa. Ei tarvi sitten myöhemmin miettiä ja potea huonoa mieltä, jos on menny suutuspäissään vahingos aukoon päätänsä kun on harmittanu niitten kiltteys. Mutta vaikka pikkuhiljaa siirryt "omiin piireihin". Kaikkea hyvää sulle.:)

• typerää jäkätyst

Nuo sun koulun pari kaverii joita kuvailet, omistaa arvomaailman jota monet kadehtii. Tohon arvomaailmaan kuuluu toisen kunnioitus, ei-p..n jäkättämine-toisen -selän-takana, mielenkiinnon ajatella omilla aivoilaan ja hakea iloa ei-viinanan tai huumeen-muutamilla-aivoilla jne. Noi tytöt ei oo pelkii kilttejä mut omilla fiksuilla aivoillaa käyttäytyvii tasookaita ihmisii.

Eikö sua ittees kiinnosta taide, tieteet, yhteiskunta, uskonnot, musa (muu kuin räppi ja rockki), yleismaailmalliset tapahtumat ( kotikyläsi ulkopuolella tapahtuu valtavasti asioita!!) jne jne.
      Kuulostaa kuin sä eläisit jossain tyynyrissä jossa vaa tökitään muita ja viinan voimalla saa todellisen ilon irti kavereista.

Noi sun "kamut" on monta astetta sua yläpuolel ja saisit olla kiitolline et ne ees haluu antaa sun istuu niitten pöydssä. Puhumattakaa et ne osallistuu sun jäkätyksee. Niitte arvomaailma on, paljon sinun omistaasi, korkemalla.

Tekisit tosi fiksusti jos ottasit niitä oppia!

• Alkup

En todellakaan halua aukoa heille päätäni! En ole edes sellainen... Olen perusluonteeltani ystävällinen ja tunnollinen koulun suhteen, enkä ole mikään hullu bilettäjä. Ja kyllä minua kiinnostaa esim. Taide ja musiikki :) olen ihminen joka pystyy puhumaan monenlaisista asioista. Ongelmani on kumminkin se, etten ollenkaan tiedä mistä he haluavat puhua kun ovat niin hiljaisia. Jos he eivät kerro mitään itsestään, mistä minä voin tietää puheenaiheet. Pälpätän milloin mistäkin ja he vastailevat. Ja vaikka yritän saada heidät puhumaan itsestään niin aika vähäistä se on. En todellakaan jätä heitä, koska ei mulla oo koulussa ketään muitakaan. Ja vielä: en ole ihminen joka puhuu ainoastaan ryyppäämisestä ja muista ihmisistä pahaa.

• typerää jäktystä
        Alkup kirjoitti:

En todellakaan halua aukoa heille päätäni! En ole edes sellainen... Olen perusluonteeltani ystävällinen ja tunnollinen koulun suhteen, enkä ole mikään hullu bilettäjä. Ja kyllä minua kiinnostaa esim. Taide ja musiikki :) olen ihminen joka pystyy puhumaan monenlaisista asioista. Ongelmani on kumminkin se, etten ollenkaan tiedä mistä he haluavat puhua kun ovat niin hiljaisia. Jos he eivät kerro mitään itsestään, mistä minä voin tietää puheenaiheet. Pälpätän milloin mistäkin ja he vastailevat. Ja vaikka yritän saada heidät puhumaan itsestään niin aika vähäistä se on. En todellakaan jätä heitä, koska ei mulla oo koulussa ketään muitakaan. Ja vielä: en ole ihminen joka puhuu ainoastaan ryyppäämisestä ja muista ihmisistä pahaa.

"Tapaan puhua mun kavereille ihmisistä jotka ärsyttää ja sillon heidän kuuluisi haukkua heitä mun kanssa! Mutta nämä eivät tee niin. Ovat vaan sillee:"pahan puhuminen on väärin" tai sitten kerron jostain hauskasta asiasta mikä mulle tapahtu. Nää kaverit ei oo sellasii jotka lähtis niihi juttuihi mukaa.."

Kohota vain rauhassa itsesi heidän tasolleen.
        Ehkä jos vain istuisit hljaa niitten kaa, sillei omissa ajatuksissasi, ja antaisit niitten avata keskustelun, silloin saisit selville mitä niitten päässä liikkuu.

Sun ei tartte koko ajan olla äänessä. Useesti ihan vain olla ihmisten kaa, sillei siinä hengessä mukana, on tarpeeksi. Ja ota niistä salaa oppia!

• alkup
        typerää jäktystä kirjoitti:

"Tapaan puhua mun kavereille ihmisistä jotka ärsyttää ja sillon heidän kuuluisi haukkua heitä mun kanssa! Mutta nämä eivät tee niin. Ovat vaan sillee:"pahan puhuminen on väärin" tai sitten kerron jostain hauskasta asiasta mikä mulle tapahtu. Nää kaverit ei oo sellasii jotka lähtis niihi juttuihi mukaa.."

Kohota vain rauhassa itsesi heidän tasolleen.
        Ehkä jos vain istuisit hljaa niitten kaa, sillei omissa ajatuksissasi, ja antaisit niitten avata keskustelun, silloin saisit selville mitä niitten päässä liikkuu.

Sun ei tartte koko ajan olla äänessä. Useesti ihan vain olla ihmisten kaa, sillei siinä hengessä mukana, on tarpeeksi. Ja ota niistä salaa oppia!

Tuo ärsyttävistä ihmisistä puhuminen oli vain esimerkki. Otin sen esille, siksi koska olen huomannut että siinä kohtaa he ovat erilaisia kuin muut ystäväni. Esim. viime keväänä oli otsikoissa se mileyn show sielä gaalas niin kerran sanoin toiselle heistä, että:"Näiksä sen Miley Cyruksen VMA- esityksen? oli aika mauton vai mitä" JA NIINHÄN SE OLI. Joku muu olisi voinut sanoa, että:"jep, olin vähän huhhuh kun näin sen :D mikä siihenki on menny" ja sen jälkeen olisimme voineet jatkaa keskustelua. Mutta ei, tämä kaverini vaan toteaa, että:" Hmmm, no emmä tiedä, kannattaa keskittyy vaa siihe musiikkii..." ja keskustelu jää siihen.

Huomasin että tää mun kaveri ei voinut edes siitä asiasta sanoa mitään kielteistä. Aika uskomatonta. Ja hän ei edes varsinaisesti puolustanutkaan esitystä. Ja jos alkaa miettiä, aika monet keskustelunaiheet elämässä on jossain määrin kielteisiä. Mielestäni ystävien osa tehtävä on kuunnella valitusta puolin ja toisin. Ja kyllä, joskus valituksen aihe liittyy toiseen ihmiseen, Voisin kuvitella tilanteen: poikaystäväni on pettänyt minua, kerron siitä tälle kaverille, hän sanoo:"voi ei, hirveetä" ja keskustelu jäisi vähän niinku siihe. Mitä haluaisin hänen sanovan:"ansaitset paljon parempaa, etkä tollasia kusipäitä, kuinka sä pärjäät..." silloin saisimme oikan keskustelun aikaiseksi...

JA VIELÄ, mä olen ollut hiljaa! Olen antanut paljon tilaisuuksia puhua omasta elämästä, mistä vaan. Mutta ei. He puhuvat ainoastaan kouluun liittyvästä, tyyliin:"mitä meillon seuraavaks" JA siitä paistaa läpi se, että heitä ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta puhuvat koska se on kohteliasta.

Olen itseasiassa saanut heiltä vaikutteita. En enää kiroile niin paljon kuin ennen ja olen jotenkin auttavaisempi :D mutta vahva mielipiteeni on se, että jos ihminen on tehnyt tai kohdellut paskasti, hänestä saa puhua pahaa, muttei levitellä mitään perättömiä juoruja :)

• Anonyymi

Mulla on 1 tosi kiva kaveri!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3475
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1188
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe